Grab The Promo
Grab The Promo
Grab The Promo
Showing posts with label Sukarelawan. Show all posts
Showing posts with label Sukarelawan. Show all posts

Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015



Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015
Program agihan makanan buat golongan yang memerlukan serta gelandangan yang cik iena sertai minggu lepas. Cik iena terlupa update. Pada minggu lepas ramai sukarelawan yang hadir. Cik iena pun macam tak tau nak buat apa. Sekejap ke depan sekejap kebelakang. Alhamdulillah ramai sukarelawan. Kebiasaannya hari khamis sukarelawan kurang. Jadi pada hari tersebut cik iena balik awal sebab tak banyak sangat kerja. Ramai insan baik hati datang menjadi sukarelawan.
Okay jemput jamu mata gambar yang ada .

Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015






Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015




Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015
bersama adik

Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015
ratu selfie :)

Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015
ehhh senyum sikit

Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015
with gegurl, rakan sukarelawan since 2012


Share a meal with the poor and needy by 1charity - 19 November 2015
nyummy



Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.

 
JOM TENGOK GAMBAR LAGI DI FB
KLIK SINI

Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)










iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 12 November 2015

Alhamdulillah setelah sebulan tidak berkecipung dalam aktiviti kerja amal ini, cik iena sempat juga hadir . Sesibuk mana pun kita berikhtiar lah untuk terus beramal. Macam-macam kerja amal yang kita boleh buat. Cik iena memang terlibat dengan 1charity sejak tahun 2012. Bila sibuk cik iena tak datang. Kalau dah lama tak datang tu Insya Allah akan cuba selit-selit masa untuk datang (^_~)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
sukarelawan yang sedang mengeluarkan barang dan bersedia untuk mengagihkan makanan

Malam tadi, makanan sampai lewat so kami gunakan makanan yang di beri daripada jawi untuk di beri kepada tetamu kami. Kalau nak sediakan makanan yang kami masak mungkin akan lagi lewat. Kesian pada mereka-mereka yang menunggu. Mereka lapar tau. Kebiasaannya masa dorang  makan pukul 10.30 malam. So kami terpaksa beri makanan daripada jawi tetapi kami tambah lauk pauk yang kami masak.


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
nyummy

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬


Menarik kan menu dia. Auchh sedap sangat meriah banyak lauk tau . Malam tadi cik iena kene bahan je dengan atok sebab ulang perkataan yang sama dekat setiap orang yang cik iena beri makanan. Atok siap main2 macam tekan button radio. STOP... okay PLAY... bila ada orang datang amek makanan dia sebut  PLAY..


"JEMPUT MAKAN, ADA PISANG AND KUIH KAT BELAKANG" 


haha okay rasa macam lebih 300 orang semalam. Jenuh juga bersuara tapi cik iena tak kisah sebab rasa seronok sangat bile dorang cakap terima kasih. Bayangkan semua cakap terima kasih and ada yang doa semoga murah rezeki. Aminn.. Semua tu buat hati cik iena tenang dan gembira dengan aktiviti kerja amal kat sini . Walaupun penat baru balik kerja datang sini. tapi nikmat dia lain. Hanya Allah yang mengerti. Alhamdulillah cik iena dah berkecipung dari tahun 2012 sampai sekarang. Semoga Allah merahmati kawan-kawan sukarelawan dan gelandangan cik iena :)





Malam tadi ada kejadian yang tidak di duga berlaku .

JANGAN HALAU GELANDANGAN SEKIRANYA MEREKA ADA DUIT UNTUK BAYAR


Terdapat seorang gelandangan yang mengamuk kerana di halau keluar oleh kedai mamak. Beliau berkata beliau baru sahaja duduk nak makan kemudian di halau. Tak baik tau buat orang macam tu. Kalau dia ada duit apa salahnya benarkan dia makan di situ. Kesian cik iena tengok. jangan lah memilih pelanggan. Mentang-mentang baju dia comot. Sedih tau. Cik iena dah biasa dengan gelandangan ni. Dorang ada kisah masing-masing. Korang perlu ingat tak semua kita bernasib baik. Suatu hari nanti kita pasti akan di duga cuma kita tak tau macam mana kita di duga. Macam cik iena cik iena baru di duga dengan kes seluk saku yang mana kerugian hampir 3 ribu tapi cik iena masih bersyukur cik iena selamat. Cik iena tak lah di duga seteruk kawan-kawan gelandangan kat sini.
Tolong lah jangan perkecilkan golongan gelandangan. Setiap orang ada kisahnya. Nangis kita tau. tak mau buat kawan kita macam tu okay


GAMBAR CIK IENA DAN KAWAN-KAWAN




Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
selfie dengan adik sementara tunggu makanan sampai

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
selfie dengan rakan sukarelawan- atok namanya


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
sukarelawan yang sedang mengeluarkan barang dan bersedia untuk mengagihkan makanan



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
sukarelawan yang sedang mengeluarkan barang dan bersedia untuk mengagihkan makanan

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
tengah siapkan makanan

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
ehhh sempat selfie sambil buat kerja haha

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
nyummy


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
rakan rakan sukarelawan

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬
lokasi dimana aktiviti ini di jalan kan, lorong bank muamalat jalan melaka... ehh uncle bawak makanan tu kita suka dia selalu tambah makan dua tiga kali.peramah tau





Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.

 
JOM TENGOK GAMBAR LAGI DI FB
KLIK SINI

Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)



Live Update IG







iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015


Alhamdulillah walaupun kehadiran tetamu pada kali ini sangat ramai namun ianya berjalan seperti biasa. Kebiasaannya pada hari khamis program ini akan di kunjungi ramai gelandangan dan golongan miskin untuk mengambil makanan kerana pada hari khamis kurang NGO yang ada untuk memberi bantuan makanan. Kebanyakannya pada hari jumaat, sabtu dan ahad.


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
Juadah malam ini


NGO yang cik iena ikuti ini mengadakan program ini pada setiap hari khamis dan jumaat pada pukul 10 malam sehingga 12 malam. Program ini bertujuan untuk membantu golongan gelandangan dan golongan miskin untuk mendapakan sesuap nasi bagi mengalas perut. Ehh tapi bukan lah setiap minggu menu nasi tau. Yang menarik nya macam-macam menu setiap minggu tau. Dan menu-menu semua menarik-menarik. Bukan masak cincai punya tau. Memang masak penuh kasih sayang dari sukarelawan 1Charity


 
Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
juadah untuk gelandangan dan golongan miskin

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
rakan sukarelawan sedang bertugas :)

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
cik eina dan adik

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
cik iena dan rakan sukarelawan, kak nortie


Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
cik iena dan rakan sukarelawan yang baik hati

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
rakan sukarelawan sedang mencuci rambut tetamu2 kami

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
cik iena dan rakan sukarelawan yang baik hati

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
cik iena dan rakan sukarelawan yang baik hati

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 8 Oktober 2015
cik iena dan rakan sukarelawan yang baik hati
 
 
JOM TENGOK GAMBAR LAGI DI FB
KLIK SINI

Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)



Live Update IG




iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015


Alhamdulillah ade hikmah di sebalik percaturan Allah.  Sepatutnya  cik iena keluar dengan encik buah hati yang sangat sibuk orang nya. Memang susah nak cari waktu terluang dia untuk jumpa.
Disebabkan cik iena terlalu khusyuk buat kerja . Cik iena terlupa tengok phone dan phone cik iena sillent. Ya Allah Maafkan Saya Awak, awak merajuk yer terus balik rumah tak dapat contact iena. Maaf sangat-sangat iena tak sengaja. Alhamdulillah awak memahami saya, awak tak marah tapi saya tahu awak ada sikit rajuk di hati kan lalallaaa takpe nanti jumpa lain kali saya pujuk. Terima Kasih Awak sebab tak marah.


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
okay ini ratu selfie, menyempat je selfie


Mungkin ada hikmahnya kejadian ni sebabnya bila cik iena tak jadi keluar cik iena teruskan aktiviti kerja amal mingguan cik iena. Kebetulan hari khamis ni cik iena datang kami kekurangan sukarelawan dan ada yang datang lewat. Tetamu homeless dan golongan miskin sangat ramai pada hari ni . Ada sukarelawan yang kebiasaannya membuat air terpaksa beralih tugas menyediakan makanan kerana kami kekurangan sukarelawan. Haa tengok ade hikmah nya cik iena tak jadi dating. Percaturan Allah itu hebat. Dia nak kita beramal  dahulu hehehe .


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
Tugasan cik iena kali ni senduk terung masak lemak putih, makanan di hidangkan panas2 tau, nampak tak belakang cik iena rakan sukarelawan laen yang tengah senduk daging hehe


Walaupun pada awalnya sedih tak dapat jumpa inchik buah hati yang sangat susah nak jumpa tu Tapi Alhamdulillah berjumpa dengan kawan-kawan sukarelawan membantu golongan memerlukan cik iena rasa gembira sangat, rasa tenang . Yaa di sini lah cik iena mencari ketenangan hati . Saat kita menghulurkan makanan buat mereka. Senyuman mereka dan ucapan terima kasih mereka membuat hati kita rasa sangat bahagia. hehe itu pada cik iena lah tak tahu pada orang lain. Cik iena dah sertai kerja amal ini sejak tahun 2012. Hati memang kat sini. Cewahhh.. Inchik buah hati pun punya minat yang sama buat charity cuma berbeza charity, dia lebih suka yang mengeluarkan tenaga berat. Kalau sediakan makanan dan bagi pada gelandangan ni dia kurang gemar sebab dia tak pandai bercakap dia sangat pendiam dan pemalu. Berbeza dengan cik iena yang super duper ceria banyak bercakap ni. Cik iena memang boleh sesuaikan diri dimana jua cik iena pergi . So dia memang tak ikut lah kalau ajak pun tapi takpa cik iena tau dia selalu buat charity dengan geng bersih kubur. Alhamdulillah, itu salah satu sebab kenapa cik iena suka dia. Minat yang sama suka bercharity (^_~)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
si gadis terung masak lemak putih hehe



Wahh dah kenapa cik iena cerita pasal kes tak jadi dating ni haha..Sebenarnya balik rumah tak boleh tidur sebab cik iena kene buat server maintenance, beginilah kerja cik programmer. time orang nyenyak tidur nak buat housekeeping hehe. haa tu sambil-sambil buat kerja sambil sambil update lah cerita tadi kan. Itu lah jadi panjang sebab cerita masih segar di ingatan gitue. okay-okay jom jemput tengok gambar yang sempat cik iena ambil. Disebabkan sangat sibuk jadi cik iena tak dapat ambil gambar makanan yang di hidangkan. Menu pada hari ini adalah nasi putih, terung masak lemak putih, daging masak apa tah cik iena tak tau, ulam kacang botol dan timun dan yang paling cik iena gemari adalah BUDU.. Pencuci mulut pulak bubur pulut hitam.



Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015





Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015





Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
bubur pulut hitam




Ehh bawah ini nasi cik iena tau, cik iena tak ambil daging sebab tak makan. Perghhhh sedap nya budu. Cik iena makan sebab ada budu . Makanan hanya boleh dimakan oleh sukarelawan sekiranya ada lebihan. Kebiasaannya cik iena tak makan pun walau ada lebih TAPI disebabkan BUDU cik iena makan. Ahaaaaa sedap gila Auchhh gatal hidung Alergik tapi tetap nak makan (^_~)


Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015
Alhamdulillah budu i likeeeeeeeeeeeeee



Kepada anda yang berminat untuk menjadi sukarelawan amatlah dialu-alukan . Tiada syarat dikenenakan untuk menjadi sukarelawan cukup sekadar anda turut sama hadir membantu menyediakan makanan buat golongan yang memerlukan disamping sedikit peraturan yang perlu di patuhi untuk menghormati golongan gelandangan dan yang seantara dengannya iaitu tidak mengambil gambar mereka atau pun mengambil gambar suasana disana menggunakan flash sehingga ketara maneampakkan raut wajah mereka . Setiap mereka yang datang mengambil makanan ada masalah yang tersendiri . Kita perlu hormat mereka supaya tidak menyebarkan gambar mereka secara jelas.









Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015

Share a meal with the poor and needy by ‪‎1Charity‬ - 1 Oktober 2015






Kepada yang berminat boleh hadir di bank muamalat jalan melaka, belakang lrt masjid jamek aliran kelana jaya pada pukul 10 malam, setiap hari khamis dan jumaat. Kepada yang berminat untuk memberi sumbangan makanan juga amatlah dialu-alukan tetapi anda dikehendaki menghubungi pihak kami terlebih dahulu supaya tidak berlaku pembaziran makanan.




HELP THE POOR :- Remember even the smallest of gifts like a piece of bread given to them may be the reason Allah forgives you and enters you into Jannah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Siapa saja di antara orang mukmin yang memberi makan saudaranya sesama mukmin yang lapar, nescaya Allah akan memberinya buah-buahan syurga. Siapa saja antara orang mukmin yang memberi minum saudaranya sesama mukmin yang dahaga, nescaya Allah akan memberinya minuman Rahiqul Makhtum.

(Hadis Riwayat at Tirmizi)



Live Update IG









iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve