Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Sunday, January 31, 2016

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House


Tahukah anda Yis diperkaya dengan unsur organik yang meremajakan kulit serta  mengandungi Vitamin B Dan banyak vitamin lain untuk mendapatkan kulit yang sempurna dan juga membantu penyembuhan jerawat dan luka.
 

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

Kebaikan yis untuk kulit

Yis mengandungi Vitamin B Dan banyak vitamin lain untuk mendapatkan kulit yang sempurna dan juga membantu penyembuhan jerawat dan luka.
1. Untuk membersihkan kulit
  • Letakkan satu sudu yis dalam secawan air dan kacau sehingga campuran menjadi tekstur tebal. Sapukan campuran ini pada kulit anda dan biarkan selama 15 minit, jangan risau jika anda mendapati yis kering di atas kulit .Yis membantu untuk menghilangkan zarah debu. Selepas ianya kering,  basuh muka anda dengan air suam.

2. Merawat Jerawat
  • Yis merupakan bakteria baik yang berfungsi untuk membunuh bakteria yang berkaitan dengan jerawat. Ia juga menggalakkan pengeluaran beberapa sel-sel darah putih, yang membantu untuk membersihkan masalah kulit dan memastikan ia sihat.
  • Masukkan satu sudu madu dan satu sudu jus lemon, serta yis dalam 3 sudu besar air suam.
  • Letakkan yis dan lemon ,campur bahan-bahan tersebut  kemudian Sapukan campuran pada muka anda sebagai face mask sehingga kering dan lap muka anda, jangan lupa elakkan dari terkena bahagian mata.
  • Dengan mengulanginya setiap hari, jerawat anda akan berkurangan

3. Menanggalkan sel kulit mati
  •  Letakkan yis dengan susu tepung dan air mawar sebagai masker selama 30 minit dan kemudian basuh dengan air suam.

Bagi memudahkan lagi kita mendapat khasiat daripada yis ini,  CharleneK Beauty House telah memperkenalkan Masker berasaskan Yis iaitu TST Yeast Mask yang bertujuan untuk merawat kulit wajah kita supaya lebih sihat, cantik, dan berseri tanpa jerawat serta masalah pori-pori terbuka.


TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House


Mudah sahaja anda hanya perlu menyapu yeast mask tersebut pada wajah lebih kurang 20 minit dan kemudian bilas. Masker ini digunakan dua atau tiga kali seminggu  sebagai perawatan tambahan. Sekiranya inginkan kesan yang cepat anda boleh menggunakan setiap malam.


TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House



Cik iena sendiri telah mencuba selama tiga hari berturut-turut pada permulaan dan hasilnya kulit lebih lembut, lembab, anjal dan kulit lebih berseri daripada biasa. Kini cik iena menggunakan Yeast Mask ini dua hari sekali . Kulit akan lebih anjal serta lembut ,gebu dan licin,


TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House



Tak sabar rasa nya nak kulit cerah berseri-seri ahaa. Tapi cik iena punya skin memang susah nak cerah. Cepat sun burn T_____T . Hasil nya sekarang yang jelas adalah kulit licin sangat , flawless gituh. Bila pakai make up memang cantik kalau kulit licin. Senang nak Apply make up .

Okay jom cik iena ceritakan serba ringkas mengenai TST Yeast Mask ini.

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

 


TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

 


Yis  diperkaya dengan unsur-unsur organik yang meremajakan sel-sel dan menyediakan nutrien untuk peremajaan, merangsang pertumbuhan sel-sel manakala mengukuhkan penembusan nutrien, sel-sel dipertingkatkan penyerap.


TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House

TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House


TST Yeast Mask by CharleneK Beauty House


Okies kepada yang berminat nak cuba Yeast Mask ini boleh whatapps 012 - 693 8205
Retail Price (RRP) RM: 288 (Free Postage)
Untuk mendapatkan diskaun sebanyak 10%   ( RM260) sila mention nama iena (^_~)

Instagram :  http://www.instagram.com/charlenek_beauty_house


sumber : Benefits yeast for skin






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Saturday, January 30, 2016

Pakej Diskaun Melancong Dalam Negara



Tahukah anda terdapat pelbagai tempat-tempat yang popular dan menarik di Malaysia dan terdapat masih banyak produk-produk pelancongan yang belum diterokai atau dikenali oleh rakyat malaysia khususnya.
 
 MITA Tourism Fair 2016
 
 
 
Kebanyakan rakyat Malaysia gemar ke Luar negara tanpa mereka sedari di  Malaysia masih terdapat banyak tempat untuk mereka terokai.  Disini cik iena menyokong penuh usaha MITA Tourism Fair atas usaha inisiatif mengumpul serta mengajurkan acara Himpunan Pengiat Industri Pelancongan di Malaysia di mana sekarang giat berlansungnya MITA Tourism Fair 2016.
 
Untuk pengetahuan MITA Tourism Fair 2016 sedang berlansung di Kuala Lumpur Convention Centre. Terdapat pelbagai pakej percutian dalam negara yang di tawarkan oleh pelbagai Agensi dengan harga yang berpatutan.
 
Kepada anda yang meracang untuk ke taman negara cik iena cadangkan anda untuk dapatkan pakej diskaun 50% ke Taman Negara di booth HAN Travel & HAN Rainforest Resort .
Jemput baca cerita cik iena di HAN Rainforest Resort Taman Negara http://www.ienaeliena.com/2016/01/kenali-taman-negara-malaysia.html

 Jangan lupa hadir tau, cik iena tak dapat hadir atas urusan kerja hari ini ada job mekap tunang dan esok cik iena menyahut cabaran MITA Tourism fair bercuti di dalam negara. Memandangkan isnin cuti jadi cik iena mengambil peluang untuk bawa keluarga bercuti di dalam Negara ‪#‎MITA2016‬ ‪#‎GoDomestic‬ ‪#‎DekatJe‬

MITA Tourism Fair 2016

 
 
Tarikh : 29-31 Januari 2016
Masa : 9.00 Am - 9.00 PM
Lokasi : KL Convention Centre
 
 
 

Nota Blog : sebelum keluar rumah , update blog sekejap..hahah Maaf cik iena sangat sibuk sekarang. Sibuk kerja di pejabat almaklum lah dah bertukar boss.. huhu Banyal pending blog post ni ahhh..nk g holiday lagi ..huhu okayyyy daaaaaaaaaaa jgn lupa ‪#‎MITA2016‬ ‪#‎GoDomestic‬ ‪#‎DekatJe‬






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Cara Mudah Hilangkan Jerawat

Cara Mudah Hilangkan Jerawat


Jerawat merupakan masalah kulit yang biasa dialami oleh kaum wanita dan lelaki terutama golongan remaja akil baligh dan dewasa. Jerawat akan muncul apabila minyak/sebum, bakteria dan sel kulit mati menyumbat liang roma pada kulit muka.

Jerawat juga boleh terbentuk disebabkan oleh jangkitan bakteria akibat penyakit, alahan atau salah penjagaan kulit . Kebiasaanya jerawat akan meninggalkan bekas-bekas luka atau parut.

Pasti ramai yang tidak suka akan kehadiran jerawat di raut wajah anda. Untuk menghilangkan  jerawat tersebut terdapat 6 cara mudah yang boleh anda ikuti.

6 Cara Mudah Hilangkan Jerawat


1. Minum banyak air - Salah satu cara mudah untuk membantu anda menghilangkan jerawat adalah dengan meminum air masak dengan kuantiti yang banyak. Ini kerana air amat berkesan untuk membuang toksin berbahaya dalam badan seseorang. Pastikan anda meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari.


2. Bawang putih - Bawang putih adalah amat mujarab untuk membantu mengecutkan jerawat yang baru tumbuh. Caranya adalah dengan hancurkan bawang putih tersebut kemudian lumurkan pada bahagian muka yang ditumbuhi jerawat. Selain daripada itu, ada juga pakar berpendapat bahawa sekiranya rawatan ini dilakukan secara konsisten, ia dapat membantu membersihkan dan melindungi liang-liang muka anda daripada dijangkiti oleh bakteria.


3. Menjaga pemakanan - Pemakanan juga sebenarnya mempengaruhi kulit seseorang untuk ditumbuhi jerawat. Elakkan daripada mengambil makanan yang mengandungi kandungan minyak, gula dan lemak yang tinggi. Makanan ini termasuk kek, kuih, coklat, pizza, makanan segera dan makanan yang diproses. Mengamalkan makanan sihat seperti memakan sayur-sayuran, buah-buahan dan daging tidak berlemak seperti tuna, dada ayam dapat membantu untuk mengatasi masalah ini.


4. Aspirin (ubat demam) - Walaubagaimana cantik pun kulit seseorang remaja itu, pasti akan mengeluarkan jerawat sekali-sekala. Tips untuk anda mengurangkan kemerahan dan mengecutkan jerawat yang baru tumbuh itu adalah dengan hancurkan sebiji aspirin (ubat panadol adalah disyorkan) dan lembabkan ia dengan sedikit air. Kemudian sapu campuran tadi ke kawasan yang ditumbuhi jerawat, biarkan selama beberapa minit, kemudian bilas dengan menggunakan air bersih. Ulangi prosedur ini sehingga jerawat anda mengecut dan hilang.


5. Ubat gigi - Sebelum tidur, letakkan ubat gigi pada bahagian yang ditumbuhi jerawat, biarkan ia mengering sehingga keesokan harinya. Kemudian bilas muka anda. Ini adalah kerana ubat gigi mampu mambantu untuk menghidrasikan(mengeringkan) jerawat dan ia juga mampu untuk menyerap minyak pada wajah.


6. Minyak zaitun - Cara ini adalah cara turun temurun yang diamalkan sejak zaman nenek monyang lagi. Dan ramai juga telah bersetuju bahawa cara ini adalah berkesan. Campurkan satu sudu besar minyak zaitun dengan 4 sudu garam, kacau sebatian untuk beberapa minit, sapu pada bahagian wajah anda yang ditumbuhi jerawat, biarkan seketika, kemudian bilas wajah dengan menggunakan sabun pencuci muka.

6 cara diatas mudah untuk di lakukan akan tetapi adakalanya bagi yang kesuntukan masa atau yang sibuk mungkin ianya akan memakan masa anda. Jadi cik iena nak kongsi serum yang mampu mengecutkan jerawat, menghilangkan jerawat serta memudarkan parut jerawat . 
Sebelum ini cik iena ada menggunakan petua bawang putih bagi mengecutkan jerawat. Kedengaran mudah tapi kalau silap langkah jadi macam cik iena,  boleh baca kisah cik iena dengan jerawat dan bawang putih http://www.ienaeliena.com/2014/07/review-petua-mengecutkan-jerawat.html
Akibat terletak lama bawang putih kulit jadi melecur. Memang diakui petua ni berkesan cuma cik iena terletak lama sangat.  Haa ni bagi memudah kan cik iena dan kawan-kawan semua cik iena nak kongsi produk terbaru yang cik iena cuba ni namanya Refinity Acne Hydrogel . Ianya berkesan untuk anda mengecutkan jerawat dan memudarkan parut jerawat.

Refinity Acne Hydrogel


Cik iena akan gunakan serum ini bila terasa jerawat nak membiak. Makanya jerawat pun tak jadi nak beranak pinak, jerawat tersebut kering dan hilang selepas sapu serum tersebut. Untuk kesan yang lebih cepat kene rajin letak serum ni pada jerawat kita.  Okay jom cik iena kongsi lebih lengkap tentang serum ni.

Refinity Acne Hydrogel

Refinity Acne Hydrogel merupakan produk anti-jerawat yang dirumus khas dari bahan semulajadi oleh Ahli Farmasi Malaysia, mampu mengatasi masalah jerawat dengan pantas. 


acne hydrogel

acne hydrogel
Pantas Bertindak

Formulasi Acne Hydrogel FOKUS pada rawatan jerawat dan bekas jerawat bagi menjadikan wajah anda kembali licin bersih berseri.

Senang & Mudah

Hanya sapu 2 kali sehari dan tunggu hasilnya. Cepat meresap dan kering tanpa rasa kesan minyak.
Sesuai Untuk Kulit Sensitif

Tidak seperti produk lain di pasaran, Acne Hydrogel diperbuat dari bahan herba Asli yang sangat efektif dalam rawatan jerawat dan bebas dari bahan kimia. Oleh itu, ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

Pengiktirafan

Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (NOT151105679K) dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PO-BMF-PPIM01407). Diyakini halal dan dijamin keberkesanannya.
98% Pengguna Berpuas Hati
Hampir 10,000 botol dijual setiap bulan dan hampir kesemua pengguna berpuas hati dengan kesannya. Setiap hari kami menerima testimoni positif dari pengguna.

bagaimana acne hydrogel berfungsi


Salix Alba Extract bertindak 3 kali lebih berkesan dengan menghapuskan Staphylococcus aureus dan Propionibacterium, iaitu dua bakteria yang menjadi punca pembentukan jerawat.

Selain itu, ia juga akan mempercepatkan proses pemulihan kulit dengan cara memudarkan kesan jerawat seperti parut dan kedutan sekaligus mencantikkan struktur kulit.

Disebabkan Acne Hydrogel dirumus dari bahan semulajadi, ianya sangat sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai kulit yang sensitif kerana tiada kesan sampingan akan dirasai.


Cara Penggunaan Acne Hydrogel


Bersihkan muka dan keringkan . Kemudian, sapukan sedikit Refinity Acne Hydrogel pada kawasan berjerawat. Gunakan setiap pagi dan malam atau sekerap yang diperlukan.

Cara Penggunaan Acne Hydrogel
ahaa seketui je pun jerawat tp memang kepochi cik iena ni, seketui pun tak suke, mesti nak buat sesuatu nak halau si jerawat tu (^_~)
 Psttt oily nye muka haha, okay ni cik iena pakai pelembab muka dulu tapi tak  pakai bedak. Biasanya cik iena akan pakai pelembab dulu kemudian baru sapu Acne Hydrogel ni sebabnya kalau Pakai Acne Hydrogel dulu kemudian pakai pelembab ahaa mau berangin satu muka cik iena. Acne hydrogel ni rasa berangin-angin bila kita sapu kat jerawat. Selepas pakai pelembab dan sapu Acne Hydrogel ni baru cik iena dap dap compact powder sikit :)

Cara Mudah Hilangkan Jerawat
ahaa cantiknye lighting kat depan, dalam bilik gelap haha, kasi selfie lagi



Okay untuk maklumat lanjut mengenai Acne Hydrogel ni boleh layari http://www.refinity.com.my/

 Acne Hydrogel










iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Wednesday, January 27, 2016

Taman Negara Night Jungle Walk


Taman Negara Night Jungle Walk


Salah satu aktiviti yang boleh dilakukan di Taman Negara adalah Night Jungle Walk . Dimana anda berpeluang berjalan di dalam hutan hanya menggunakan lampu suluh untuk menikmati suasana di hutan dan juga binatang-binatang di waktu malam.


Taman Negara Night Jungle Walk
bergambar bersama rakan blogger sebelum ke night jungle walk



Taman Negara Night Jungle Walk
bergambar bersama rakan blogger dan media sebelum ke night jungle walk




Sebelum meneruskan perjalanan ke hutan, kami di beri penerangan ringkas di resort terlebih dahulu.
Kami di kehendaki membawa lampu suluh untuk di gunakan semasa di dalam perjalanan nanti.




Taman Negara Night Jungle Walk
yeayy lampu suluh cik iena yang comel



Night Jungle Walk
Rakan blogger dan media bersedia dengan lampu suluh masing-masing


 Kami  di bahagikan kepada beberapa kumpulan. Setiap pengunjung yang menyertai aktiviti ini akan di bahagikan di dalam kumpulan kecil supaya mudah untuk di kawal dan mudah juga untuk kita melihat binatang-binatang pada waktu malam.



Taman Negara Night Jungle Walk
wefie di dalam hutan :)

Taman Negara Night Jungle Walk



Jika bernasib baik, anda dapat melihat sendiri binatang liar seperti rusa, babi hutan dan binatang kecil lain yang merayau-rayau di Taman Negara menjelang tengah malam hingga ke awal pagi.


Night Jungle Walk
cik iena bergambar bersama Tapir yang di jaga di sini



Taman Negara Night Jungle Walk
Wah berani nya kak aida pegang Tapir :)

Cik iena sempat merakamkan video pada awal perjalanan kami di dalah hutan tersebut. Maaf tak dapat rakam sehingga habis kerana cik iena mengalami masalah melatah yang teruk. Cik iena risau handphone jatuh dan rosak.  Gambar pun cik iena tak ambil. Walaupun kene sakat dengan kawan-kawan tapi memang best berjalan di waktu malam dalam hutan ni. Penat juga melatah okay. sampaikan handphone cik iena terjatuh dan tercalar. bagi mengelakkan kerosakan teruk cik iena buat keputusan untuk tidak ambil gambar dan video haha.

Untuk gambar lain boleh refer pada rakan blogger yang turut serta iaitu kak Elly http://cleffairy.com/jungle-night-walk-in-taman-negara/

Video Night Jungle Walk - Taman Negara




Selain daripada itu anda juga boleh menyertai kegiatan safari malam untuk melihat haiwan liar di kawasan yang disediakan dengan bantuan pemandu pelancong dan petugas perhilitan.








untuk info lanjut boleh layari: -www.rainforestresort.net

RELATED POST





iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Tuesday, January 26, 2016

Menaiki Bot dari Jeti Kuala tembeling ke Taman Negara


Salah satu pengangkutan di masa dahulu di kuala tembeling dan kuala tahan adalah menggunakan bot. Untuk mengekalkan Tradisi tersebut pengangkutan ini masih di gunakan lagi untuk membawa pelancong sama ada dari dalam negara mahupun luar negara untuk ke Taman Negara.

Perjalanan dari Jeti Kuala Tembeling ke jeti Kuala tahan memakan masa lebih kurang 3 jam bergantung kepada keadaan cuaca dan juga pengendali bot.

Blog post ini adalah sambungan dari  Kenali Taman Negara Malaysia


Jeti Kuala Tembeling
Jeti Kuala Tembeling

Kami tiba di Jeti Kuala tembeling sekitar jam 2.40 PM. Setibanya di sana kami  menikmati makan tengah hari di restoran yang terdapat di jeti tersebut sebelum berangkat ke Kuala Tahan. Lebih kurang Jam 3.11 PM kami berangkat ke kuala Tahan menaiki bot yang di sediakan.



Jeti Kuala Tembeling
Bot Panjang di Jeti Kuala Tembeling

Jeti Kuala Tembeling
cik iena sedang beratur utk menaiki bot panjang di Jeti Kuala Tembeling





Disepanjang perjalanan ke Kuala Tahan anda akan dapat menikmati pemandangan yang menarik di tepi-tepi sungai. Kelihatan kampung-kampung kecil , tempat pembiakan ikan patin sangkar dan juga kelibat-kelibat orang yang memancing di tebing tebing sungai.




Jetii Sungai Tembeling
bersama rakan blogger

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN




GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN



GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN



GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN



GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN









GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN

GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN


GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN








GAMBAR PEMANDANGAN DI SEPANJANG PERJALANAN KE KUALA TAHAN



Di sepanjang perjalanan kami ke kuala tahan, kami melalui suasana getir iaitu hujan. Dalam tempoh perjalanan tersebut kami dilanda hujan sebanyak dua kali. Perasaan cik iena tentulah takut hari hujan diatas bot. Walaubagaimanapun hujan tidak begitu lebat dan perjalanan masih di teruskan.
Alhamdulillah kami selamat sampai destinasi.













Kami tiba di Kuala Tahan lebih kurang jam 5.26 PM. Perjalanan kami memakan masa lebih kurang 2 Jam 15 minit . Semasa menaiki bot kami di beritahu perjalanan memakan masa 3 jam. Alhamdulillah kami sampai awal dari yang di jangka kan.


Taman Negara Malaysia
jeti Han Rainforest Resort


Walaupun berada lama di atas bot namun ianya tidak mambosankan kerana anda akan dapat melihat pemandangan-pemandangan ciptaan Illahi yang cukup indah.



Taman Negara Malaysia
cik iena di tepi sungai jeti Han Rainforest Resort






Keindahan hutan Taman Negara akan dapat anda nikmati sebaik sahaja bot yang membawa pelancong singgah di jeti Han Rainforest Resort.


Setibanya kami di  jeti Han Rainforest Resort, kami di bawa ke   Han Rainforest Resort menggunakan kenderaan yang di sediakan oleh pihak  Han Rainforest Resort



Setibanya kami di  jeti Han Rainforest Resort, kami di bawa ke   Han Rainforest Resort menggunakan kenderaan yang di sediakan oleh pihak  Han Rainforest Resort. Istimewa buat pelanggan  Han Rainforest Resort, pengangkutan dari jeti ke resort atau resort ke jeti akan di sediakan oleh pihak  Han Rainforest Resort.


  Han Rainforest Resort



untuk info lanjut boleh layari: -www.rainforestresort.net




iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Facebook Comment