Grab The Promo
Grab The Promo
Grab The Promo

Jus Tembikai Menegangkan Kulit


Memiliki wajah tegang merupakan dambaan setiap wanita terutamanya yang usianya kian meningkat. 


Pelbagai produk di pasaran menawarkan bantuan agar impian ini dapat dicapai. 


Dalam masa yang sama, ada kaedah atau petua yang lebih mudah untuk mengekalkannya. 


Caranya ialah dengan hanya menyediakan buah tembikai yang kemudiannya dikisar menjadi jus. 


Setelah itu, toskan dan sapukan pada wajah. Biarkan buat seketika iaitu antara 10 sehingga 15 minit sehingga ia kering dengan sendirinya. 


Petua ini digalakkan diamalkan sebanyak tiga kali dalam seminggu.


Cik iena : tak pernah cube lagi..blh la cube lepas nie
(^_~)
air yg d tos tu pn blh minum kan..
nyummyyy 






♥♥ Info Menarik ♥♥










Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)

Untuk Kelihatan Cantik selalu


  1. Sentiasa berwudhuk dan biarkan ia sehingga kering
  2. Lazimkan membaca doa ketika melihat cermin :
    Ya allah,sebagaimana Engkau telah mempercantikkan rupaku,maka cantikkanlah budi pekertiku.
  3. Amalkan membaca surah yusuf (Ayat : 4) :
    Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada Ayahnya, "Wahai ayahku sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang,matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."
Sumber:Tanyalah Ustazah

Cik iena : jom kita amalkan..mudah2an wajah  dan budi pekerti kita sentiasa berseri dan  hidup kite sentiasa dirahmati Allah
(^_~)








♥♥ Info Menarik ♥♥














Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)

Antara ucapan yang sangat disukai Allah swt

Abdullah bin Mas’ud berkata,

“Antara ucapan yang sangat disukai Allah swt adalah bahawa seorang hamba berdoa, 
Ya Allah, aku amat mengakui segala dosa-dosaku. 
Aku amat meyakini segala nikmatMu, ampunilah aku. 
Sesungguhnya tidak ada sesiapa pun yang dapat mengampuniku kecuali Engkau”.

( AL-BAQARAH : 216 )



*************************************************************************

Jangan pernah takut utk berubah. Bila kita terdetik utk berubah, bermakna hati kita masih lagi hidup. Bersyukurlah.. Bukan semua orang Allah hadirkan rasa dan peluang seperti ini. Allah memberi hidayah (petunjuk) kepada sesiapa yang Dia kehendaki.
Tidak ada hamba yang terlepas dari melakukan dosa. Usah dikenang terlalu lama tentang dosa-dosa kita, sebaliknya bertindaklah dengan bertaubat.
Bila mana bisikan-bisikan jahat mula membelenggu, katakanlah, Allah adalah penciptaku, Allah itu Maha Pengampun, Maha Penyayang, Dia mengampuni dosa hamba-hambaNya, sesungguhnya tidak ada sesiapa pun yg dapat mengampuniku selain Allah.
Usah risau dan takut wahai sahabat. Tetaplah berjuang walaupun pahit dan sukar..





♥♥ Info Menarik ♥♥














Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)

Tawaran ganjaran RM20,000 tangkap ikan naga di Tasik Kenyir


KUALA TERENGGANU – Kerajaan negeri meningkatkan habuan wang tunai menjadi RM20,000 kepada kaki pancing yang berjaya menangkap ikan naga yang dipercayai hidup di Tasik Kenyir.
Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, tawaran
itu merupakan perhatian serius kerajaan negeri kerana kehadiran ikan itu boleh menyebabkan spesies ikan lain di Tasik Kenyir pupus.
Katanya, tawaran itu dibuat berikutan ganjaran RM10,000 sejak tahun 2009 itu gagal menarik ramai pemancing untuk memburu ikan itu.
“Jika usaha menangkap dilakukan sekarang tidak berhasil, kita bercadang menaikkan ganjaran. Ini bukan usaha main-main. Yang penting ikan itu dapat ditangkap hidup-hidup,” katanya kepada pemberita di Wiswa Darul Iman, di sini hari ini.
Ikan tersebut dipercayai terlepas dari kolam ternakan pengusaha chalet di Tasik Kenyir akibat banjir.


cik iena : kpd kaki2 pancing diluar sane
haha moh kite g memancing ikan naga
(^_~)
jangan g memancing x ingt nak balik umah sudah...
hihi dlu ayah cik iena kaki pancing

huh kalau dah g memancing tu
memang balik lewat sesaje
nk kene call suh balik bru nk balik
(T___T)





♥♥ Info Menarik ♥♥














Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)

Shopping Mac Cosmetics


Minggu lepas cik iena g mid valley ade Mac Sales utk ahli group MUA is Makeup Artist (Malaysia)
memandangkan cik iena sampai lewat
dh ptg sgt dh.So bnyk brg yg nk d beli dh habis
(T__T)

siket je la cik iena dpt beli
jom tgk brg yg cik iena beli
(^_~)





































Thanks to admin MUA is Makeup Artist (Malaysia)
sb buat event nie
next time if ade lg inform ler
cik iena mesti join
hahaha tp inform awal la
ley kumpul duit
beli bnyk2
(^_~)

Nota Tambahan : cik iena bukan bermaksud nak menunjuk2
kalau anda blogger anda pun suka share ape yg anda buat,ape benda yg wt anda hepi.
blog ni ibarat diari.
jika anda bukan blogger anda xblh salah faham kepada blogger..
kami sekadar melepaskan cerita di blog kami
bukan menjaja2 cerita
nak baca..baca
klu xnk baca
close lah ape susah kan
(^_~)



♥♥ Info Menarik ♥♥














Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve