Grab The Promo

Jangan Jadi Ipar Kuat Cemburu

 Artikel ini ditulis berikutan sebelum memblock akaun Aten Alesya (baca sini) .Cik iena dan adik beradik perasan beliau reshare post dari facebook

JANGAN JADI IPAR MADE IN NERAKA

YA iena setuju tapi sebenarnya kenyataan beliau ni merupakan cerminan beliau. Beliau sendiri adalah ADIK IPAR made in neraka yang disahkan sendiri oleh keluarga mertua.

 

ATEN ALESYA PENAGIH DADAH
ni sebelum iena block akaun dia dan semua kawan2 dia

 

Aten Alesya merupakan seorang anak tunggal yang kurang perhatian dan kasih sayang dari keluarga kerana beliau merupakan dari broken family yang mana ibu dan ayah telah bercerai sejak kecil. Beliau tinggal bersama ayah dan ayah beliau sangat memanjakan dan menunaikan semua permintaan beliau. Manakala ibu beliau pula merupakan seorang yang tegas.

Disebabkan kurang kasih sayang dan perhatian dari keluarga dia menjada seorang wanita yang sangat dahagakan kasih sayang sehinggakan tidak boleh berkongsi kasih sayang adik beradik suami. BErmaksud apa apa yang berlaku dalam keluarga kami harus mengutamakan beliau.

Jika Cik iena rapat dengan Adik ipar perempuan seorang lagi dia akan cemburu. Sebelum ini Cik iena ada bergaduh dengan kakak. Biaasalah adik beradik memang ada bergaduh lepas gaduh pasti akan baik . Pepatah mengatakan air yang di cincang takkan putus begitu juga ikatan kekeluargaan adik beradik ni. Tapi berbeza pendapat dengan Aten Alesya, dia mempersoalkan kenapa sekarang iena baik dengan kakak iena. kenapa dulu tak baik, dulu baik dengan Aten Alesya.

Ambil hati Keluarga Mertua Sebelum Kahwin

Sebelum Aten Alesya berkahwin dengan adik memang kami rapat sebab itu proses Aten Alesya mengambil hati keluarga bakal mertua. Selepas mereka kawen beberapa bulan. Adik lelaki seorang lagi kawen pula, kami ada adik ipar perempuan seorang lagi.Bermakna iena ada dua adik ipar perempuan Masa awal perkahwinan memang kami tidak rapat dengan Adik ipar baru kawen ni sebab ade sedikit salah faham sebab kami rapat dengan bekas teman wanita adik.

Iena memang ego pada awalnya dan memang kami tidak rapat. tambah lagi Aten Alesya ni rupanya di site Adik Ipar sorang lagi dia ada je message message dan bercerita tentang kami. Di site kami pula dia bercerita tentang Norma mengatakan yang tak patut norma cemburu dengan senah sebab bekas teman wanita je pun dan sekarang norma da kawen dengan apul. Cerita di sebelah norma Cik iena taknak ambil tau tapi Cik iena yakin pasti Aten Alesya akan cerita kami terlalu rapat dengan bekas awek adik iaitu Senah.

Cemburu Kakak Ipar Baik dengan Kakak Sendiri

Semasa awal perkahwinan mereka hubungan iena dan kakak memang tak berapa baik. Tapi sekarang kami ok saja. Dan Aten Alesya mula mengungkit kenapa baik dengan kakak dan anak anak kakak . Menurut Suami beliai sekiranya belia bergaduh dengan iena. Beliau akan bercerita buruk tentang Cik iena pada kakak iaitu sara wahab. Sebaliknya jika dia bergaduh dengan Sara Wahab beliau akan bercerita buruk kakak pada Cik iena. Kesian dengan Aten Alesya yang kurang kasih sayang tak pernah ada adik beradik dia tak tau akrabnya hubungan adik beradik gaduh gaduh baik.

 

cemburu keakraban keluarga suami
cemburu keakraban keluarga suami

Itu adalah sikap yang suami dia tak suka mengenai isteri nya yang suka melaga lagakan orang. Bukan itu sahaja suami sering tegur perangai Aten Alesya yang suka mengecil ngecilkan kawan kawan di facebook. memerli kawan kawan terutama kawan yang sedang alami masalah rumahtangga sehingga bercerai.

Beliau juga kerap share status status memerli rakan rakan beliau mengenai tanggungjawab sekian sekian Apabila ditegur, si Aten menjawab walaupun kita macam ni tapi awak tak abaikan tanggung jawab sebagai suami dan ayah. Ya ini jawapan ketika dia sibuk pantau hal rumah tangga orang lain dan sekarang apa yang keluar dari mulut dia berubah pula dengan mengatakan adik iena tak bertanggungjawab. Sampaikan sumai dia cakap segala kata kata dia tak boleh pakai sebab dia tidak kuat pendirian. Kata kata dia boleh berubah mengikut perasaan dia. (MACAM KELING)

 

FITNAH KAKAK IPAR TAK LAYAN DALAM GROUP FAMILY (Baca sini)

Yang ini iena sokong kata kata dia boleh berubah. Dia pernah fitnah iena. itu juga merupakan punca mengapa Cik iena mula kurangkan rapat dengan dia sebab Cik iena dah tau perangai suka memburuk burukkan orang dan membuatkan dia nampak baik dan teraniaya. Bila perkara ni terkena pada Cik iena Cik iena sangat sakit hati dan marah. baru faham perasaan kawan kawan dia yang dia selalu perli di status facebook dan whatsapp. Kalau sekarang nk dapatkan balik status tu tak boleh sebab Aten Alesya dah delete akaun dia, sekarang dia guna akaun anak dia.

Cik iena yakin dan pasti dia delete sebab terlalu banyak status status dia yang memerli mengutuk orang lain sehingga tak larat nak delete dan membuat keputusan delete akaun terus. Sebab dia taknak orang lain throwback balik status status dia memerli kawan kawan yang bercerai.

Cemburu Ipar Rapat Dengan Biras

Pokok masalah nya sedikit sahaja. Kuat cemburu, nak perhatian pada dia sahaja. bila kakak ipar rapat dengan biras dia sangat cemburu sehinggga mengungkit kisah lama semasa kami tak rapat dulu. Dia memang tak boleh terima kenyataan kami berbaik. Kami berbaik juga atas usaha Norma Isa mengambil hati kami adik beradik. Selama hampir setahun setengah beliau berusaha mengambil hati dan tahun 2020 apabila PKP bermula kami mula rapat kerana masa ni Dekno menumpang di rumah Norma dan Apul sebab apul boleh hantar dia pergi kerja. Iena tak boleh, rumah jauh masa tu.

Semasa dekno tinggal di rumah apul , iena pun datang juga tidur di sana. Banyak habiskan masa tidur di rumah Norma dari rumah sendiri di Bistaria residensi( rumah lama). Jadi disebabkan kami tinggal sebumbung kami menjadi rapat. Selalu luangkan masa bersama berborak, masak bersama.

Cemburu Biras Pandai Masak

Bercakap mengenai masak, Aten Alesya juga membuat cerita mengatakan kami suka norma sebab norma pandai masak dia tak pandai, suami dia je yang makan masakan dia. Ini ayat dari mulut dia bukan kami, kami tak pernah cakap macam tu. tapi memang kami tak nafikan Norma pandai memasak. Bila dia masak iena selalu puji sebab memang sedap. Ini juga yang Aten cemburukan.

Aten Alesya tak pernah masak dalam keluarga kami macam mana iena nak puji masakan dia. boleh fikir logik tak. Disebabkan cemburu ini juga ada satu masa bila dua dua adik ipar dirumah mak. . Bila Norma masak hari tu..selepas daripada tu dia berborak dengan norma dia cakap norma tak perasan ke mak menjeling je bila norma masak. Mak tak suka orang masuk dapur dia...



Hahaha ini penipu, mak iena suka orang masak kat dapur dia, nampak tak perangai melaga lagakan orang ada dalam diri dia. macam mana orang nak suka dia kalau dia berperangai begitu. jadi disini dapat Cik iena simpulkan IPAR MADE IN NERAKA yang dia kongsi tu sebenarnya sangat sesuai dengan dia. 100% mencerminkan diri Aten Alesya.

Tapi nak buat macam mana dia anak tunggal yang kurang kasih sayang dari keluarga yang bercerai yang sangat dahagakan kasih sayang sehingga tak boleh berkongsi kasih sayang sesama adik beradik.Tambahan lagi dia pun bukan berpendidikan sangat so dia tak dapat berfikir dengan betul dan munasabah, rasanya SPM pun takde, dia kawen awal. gatal sangat nak kawen. Beza umur dengan adek lelaki iena adalah 9 tahun..


Berbalik pada iena rapat dengan norma atas usaha norma untuk mengambil hati kami. Ya kalau nak tau setiap kali birthday iena , norma akan bagi hadiah pada iena dari sebelum kawen lagi tapi iena tak pernah bagi dia hadiah masa tu. Dia berusaha macam macam untuk ambil hati sehingga macam iena cakap PKP 2020. Kami mula rapat , dan sekarang birthday Norma memang iena celebrate dan bagi hadiah. Kalau Aten Alesya tau nilai hadiah ratusan ringgit iena rasa dia lagi cemburu.

Tahun sebelum ni iena celebrate je birthday Aten Alesya siap buat kejutan berbeza tahun ni iena tak sambut dan tak wish kerana terkilan dengan tindakan dia memporak porandakan adik beradik iena. Walau dia da pun memita maaf tapi dia masih dengan perangai dia memerli merli kami di social media dan whatsapp dia (sebabtu delete akaun Aten Alesya-tak mampu nak delete semua status mengutuk)

Disebab tak wish birthday pun dia marah. Ini patutnya dia kene sedar diri kenapa kita tak wish, sebab dia sendiri punca dan dia tidak pernah berusa untuk mengambil hati malahan memporak porandakan lagi kami adik beradik. Jadi dia tak layak untuk iena buat kejutan majlis hari jadi. Mungkin dia cemburu iena buat kejutan hari jadi adik lelaki iena. 

Kami jemput dia sekeluarga tapi dia yang taknak datang. Birthday anak dia baru baru ni pun dia tak jemput kami pun. Disitu pun dah tau siapa yang buruk perangai sebenarnya. Kami ni bergaduh pun jemput dia sekeluarga ke majlis hari jadi adik tapi berbeza dengan dia. Dia hanya jemput mak ayah iena sahaja. Kesemua adik beradik dia tak jemput. 

MAsa birthday anak dia pun suami warning dia jangan nak mengata adik beradik suami takbagi hadiah pula. Adik beradik bagi je hadiah. banyak lagi hadiahnya. Dia warning sebab dia tau isteri dia suka buat cerita di facebook dia dapat agak isteri nak update status di facebook atau whatsapp untuk memburukkan keluarga mertua tidak wish atau beri hadiah hari jadi pada anak dia.

 

Cemburu Kakak Ipar rapat Dengan Anak Buah

Isu anak ni pun dia cemburu iena rapat dengan peah, anak kepada norma. iena selalu post story peah dia cemburu. story anak dia taknak post.Masalahnya iena selalu jumpa peah, rumah kami dekat dan masa tu iena stay rumah norma jadi dia cenburu tahap dewa peah ada dalam story instagram iena.

iena tak jumpa anak dia macam mana nk post storyy dengan anak dia. bila kami balik rumah mak. Dia tak nak datang rumah mak iena pun. Adik lelaki je bali, dia dan anaknya tak balik pun sebab dia memang benci kami. Disini nampak sangat dia takde usaha nak berbaik dengan keluarga mertua. Iena pernah terbaca status facebook dia, dia kata dia takkan balik, kalau nak jumpa anak dia kene datang sana ambil tapi tengoklah kalau dia nak bagi. Teruk betul status facebook dia sehingga membuatkan orang salah faham tentang keluarga kami.


cemburu keakraban keluarga suami

 

Baru baru ni jumpa family baru iena tau Aten juga bukan cemburu dengan peah tapi cemburu juga dengan anak anak kakak iena datang rumah iena. Ya Allah ini pun jadi masalah ke, dia cemburu anak kakak datang rumah mandi swiming pool.Susahnya macam ni kalau dah semua aspek nak cemburu dan lansung takde usaha nak perbaiki keadaan malahan memporak porandakan keluarga kami.


Ni gambar di facebook, iena kongsi anak buah mak dan arif datang mandi swiming pool. Tapi dia tak tauu mereka ni datang sebab tolong iena dan deknor kemas rumah. Kami baru je pindah rumah. Mereka datang KL sebab iena minta tolong mak unbox barang dan kemas.

Kebetulan anak buah tengok story instagram iena pindah rumah, dia nak datang rumah iena. Iena kata nak datang suruh mama hantar. Mama dorang yang hantar dorang ke rumah iena tau. Bukan iena balik kampung jemput dorang. Maksudnya disini iena mengalu alukan je adik beradik anak buah nak datang. Si Aten jenis nak kita datang jemput dia. Dia terlalu istimewa kan. Almaklumlah anak tunggal.

Dia tak nampak kesusahan bidak budak ni dan mak iena tolong mengemas pindah rumah, yang dia nampak gambar seronok mandi pool ni dan dia jadi cemburu anak anak kakak datang rumah iena.


iena memang tak layan status status dia, takde perang status di facebook. Cuma kalau tak tahan iena story dalam blog iena. Suatu  hari nanti jika ada orang sampai salah cerita pada iena. iena akan bagi link blog ni untuk mereka baca kisah sebenar.

 

 

Ouh ya satu lagi dia cemburu sebab Peah selalu dapat kelebihan bila iena ada job melibatkan budak. YA Allah tak tau nak cakap macam mana dia tak boleh fikir logik. Kalau guna anak dia boleh tapi jauh nak balik kampung. Peah ni dekat dengan iena, tambah lagi now iena duduk cheras memang dekat dengan bangi. kadang kadang iena datang rumah norma and kadang kadang norma datang rumah iena. Sebab tu kalau ada job melibatkan budak kecik iena pinjam peah dekat norma.

Kalau dah ada perangai cemburu buta tu memang tak boleh nak buat apa apa lah. Apa apa pasti dia cemburu jika dia tak dapat apa yang orang dapat. 


 Jangan Jadi Ipar Kuat Cemburu 

RAsa macam dah panjang cerita iena, kesimpulannya nak bagi tau jangan jadi ipar kuat cemburu. Tak perlu cemburu dengan rezeki orang. Kalau biras atau ipar awak ada kereta ada itu ada ini. Awak takde. Tengok diri sendiri dulu.. Ipar dan biras awak bekerja awak tidak. Tapi keinginan awak melampaui batas kemampuan suami. Bila suruh kerja awak taknak. bercakap pasal ni kalau sebelum ni iena tau dia taknak kerja atas dua alasan, sakit pinggang dan tak percaya orang jaga anak. baru baru ni balik kampung, suami daia bagi tau alasan dia lagi untuk tak bekerja adalah kerana untuk apa dia kerja sedangkan mak ayah dia banyak harta , dia anak tunggal, harta semua akan jatuh kepada dia. 

Okay nanti iena akan sambung tulis, ada yang iena tak tulis dari hasil perbincangan keluarga hari ahad yang lepas tanggal 10 januari 2021. Sekali lagi nak bagi tau iena tulis bukan untuk kongsi disosial media tapi untuk rujukan kami sekeluarga kelak dan untuk rujukan pada orang lain yang dapat salah maklumat dari Aten Alesya seperti yang kami sudah maklum beliau merupakan manusia tidak tetap pendirian dan segala kata kata dari mulut dia berubah mengikut hati  dan perasaan dan beliau berkata kata bukan mengikut fakta.

 

Sekian Nukilan iena eliena

Ceritera Adik Ipar Kuat Cemburu

 
Atau Klik LAbel Adik Iparku Kuat Cemburu


NOTA TAMBAHAN : SEBELUM INI ARTIKEL INI TELAH DI PUBLISH DAN UNPUBLISH. TAPI IENA PUBLISH BALIK NAK JADI BUKTI KISAH CERAI ADIK YG TRAGIS. BINI CURANG YANG MINTA LAKI CARAIKAN SEBAB DAH JUMPA LELAKI YG BOLEH BAGI KEBAHAGIAAN BUAT DIA DAN BOLEH BG APA YG DIA MINTAK. DAN BARU2 INI KAMI DPT BERITA DIA MENGANDUNG ANAK HARAM DGN LAKI YG DIA KATA MAMOU BG KEBAHAGIAAN TAPI TAK KAWEN DGN LAKI TU DAN SKRG NTAH MCM MANA ADIK IENA NAK JADI PAK SANGGUP. SESUNNGUHNYA ADIK LELAKI CIK IENA BERJUTA KALI BODOH, DIA LUPA KE SEMUA YG JANDA DIA BUAT. JANDA DIA HINA BAPAK IENA DALAM TALIFON. DIA HINA TAU DIA BG TAU PASAL DIA DA JUMPA LAKI YG BLH BG APA DIA NAK. ADIK IENA TAK BOLEH. TAK MAMPU.
MAAF TERPAKSA PUBLISH BALIK NK BG KELLUARGA YG BERTANYA BACA KISAH NI SEBAB PENAT NAK CERITA A TO Z. (IENA PUBLISH BALIK SEMUA CERITA BERKAITAN JULY 2022 - IENA TAKKAN UNPUBLISH SELAGI PEREMPUAN TU TAK MINTAK MAAF DEKAT KELUARGA IENA TERUTAMA AYAH IENA YANG DIA TELAH HINA)

 




0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve