Grab The Promo

TOMMY 3 WIKOMOBILE : TRENDY, YOUTHFUL,AFFORDABLE


Tanpa telefon pada zaman yang serba canggih ini pasti anda akan menjadi kelam kabut. Oleh sebab itu, telefon memang sudah menjadi keperluan harian yang amat penting untuk umat manusia. Bercakap tentang telefon bimbit, tentu sekali kita bercakap tentang harganya. Ada telefon harganya murah di kelas entry-level, kelas mid-range, dan kelas yang paling mahal sekali high-end.

Tommy 3 dari Wikomobile


Benarkah rakyat Malaysia terlalu obses dengan telefon bimbit?


TOMMY 3 WIKOMOBILE
Rakyat Malaysia dikatakan terlalu Obses dengan telefon bimbit. Disebabkan itu, rakyat Malaysia dikatakan sebagai pengguna telefon bimbit ketiga tertinggi di Asia Pasifik serta melebihi negara maju seperti Amerika Syarikat dan Eropah menurut laporan terbaru firma kajian pengguna .


Mengapa dikatakan Rakyat Malaysia terlalu obses denagn telefon bimbit? Salah satu sebab adalah kerana Ramai  yang terlalu obses dengan talifon bimbit sehingga menyebabkan mereka ditipu dalam pembelian secara online khususnya golongan remaja yang membeli tanpa pengetahuan ibu bapa.


Bagi Cik iena pula Cik iena tidak terlalu obses untuk mendapatkan telefon yang mahal dan mengikut trend terkini. Bagi Cik iena memadai sekiranya ianya lancar untuk digunakan. Mempunyai kamera yang bagus. Harga dan kualiti haruslah setara. Cukuplah hanya satu telefon yang High Spec dan telefon berikutnya cukup sekadar memenuhi keperluan seperti untuk menggunakan pelayar internet serta untuk memuat turun aplikasi tertentu seperti Facebook dan Instagram.

Apa yang penting adalah kita membeli mengikut kemampuan dan keperluan. Sekiranya tidak mampu janganlah sampai terpaksa ikat perut untuk membeli telefon bimbit yang mahal. Dan adakalanya ada yang tertipu dengan harga murah yang ditawarkan penjual online . Hasilnya duit terbang dan telefon tidak dapat. Kejadian ini sememangnya sering terjadi.


TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE



Tahukan anda, secara purata masyarakat Malaysia menghabiskan masa purata dua jam sehari melayan gajet atau talifon pintar menurut Pensyarah Kanan, Pusat Pengajian Psikologi dan Pembangunan Manusia, Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Dr. Jamiah Manap.

Jadi tidak hairanlah untuk seseorang itu memeliki lebih dari satu talifon bimbit lagi-lagi bagi pengusaha perniagaan , artis, personaliti media sosial mahupun blogger seperti Cik iena. Cik iena yakin ramai juga dikalangan kawan-kawan blogger yang mempunyai lebih dari satu telefon bimbit.

TOMMY 3 WIKOMOBILE



Tommy 3 dari Wikomobile Mudah melayari internet dan sosial media


Kehidupan sebagai blogger sememangnya lagi memudahkakkan jika mempunyai lebih daripada satu telefon bimbit yang mana satunya boleh digunakan untuk tujuan peribadi manakala satu lagi untuk tujuan kerja sebagai blogger.

TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE


Bagi Cik iena pula telefon bimbit kedua Cik iena digunakan untuk tujuan testing sms services dan apps untuk tujuan kerja pejabat. Kadangkala cik iena guna juga untuk membuka akaun social media. Dengan adanya telefon bimbit baru Tommy 3 dari wikimobile ini Cik iena gunakan khas untuk membuka social media sahaja iaitu facebook dan instagram.


TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE


Kehadiran Tommy 3 ni semestinya memudahkan cik iena lagi. Telefon bimbit utama cik iena gunakan untuk tujuan membuat panggilan., melayari internet dan whatsapp . Telefon kedua untuk kegunaan kerja sebagai sms programmer manakala telefon ketiga Tommy 3 dari Wikimobile untuk kegunaan social media.


TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE


Setakat dua minggu penggunaan Tommy 3 untuk Cik iena mengaksess Facebook dan Instagram serta email. Ketiga-tiganya berjalan lancar. Cik iena juga dapat online instagram ketika telefon utama sedang digunakan untuk WAZE ketika pemanduann. Kalau drive di Kuala Lumpur memang tak sah kalau jalan tak jammed. Jadi dengan adanya Tommy 3. Sekiranya jalan jammed dapatlah cik iena membuka instagram.





Unboxing Tommy 3 from Wikomobile :) . Untuk pengetahuan harga asal Tommy 3 adalah RM499, sempena bulan ramadhan ni @wikomobilemy Buat promosi pada harga RM329 - *FREE* Gift Box (iRing, Headphone, Selfie Stick) – while stock last - Promo Period: 15 May – 14 June 2018 - Purchase at Authorized Dealer, Lazada, Shopee, WikoMalaysia FB - Warranty – 120 days Replacement (T&C applies) Product Details: - 18:9 Format Widescreen - 5.45" IPS Display - 4G LTE - 16GB ROM (Expandable via MicroSD) - 8MP Rear Camera & 5MP Selfie Flash Front Camera - Camera Features (Auto-HDR, Live filter, Face beauty and more) - Android 7.1 (Nougat) - Dual SIM . . Untuk maklumat lanjut n promosi terkini follow . 👉 @wikomobilemy 👉 @wikomobilemy 👉 @wikomobilemy . #wikomobilemy #wikoTommy3 #wikoraya #ienaeliena #blogger #bloggermy #bloggermalaysia #malaysianblogger
A post shared by Malaysian Blogger💄👠👗👜🍴🍹 (@ienaeliena) on


Cik iena sememangnya suka membuka Instagram tidak kira dimana jua cik iena berada. Cik iena gemar like gambar-gambar di Instagram lagi-lagi jika Cik iena sedang mempromosikan sesuatu di laman instagram cik iena. Pasti cik iena akan lebih kerap membuka instagram dan like serta komen instagram orang lain supaya mereka juga akan ke instagram cik iena. Sedikit sebanyak ianya membantu menyampaikan apa yang ingin cik iena promosikan.

TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE


Selain daripada itu ianya juga nampak sangat trendy dan youthful. Cik iena yang dah 32 tahun terasa muda bila pakai Tommy 3 ni. Warna Cherry memang menjadi kesukaan Cik iena. Selain warna nya yang cantik. Warna nya juga membuatkan Cik iena mudah untuk mencari kenalpasti telefon cik iena.  Kalau balik kampung tu mak, ayah, kakak, adik-adik dan ank buah semuanya ada telefon bimbit. Kalau semua letak satu tempat atas meja, Oleh kerana si Tommy 3 mempunyai Warna terang dan lain daripada lain ,maka ianya mudah nak dikesan :) 

Jadi, kehadiran TOmmy 3 semangnya sangat membantu cik iena tatkala telefon utama perlu diguna untuk tujuan lain dan dalam masa yang sama cik iena ingin membuka instagram .

Tommy 3 dari Wikomobile


Merupakan telefon pintar dari French yang bergaya, nampak muda,  dan mempunyai harga yang berpatutan. Hadir dalam 4 variasi warna iaitu Cherry, Anthracite, Gold dan Bleen.


TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE

TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE


Warna Tommy 3 dari Wikomobile

  1. Cherry
  2. Anthracite
  3. Gold
  4. Bleen

Warna Tommy 3 dari Wikomobile


Keistimewan Tommy 3 dari Wikomobile


TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE
  1. Ultra-accessible 18:9 wide screen
  2. Bigger display & Compact form
  3. Fast & fluid
  4. Cool images With Special effects
  5. Easily use 2 apps in split screen
  6. Pops of colour 

Boleh baca di sini untuk lebih lanjut https://my-en.wikomobile.com/m2219-tommy3-asia#cherry


Free Gift Box Ramadhan Promotion


RM329 - 16GB ROM, Dual Sim, 8MP Rear Camera & 5MP Selfie Flash Front Camera 😱😱😱😱😱 Biar betul murahnyaaaaa. . Wahh Tommy3, mcm menarik je phone ni nampak trendy & youthful. Kalau tengok spec Smartphone dari France ni nmpk affordable, quality n mampu nilik, value for money. . Untuk pengetahuan harga asal adalah RM499, sempena bulan ramadhan ni @wikomobilemy Buat promosi pada harga RM329 - *FREE* Gift Box (iRing, Headphone, Selfie Stick) – while stock last - Promo Period: 15 May – 14 June 2018 - Purchase at Authorized Dealer, Lazada, Shopee, WikoMalaysia FB - Warranty – 120 days Replacement (T&C applies) Product Details: - 18:9 Format Widescreen - 5.45" IPS Display - 4G LTE - 16GB ROM (Expandable via MicroSD) - 8MP Rear Camera & 5MP Selfie Flash Front Camera - Camera Features (Auto-HDR, Live filter, Face beauty and more) - Android 7.1 (Nougat) - Dual SIM . . Untuk maklumat lanjut n promosi terkini follow . 👉 @wikomobilemy 👉 @wikomobilemy 👉 @wikomobilemy . #wikomobilemy #wikoTommy3 #wikoraya #ienaeliena #blogger #bloggermy #bloggermalaysia #malaysianblogger
A post shared by Malaysian Blogger💄👠👗👜🍴🍹 (@ienaeliena) on


Gift Box dari Wiko sempena menyambut bulan Ramadhan ini (sementara stok masih ada) dengan setiap pembelian Wiko Tommy3 (RM 329) dari Mei 15, 2018 - Jun 14, 2018.

Untuk pengetahuan Harga Asal Tommy 3 adalah RM499.

Where to buy? >> PM  at https://www.facebook.com/WikoMalaysia

Apa dalam Gift Box?

  1. iRing
  2. Headphone
  3. Selfie Stick


Spesifikasi Tommy 3 dari Wikomobile


Berikut Cik iena nyatakan spesifikasi bagi Tommy 3 untuk rujukan anda yang sedang mencari telefon bimbit yang menepati citarasa dan budget anda :)

TOMMY 3 WIKOMOBILE
TOMMY 3 WIKOMOBILE

Tommy 3 Main features


Network 4G LTE B1 (2100)/ B3 (1800)/ B7 (2600)/ B8 (900)/ B40 (2300) H+/3G+/3G HSPA+ 850/ 900/ 2100 MHz GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz
Data Segment FDD-LTE Category 4 DL 150 Mbps, UL 50Mbps
Operating System Android™ 7.1 (Nougat)
Processor Quad-Core, 1.3 GHz, Cortex-A53
GPU IMG PowerVR GE8100
Design Touch screen
SIM CARD 2 Micro SIM
Available colors Anthracite, Gold, Bleen, Cherry Red
Size 148.8x72x9.1mm
Weight 170g
Battery 2500 mAh Li-ion
Stand-by time Up to 203h
Talk time Up to 26h (2G), 14h (3G)
ROM 16 GB
RAM 1 GB
External memory Micro SD up to 128 GB
Accelerometer Yes
Magnetic sensor Yes
Gyroscope No
Proximity sensor Yes
Light sensor Yes
SAR value Head: 0.907 W/kg, Body: 1.7W/kg

Tommy 3 Display


Size 5.45
Type IPS
Color 16 millions
Display resolution FWVGA+ (960x480 pixels), pixel density: 197 ppi
Multitouch Yes




Tommy 3 Connectivity


Wi-Fi 802.11 b/g/n
Tethering USB, Bluetooth®, Access point Wi-Fi
Bluetooth® 4.1
USB™ OTG Yes
PORT USB™ 2.0
PC synchronization Yes
Audio jack 3.5mm jack



Tommy 3 Photo And Video


Main camera 8 Megapixels
Option Professional, Burst, Auto-HDR, Live filters, Time lapse, Portrait, Night, Face Beauty
Flash Yes
Front Camera 5 Megapixels + Selfie flash
Digital Zoom 4x
Auto Focus Yes
Image editor Yes
White Balance Auto, Incandescent, Daylight, Fluorescent, Cloudy
Video recorder 1080p@30fps


Tommy 3 Multmedia And Entertainment


Stereo FM Radio Yes
Supported sound formats MP3, Midi, AAC, AMR
Supported image formats JPEG, GIF, PNG, BMP
Supported video formats 3GPP, MP4 , 3GP, H.264

Tommy 3 GPS System


GPS Yes
A-GPS Yes


Tommy 3 Customization


Languages French, English, German, Spanish, Italian, Arabic, Portuguese, Dutch, Polish, Chinese, Thai, Japanese, Korean, Laos
Wiko features Wiko Launcher


Google Mobile Services


Applications Yes


What In The Box

AC adapter Battery
AC adapter
Battery
Headset
Micro USB Cable
Wiko mobile phone
Quick Start Guide
Safety Book

TOMMY 3 WIKOMOBILE
WHAT IN THE BOX

Untuk Maklumat Lanjut dan Promosi Terkini Sila Layari:



Website : my-en.wikomobile.com
Facebook : tps://web.facebook.com/WikoMalaysia
Instagram : https://www.instagram.com/wikomobilemy/


#wikomobilemy #wikoTommy3 #wikoraya






0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve