Grab The Promo

Doa Orang Teraniaya

Doa Orang Teraniaya


Dari Mu’adz bin Jabal Radhiyallahu ‘anhu bahwasanya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda :
“Ertinya  Takutlah kepada doa orang-orang yang teraniyaya, sebab tidak ada hijab antaranya dengan Allah (untuk mengabulkan)”.
(Shahih Muslim, kitab Iman 1/37-38)

Orang teraniaya atau orang yang di zalimi yaitu orang yang diperlakukan secara tidak benar oleh orang lain. 

Rasulullah saw. bersabda:

“Tiga do’a yang dikabulkan, yaitu do’a orang yang berpuasa, do’a orang yang bepergian, dan do’a orang yang teraniaya.” (HR. Uqaili, dari Abu Hurairah)

”Ada tiga doa yang tak akan ditolak oleh Allah SWT, yakni doa orang tua kepada anaknya, doa orang yang teraniaya, dan doa seorang musafir.” (HR. Abu Hurairah)





Ya Allah perkenankan la doa hamba-Mu yang teraniaya Amin..

Doa orang yang teraniaya


1. Mohon pada Allah, untuk menggantikan penipuan dan sebagainya dengan rezeki yang lebih baik dan bertambah-tambah. Baca " Allahuma ajurni fi musibati, wakh lufli khairan minha ".

ATAU

2. Sebutkan doa di dalam bahasa kita " Ya Allah. Mereka ini ( sebut nama mereka ) zalim pada aku. Aku mohon balasan yang setimpal ke atas mereka. Serta bantulah aku keluar dari kesusahan ini. "

ATAU 

3. Biarkan Allah balas mereka di Padang Mahsyar. Tuntut dari Allah segala pahala mereka dan minta Allah campakkan dosa-dosa kita pada mereka. Mereka akan kekal memikul dosa kita dan menerima balasan buat selama-lamanya.

Doa Orang Teraniaya



Doa orang teraniaya ni  cepat di makbulkan Allah . Cik iena pernah mengalaminya baru-baru ini dimana beg duit adik cik iena di curi ketika berada di dalam sebuah pasaraya . Kejadian begitu pantas tanpa di sedari pencuri mengambil dompet . Setelah menyedari kehilangan dompet tersebut . Kami berjumpa pihak pengurusan untuk melihat rakaman cc tv bagi melihat kelibat pencuri tetapi malang nya kamera tertutup tidak ada pada semua tempat . Dalam pada masa itu adik cik iena berdoa supaya dompet di pulangkan. Alhamdulillah semasa sedang melihat rakaman cc tv ayah talifon memberitahu ada pasangan suami isteri datang hantar dompet tetapi duit sudah diambil lebih kurang RM200. Menurutnya dompet di jumpa di tepi Jalan .
Sekurang-kurang nya Allah makbulkan doa agar dompet di pulangkan . Banyak kad-kad yang sangat penting di dalam tu jika di bandingkan dengan wang ringgit . Selebihnya semoga Allah membalas pembuatan si pencuri di padang Masyar. Eh tapi cik iena menulis mengenai doa orang teraniaya ini bukan kerana kes ni . 
Tapi kes yang terjadi pada sahabat cik iena yang dianiaya oleh insan yang sudah dianggap seperti keluarga sendiri . Mempergunakan kawan cik iena tu demi kepentingan sendiri. Sedih sangat. Bisness yang di rancang tidak menjadi akibat berlaku nya ketidak jujuran insan tersebut. Tidak amanah dalam melakukan sesuatu . Mengambil kesempatan keatas barang-barang dagangan. Akan tetapi kawan cik iena tu cukup penyabar orang nya. Walaupun dia di perlakukan begitu dia masih tidak menegur ketidak jujuran dan penindasan insan tersebut . Mulia sungguh hati mu sahabat . Semoga Allah meberi balasan yang setimpal nya buat si penaniaya. Mungkin takde rezeki berurusan dengan dia , Bersyukur Allah dah buka pintu hati cik sahabat agar nampak ketidak jujuran insan tersebut dan keluar dari keponpong penindasan.







iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve