Grab The Promo
Grab The Promo
Grab The Promo
Showing posts with label 1charity. Show all posts
Showing posts with label 1charity. Show all posts

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015


Alhamdulillah ade hikmah di sebalik percaturan Allah.  Sepatutnya  cik iena keluar dengan encik buah hati yang sangat sibuk orang nya. Memang susah nak cari waktu terluang dia untuk jumpa.
Disebabkan cik iena terlalu khusyuk buat kerja . Cik iena terlupa tengok phone dan phone cik iena sillent. Ya Allah Maafkan Saya Awak, awak merajuk yer terus balik rumah tak dapat contact iena. Maaf sangat-sangat iena tak sengaja. Alhamdulillah awak memahami saya, awak tak marah tapi saya tahu awak ada sikit rajuk di hati kan lalallaaa takpe nanti jumpa lain kali saya pujuk. Terima Kasih Awak sebab tak marah.


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
okay ini ratu selfie, menyempat je selfie


Mungkin ada hikmahnya kejadian ni sebabnya bila cik iena tak jadi keluar cik iena teruskan aktiviti kerja amal mingguan cik iena. Kebetulan hari khamis ni cik iena datang kami kekurangan sukarelawan dan ada yang datang lewat. Tetamu homeless dan golongan miskin sangat ramai pada hari ni . Ada sukarelawan yang kebiasaannya membuat air terpaksa beralih tugas menyediakan makanan kerana kami kekurangan sukarelawan. Haa tengok ade hikmah nya cik iena tak jadi dating. Percaturan Allah itu hebat. Dia nak kita beramal  dahulu hehehe .


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
Tugasan cik iena kali ni senduk terung masak lemak putih, makanan di hidangkan panas2 tau, nampak tak belakang cik iena rakan sukarelawan laen yang tengah senduk daging hehe


Walaupun pada awalnya sedih tak dapat jumpa inchik buah hati yang sangat susah nak jumpa tu Tapi Alhamdulillah berjumpa dengan kawan-kawan sukarelawan membantu golongan memerlukan cik iena rasa gembira sangat, rasa tenang . Yaa di sini lah cik iena mencari ketenangan hati . Saat kita menghulurkan makanan buat mereka. Senyuman mereka dan ucapan terima kasih mereka membuat hati kita rasa sangat bahagia. hehe itu pada cik iena lah tak tahu pada orang lain. Cik iena dah sertai kerja amal ini sejak tahun 2012. Hati memang kat sini. Cewahhh.. Inchik buah hati pun punya minat yang sama buat charity cuma berbeza charity, dia lebih suka yang mengeluarkan tenaga berat. Kalau sediakan makanan dan bagi pada gelandangan ni dia kurang gemar sebab dia tak pandai bercakap dia sangat pendiam dan pemalu. Berbeza dengan cik iena yang super duper ceria banyak bercakap ni. Cik iena memang boleh sesuaikan diri dimana jua cik iena pergi . So dia memang tak ikut lah kalau ajak pun tapi takpa cik iena tau dia selalu buat charity dengan geng bersih kubur. Alhamdulillah, itu salah satu sebab kenapa cik iena suka dia. Minat yang sama suka bercharity (^_~)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
si gadis terung masak lemak putih hehe



Wahh dah kenapa cik iena cerita pasal kes tak jadi dating ni haha..Sebenarnya balik rumah tak boleh tidur sebab cik iena kene buat server maintenance, beginilah kerja cik programmer. time orang nyenyak tidur nak buat housekeeping hehe. haa tu sambil-sambil buat kerja sambil sambil update lah cerita tadi kan. Itu lah jadi panjang sebab cerita masih segar di ingatan gitue. okay-okay jom jemput tengok gambar yang sempat cik iena ambil. Disebabkan sangat sibuk jadi cik iena tak dapat ambil gambar makanan yang di hidangkan. Menu pada hari ini adalah nasi putih, terung masak lemak putih, daging masak apa tah cik iena tak tau, ulam kacang botol dan timun dan yang paling cik iena gemari adalah BUDU.. Pencuci mulut pulak bubur pulut hitam.



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015





Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015





Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
bubur pulut hitam




Ehh bawah ini nasi cik iena tau, cik iena tak ambil daging sebab tak makan. Perghhhh sedap nya budu. Cik iena makan sebab ada budu . Makanan hanya boleh dimakan oleh sukarelawan sekiranya ada lebihan. Kebiasaannya cik iena tak makan pun walau ada lebih TAPI disebabkan BUDU cik iena makan. Ahaaaaa sedap gila Auchhh gatal hidung Alergik tapi tetap nak makan (^_~)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
Alhamdulillah budu i likeeeeeeeeeeeeee



Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.









Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015






Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)



Live Update IG









iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015

Terima kasih cik iena ucapkan kepada sillent blog reader cik iena kerana sudi sertai program kerja amal ini. MEreka merupakan pelajar UIA. Maaf cik iena sibuk lupa nak update blog . Baru teringat harini sebab hari ni hari khamis. Hari Khamis dan jumaat kan hari untuk bercharity (^_~)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015


Pada Minggu lepas, program ini tidak dijalankan kerana jatuh pada hari raya Aidil Adha. Minggu ini Insya Allah akan berjalan seperti biasa. Insya Allah jika takda hal cik iena akan hadir malam nie.


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 18 September 2015
okay sebelum balik ambil gambar dengan mereka. Thank tau sudi hadir program kerja amal ni







Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.


Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)



Live Update IG








iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015




Selepas menghadiri Majlis KFC #SehatiSejiwa Bersama Schawal , cik iena sempat menghadirkan diri ke program kerja amal bersama 1charity.  Lawak betul dengan skirt kembangnya datang buat kerja amal. Sediakan makanan buat golongan yang memerlukan dan gelandangan. 


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Walaupun agak penat menghadiri majlis KFC #SehatiSejiwa Bersama Schawal namun cik iena gagahkan jua untuk ke program kerja amal tersebut. Program ini diadakan setiap minggu pada hari khamis dan jumaat pada pukul 10 hingga 12 malam bertempat di Bank Muamalat Jalan MElaka. Pada minguu ini bersamaan hari raya aidil adha program ini tidak dijalankan kerana sukarelawan-sukarelawan pulang berhari raya. Insya Allah  1 dan 2 Oktober akan berjalan seperti biasa. 



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Sukarelawan sedang menyediakan makanan |Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 10 September 2015


Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.


Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)





iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 27 August 2015



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015


Alhamdulillah, selepas selesai majlis pelancaran aiskrim baru magnum, cik iena sempat menghadirkan diri di program kerja amal ini. Minggu sebelum ni cik iena tak sihat dan tak hadir. Rindu rasa dengan rakan sukarelawan dan gelandangan. Makanya selepas majlis tersebut cik iena hadir aktiviti kerja amal ini.

Terima Kasih pada rakan Blogger yang sudi join cik iena pada malam tersebut .  Harap tak serik lah datang charity lagi ye..

 Apa yang menggelikan hati cik iena pada hari tersebut adalah kehadiran cik iena dengan skirt kembang . haha memang lawak kene perli dengan rakan sukarelawan. CIk iena pun beritahu yang cik iena dari event magnum dan cik iena sedekahkan aiskrim-aiskrim yang magnum beri kepada rakan-rakan sukarelawan. Haaa terus dapat gelaran model aiskrim magnum :)

Agak tidak selesa lah buat kerja pakai skirt dan baju putih kan. Penuh hati2 buat kerja takut kotor (^_~)

Okay biarlah gambar berbicara :)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  27 August 2015

Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.


Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)




Live Update IG





Nota Blog : Minggu ini cik iena akan hadir pada hari jumaat kerana ada dalam lebih kurang 3 ke 4 orang blog reader cik iena berminat untuk sertai aktiviti ini. so cik iena kene lah teman mereka. Nak kenalkan pada rakan  sukarelawan yang lain :)




iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 6 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015
Alhamdulillah semalam salah seorang rakan blogger cik iena turut serta dalam aktiviti ini . Terima Kasih +Halim Brothers  sudi menjadi sukarelawan , harap sudilah  menghadirkan diri lagi jika ada kelapangan :)

Menurut Halim, hati dia rasa tenang je dapat beri makanan kepada golongan yang memerlukan . hehe comel je dia cakap macam tu . Feel dia memang lain kalau korang datang sendiri dan jadi sukarelawan tengok keadaan dorang macam mana. Cik iena memang suka bahagian memberi makanan .
Ha masa tu vokal kena baik.. hehe kene seceria yang boleh menjemput mereka makan,
Dialog biasa cik iena "Jemput makan pakcik , ada dessert kat belakang, ambil tau ". Dekat semua orang kene cakap. Kalau boleh masa cakap tu biar muka kita happy mengalu2kan kedatangan mereka. Masa bagi food tu bila mereka cakap terima kasih memang rasa gembira. Hati setenang-tenang nya. Ntah la susah nak digambarkan . Disitulah tempat cik iena mencari ketenangan . Jika cik iena tak sibuk, setiap minggu pada hari khamis cik iena akan meluangkan masa untuk aktiviti kerja amal ni .


Okay sempat je cik iena selfie masa tengah isi lauk hahaha

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015


Cik iena bersama rakan2 sukarelawan


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015



Apa yang menyentuh hati cik iena semalam cik iena tengok baby comel ni duk merangkak kat jalan. Kesian tau tengok. Masa tu kawan2 sukarelawan tak sampai lagi . Cik iena tengok sedih sangat. Sekali masa cik iena tengah kemas-kemas barang dengan rakn sukarelawan , mak baby ni datang dengan baby.. borak2.. dorang tunggu makanan rupanya..hehe cik iena tak kenal sangat dorang.
Geram tengok baby tu comel..rambut spicky okeyh .. 

Tengok tu cik iena selfie dia nak ambik henset
hihi
Apa2 pun semoga Allah melindungi mereka sekeluarga


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015


Terima kasih buat adik cik iena yang sentiasa menyokong minat cik iena..
kalau dia ada di KL rumah cik iena, memang cik iena akan bawa dia sekali  :)
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ -  6 August 2015





Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.


Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.


HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)




Live Update IG



iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve