Grab The Promo

Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

Dalam masa musim pandemik Covid-19  ni memang ramai yang sibuk mencari vitamin untuk keperluan diri sendiri dan keluarga bagi meningkatkan sistem imunisasi untuk mencegah dari terkena virus Covid-19 yang semakin mengganas.

Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

 

VITAMIN C merupakan nutrisi penting bagi meningkatkan imunisasi tubuh dan kita digalakkan  untuk makan buah-buahan serta sayur-sayuran kerana ia kaya dengan vitamin tersebut. 

Disini Cik iena ingin mencadangkan tempat online terbaik untuk anda membeli Vitamin iaitu di iHerb Bukan sahaja vitamin yang terdapat di iHerb malahan terdapat pelbagai lagi supplements untuk kesihatan, kecantikan mahupun kawalan berat badan serta rangkaian produk penjagaan wajah yang rata rata mendapat review yang baik dari pelanggan pelanggan mereka.

Harga yang ditawarkan juga dikatakan murah menjadikan ramai juga orang membeli secara pukal disini tidak terlepas juga Cik iena. Cik iena juga ambil kesempatan untuk membeli lebih vitamin termasuk supplements untuk kecantikan kulit dan juga vitamin untuk tingkatkan sistem imunity.

 

Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

IHerb.com

iHerb adalah syarikat runcit yang menawarkan vitamin, suplemen pemakanan, dan pelbagai produk mesra alam.

Syarikat ini telah beroperasi sejak tahun 1996, dan menawarkan penghantaran berpatutan (kadangkala percuma) ke seluruh dunia.

iHerb dianggap sebagai salah satu kedai dalam talian terbesar di dunia yang menjual produk semula jadi, dengan pilihan 1,200 jenama dan lebih dari 35,000 produk.

Di antara sebilangan besar jenama ini, terdapat nama-nama terkenal seperti Weleda, Solgar, Munchkin, Twinings, Avalon, dan Tiger Balm.

 

Caj Penghantaran iHerb

Malaysia - Penghantaran Percuma ke Malaysia dengan harga USD $ 40 + Pesanan
Indonesia - Penghantaran Percuma ke Indonesia dengan harga USD $ 40 + Pesanan

 

Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

Berikut Cik iena kongsikan antara produk yang cik iena telah beli

  1. California Gold Nutrition, Gold C, Vitamin C, 1,000 mg, 60 Veggie Capsules
  2. California Gold Nutrition, CollagenUP, Marine Hydrolyzed Collagen + Hyaluronic Acid + Vitamin C, Unflavored, 16.37 oz (464 g)
  3. California Gold Nutrition, Vitamin C Gummies, Natural Orange Flavor, Gelatin Free, 90 Gummies
  4. California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules
  5. California Gold Nutrition, L-Glutathione (Reduced), 500 mg, 120 Veggie Capsules 

Kesemua produk yang Cik iena beli adalah produk yang i Herb Brands, Produk Best Seller dan iTested product. 


iTested product dari iHerb


Untuk memastikan kepercayaan dan keyakinan terhadap i Herb Brands, iHerb telah melaksanakan iTested program. iTested menilai Jenama i Herb sebagai sebahagian daripada komitmen mereka untuk menyampaikan produk yang memenuhi standard kualiti yang tinggi. 


iTested product dari iHerb
iTested product dari i Herb




Apabila produk mempunyai logo iTested, ini bermaksud ia telah dinilai oleh makmal pihak ketiga bebas yang memberikan maklumat neutral dan tidak berat sebelah menggunakan kaedah ujian saintifik.

Setiap produk yang telah iTested akan menyertakan laporan yang Disahkan iTested. Anda boleh melihat laporan iTested Verified untuk setiap produk dengan mengklik pada pautan iTested Verified di halaman produk. Laporan ini akan memberikan perincian ujian yang berlaku dan hasilnya.

iTested product ini sangat pentingbagi i Herb untuk memastikan Kualiti dan Keaslian produk  agar anda dapat membeli Jenama i Herb dengan kepercayaan dan keyakinan. 


Kepada anda diluar sana yang tercari cari Vitamin C pada harga yang berpatutan anda boleh dapatkan di i Herb. Namun dalam mengamalkan Vitamin C anda perlu lah amalkan dalam jumlah yang doiperlukan sahaja. Jangan ambil Vitamin C terlalu banyak kerana ianya boleh memudaratkan kesihatan anda juga.

 

Kesan vitamin C secara berlebihan

Berikut adalah beberapa kesan sampingan pengambilan vitamin C secara berlebihan atau dalam dos tinggi.

1. Menyebabkan masalah pencernaan


Masalah pencernaan seperti cirit-birit adalah kesan sampingan paling biasa terutamanya jika seseorang itu mengambil vitamin C dalam bentuk tablet.

Gangguan itu boleh berlaku jika anda mengambil vitamin C lebih daripada 2,000 miligram (mg) sekaligus.

2. Zat besi berlebihan


Vitamin C berperanan untuk menyerap zat besi daripada sayur-sayuran dan kajian mendapati, penyerapan zat besi meningkat sehingga 67 peratus ketika seorang dewasa mengambil 100mg vitamin C.

Bagi individu yang mempunyai masalah seperti hemochromatosis iaitu kadar zat besi dalam tubuh berlebihan dan akan melekat pada organ seperti jantung, pankreas dan sendi. Jadi anda harus berhati-hati dengan suplemen vitamin C

3. Meningkatkan risiko batu karang


Lebihan kandungan vitamin C yang dikeluarkan daripada tubuh sebagai oksalat iaitu garam asid oksalik yang terbentuk sebagai hasil sampingan dalam berbagai-bagai tisu tumbuhan dalam air kencing.

Namun dalam beberapa situasi, oksalat ini akan membentuk sebagai kristal yang pada akhirnya menjadi batu karang. Pengambilan vitamin C berlebihan berpotensi meningkatkan jumlah oksalat dalam urin sekaligus menyebabkan pembentukan batu karang.

Kajian mendapati, pengambilan vitamin C sebanyak 1,000 mg oleh orang dewasa dua kali sehari selama enam hari akan meningkatkan peratusan oksalat sebanyak 20 peratus.

Medical News Today pula melaporkan, orang dewasa dinasihatkan untuk mengambil minimum 90mg vitamin C sahaja bagi kaum lelaki manakala minimum 75mg (perempuan) setiap hari.

Berikut adalah tahap Maksimum pengambilan vitamin C berdasarkan usia seseorang;
 

  • 400mg : 1-3 tahun
  •  650mg : 4-8 tahun
  • 1,200mg : 9-13 tahun
  • 1,800mg : 14-18 tahun
  • 2,000mg : 19 tahun dan ke atas

Manakala menurut Kajian i Herb Dos yang dicadangkan untuk Vitamin C untuk dewasa  adalah:

  • Kapsul / Tablet Vitamin C - 250 mg hingga 2,000 mg sehari
  • Serbuk Vitamin C- 250 mg hingga 2,000 mg sehari
  • Vitamin C Gummies - 250 mg hingga 2,000 mg sehari


Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

iHerb Rewards Program | Program Ganjaran

Di penghujung artikel Cik iena kongsikan sedikit mengenai produk yang Cik iena beli di i Herb mana tau anda juga berkenan nak beli sama. Tambahan lagi banyak benefit juga jika anda membeli di i Herb. Anda juga boleh sertai rewards program didalam i Herb. Sekiranya anda mencadangkan rakan rakan anda membeli disini dan mereka membeli menggunakan referal code anda. Anda akan dapar komisyen daripada pembelian rakan anda tersebut.

Bagi Cik iena program seperti ini agak menarik tambahan lagi sekrang memang sangat ramai orang akan beli supplements seperti vitamins. Vitamins menjadi keperluan pada masa kini untuk kita meningkatkan sistem imunisasi badan dalam mengangani wabak Covid-19.

 

Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

Faedah Program Ganjaran:


Semua rujukan akan mendapat potongan 5% dari pesanan mereka menggunakan kod rujukan anda.
Anda akan mendapat komisen 5% dalam Kredit Ganjaran dari setiap pesanan pelanggan yang ada, atau Kredit Ganjaran $ 5 jika rujukan adalah pelanggan baru. Dapatkan komisen tambahan 10% dalam Kredit Ganjaran untuk sebarang pembelian produk Jenama i Herb.

Cara Capai Program Ganjaran (SHOP SHARE EARN)

SHOP, Belanja dahulu: Anda mesti menjadi pelanggan i Herb terlebih dahulu untuk menyertai i Herb Rewards. Selepas pembelian pertama anda, anda akan mendapat Kod Ganjaran atau pautan anda sendiri.

SHARE
, Kongsi: Kongsi pautan Ganjaran atau kod anda dengan semua orang yang anda kenal melalui teks, media sosial, e-mel dan banyak lagi.

EARN, Dapatkan: Dapatkan komisen 5% atau $ 5 dalam Kredit Ganjaran apabila pembelian dibuat setelah mengklik pautan Ganjaran anda atau ketika kod Ganjaran anda dimasukkan semasa pembayaran. Selain itu, dapatkan komisen 10% tambahan dalam Kredit Ganjaran untuk sebarang pembelian produk Jenama i Herb dengan Ganjaran Super ! Tawaran Super Rewards ini adalah sebagai tambahan kepada komisen 5% atau $ 5 yang sudah anda peroleh dari setiap pembelian rujukan .


Tempat Online Terbaik Untuk Membeli Vitamin di iHerb

iTested Produk dari iHerb Yang Cik iena beli

 

Cik iena kongsikan antara produk yang cik iena beli di i Herb yanga mana pada Ck iena ianya dijual pada harga yang murah berbanding dengan di pasaran Malaysia. Selepas ni memang i Herb akan jadi tempat untuk Cik iena dapatkan vitamin dan supplements untuk Cik iena dan keluarga.

Anda juga boleh baca maklumat lengkap mengenai vitamind dan supplements di website mereka beserta review dan Q&A untuk rujukan anda. Kali Ni Cik iena cuma kongsi maklumat dari website mereka. Selepas menggunakannya CIk iena akan review di lain artikel.

 

California Gold Nutrition, Gold C, Vitamin C, 1,000 mg, 60 Veggie Capsules
California Gold Nutrition, Gold C, Vitamin C, 1,000 mg, 60 Veggie Capsules

California Gold Nutrition, Gold C, Vitamin C, 1,000 mg, 60 Veggie Capsules

  • Sesuai untuk Vegan & Vegetarian
  • Diformulasikan untuk Mengandungi: Tanpa Gluten, Tanpa GMO, Tanpa Soya
  • Dihasilkan di Kemudahan yang didaftarkan (Disahkan) cGMP pihak ketiga
  • 100% Gold Guarantee

 


California Gold Nutrition, Gold C, Vitamin C, 1,000 mg, 60 Veggie Capsules
California Gold Nutrition, Gold C, Vitamin C, 1,000 mg, 60 Veggie Capsules

California Gold Nutrition Gold C ™ Vitamin C adalah USP Grade L-Ascorbic Acid dan diuji dengan kualiti tiga kali ganda untuk memastikan bahawa ia memenuhi atau melebihi standard kualiti yang ketat.

Harga RM 21.62

Beli di California Gold Nutrition Gold C™, 1000 mg



California Gold Nutrition, CollagenUP, Marine Hydrolyzed Collagen + Hyaluronic Acid + Vitamin C, Unflavored, 16.37 oz (464 g)
California Gold Nutrition, CollagenUP, Marine Hydrolyzed Collagen + Hyaluronic Acid + Vitamin C, Unflavored, 16.37 oz (464 g)

California Gold Nutrition, CollagenUP, Marine Hydrolyzed Collagen + Hyaluronic Acid + Vitamin C, Unflavored, 16.37 oz (464 g)

  • Peptida Kolagen Sumber Laut + Asid Hyaluronik + Vitamin C
  • Sokongan yang Ditingkatkan untuk Rambut, Kulit, Kuku, Sendi & Tulang yang Sihat *
  • Bioavailable • Tidak berperisa • Bukan Bovine
  • Peptida Kolagen Ikan yang Dihidrolisis secara Enzimatik
  • Diformulasikan untuk Mengandungi: Tanpa Gluten, Tanpa GMO, Tanpa Soya
  • Dihasilkan di Kemudahan yang didaftarkan (Disahkan) cGMP pihak ketiga
  • 100% Gold Guarantee

 

Kolagen, Asid Hyaluronik dan Vitamin C semuanya mempunyai hubungan dengan kesihatan dan kesejahteraan sistem muskuloskeletal. Kolagen adalah protein struktur utama yang terdapat di seluruh badan dan menyediakan infrastruktur penting, di dalam dan di luar. Hyaluronic Acid adalah komponen tisu penghubung dan dapat menyediakan matriks cecair untuk pelinciran sendi, penghidratan kulit dan pembaikan. Vitamin C berperanan dalam penghasilan kolagen dan membantu perlindungan antioksidan. Penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan nutrien ini secara berkala dapat memberi tubuh asas asas yang dapat membantu menyokong sendi, tulang, kulit, rambut & kuku yang sihat. 


California Gold Nutrition, CollagenUP, Marine Hydrolyzed Collagen + Hyaluronic Acid + Vitamin C, Unflavored, 16.37 oz (464 g)



California Gold Nutrition CollagenUP mempunyai peptida kolagen bukan sumber biologi, Marine Sourced Collagen dengan Asid Hialuronik bukan sumber haiwan dan C. C. Kolagen Ikan yang diproses khas dihidrolisis secara enzimatik (dipecah) menjadi peptida asid amino komponen berat molekul rendah untuk membantu memastikan optimum penyerapan dan ketersediaan bio.

Harga RM151.34

Beli di California Gold Nutrition CollagenUP

 


California Gold Nutrition, Vitamin C Gummies, Natural Orange Flavor, Gelatin Free, 90 Gummies
California Gold Nutrition, Vitamin C Gummies, Natural Orange Flavor, Gelatin Free, 90 Gummies

California Gold Nutrition, Vitamin C Gummies, Natural Orange Flavor, Gelatin Free, 90 Gummies

  • Perisa Jingga Asli
  • Sesuai untuk vegetarian
  • Diformulasikan untuk Mengandungi: Tanpa Gelatin, Tanpa Gluten, Tanpa GMO, Tanpa Soya
  • Dihasilkan di Kemudahan yang didaftarkan (Disahkan) cGMP pihak ketiga
  • 100% Gold Guarantee


Vitamin C adalah nutrien penting yang menyokong kesihatan imun, kulit dan tisu penghubung serta perlindungan antioksidan. 


California Gold Nutrition, Vitamin C Gummies, Natural Orange Flavor, Gelatin Free, 90 Gummies



California Gold Nutrition Vitamin C Gummies adalah gelatin dan bebas gluten dan merupakan kaedah mencuba yang baik bagi orang dewasa dan kanak-kanak untuk menambahkan Vitamin C ke dalam makanan mereka. 

Harga RM38.91

Beli di California Gold Nutrition Vitamin C Gummies



California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules
California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules

California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules

  • Sokongan Sistem Imun
  • Mengandungi 4 bahan utama: Vitamin C, Vitamin D, Zink dan Selenium.
  • Lindungi Sistem Kekebalan Anda dengan Vitamin & Mineral yang Dipelajari secara Klinikal *
  • Dihasilkan di Kemudahan yang didaftarkan (Disahkan) cGMP pihak ketiga
  • Diformulasikan untuk Mengandungi: Tanpa Gluten, Tanpa GMO, Tanpa Soya
  • 100% Gold Guarantee



California Gold Nutrition Immune 4 membantu melindungi kesihatan anda dengan memberikan sokongan imun tambahan ketika anda sangat memerlukannya. Ia diformulasikan dengan kombinasi empat Vitamin dan Mineral yang dikaji secara klinikal untuk membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh yang sihat. 


California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules
California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules



Vitamin C - Antioksidan yang meningkatkan fungsi sel darah putih dan pengeluaran tubuh sendiri untuk meningkatkan sebatian yang diketahui membantu melawan virus dan bakteria.

Vitamin D - Memainkan peranan penting dalam meningkatkan tindak balas sistem imun ketika dicabar, dan dapat membantu melindungi dari jangkitan pernafasan.

Zink - Apabila tahap zink rendah, fungsi imun keseluruhan merosot, terutamanya aktiviti sel darah putih yang penting dalam memerangi bakteria dan virus yang menyerang.

Selenium - Memainkan peranan penting dalam memperkuat kesihatan imun, terutama fungsi kelenjar timus, "kawalan utama" sistem kekebalan tubuh. 


California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules
California Gold Nutrition, Immune 4, Immune System Support, 180 Veggie Capsules

 

 

Harga RM45.40

Beli di California Gold Nutrition Immune 4

 


California Gold Nutrition, L-Glutathione (Reduced), 500 mg, 120 Veggie Capsules 

  • Menyokong Proses Detoksifikasi Sihat *
  • Menyokong Kesihatan Selular & Fungsi Imun *
  • Diformulasikan untuk Mengandungi: Tanpa Gluten, Tanpa GMO, Tanpa Soya
  • Dihasilkan di Kemudahan yang didaftarkan (Disahkan) cGMP pihak ketiga
  • 100% Gold Guarantee


Glutathione adalah antioksidan yang diteliti dengan baik yang memainkan peranan penting dalam proses detoksifikasi yang sihat, melindungi sel dari kerosakan radikal bebas, menjaga kesihatan sel dan menyokong fungsi kekebalan tubuh secara keseluruhan. * Bentuk yang dikurangkan telah dikaji untuk ketersediaan bio.

California Gold Nutrition L-Glutathione (Dikurangkan) boleh didapati dalam kapsul sayuran.

Harga RM151.34

Beli di California Gold Nutrition L-Glutathione (Reduced)
 

Diskaun iHerb

Gunakan code dibawah untuk dapatkan diskaun ketika checkout.
CZC6411


Untuk Maklumat Lanjut

Shop now at https://www.iherb.com/?rcode=CZC6411
Instagram - https://www.instagram.com/iherb
Twitter - https://twitter.com/iherb



27 comments:

  1. I just visited iHerb IG's last week. Yeah, product2 yg depa jual memang bagus2. Will check out more. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  2. sejak pandemik covid 19 ni melanda dan mengganas tanpa henti, advisable utk amik vitamins, terutama vit C, kan. tapi jgn berlebihan. aida sekeluarga pun da amik a set of vitamins. yg asas je. ikut kadar yg sepatutnya. selebihnya dari natural food je, iena.
    kesihatan dan kulit kena jaga kan. moga imun badan kita kuat dan jauh dari jangkitan covid 19 terutamanya.

    ReplyDelete
  3. Orang kata, tengah pandemik ni, selain dari kita menjaga kebersihan, kita juga perlu amalkan pengambilan vitamin kan..
    Sebagai langkah untuk berjaga-jaga..

    ReplyDelete
  4. Tu dia. Sekali Iena borong, semua dia amik. Zaman covid nie memang better perkuat imunisasi badan dengan supplemen kan. Good job Iena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tu la bnyk borong nya..pas beli ni ada buat dua order lg

      Delete
  5. Baru tahu tentang iHerb ni. Wah.. lepas ni Eiza singgah sinilah untuk borong vitamin. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. your welcome :)
      iena pun pernah dgr tp tak pernah beli..baru je cuba beli..then dah terjebak..sebab vitamins kt sini murah and banyak pilihan

      Delete
  6. Pernah dengar iHerb ni cuma tak pernah lagi cuba.. nanti bolehlah cuba VitC tu haaa.. ada diskaun code boleh dapat diskaun..

    ReplyDelete
  7. Selalu juga dengar pasal iHerbs ni tapi tak pernah lagi shopping kat sana. Biasa baca review vitamin je kat sana. Menarik jugak. Boleh la try shopping situ nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yups banyak orang beli vitamins kt iherb..sebab murah compare to vitamins di pasaran Malaysia

      Delete
  8. Thanks for sharing this information here, just in time for me as am gonna stocking up my Vit C as about to finish. cheers,siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  9. Wahhh! This is my very first time dengar iHerb ni tapi menarik juga ye platform ni.. boleh earn while spending juga ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes boleh earn sambil spending..
      iena pun buat order lain lagi hasil dari earning yg dapat tu..
      lagi lagi kalau kita blogger yg share pasal ni orang beli..kita dapat benefit
      so takyah la beli guna duit kita..guna earning yg dapat hehe

      Delete
  10. Nak cualah yang Immune 4 tu . Akak yang baru abik dari covid ni memang perlukan supplement untuk build up balik sisitem immune dalam badan supaya badan boleh tahan if kena serangan2 virus yang pelik2 nih.

    ReplyDelete
  11. Wah mcm best platform ni..Boleh dptkan pelbagai jenis vitamin.Nk try jugalah nnti..

    ReplyDelete
  12. Wah memang best lah shopping kat iherb ni, banyak barang ada termasuk supplements juga.

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Tak kene tax kalau pembelian bawah RM500
      kalau pembelian RM500 keatas baru kene tax.. bayar masa kurier anta dekat kita.
      iena dah beli 7 order..ketujuh2 nya tak kene tax

      Delete
  14. Kena tax tak bila brg sampai di Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. iena beli tak kene tax sebab semua order dibawah RM500
      ada sekali jumlah RM6.. ++ , iena bahagikan jadi dua order..so tak kene tax.
      Nak tau details boleh baca
      https://my.iherb.com/shipping
      If your order value exceeds MYR 500, the entire sum would be subject to Goods and Services Tax (6%).

      Delete
  15. Assalammualaikum Cik Iena,produk ni ada label halal international tak,just tanya.satu lagi nak tanya,produk colagenn up ada x yg.botol kecil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam, tiada halal international label tapi baca details produk ni ingridient dia ok. Tapi kalau ade alergik seafood ke maybe kene tny doctor sebab dia guna marine collagen

      Delete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve