Showing posts with label Kesihatan. Show all posts
Showing posts with label Kesihatan. Show all posts

Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly

Leedee Tox Jelly dihasilkan dari gabungan bahan semulajadi yang diadun khas untuk tujuan detoks iaitu  Menyahtoksin dan mengeluarkan sisa-sisa yang tidak diperlukan oleh tubuh dari dalam usus kita.

Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly

Detoks sangat penting untuk:

  •  membersihkan usus
  •  membuang toksin di dalam badan
  •  melancarkan proses pencernaan
  •  membantu buah pinggang untuk menapis darah
  •  meningkatkan keberkesanan fungsi hati dan hempedu
  •  membuang bahan buangan dari pundi kencing
  •  mambantu menurunkan berat badan

APA ITU DETOKS


Detoks merupakan proses pembersihan usus dengan mengeluarkan toksin, lemak , lendir serta sisa-sisa yang tidak diperlukan oleh tubuh dalam badan melalui proses pembuangan air besar.

Dengan pembersihan usus ini, barulah badan kita dapat menyerap nutrisi daripada makanan pada tahap yang optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum kita mengambil apa-apa supplemen supaya tahap penyerapan nutrisi berada pada tahap yang terbaik


Kebanyakkkan daripada kita tidak mengetahui bahawa pembersihan usus yang sempurna adalah amat penting untuk mengembalikan kesihatan badan kita ketahap yang seimbang serta dapat membantu menambah tenaga kita ketahap yang lebih baik.

KENAPA PERLU DETOKS


Tahukah anda bahawa Kebanyakan penyakit berpunca daripada usus.

Perut Punca Segala Penyakit


Sabda Rasulullah saw :
"Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan" (Riwayat Ad-Dailami)



Maka dengan itu amatlah penting bagi kita untuk melakukan pembersihan usus iaitu Detoks. Sepertimana juga kenderaan yang kita guna hari-hari yang mana ianya perlu di servis untuk memastikan ianya dapat berfungsi dengan baik. Begitu juga dengan usus kita. "usus kita ibarat enjin kereta". Jika tidak di servis ianya akan mendatang kan masalah.


Sihat dan Kurus Dengan Bless TeaTox

Dalam kehidupan seharian sudah pasti banyak makanan yang kita makan sehinggakan ianya boleh mendatangkan bahaya pada tubuh badan kita . Ada juga diantara kita yang mengalami masalah penghadaman iaitu masalah sembelit dan sukar membuang air besar. Ini amat membahayakan kerana sisa-sisa yang tidak di perlukan serta toksin dalam usus kita boleh memudaratkan kesihatan kita dan mendatangkan pelbagai penyakit .



Kenapa sistem penghadaman penting? 


Jika sistem penghadaman tidak dijaga dengan betul akan membawa kepada gejala-gejala berikut:

  • Penambahan berat badan
  • Masalah gastrik
  • Perut Buncit
  • Kanser Usus
  • Masalah makanan tidak hadam
  • Sistem imun yang lemah
  • Kurang selera makan

Masalah kesihatan lain jika usus bertoksik

  • Arthritis-sakit sendi dan sengal-sengal otot.
  • Kuku dan rambut rapuh
  • Tekanan darah meningkat
  • Kelemahan mental-daya ingatan dan tumpuan yang lemah
  • Peredaran darah kurang baik-tangan dan kaki sejuk
  • Kerap kali sembelit atau cerit berit
  • Mengidam makanan
  • Kerap pening-pening lalat dan sakit kepala
  • Kesakitan pada leher dan bahu
  • Gejala putus haid-terasa putus haid
  • Mudah marah dan murung
  • Rendah tenaga syahwat
  • Haid tidak menentu
  • Rasa loya, betis dan kaki bengkak
  • Masalah kulit-jerawat, akne, eczema


6 punca penyebab penyakit dari perut

1. Cara pemakanan seharian yang tidak sistematik.
2. Terlalu berlebihan semasa makan.
3. Tidak berwaspada dengan makanan dan minuman yang dihinggapi serangga.

Sabda Rasululluh s. a. w, maksudnya: “Jika ada seekor lalat jatuh ke dalam tempat minuman yang akan kamu minum, maka celuplah keseluruhan tubuh lalat tersebut ke dalam minumanmu tadi kemudian angkatlah (buanglah) lalat tersebut. Kerana sesungguhnya pada salah satu sayapnya mengandung ubat dan pada sayap yang lainnya mengandung penyakit.” (Riwayat Abu Hurairah)

4. Tidak cermat semasa meneliti isi kandungannya.
5. Kurang kesedaran dalam menjaga kebersihan diri.


Justeru itu amatlah perlu untuk kita membuat pembersihan usus iaitu detoks bagi memastikan kita bebas dari penyakit yang membahayakan.


Bagaimana Leedee Tox Jelly Dapat Membantu Anda?

Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly
Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly


Leedee Tox Jelly dihasilkan dari gabungan bahan semulajadi yang diadun khas untuk tujuan detoks iaitu  Menyahtoksin dan mengeluarkan sisa-sisa yang tidak diperlukan oleh tubuh dari dalam usus kita. Ianya juga merupakan satu-satunya produk detox dalam bentuk jelly berperisa peach yang mudah untuk diambil. Rasa nya juga sangat enak dan pasti membuatkan anda suka ketika memakan jelly tersebut.

Selain daripada khasiat-khasiat biasa detox, ianya juga mengandungi vitamin C yang sangat baik untuk kulit. Jadi pada masa yang sama dengan mengambil  Leedee Tox Jelly, anda juga dapat menjaga kulit tubuh anda. Kandungan vitamin C ini akan membuat kulit anda lebih sihat dan cantik.



Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly
Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly


Kelebihan  Leedee Tox Jelly


1. Melawaskan
2. Membantu masalah sembelit
3. Mengurangkan toksin dalam badan
4. Menbantu mengurangkan berat badan
5. Mencantikkan kulit
6. Mencergas badan yg lesu
7. Mengandungi Vitamin C

Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly
Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly

Bahan-bahan dalam Leedee Tox Jelly


Gabungan bahan semulajadi yang diadun khas untuk tujuan detoks. Menyahtoksinkan dan mengeluarkan sisa dari usus kita. Bahan-bahan semulajadi yang terpilih :-

  1. Peach Juice
  2. Acai Berry
  3. Green Tea
  4. African Mango
  5. Raspberry dan Stevia (no white sugar)


Cara Pengambilan  Leedee Tox Jelly


1. 1 sachet sebelum tidur malam
2. Simpan di dalam peti ais sebelum consume untuk dapatkan rasa yg lebih sedap

1 box ada 10 sachet untuk 10 hari
1 sachet sebelum tidur
Kalau ada sembelit disarankan ambil 2 sachet, 1 pagi dan 1 malam sebelum tidur



Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly
Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly

Review Leedee Tox Jelly


Okay panjang lebar cerita cik iena. Untuk pengetahuan cik iena mengalami masalah sembelit. Masalah ni sememangnya membuat cik iena tak selesa. mana taknya berhari-hari tak membuang, perut rasa tidak selesa. Rasa buncit, eh bukan rasa tapi memang buncit. Alhamdulillah selepas mengamalkan  Leedee Tox Jelly perut cik iena dah kurang buncit sedikit dan cik iena dapat membuang air besar selepas pengambilan sachet yang ke 5.


Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly
Sihat dan Kurangkan Berat dengan Leedee Tox Jelly


Selain kesan membuang air besar pada pengambilan sachet ke 5, Cik iena juga merasakan kesan yang paling banyak adalah Cik iena kerap membuang air kecil. Ianya juga sangat membantu sistem perkumuhan. Jadi dalam masa mengamalkan Leedee Tox Jelly Cik iena pastikan Cik iena ambil minimum 2L air sehari.


Selama pengambilan 1 kotak Leedee Tox Jelly ini Cik iena ada buat highlight story di instagram Cik iena. Anda boleh lihat di highlight story di https://www.instagram.com/ienaeliena/ . Berikut Cik iena screenshot kadar turun naik berat Cik iena semasa pengambilan 1 Kotak Leedee Tox Jelly ni.


review Leedee Tox Jelly



review Leedee Tox Jelly




review Leedee Tox Jelly



review Leedee Tox Jelly



review Leedee Tox Jelly



Okay selepas sachet ke 7, Cik iena tak de post story berat badan sebab Cik iena ke Bangi rumah adik. Rumah adik takde timbang iena ni. Dan dia pun tiada timbang juga. Cik iena berada di Bangi 3 hari jadi 3 sachet terakhir yang cik iena makan tak dapat nak record kan kadar turun naik berat badan.


Video Review  Leedee Tox Jelly By Cik iena


Video dirakam selepas pengambikan sachet ke 7




Untuk pengetahuan semua, kesan pengambilan adalah bergantung kepada kadar metabolisma seseorang. Setiap orang akan mengalami kesan yang berbeza. Jadi mungkin anda akan mengalami kesan yang labih baik daripada Cik iena. Kepada yang tidak mengalami masalah penghadaman Cik iena pasti kesannya pasti lebih memberangsangkan terutama untuk menurunkan berat badan.

Untuk yang mengalami masalah penghadaman seperti Cik iena akan memakan masa sedikit untuk nampak kesan yang banyak . Jadi sekali lagi Cik iena ingatkan penulisan review Cik iena diatas adalah berdasarkan pengambilan 10 sachet iaitu 1 kotak Leedee Tox Jelly.



Harga Leedee Tox Jelly


Harga 1 Kotak : : RM65 (1 box ada 10 sachet)

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :


No tel : +60 17 679 7270  atau dapatkan dengan agent2 yg sah sahaja
Sila layari : www.naomibeau.com.my/
Instagram : @leedee.hq
Facebook : leedee online hq
Alamat : 1-47, jln pandan prima 2, dataran pandan prima 55100 Kuala Lumpur



DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan

Kesihatan yang baik bermula dari sistem penghadaman yang baik. MUNGKIN ramai yang tidak tahu sistem penghadaman yang sihat adalah asas kepada tubuh yang sihat. Amalan pemakanan tidak seimbang boleh menjadi antara faktor yang membawa kepada masalah penghadaman seterusnya seseorang itu boleh mengalami penyakit termasuk sembelit, kembung atau cirit-birit.



DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan



Sistem penghadaman juga berfungsi sebagai sebahagian daripada sistem imun badan yang membentuk sehingga 80 peratus pertahanan tubuh terhadap penyakit. Dengan fungsi penghadaman atau usus yang sememangnya sangat penting terhadap tubuh manusia, kesihatan usus sangat perlu diambil berat.

DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


Justeru, prinsip asas dalam menjaga kesihatan usus cukup ringkas. Amalkan gaya hidup sihat dengan pengambilan makanan seimbang, bersenam, minum lapan gelas air sehari dan dapatkan tidur yang berkualiti. Walaubagaimanapun ada diantara kita yang mungkin mengalami masalah pencernaan. Disini Cik iena ingin berkongsi tentang satu produk yang bagus untuk masalah pencernaan tersebut.

Produk yang Cik iena maksudkan adalah DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber.  Ianya merupakan produk keluaran DeSlim Malaysia (DeSlim). Berikut Cik iena kongsikan tentang produk ini dan juga video semasa Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.

Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.


 Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.

Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.


Baru-baru ini Cik iena berkesempatan menghadiri Sesi Media & Blogger bersama DeSlim. di Pejabat  DeSlim Healthfood Malaysia Sdn Bhd yang terletak diSeri Gembira Avenue.  DeSlim Malaysia (DeSlim) selaku pembekal produk DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber yakin dapat mencapai jualan produk kesihatan itu sebanyak RM5 juta sepanjang tahun ini.

 Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.

Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.








Ketua Wakil Perniagaannya, Lee Hui Ling berkata, pihaknya membuat sasaran itu berasaskan sambutan hebat yang bakal diterima seperti di negara-negara luar sebelum ini.

Menurut beliau, ini adalah kerana DeSlim merupakan produk yang unik serta ianya juga merupakan produk yang pertama menggunakan formula 3 In 1 dalam menyelesaikan masalah penghadaman manusia.

DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


“DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber merupakan satu-satu produk yang memiliki tiga kandungan utama iaitu probiotik, prebiotik dan fiber dengan paten teknologi microkapsul.
DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan
“Sebelum ini di pasaran, kita hanya boleh mendapatkan produk  penjagaan usus yang mengandungi paling banyak dua bahan utama sama ada prebiotic dan fiber dan sebaliknya.

“Ianya produk yang unik dan baharu dalam pasaran di negara ini namun popular di negara luar. Malah produk ini juga sesuai untuk semua lapisan umur dan mudah dibawa ke mana mana sahaja dan memiliki ramai testimoni yang mengakui keberkesannya,” katanya.

DeSlim mengambil langkah berani untuk memasarkan DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber ke negara ini selepas melihat sambutan hebat yang diterima di negara seperti China, Hong Kong, Taiwan, Jepun, Singapura, Korea, Indonesia, Myamar, Filipina dan Thailand.

 Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.

Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.


Produk yang dipatenkan di Singapura dan dihasilkan di Malaysia itu dicipta untuk membantu melindungi sistem penghadaman, melawaskan usus, menggurangkan simptom sembelit dan cirit-birit serta menguatkan sistem imun badan

Lebih menarik lagi, produk ini memiliki Sijil Halal dan kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia serta pensijilan lain seperti GMP, HACCP, Mesti dan SGS selain mendapat pengiktirafan pelbagai anugerah di luar negara.


 Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.

Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.


Mengulas lanjut, Hui Ling memberitahu DeSlim akan bergerak secara agresif sepanjang tahun ini dalam mempromosi dan memberi kesedaran kepada orang ramai termasuk Sabah dan Sarawak.

Jelas beliau, pihaknya akan mengadakan penjenamaan di media sosial, cetak dan televisyen, dengan aktiviti jelajah dalam usaha memberi kefahaman tentang penjagaan usus yang betul. Usus yang bersih dan sihat dapat mencegah daripada kanser, masalah kulit kusam, masalah berat badan dan jerawat.

“Hari ini kita tidak boleh menafikan ramai yang mengalami kesukaran untuk membuang air besar namun malu untuk ke depan berkongsi masalah dan membiarkan ianya berlarutan.

“Justeru DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber dapat membantu mencuci dan mengembalikan usus seperti bayi untuk melancarkan sistem penghadaman secara teratur dan semula jadi” katanya.


DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan

Untuk pengetahuan harga sekotak DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber adalah  RM118 namun pengguna disarankan mengambil pakej selama sebulan yang berharga RM328 bagi mendapat kesan yang lebih efektif.



DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan




DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan

DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


Review DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber


DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


Cik iena juga telah mencuba produk DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber ini. Dari segi rasa ianya sedap dan boleh ditelan lah. Kebanyakan produk fiber rasanya tak berapa sedap. Cik iena pernah cuba jenama lain tapi rasa agak pekat fibernya. Rasa macam makan daun inai. Berbeza dengan DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber. Ianya enak untuk di minum.


 Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.

Sesi Media & Blogger bersama DeSlim.


DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber mempunyai rasa buah Passion Fruit. Jadi tidak menjadi masalah untuk anda amalkan produk ini. Kesannya pula untuk Cik iena selepas tiga hari pengambilan baru Cik iena membuang dengan lawas. Ouh ya sebelum itu Cik iena lupa maklumkan Cik iena memang mengalami masalah sembelit yang teruk.

DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


Agak sukar untuk Cik iena jumpa produk yang sesuai yang mana produk tersebut tidak terlalu menyiksakan Cik iena dari segi menahan sakit perut untuk membuang. Pada yang mengalami masalah seperti ini pasti akan faham apa yang Cik iena maksudkan..

Dengan DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber anda tidak akan rasa sakit perut teramat untuk membuang. Anda akan membuang air besar secara mudah dan perut tidak sakit. Cuma untuk produk ini ianya mengambil masa 3 hari untuk memberi kesan membuang air besar pada cik iena.

DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


Pada pengambilan hari pertama dan kedua cik iena cuma membuang angin sahaja. Membuang angin luar biasa dari kebiasaan. Pada hari ketiga baru menampakkan hasil pembuangan air besar. Mungkin sebab masalah sembelit yang teruk ia agak makan masa untuk berkesan.


DeSlim Pre & Probiotik dan Fiber Mampu Bantu Penghadaman,Pelihara usus dan Menguatkan Sistem Imun Badan


Walaubagaimanapun kesan adalah berbeza bagi setiap individu. Jadi tak salah anda mencuba bukan.


Kepada anda diluar sana yang berminat untuk mencuba produk ini anda boleh membuat pembelian terus di pejabat mereka iaitu di Seri Gembira Avenue, menerusi agen-agen berdaftar dan anda juga boleh membuat pembelian secara online di http://bit.ly/deSlim




Untuk maklumat lanjut, sila hubungi talian 012-292 3161.

DeSlim Healthfood Malaysia Sdn Bhd
Unit A G 7, Seri Gembira Avenue,
Jalan Senang Ria, Taman Gembira,
58200 Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.
03-7972 8226










8 Cara Tambah Susu Badan Ibu



Susu ibu atau susu badan merupakan makanan terbaik buat bayi anda. Bayi yang diberi susu badan sejak lahir kurang berisiko untuk jatuh sakit dalam tahun pertamanya. Sekiranya anda memberi bayi anda susu badan, ia akan dapat membantu bayi anda mengelakkan diri dari penyakit seperti gastroenteritis,  pneumonia dan bronkolitis, jangkitan salur kencing, ekzema dan jangkitan telinga. 
  
Cara Tambah Susu Ibu Supaya Bayi Kenyang


Susu ibu juga boleh mengekalkan kesihatan bayi untuk jangka masa panjang. Satu kajian menunjukkan bahawa mereka yang diberi susu badan ketika bayi mempunyai tekanan darah yang lebih rendah,  tahap kolesterol lebih rendah dan kurang berkemungkinan menghidap diabetes jenis 2 apabila dewasa jika dibandingkan dengan mereka yang diberi susu formula.


Namun faedahnya penyusuan badan bukan terhad kepada bayi sahaja. Menyusu badan juga baik untuk si ibu. Dengam memberikan bayi susu badan si ibu dapat :

FAEDAH PENYUSUAN BADAN BUAT SI IBU


  • Mengurangkan risiko menghidap kanser payu dara sebelum menopaus (putus haid)
  • Membantu melindungi anda daripada kanser ovari
  • Mengurangkan risiko menghidap diabetes jenis 2 di kemudian hari

Organisasi Kesihatan Dunia dan Kementerian Kesihatan Malaysia mengesyorkan supaya bayi diberi susu badan sahaja selama enam bulan yang pertama. Mereka juga menasihatkan para ibu supaya meneruskan penyusuan badan setelah bayi mula makan makanan pejal, sehingga usia bayi satu tahun atau lebih, jika mereka mahu.

Cara Tambah Susu Ibu Supaya Bayi Kenyang
Cik eina bergambar bersama anak sulung rakan pejabat semasa majlis hari jadi si cilik


Okay mesti pada yang mengenali cik iena pelik mengapa cik iena tulis mengenai susu ibu sedangkan cik iena masih belum berkahwin. Sebenarnya di pejabat cik iena ada rakan pejabat yang baru melahirkan Bayi kedua. Setiap hari cik iena akan lihat belia mengepam susu badan lebih kurang tiga kali iaitu sebelum memulakan kerja (sebelum waktu bekerja 9.30), semasa makan tengah hari dan juga semasa solat asar.

Cara Tambah Susu Ibu Supaya Bayi Kenyang
gambar rakan pejabat beserta anak kedua beliau, okay cik ien datang lambat la baby takde mood nk bergambar dah hehe

Sebagai wanita tentunya ada hasrat di hati untuk mengetahui serba sedikit mengenai penyusuan badan ni. Jadi rakan cik iena sering berkongsi tips-tips. Tak salah kan walau belum berumah tangga tapi kita ambil tau hal penting seperti ini.
Menurut perkongsia rakan pejabat cik iena semasa anak sulung beliau susu badan beliau kurang. Anak kedua kali ini susu badan banyak, ini adalah kerana supplement yang diambil oleh beliau semasa hamil.

Cara Tambah Susu Ibu Supaya Bayi Kenyang
haa dalam botol tu bukan susu formula tau tapi susu badan yang di pam
Sebelum cik iena ceritakan supplement apa yang di amalkan oleh beliau. Cik iena kongsikan sedikit tips atau cara untuk anda tambah susu badan menurut perkongsian rakan cik iena.

Tips Cara Untuk Tambah Susu Ibu Supaya Bayi Anda Kenyang

1. Banyakkan Minum Air

Banyakkan meminum air masak atau air kosong dan bukan air manis. Seperti yang kita sedia maklum air merupakan elemen yang sangat penting dalam tubuh badan manusia. Sebaiknya minumlah air kosong 8-10 gelas atau 3 liter sehari. Minumlah secara berkala sehingga capai pada target yang ditetapkan.

2. Jaga Pemakanan

Pemakanan ibu menyusu haruslah seimbang seperti mana yang disarankan dalam piramid kesihatan.  Lebihkan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan dalam diet seharian. Disamping dapat menambahkan susu badan ianya juga sangat baik untuk menjaga kesihatan diri.

3. Jaga Pemikiran Supaya Senantiasa Positif

Emosi kita sangat penting jadi anda perlu berfikiran positif dengan beranggapan bahawa susu ibu yang dihasilkan adalah mencukupi untuk bayi. Elakkan dari stress atau tekanan kerana ia akan mempengaruhi pengeluaran susu ibu.  Sentiasa tetapkan dalam minda yang mengatakan bahawa 

" susu saya cukup untuk bayi saya"

Dengan berfikiran positif ini sedikit sebanyak dapat membantu pemgeluaran susu yang banyak. Tanamkan sifat positif di dalam diri. Berusaha selagi termampu untuk bayi tersayang.

4. Amalkan Memakan Kurma

Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi Ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapat menggalakkan pertambahan kandungan susu.

5. Kerap Pam Susu

Apabila anda semakin kerap menyusukan atau mengepam susu, otak mendapat signal untuk menghasilkan lebih banyak susu untuk bayi anda.   Mengepamlah dengan konsisten tanpa menunggu payudara bengkak/breast penuh.  Lebih kerap payudara dikosongkan, lebih banyak susu ibu yang akan terhasil.  Sebaik-baiknya mengepamlah setiap 2-3 jam sekali terutamanya semasa bayi tiada bersama anda. Patut lah rakan pejabat cik iena mengepam 3 kali dalam tempoh 8 jam bekerja. Besarnya pengorbanan ibu kan :)

6. Jangan Biar Bengkak

Menurut rakan pejabat cik iena, Ini sangat penting. Sebenarnya breastfeeding ni berkonsepkan demand and supply. Lebih kerap anda pam, lebih banyak susu yang terhasil. Jangan biar breast anda bengkak, itu ialah petanda susu anda semakin berkurang. Sibuk macam mana sekalipun, pastikan anda cari masa dan ruang untuk pam. 
Patut lah rakan pejabat cik iena sentiasalah bawa pam susu dan plastik susu kosong serta botol susu supaya mudah untuk beliau mengepam susu di pejabat :)

Jadi anda pun seharunya begitu lah. Eh bukan anda je. Insya Allah jika cik iena kahwin dan ada anak pun cik iena perlu buat semua tips ni :)

7. Menyusu Dengan Kerap

Semakin kerap ibu menyusukan bayi, semakin banyak susu akan terhasil. Jadi, galakkan bayi untuk lebih kerap menyusu. Penyusuan di antara 10 hingga 12 kali atau lebih dalam tempoh 24 jam akan merangsang hormon prolaktin yang menghasilkan lebih banyak susu.

Menurut rakan cik iena beliau hanya mengepam susu di waktu bekerja atau di waktu beliau tidak bersama bayi beliau. Sekiranya beliau di rumah beliau akan lebih kerap memberi susu badan secara direct kepada bayi beliau kerana ini akan dapat mengeratkan lagi hubungan antara ibu dan bayi.

8. MOEDER Sebagai Milk Booster 


MOEDER Sebagai Milk Booster

MOEDER Sebagai Milk Booster

 

Amalkan MOEDER sebagai supplement anda untuk menambahkan susu badan. Selain bertindak sebagi milkbooster, MOEDER juga berfungsi untuk menambahkan zat dan nutrien dalam susu ibu supaya susu ibu menjadi lebih pekat, bayi puas menyusu dan pastinya bayi anda boleh tidur kekenyangan. MOEDER juga bertindak membekalkan tenaga tambahan kepada  ibu. Jadi, tidak perlu risau letih kerana terlalu banyak mengepam susu.

MOEDER

 

 

Tambah Susu Badan Dengan MOEDER Milk Booster

20 KANDUNGAN DALAM MOEDER

20 KANDUNGAN DALAM MOEDER
20 KANDUNGAN DALAM MOEDER

1.Susu kambing 

Kandungan yang terdapat dalam susu kambing ialah seperti protein, vitamin B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, vitamin A, karbohidrat, vitamin D, sodium, asid folik, vitamin B112,dan potassium. Selain itu, susu kambing juga dapat membantu mengurangkan risiko demam kuning pada bayi kerana ianya mempunyai sifat pengaktif antibodi yang boleh merangsang penghasilan sel-sel darah merah. Malahan menurut satu kajian Universiti Granada, susu kambing lebih mudah dicerna dan sesuai untuk mereka yang alah dengan susu lembu yang mana molekul susu kambing lebih halus dan hanya mengambil masa 20 minit sahaja untuk dicerna berbanding susu lembu yang memerlukan masa dua jam.

2.Ekstrak Tomato 

Tomato juga mengandungi lycopene, yang mana membantu untuk mencerahkan kulit. Juga tomato mengandungi vitamin A yang baik untuk mengatasi masalah rabun malam. Malahan ia membantu menghasilkan rambut bayi yang lebat dan sihat juga kulit bayi yg licin dan gebu.

3. Habbatussauda 

Membantu meningkatkan daya tahan tubuh dan stamina. Ianya juga dapar mengurangkan risiko mendapat tekanan darah tinggi atau rendah ketika hamil. Malahan ia dapat mengatasi depresi , gejala “cramp” dan kelelahan pada akhir trimester.

4.Madu 

Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan. Memudahkan pergerakan usus semasa membuang air dimana mengelakkan sembelit bagi ibu hamil. Juga membantu menguatkan pernafasan dan mengurangkan asma atau lelah. Madu adalah makanan tenaga semula jadi yang sesuai untuk ibu mengandung

5.Ekstrak Anggur 

Anggur adalah sumber zat besi, fosfor, kalsium, asam organik, karoten, lesitin, vitamin C, dan vitamin B1 yang sangat bermanfaat bagi ibu hamil. Selama masa kehamilan, permintaan darah jauh lebih tinggi, oleh sebab itu perlu mengkonsumsi makanan dengan sumber zat besi yang baik seperti anggur.

6. Lutein 

Berfungsi untuk melindungi fungsi penglihatan dan memperkuatkan retina. Juga ia akan memberi kesan mengaktifkan produksi kilang susu ibu.

7.Bird nest 

Melembabkan kulit ibu hamil , mengurangkan kesan “stretch mark”. Juga ia dapat menguatkan paru-paru bayi. Juga ia dapat menyegarkan mata dan memperbaiki aliran darah dan membantu mengurangkan masalah “cramp”.

8.Seaweed 

Kandungan serat 'seaweed' tinggi dan rendah kalori. Oleh itu, serat padanya (seaweed) akan memudahkan proses buang air besar bagi ibu mengandung yang sering mengalami sembelit. Lemak yang terkandung dalam 'seaweed' tersusun dari asid lemak esensial omega 3 dan omega 6 yang sangat diperlukan untuk pembentukan rangkaian pada janin, terutamanya untuk pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.

9. Buah tin 

Mengurangkan risiko darah tinggi ketika mengandung , juga dapat mencegah osteoporosis. Kandungan kalsium serta kalium buah tin dapat mencegah penipisan tulang sekaligus dapat meningkatkan kepadan pada tulang. Kandungan kalsium yang terdapat pada buah tin adalah lebih tinggi dari jumlah kalsium yang terdapat pada susu.

10. Kurma Buah 

kurma sememangnya berkhasiat untuk ibu mengandung.Ia kaya dengan vitamin B6,asid folik,kalium,zat besi dan magnesium. Magnesium susah untuk diperoleh dalam bentuk semula jadi sedangkan ia penting untuk ibu-ibu mengandung kerana ia berfungsi memantapkan jantung dan sistem peredaran darah. Justeru pengambilan buah kurma yang kaya dengan pelbagai khasiat termasuk magnesium semula jadi amat bermanfaat untuk ibu-ibu mengandung. Kajian sains menunjukkan,semasa sedang dalam proses melahirkan anak (labour),kadar gula dalam darah akan menurun dan keadaan ini mendatangkan kelesuan kepada si ibu. Pada masa itu si ibu memerlukan,antaranya karbohidrat bagi mengembalikan tenaga di samping kalium (potasium).

11. Gam arab /Manna 

Membantu mengawal kandungan gula dalam darah dan dapat memperbaiki sistem imun ibu mengandung dari merasa letih2 badan juga rasa mual . Ia juga membantu serapabn mineral seperiti zink , sodium dan calcium yang diperlukan oleh para ibu hamil.

12. Bilberry 

Mengandungi zat aktif yang disebut anti oksida dan membantu mengatasi masalah rabun mata.

13. Aloe vera 

Memperbaharui sel kulit melembapkan sel kulit. Menjadikan kulit bersih dan bersinar. Ia juga dapat mematikan pigmen hitam yang sering di alami ibu hamil dan melicinkan kulit. Untuk bayi dalam kandungan , ia meransang pertumbuhan folikel2 rambut yang lebat dan bersinar.

14. Lobak merah 

Mencerahkan penglihatan mata disamping menguatkan imuniti, memperbaiki pencernaan dan menormalkan metabolism untuk mengatasi masalah mual di kalangan ibu hamil.

15. Brokoli 

Mengandungi beberapa zat gizi seperti vitamin A, B, C , K dan mineral seperti kalsium juga zat besi untuk menyokong semasa proses kehamilan berlangsung.

16. Omega 3 

Omega-3 sangat penting untuk mempertahankan keseimbangan produksi suatu zat seperti hormon yang disebut prostaglandin. Prostaglandin membantu mengatur banyak fungsi fisiologis yang penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, transmisi saraf, respon inflamasi dan alergi, fungsi ginjal dan saluran pencernaan, dan produksi hormon lainnya. Omega-3 juga digunakan untuk mengubati dan mencegah gangguan mood ketika hamil.

17. Betik 

Betik kaya dengan vitamin dan nutrisi yang diperlukan ibu hamil terutamanya dalam melancarkan proses penghadaman. Vitamin C dan Vitamin E dalam buah betik memberikan sumber serat dan asid folic yang baik untuk ibu mengandung. Oleh itu, ibu mengandung digalakkan mengambil buah betik sebagai sumber serat ketika hamil.

18. Stevia 

Stevia merupakan 100% ekstrak pemanis semula jadi daripada spesies tumbuhan herba stevia Rebaudiana. Selain berfungsi sebagai pemanis, khasiat yang lain pada daun ini ialah sebagai ubat bagi menurunkan kadar gula dalam darah, melawaskan kencing, menurunkan tekanan darah, membunuh bakteria, membunuh kulat, membunuh virus, mengurangkan keradangan, dan mampu menurunkan berat badan.

19. Vanilla 

Sebagai perisa dan dapat membantu mengurangkan rasa loya pada ibu hamil.

20. Non diary creamer 

Mengurangkan rasa loya dan rendah kalori.


CARA PENGGUNAAN MOEDER


CARA PENGGUNAAN MOEDER

Dirumus Khusus Untuk Wanita Hamil dan Selepas Bersalin berperisa vanilla dan sangat sedap tw. Campurkan satu (1) skop ke dalam segelas 150ml air suam. Kacau dan minum segera. 1 - 2 kali sehari pagi/malam.


KEBAIKAN MOEDER UNTUK IBU DAN ANAK



KEBAIKAN MOEDER UNTUK IBU DAN ANAK

 

Kebaikan yang terdapat dalam susu Moeder :


1. Khasiat Moeder Untuk Ibu hamil :


  • Mencerahkan Kulit. 
  • Mengatasi masalah rabun malam 
  • Meningkatkan daya tubuh dan stamina serta tenaga semasa hamil 
  • Mengurangkan Risiko tekanan darah tinggi dan rendah ketika Hamil. 
  • Mengatasi masalah depresi (Stress) 
  • Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan. 
  • Mengelakkan Sembelit bagi ibu Hamil 
  • Menguatkan Pernafasan (mengurangkan asma dan lelah bg ibu hamil) 
  • Membanyakkan darah (pengganti kerang seperti tradisional) 
  • Meningkatkan produksi susu ibu (Banyakkan susu ibu) 
  • Melembabkan kulit 
  • Mengurangkan kesan selulit pada perut
  • Mencegah osteoporosis
  • Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan
  • Menguatkan kandungan bagi ibu baru hamil 
  • Memberi lebih tenaga ketika proses bersalin 
  • Mengatasi masalah mual.
  • Menormalkan metabolisme 
  • Mencegah kegemukan selepas bersalin 
  • Rasa Vanila berlemak tanpa menyebabkan rasa loya.


2. Khasiat Moeder Untuk Kandungan atau bayi 


  • Mengurangkan Risiko demam kuning 
  • Meningkatkan daya tahan tubuh bayi (selsema demam) 
  • Melebatkan rambut 
  • Menghitamkan rambut dan bersinar terhadap bayi 
  • Memutih dan melicinkan kulit bayi
  • Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi. 
  • Mencegah asma dan lelah 
  • Mencegah Rabun ketika besar 
  • Membantu pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan. 
  • Membantu kecergasan otak bayi (Anak Pintar) 
  • Membantu sistem pencernaan bayi yg menyusu badan ibu yang mengamalkan Moeder

3. Khasiat Moeder Untuk Ibu selepas hamil @ menyusu bayi @ bayi menyusu


  • Membanyak dan memekatkan produksi susu 
  • Mencegah kegemukan 
  • Mencerahkan & Melembab kulit 
  • Membantu hilangkan selulit ketika hamil 
  • Membantu merawat luka dalaman semasa deliver (bersalin) dengan cepat. 
  • Memberi tenaga terutama ketika berpuasa tetapi meyusukan bayi. 
  • Mengurangkan stress 
  • Mengatasi atau mencegah rabun. 
  • Mengenyangkan bayi dan atasi masalah sedu 
  • Menguatkan sistem pernafasan bayi. 
  • Membantu daya ingatan bayi

HARGA MOEDER


Harga Normal : RM159/169ss.
Harga promosi : RM129 sm/ss + FREE postage  (Boleh inform tau dari blog ienaeliena.com)

MOEDER TAHAN BERAPA LAMA?


Cara Tambah Susu Ibu Supaya Bayi Kenyang
Untuk pengetahuan sebotol MOEDER ni adalah sebanyak 600 gm. Jika diamalkan pengambilan MOEDER setiap hari siang dan malam , sebotol MOEDER mampu bertahan sebulan.


Sebaliknya jika Mengikut cara rakan pejabat cik iena satu sachet untuk sehari. Beliau akan bahagi dua untuk satu sachet. Satu di minum siang dan satu lagi malam. Ianya mampu bertahan lebih dari sebulan dengan hasil yang sama disamping mengamalkan tips-tips yang di berikan diatas :)


Moeder
Antara gambar susu yang di kongsi dengan cik iena, menurut beliau sekali pam 7 Oz dan dalam sehari boleh dapat 21 oz

Antara gambar susu yang di kongsi dengan cik iena, menurut beliau sekali pam 7 Oz dan dalam sehari boleh dapat 21 oz
Antara gambar susu yang di kongsi dengan cik iena, menurut beliau sekali pam 7 Oz dan dalam sehari boleh dapat 21 oz



Khasiat Moeder Untuk Ibu selepas hamil @ menyusu bayi @ bayi menyusu
Rakan pejabat yang berkongsi cerita tentang cara tambah susu ibu :)
Bagus juga ada rakan pejabat yang baru melahirkan ni, sedikit sebanyak cik iena dapat juga belajar dari beliau. Menurut beliau lagi perbezaan anak pertama yang tidak mengamalkan Moeder berbanding anak kedua yang mengamalkan Moeder adalah anak kedua lahir berkulit cerah berbanding anak sulung.

Selain itu kandungan susu badan juga sangat berbeza diantara keduanya dimana semasa anak kedua kandungan susu badan lebih banyak :)

Beliau mengamalkan Moeder semasa sedang hamil dan semasa menyusu anak. Sehingga sekarang masih mengamalkan pengambilan Moeder.

Ehemm Tips-tips ini akan di guna pakai oleh cik iena jika cik iena dah berkahwin nanti dan anda juga boleh la gunakan tips ini. Jangan lupa share pada kawan-kawan ya.


Okay cik iena dah tau boleh kawen. Mohon masuk meminang ye Encik Pujaan Hati. Ehh ade ker? haha Encik Pujaan hati tak berapa nak gentle man kot hahahah.dah bagi hint pun tak nampak.. Lempang laju-laju baru tau lalalalla..Bertabah lah iena hahahaha

 Ehh tapi suami orang mohon jangan masuk meminang. Cik iena tak mau laki orang. Suami orang enggak mau dong. Kalau menaip blog malam-malam memang mengarut tambah lagi tengah tak sihat. Tapi Alhamdulillah la selepas 3 hari tidur awal sepanjang malam. Sakit berkurang dapatlah malam ni bersengkang mata siapkan artikel ini yang di publish pada jam 1.20 pagi. Mohon esok jangan bertambah tak sihat ya cik iena (^_~)




MOEDER
alaaa comelnya alesya. Okay cik iena mula la berangan nak buat birthday party anak macam ni. Padahal kawen pun belum haha




untuk Maklumat lanjut mengenai Moeder sila layari http://www.millennialgen.biz














iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita



Sebagai wanita, terutama yang sudah berumah tangga kita memerlukan tenaga yang lebih untuk menjalankan kerja-kerja harian dalam mengurus keluarga khususnya. Pada masa kini terdapat pelbagai jenis produk yang terdapat di pasaran bagi membantu golongan-golongan wanita untuk kekal aktif bertenaga .
 
 
Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


Di sini cik iena ingin berkongsi kepada rakan pembaca sekalian mengenai satu produk minuman kesihatan yang telah cik iena cuba selama lebih kurang seminggu iaitu HARUM MALAM. Untuk pengetahuan produk ini bukan sahaja untuk wanita yang telah berumahtangga malahan ianya amat sesuai buat wanita yang belum mendirikan rumah tangga khususnya buat wanita-wanita bekerjaya yang sangat sibuk dalam urusan hariannya.







Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita
Jika sebelum ini cik iena hanya melihat housemate mengamalkan produk ini sehingga muncul tanda tanya mengapakah rakan cik iena mengamalkan HARUM MALAM sedangkan apa yang cik iena ketahui ianya khusus buat wanita yang sudah berkahwin sedangkan beliau masih bujang sama seperti cik iena. 
 
 
Disebabkan itu cik iena mula bertanya dan berminat untuk mencuba kerana mengikut kata rakan cik iena beliau mengamalkan HARUM MALAM untuk kekal bertenaga di siang hari walaupun adakalanya beliau tidur lewat dan ianya amat sesuai untuk wanita yang mempunyai masalah bau badan.


Disebabkan cik iena tertarik dengan fungsi nya yang memberi tenaga walaupun adakalanya tidur lewat malam cik iena tertarik untuk mencuba kerana cik iena sememangnya sangat sibuk dan seringkali tidur lewat. Boleh dikatakan hampir setiap hari cik iena kurang tidur sehingga cik iena mengantuk teruk di pejabat dan menyebabkan cik iena terpaksa mengamambil minuman berkafein bagi mengurangkan rasa mengantuk tersebut.

Alhamdulillah selepas mencuba cik iena rasa bertenaga


Baiklah untuk itu cik iena kongsikan lebih lengkap mengenai Produk HARUM MALAM ini.



Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

 
 

Bagaimana rasa Harum Malam ?


Ini pasti persoalan yang timbul dalam fikiran anda yang masih belum mencuba. Kalau yang susah nak makan ubat tu pun tidak perlu risau kerana rasanya memang sedap. Rasa madu, manis sedap. Cara pengambilannya juga mudah. Dua Sudu makan sehari sebelum sarapan.







Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita




Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

Harum Malam diformulasi dengan ekstrak ros yang sememangnya bagus untuk menangani masalah
bau badan. Harum Malam ini sebenarnya supplement khusus untuk kaum wanita. Supplemen yang
dapat membantu menyihatkan dan mencegah bau badan. Bukan itu saja, malah dapat merawat
masalah seperti keputihan, gatal² vagina, mengetatkan vagina, hilang hanyir haid dan lain² lagi.
Harum Malam bukan untuk wanita yang sudah berkahwin sahaja tetapi sesuai juga untuk anak dara.
Boleh di ambil setiap hari walaupun period, dalam pantang dan menyusu bayi. Untuk wanita yang
preggy (pregnant) tidak digalakkan untuk consume sebab takut akan mengalami kesukaran bersalin
(sempit)


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita



Golongan yang sesuai ambil minuman kesihatan Harum Malam:


✔ Wanita Berkahwin
✔ Anak Dara
✔ Wanita Berpantang
✔ Sesuai untuk yang menyusukan anak
✔ Sesuai untuk usia 50 tahun ke atas


Kelebihan dan khasiat minuman kesihatan Harum Malam:


✔ Membantu menyegar dan menyihatkan badan.
✔ Mencantikkan dan menaikkan seri wajah.
✔ Membantu menghilangkan bau badan dan mulut.
✔ Melegakan panas badan.
✔ Menegangkan payudara.
✔ Memulihkan rasa rapat.
✔ Mengencang otot kewanitaan.
✔ Menghalang bau tidak enak serta gatal-gatal.
✔ Menambah keharmonian suami isteri.
✔ Menyihatkan rahim.
✔ Mencantikkan payudara agar sihat dan montok.
✔ Bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering
✔ Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina
✔ Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
✔ Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon
✔ Mengurangkan tekanan dan tension
✔ Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan





Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

Cara pengambilan:


Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 sudu sebelum tidur

*boleh diminum terus
*Pastikan guna sudu plastik kerana Harum Malam mengandungi madu,dikhuatiri kalau guna sudu
besi akan hilang khasiatnya.boleh simpan dalam peti sejuk .Produk Harum Malam Halal dan lebih 7
tahun dalam pasaran

Kandungan:

Ekstrak Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah Delima, Manjakani,
Pueraria Lobata, Pueraria Mirifica, strawberry, senna.
100% ramuan asli
Isipadu : 250 ml
Berat : 580 gram

Pantang Larang Harum Malam:


– Elakkan minuman berais
– Ibu mengandung tidak dibenarkan
– Minum ikut sukatan yang dibenarkan sahaja ( Tidak digalakkan mengambil lebih dari sukatan )
– Untuk kesan yang maksimum,amalkan setiap hari.


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


Kenalpasti Label Keselamatan Harum Malam




Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


3 Langkah Mudah Mengenalpasti Label Asli Harum Malam

 Produk berkualiti biasanya akan diciplak. Jadi, lakukan 3 langkah mudah seperti di bawah untuk memastikan anda telah membeli Harum Malam yang original.




KANDUNGAN & KHASIAT DI DALAM HARUM MALAM



Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita




Ekstrak bunga ros


Ekstrak bunga ros sememangnya berkesan untuk merawat kulit. Ia berupaya mengecilkan pori-pori
dan mengawal kulit yang berminyak. Hasilnya kulit tampak lebih berseri, halus dan segar. Di samping itu juga, ia mampu mengatasi masalah kitaran haid yg tidak teratur di samping meredakan
senggugut yang sering dialami oleh kaum wanita ketika haid.

Antara khasiat lain:-

•    Menenangkan ketegangan saraf dan emosi
•    Memberi kesan penyejukan pada badan
•    Merangsang pertumbuhan tisu dan penghasilan kolagen(awet muda)
•    Membantu proses penghadaman
•    Mengandungi vitamin A, B3, C, D dan E
•    Merawat cirit birit
•    Menghilangkan keletihan

Sirih


Daun sirih merupakan jenis tanaman yang memiliki banyak manfaat untuk kesihatan, salah satunya
adalah untuk mengatasi masalah kewanitaan.
Manfaat daun sirih untuk mengatasi berbagai masalah kewanitaan sudah dikenali sejak
zaman dahulu, bahkan pada jaman kerajaan pun sudah di gunakan oleh para isteri raja-raja.

Di dalam kandungan yang terdapat pada daun sirih sangat bermanfaat dalam mengatasi
masalah kewanitaan karena mengandung minyak atsiri yang berasal dari kandungan betlephenol,
seskuiterpen,pati, diastase, gula, zat samak, antioksida, funsida dan kavikol yang memiliki
kemampuan dalam membunuh kuman penyebab masalah kewanitaan. Selain itu, daun sirih juga
mengandungi antiseptic, antioksidan yang berguna dalam mengatasi keputihan, gatal-gatal dan bau
tak sedap.

Buah tin


Juga dikenali sebagai Buah Ara. Kaya dengan serat, kalsium, omega 3, omega 6 dan kalium yang
berupaya menstabilkan tekanan darah, merawat jerawat, pigmentasi kulit (skin pigmentation),
mencegah serangan jantung koroner, meningkatkan daya ketahanan tubuh, mengurangkan
kolesterol kerana ianya mengandungi kandungan yang hampir penuh dengan vitamin A,B,C, dan
rendah dengan kalori di samping menyihatkan lagi kulit.
Tin penuh dengan serat pemakanan (dietary fiber) dan sumber yang kaya dengan
magnesium begitu juga potassium, mengandungi enzim penghadaman yang penting untuk diet:
Protin, karbohidrat dan lemak.

Kismis


Merupakan buah anggur yang telah dikeringkan dan telah terbukti khasiatnya untuk kesihatan fizikal
dan mental pemakannya. Mengandungi kalsium, zat besi, kalium, vitamin C dan B6 serta folat yg
berfungsi memelihara sistem saraf, membina tulang dan gigi yang sihat, mengekalkan tekanan
darah, membantu pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam badan,membantu
penukaran karbohidrat kepada tenaga serta membentuk sel-sel darah merah dan penting dalam
peredaran darah ke seluruh tubuh. Kismis juga membekalkan tenaga yang seimbang selain
meningkatkan daya tumpuan serta ingatan.


Khasiat dan Kegunaan Kismis:

•    Melindungi hati
•    Memperbaiki sirkulasi (termasuk bagi condition seperti varicose veins, bengkak, lebam
(bruise) dan kabur pandangan).
•    Melawaskan pembuangan air besar.
•    Memperbaiki tone dan keanjalan kulit
•    Membantu kecerdasan otak bayi dan meningkatkan memori (tradisi perubatan Islam).
•    Melawan bakteria mulut (oral bacteria) yang menyebabkan pereputan gigi.

Madu


Merupakan manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga, madu merupakan
sumber tenaga, stamina dan pemulih tenaga untuk badan kita selain berfungsi sebagai glukosa
untuk menggantikan karbohidrat. Ia juga mampu membasmi bakteria,merawat dan memulihkan
luka. Selain itu,madu yg bersifat antioksida dan antibakteria ini turut berperanan melembutkan kulit
dan menghasilkan tona wajah yang sekata selain mengurangkan jerawat, menyembuhkan luka
dengan memudarkan parut dan menyihatkan tubuh badan.

Khasiat lain madu:-

•    Menambahkan tenaga saat hamil dan saat melahirkan
•    Kandungan zat galian dalam madu boleh membantu membina dan menguatkan janin.
•    Mencegah dari berbagai macam penyakit kerana kandungan antibiotik dalam madu dapat
membunuh kuman-kuman cahaya mata.
•    Membantu secara khusus pertumbuhan fizikal dan mental janin.
•    Kulit yang bersih dan sihat dengan terdapatnya vitamin C yang penuh kuasa dalam madu
•    asli.

Goji


Khasiat lain iaitu Beri goji. Ramuan ini kaya dengan nutrient yang mampu menukar makanan kepada
tenaga dan bukannya lemak. Seperti contoh,B1 (Thiamin) yang terkandung dalam beri Goji penting
untuk menukar karbohidrat kepada tenaga. Kalsium pula menurunkan kadar lemak dalam tubuh. Manakala asid Amino L-Glutamine dalam beri Goji dapat meningkatkan pembuatan tisu otot tanpa lemak.

Buah beri goji mampu meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila
melawan penyakit selain menjadikan anda rasa dan kelihatan muda kerana Goji merangsang
rembesan HGH (Hormon Pertumbuhan Manusia), "hormon remaja". Selain itu, buah beri goji dapat
mengekalkan tekanan darah yang sihat, mengurangkan risiko kanser, meningkatkan fungsi seksual
dan merawat masalah seksual, meningkatkan kesuburan serta membantu mengurangkan masalah
berat badan.

Limau purut


Di samping berupaya membasmi bau badan, limau purut kaya dengan asid sitrik yg bersifat
antioksida. Mengandungi bahan aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci asli, anti
septic, anti bacteria dan membantu mengekalkan kelembapan kulit serta meneutralkan radikal
bebas akibat pencemaran bahan kimia yang merbahaya kepada tubuh badan. Limau purut juga
mampu merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah
sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman.
Selain itu, limau purut dapat membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah,
membantu melambatkan proses penuaan dan membantu mengatasi PMS (pra menstrual simptom)
serta meningkatkan sistem imun tubuh.

Kayu Serapat



Herba Kayu Serapat atau nama saintifiknya Paramaria Leavigata merupakan herba terbaik untuk
disyorkan kepada setiap wanita. Ia bermanfaat untuk mengembalikan faraj yang ‘longgar’ supaya
kembali cantik seperti anak dara. Akar serapat juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di
samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid. Herba ini mampu melancarkan peredaran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar
oksigen bagi kesihatan dan fungsi organ sekaligus meningkatkan tahap kesihatan wanita. Khasiat
yang terdapat dalam akar serapat juga mampu memperbaiki menegangkan payudara yang kendur
kembali anjal dan tegang.

Buah Delima


Buah delima mengandungi antioksidan yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kandungan
antioksidan dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur merah.
Malah, kualiti antioksidan juga dikatakan lebih baik daripada buah beri biru, cranberry serta oren
kerana polifenol dalam buah delima juga lebih tinggi. Fungsi Antioksidan ialah ianya dapat melawan
radikal bebas yang dapat merosakkan sel dalam badan kita.

Kandungan gula dalam buah delima mampu bertindak sebagai bahan skrub untuk
menyingkirkan sel-sel kulit mati. Hasilnya kulit akan kelihatan segar dan muda selalu. Buah delima
boleh melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit, menolong
perbentukan semula tisu-tisu badan, penyembuhkan luka-luka dan memperbanyakkan peredaran
darah ke kulit. Bagi wanita yang berusia ianya dapat mengelakkan daripada hyper pigmentation,
bintik-bintik penuaan, bintik-bintik hitam, garis muka dan wrinkles yang biasanya disebabkan oleh
pendedahan yang terlalu banyak kepada cahaya matahari.

Manjakani


Kajian menunjukkan bahawa manjakani adalah kaya dengan tannin, asid tanik, antioksidan, vitamin
(terutama vitamin A dan C), kalsium, besi, serat, protein dan karbohidrat. Unsur astringen dalam
manjakani dapat membantu mengencangkan otot dinding vagina dan mengembalikan keanjalan.
Oleh kerana manjakani bersifat astringen, ia boleh membasmi bakteria dan kuman yang
mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj. Astringen juga mampu menyerap segala lendir dan
lelehan pada faraj yang boleh menyebabkan bau yang tidak selesa. Khasiat tannin yang terdapat di
dalam manjakani mempunyai sifat menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan menyebabkan
faraj menjadi sempit semula.

Pueraria Lobata


Kudzu sering digunakan dalam perubatan tradisional di China dan Jepun sejak beribu-ribu tahun
untuk mengatasi pelbagai jenis masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi.migrain serta
menentang jangkitan bakteria dan meredakan sakit pada bahagian bahu dan leher. Herba ini juga
mengandungi flavonoid yang bertindak melancarkan peredaran darah dalam tubuh sekaligus
menggalakkan fungsi organ. Khasiat fitoestrogen yang tinggi di dalam tumbuhan tersebut membantu
meningkatkan kadar penghasilan hormon estrogen dalam tubuh wanita.

Pueraria Mirifica.


Pueraria Mirifica adalah satu herba yang berasal daripada Thailand, di mana ianya dikenali sebagai
“White Kwaaw Krau”. Ianya termasuk dalam keluarga Leguminosa, sub-keluarga Papilionoda
(keluarga kacang soya, kacang dan kacang pea)

Pueraria Mirifica mempunyai kesan seperti estrogen yang sangat hebat. Ia telah digunakan
berabad lamanya sebagai herba anti-penuaan. Pueraria Mirifica juga terkenal sebagai herba
semulajadi untuk pembesaran serta penganjalan payudara.

Phytoestrogen yang terkandung dalam Pueraria Mirifica memberikan kesan positif dalam
merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan
pembentukan kanser yang disebabkan ketidakseimbangan hormon Phytoestrogens mempunyai
manfaat yang sama seperti hormon estrogen, iaitu sumber utama yang menyumbang ke arah
pembesaran payudara. Phytoestrogens memaksimumkan pengaliran darah dan peredaran estrogen
sekitar tisu-tisu payudara. Hasilnya, payudara akan menjadi bertambah besar dan bertambah anjal
dan mantap.

Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita



Menarik bukan. Banyak betul khasiat yang boleeh di dapati di dalam HArum Malam ni. Jadi anda seharusnya cuba sendiri dan rasai sendiri kebaikan dan kelebihannya. Kesan pada setiap individu mungkin berbeza jadi tidak salah untuk anda mencuba bagi menjaga kesihatan dalaman anda khususnya buat wanita yang telah berumahtangga.



Maklumat lanjut mengenai Harum Malam sila layari http://www.millennialgen.biz











iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve