Grab The Promo

IJM Land Half Marathon 2016, tarik lebih 6000 penyertaan!


Pada 14 Ogos 2016, telah berlangsung acara larian IJM Land Half Marathon 2016 di  yang bertempat di Dataran Centrio, Seremban 2. Ia merupakan acara marathon tahunan anjuran IJM Land Berhad yang telah diadakan buat kali ke-5 dan apa yang menarik kali ini adalah penglibatan seramai lebih dari  6,000 penyertaan dari komuniti penduduk perumahan Seremban 2 dan kawasan sekitarnya.
IJM Land Half Marathon 2016, tarik lebih 6000 penyertaan!
Runners for the 10km Boys and Girls Junior category charging upon flag-off at the IJM Land Half Marathon 2016.
Untuk aktiviti larian ini, IJM Land ingin mengetengahkan gaya hidup sihat kepada masyarakat disamping inisiatif amal keperihatinan terhadap kesedaran membantu Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan (Hospice) dan Pertubuhan Penyakit Lisosomal Malaysia (MLDA).

IJM Land Half Marathon 2016, tarik lebih 6000 penyertaan!
Runners for the 10km Boys and Girls Junior category raring to go for IJM Land Half Marathon 2016.

Marathon dengan tagline ‘Run Together, Bond Stronger’,  ia memperkenalkan jarak larian baharu sejauh 21 KM, disamping 10KM merangkumi kategori junior lelaki dan perempuan berusia 12 hingga 17 tahun dan juga kategori ‘fun run’. Ia merupakan acara tahunan yang kini semakin mendapat sambutan sebagai platform perpaduan yang strategik terutamanya kepada komuniti Seremban 2 demi menyokong gaya hidup sihat, prihatin dan sejahtera. 

(Dua dari kanan) Mr Edward Chong, Pengarah Urusan IJM Land Berhad dengan 5 pemenang utama bagi kategori 21km Men Open Category
(Dua dari kanan) Mr Edward Chong, Pengarah Urusan IJM Land Berhad dengan 5 pemenang utama bagi kategori 21km Men Open Category
Menurut Encik Edward, "Ini wira Tanpa Tanda Perkhidmatan penterjemahan memainkan peranan penting dalam meningkatkan taraf hidup dan meningkatkan kualiti hidup untuk ahli-ahli yang terpinggir dan kurang bernasib baik dalam masyarakat kita. Oleh itu, ia adalah keseronokan yang hebat dan kehormatan dapat menyumbang ke arah usaha-usaha kedua-dua organisasi yang luar biasa, melalui IJM Land Half Marathon 2016, ". 

IJM Land Half Marathon 2016, tarik lebih 6000 penyertaan!
Yang Berbahagia Dato 'Soam Heng Choon (kanan), Ketua Pegawai Eksekutif & Pengarah Urusan IJM Corporation Berhad bersama-sama dengan pelari terpantas IJM Land Half Marathon 2016, Lim Khon Seng (kiri) dan Danielle Nant (dua dari kanan) digambarkan dengan Challenge mereka Trofi (trofi untuk diberikan kepada yang paling pantas lelaki dan wanita pelari IJM Land Half Marathon 2016). Turut kelihatan adalah maskot IJM Land Baby Dino.
Untuk acara ini, Satu jenama baru Challenge Trophy - IJM Land Half Marathon Challenge Trophy - telah diperkenalkan buat kali pertama tahun ini, dengan tujuan untuk meraikan pelari terpantas dan memperingati detik-detik larian terbesar mereka. Piala Pusingan akan diberikan kepada peserta yang paling cepat dan wanita yang mampu atas kategori masing-masing selama tiga tahun berturut-turut.

Selain daripada kategori 21km (Half Marathon) untuk lelaki dan wanita yang berusia 18 tahun ke atas, terdapat juga 10KM kategori untuk kanak-kanak lelaki junior dan perempuan berusia 12 hingga 17 tahun, sama seperti kategori Fun Run .

IJM Land Half Marathon 2016, tarik lebih 6000 penyertaan!
Dato ' Soam dengan 5 pemenang utama 21km Wanita Kategori Terbuka, di mana Danielle Nant (dua dari kanan) tempat pertama dalam 21km Wanita Terbuka dan juga pemenang Piala Pusingan bagi kategori wanita.

Semua peserta membawa pulang cenderahati oleh Platinum Penaja, BMW Welt Millennium Seremban, custom-made Finisher Medal dan sijil penyertaan. Sementara itu, pemenang tempat pertama hingga ke sepuluh dalam semua enam kategori menerima Sworke Optimus eyewear (dua bingkai dengan Revo kanta).

Pengunjung dan peserta juga dapat melibatkan diri dalam suasana karnival yang lengkap dan dapat menikmati banyak makanan percuma seperti  popcorn, gula-gula kapas, dan banyak lagi. Terdapat juga pelbagai aktiviti lain yang disediakan termasuk pemeriksaan kesihatan percuma,  perundingan Perubatan Cina Tradisional (TCM) percuma, organ derma, pemeriksaan tulang belakang percuma dan cek postur, serta percuma KT merakam untuk pelari. Terdapat juga hadiah cabutan bertuah yang lumayan bernilai lebih daripada RM 25,000 untuk dimenangi, termasuk sepuluh pasang Sworke Primus dengan kanta polarisasi dan hadiah utama Apple iPhone 6S dan TV LG LED Smart.

Penaja rasmi IJM Land Half Marathon termasuk  BMW Millennium Welt Seremban, Sworke, TDK, 100 Plus, Ice Mountain, Mydin, Matrix, Yakult, McDonald’s and Spine & Joint. The IJM Land Half Marathon 2016 is also supported by media partner Sin Chew Daily, medical partner SEHAT Medical Wellness Centre, technical partner The Event Crew (TEC) and official apparel, Reverse.
Untuk maklumat lanjut mengenari larian ini sila rujuk www.ijmlandrun.com






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve