Friday, May 22, 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015


"Jemput makan, ada kuih di belakang", setiap orang perlu di sapa degan kata jemputan makan apabila sukarelawan memberikan makanan buat golongan gelandangan dan golongan kurang berkemampuan. 
Lebih kurang 200 gelandangan serta orang kurang berkemampuan yang datang untuk mengambil makanan. Lama-lama ayat cik iena bertukar daripada "Jemput makan, ada kuih di belakang" kepada  "Jemput Belakang" 
 
haha penat sangat cik iena tu, cakap pun tak betul dah 
 
FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015
 

Ini merupakan aktiviti mingguan cik iena . Aktiviti ini berlansung pada setiap hari khamis dan jumaat pada pukul 10 hingga 12 malam bertempat di Bank Muamalat Jalan Melaka. Belakang station LRT Masjid Jamek aliran kelana jaya
 
 

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015
suasana depan bank muamalat

 
 
Kebiasaan nya cik iena akan hadir pada hari khamis . Pada hari khamis biasanya kurang sukarelawan yang hadir kerana pada hari jumaat ramai yang bekerja.
Berbeza dengan cik iena, cik iena suka hadir hari khamis . Hari jumaat cik iena perlu berehat kerana kebiasaan nya pada hujung minggu cik iena akan sibuk dengan aktiviti lain :)
 
 
Menu pada malam tersebut adalah ayam masak lemak cili api, tempe ikan bilis kentang kacang, kuih ape tak tau haha dan air barli
 

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015




 
FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

Seperti biasa cik iena akan balik awal dalam 11.15 PM sebab cik iena naik LRT je.
Balik dari kerja terus pergi charity


Pada yang berminat untuk menjadi sukarelawan boleh email cik iena di iena@ienaeliena.com
Sukarelawan tidak di wajibkan hadir pada setiap hari khamis dan jumaat.
Terpulang pada individu nak hadir sebulan sekali pun okay.
Cik iena hadir seminggu sekali
(^_~)

Serius korang akan rasa gembira bila beri makanan pada mereka, bila mereka ucap terima kasih.
Senyuman kegembiraan yang terpancar dimuka mereka buat rasa penat seharian bekerja hilang. Ucapan-ucapan terima kasih buat kita rasa tenang, gembira, bahagia haha ape lagi ehh
korang kene rasa sendiri.
Alhamdulillah cik iena sangat suka kan aktiviti kerja amal ini.
Jika diberi kesihatan dan masa cik iena akan hadir sekurang-kurangnya sekali seminggu

 

iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

Thursday, May 21, 2015

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Teater Cinta Sang Arnah & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Pementasan teater Cinta Sang Arnah dan Mahkamah Lorong telah diadakan  di Taman Budaya, Kuala Lumpur. Dua teater dalam satu malam dengan satu harga iaitu RM15 untuk dewasa sememangnya amat berbaloi untuk ditonton.

Teater ini melibatkan pelajar daripada Universiti Teknologi Petronas (UTP) yang bergerak dibawah nama Tronoh Theatre Shop.

Teater Cinta Sang Arnah & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Menurut Dr. Shark (nama sebenarnya Dr. Shamsul Rahman Mohamed Kutty) selaku tenaga pengajar,  untuk mengajar dan mengasah bakat terpendam di dalam diri pelajar-pelajar kejuruteraan adalah merupakan suatu perkara yang sangat mencabar.
Bukan calang calang pelajar yang melakonkan watak-watak dalam teater ini  tau. Cik iena pun masa belajar dulu tak pandai berlakon teater . Cuma pandai menari je (^_~)


Teater Cinta Sang Arnab


Mengisahkan tentang seorang gadis bernama Wangi yang kecewa atas kecurangan bekas teman lelakinya.
Teater Cinta Sang Arnab

Sewaktu beliau bercadang ingin membunuh diri  dari atas jambatan Pulau Pinang. Datang seekor arnab yang ingin menyelamatkannya. Dari situ lah bermulanya perkenalan mereka berdua  .


Teater Cinta Sang Arnab

Si Arnab merupakan haiwan yang boleh bercakap seperti manusia. Wangi menjemput si Arnab untuk tinggal bersamanya. Oleh kerana meraka tinggal bersama dirumah wani . Mereka menjadi rapat . Selepas kecewa putus cinta ,Si Arnab menjadi teman rapat wani , Si Arnab menceriakan hari-hari wani dengan kaletahnya. Si Arnab  juga merupakan haiwan yang mampu bertukar menjadi pelbagai haiwan kecuali "Babi" kerana ianya adalah haram .

Teater Cinta Sang Arnab


Sehinggakan pada satu hari, si arnab telah meluahkan isi hatinya bahawa dia mencintai si Wangi. Malangnya si Wangi tidak dapat menerima kenyataan ini dan anggap ianya mustahil untuk manusia bercinta dengan binatang.

Teater Cinta Sang Arnab

Teater Cinta Sang Arnab


Maka si arnab cuba membuktikan ianya tidak mustahil. Malangnya dia gagal bertukar menjadi manusia sehingga satu kejadian berlaku terhadap si arnab dan menyebabkan beliau telah pergi jauh dari hidup Wangi.



Teater Cinta Sang Arnab
jiran wangi yang suka mengambil tahu kisah orang2 sekeliling (janda berhias)

Sedutan Teater cinta sang arnab oleh tronoh teatre shop


Teater Mahkamah Lorong

 

Ia mengesahkan kehidupan haiwan-haiwan di sebuah lorong. Masing-masing mempunyai latar belakang kehidupan dan masalah yang berbeza. 

Teater Mahkamah Lorong

Sehingga pada satu ketika, Si Kucing Parsi – yakni kucing kelas atasan yang kaya-raya dan selalu memandang rendah haiwan-haiwan lain di lorong itu telah dijumpai mati dibunuh. 

Dalam banyak-banyak haiwan, si Gagak adalah haiwan yang paling disyaki membunuh si Kucing Parsi. Sepanjang tempoh pembicaraan, Banyak bukti menunjukan si Gagak yang bersalah walaupun bukti-bukti tersebut amat diragui oleh semua haiwan yang ada.


Oleh  kerana sifat tamak yang ada pada diri haiwan-haiwan itu yang telah di rasuah oleh si hakim, maka mereka mengiyakan bukyi-bukti yang kurang sahih itu.

Teater Mahkamah Lorong

Teater Mahkamah Lorong



Paling malang buat si Gagak apabila mendapati ketua hakim sebenarnya mempunyai hubungan sulit dengan si Kucing Parsi. Untuk menutup mulut, si Hakim (yakni kangaroo) telah memberi rasuah kepada haiwan-haiwan yang terlibat lalu menghilangkan bukti yang ada terselit nama beliau.


Teater Mahkamah Lorong


Maka si Gagak didapati bersalah maka hukuman bunuh telah dijatuhkan kepada beliau. Sewaktu si Gagak dijatuhkan hukuman, haiwan-haiwan lain juga turut dibunuh bagi menutup kes ini oleh pembunuh yang telah membunuh si Kucing Parsi.

Teater Mahkamah Lorong



Rupanya, Mak Ayam yang sebenarnya telah mengupah pembunuh untuk membunuh si Kucing Parsi dan haiwan-haiwan yang lain, kerana mereka selalu menganggu bisnes ayam (pelacuran) yang menjadi periuk nasinya selama ini.

Walaubagaimanapun, Mak Ayam juga turut dibunuh oleh pembunuh upahan itu tadi.



Sedutan Teater mahkkamah lorong oleh tronoh teatre shop




MEMPERKENALKAN BARISAN PELAKON DAN KREW YANG TERLIBAT

 https://www.youtube.com/watch?v=duNs0466EDs

 Dubmash Awak Kat Mana oleh si kucing kurab, si gagak dan si kambing dalam Teater mahkkamah lorong oleh tronoh theatre shop. 



https://www.youtube.com/watch?v=dAFp42qlbNY

Teater Mahkamah Lorong


Setiap tahun, Tronoh Theatre Shop akan mengadakan persembahan teater di Taman Budaya, Kuala Lumpur. Bagaimanapun cuma setahun sekali sahaja di sini.

Keabadian Cinta  Teater cinta si arnab dan mahkkamah lorong oleh tronoh teatre shop



Gambar bersama pelakon-pelakon  Teater Cinta Sang Arnah & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

 

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
bersama @keylaazara  memegang watak janda berhias dalam teater cinta sang arnab


Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
cik iena bersama si gagak, yang di fitnah membunuh si parsi

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
si lembu comel, pakar DNA

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
si hakim.. kanggaroo

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
anjing penyasat

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
wangi  watak utama cinta si arnab

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
bersama si arnab yang comel

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop


Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
bersama si parsi yang comel yang mati di bunuh

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
ustaz kambing

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
bersama mak ayam, kokk kokkk kokk kokk.. haha suka lakonan dia

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
bersama si kurab

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
anjing penyiasat


Gambar-Gambar di sekitar majlis pementasan 



Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop


Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop
panda pun pandai ambil gambar





Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop

Teater Cinta Sang Arnab & Mahkamah Lorong Oleh Tronoh Theatre Shop



 GAMBAR-GAMBAR INSTAGRAM CIK IENA












iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

Tuesday, May 19, 2015

Sertai Shopping Raya 2015


Ramadhan menjelang tiba, terfikirkah anda bagaimana anak-anak yang kurang bernasib baik membuat persiapan menyambut Aidilfitri. Kongsikan kegembiraan anda bersama-sama mereka dengan menyertai Projek Iqra  dengan menaja setiap seorang dengan RM200 sahaja. Anda boleh kongsi bersama-rakan-rakan untuk menaja seorang daripada mereka ataupun jika Anda berkemampuan anda boleh menaja seorang dengan RM200.
 
 
Pelakon, pengacara dan penyampai radio, Sharifah Shahira menyeru anda menyertai beliau untuk sama-sama taja Shopping Raya 2015.


"Tangan yang memberi LEBIH BAIK daripada tangan yang Menerima"


Jadi sama-sama lah kita menjadi YANG LEBIH BAIK
dan perbaiki diri kita menjadi yang TERBAIK




Hadith :
Dari Hakim bin Hizam r.a katanya:

”Tangan yang di atas (tangan yang memberi) lebih baik dari tangan yang di bawah (tangan yang menerima atau meminta). Maka kerana itu mulakanlah memberi kepada keluargamu. Sebaik-baik sedekah ialah ketika kaya. Sesiapa yang memohon dipelihara (agar ia tidak sampai meminta-minta) Allah akan memeliharanya dan sesiapa yang memohon dicukupkan (agar ia tidak bergantung selain kepada Allah) Allah akan mencukupkannya.” (al-Bukhari)


Kelebihan Bersedekah Menurut Keterangan al-Qur'an:


Kelebihan bersedekah secara umum digambarkan dengan indahnya di dalam Al-Qur'an. Banyak sekali ayat-ayat suci yang menerangkan.  Di antaranya seperti berikut:
Jelasnya, orang-orang yang bermurah hati membelanjakan hartanya pada jalan Allah - meliputi segala jenis kebajikan umum akan dibalas oleh Allah Taala dengan pahala tujuh ratus kali ganda, asalkan sedekah atau derma dan khairat itu diberikan dengan ikhlas kerana Allah semata-mata.
Sedekah itu ada  10 kepujian, lima di dunia dan lima di akhirat .

Lima di dunia

- Mencucikan hartanya

- Mencucikan badannya

- Menolak bala dan penyakit

- Menggembirakan orang miskin dan mengembirakan orang mukmin adalah semulia-mulia amal .

- Berkat hartanya dan diluaskan Allah rezekinya .

Lima Di akhirat :

- Dinaungkan Allah orang yang bersedekah di hari Qiamat ketika sangat panas

- Ringan hisabnya

- Berat timbangannya (amalan) di akhirat

- Mudah melalui titian Siratal-Mustaqim

- Bertambah darjatnya di dalam syurga


 Untuk mengetahui lebih lanjut boleh baca entry cik iena sebelum ini


Atau boleh hubungi nombor di bawah untuk keterangan lanjut


Untuk lebih lanjut, anda boleh menghubungi nombor di bawah:
– Solleh (0176702033)
– Sharifah (0172748904)
– Khairul anuar (0167361067)


Untuk Menaja Sila klik


Kempen Taja Shopping Raya 2015


#projekiqra
#kelabbloggerbenashaari
#kbbaprojekiqra
#sahabatiqra
#sukarelawan
#socialmedia
#volunteer
#charity


Nota Blog : Pada yang berminat untuk menyertai program kerja amal lain bersama cik iena  dengan menyumbangkan tenaga sama-sama menyediakan makanan buat golongan kurang berkemampuan atau golongan gelandangan boleh juga sertai cik iena setiap hari khamis dan jumaat pada pukul 10 malam sehingga 12 malam bertempat di Bank Muamalat Jalan Melaka (Belakang Station LRT Masjid Jamek aliran Kelana Jaya) boleh email cik iena di iena@ienaeliena.com

Nak tengok aktiviti sukarelawan cik iena boleh klik http://www.ienaeliena.com/search/label/Volunteer




iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

Katalog Avon Kempen 10 2015


Katalog Avon Kempen 10 2015

 
 Katalog AVON kempen 10 2015
Tarikh
16- 31 Mei 2015
"Memperkenalkan ULTRA COLOR INDULGENCE 
Warna yang
 TERASA
Semewah
PENAMPILANNYA "



 Katalog Sebelum

 Katalog AVON kempen 9 2015

Katalog Semasa Sila Klik
KATALOG ONLINE AVON






Untuk membuat Pesanan secara online
Sila hubungi adik manis

Shila
 

iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

Sunday, May 17, 2015

Curry Cheese Baked Macaroni


Curry Cheese Baked Macaroni


Makanan barat citarasa melayu, resepi hentam-hentam cik iena . Sumber inspirasi Qaseh Baked Macaroni  cik erna halyani . Sedap pulak habis semuanya licin okay . Tapi pada yang berdiet tak boleh ler makan . Kaya dengan Cheese. Membuak-buak lemak tu nanti haha

 

Bahan-Bahan nya


Cendawan butang

cendawan butang


Bawang merah, bawang putih, cili api


Bawang merah, bawang putih, cili api


Mix Vege


Mix Vege
Mix Vege

Isi Ayam


isi ayam


Makaroni 

Makaroni


Rempah Kari

Rempah Kari


Tomato puree


Tomato puree


Cara-cara 


Tumiskan bawang merah, bawang putih dan cili api


Tumiskan bawang merah, bawang putih dan cili api


Kemudian masukkan isi ayam

Kemudian masukkan isi ayam


Masukkan rempah kari dan tomato puree ,cendawan dan mix vege
TUmis sehingga pecah minyak


   Masukkan rempah kari dan tomato puree


Masukkan makaroni
Gaul sehingga rata

Masukkan makaroni

Gaulkan sehingga rata, letak sedikit garam dan ajinamoto secukup rasa


Gaulkan sehingga rata

Boleh dimakan selepas siap di goreng

Tapi cik iena bakar kan bersama sos cheese 

Untuk buat sos cheese

Panaskan susu segar bersama cheese, di kacau supaya cheese tidak bergumpal
cik iena guna slice cheese je

kemudian masukkan makaroni dan sos cheese dalam bekas
bakar dalam oven,

Nak lebih cheezy cik iena letak kepingan cheese seperti gambar pertama
yang bawah ni cik iena letak cheese yg disagat 
(^_~)

Kedua-duanya sedap

Penggemar cheese mesti suka


Curry Cheese Baked Macaroni


iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

Followers

Google+ Followers