Sarapan Sihat Nestle Cereals | Pelbagai nutrisi, mineral penting dan vitamin

Sarapan pagi merupakan perkara penting yang perlu diberi perhatian oleh setiap individu. Ia menjadi penting kerana ianya merupakan hidangan pertama yang perlu diambil bagi memulakan hari di dalam kehidupan.Sarapan amat diperlukan untuk Menambah tenaga sebelum memulakan apa-apa aktiviti. Ianya perlu untuk memenuhi nutrisi bagi meransang organ dalaman untuk bergerak .

 

Sarapan Sihat Nestle Cereals | Pelbagai nutrisi, mineral penting dan vitamin

 

Sarapan Sihat Nestle Cereals | Pelbagai nutrisi, mineral penting dan vitamin

Untuk mendapatkan sarapan pagi yang sihat, bahan-bahan dari empat kumpulan makanan utama - seperti buah-buahan / sayur-sayuran, daging, tenusu dan bijirin - perlu disertakan dalam hidangan pagi anda.Antara sarapan yang banyak memberi khasiat kepada kita adalah bijirin atau Cereals.

 



Sarapan Sihat Nestle Cereals | Pelbagai nutrisi, mineral penting dan vitamin

 

Berikut merupakan antara khasiat dari Bijirin atau cereals

  • Kepelbagaian nutrisi, mineral penting dan vitamin
  • Membekalkan tenaga sepanjang hari
  • Mampu menurunkan tahap kolesterol dan darah tinggi
  • Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dan diabetes tahap 2
  • Meningkatkan penghadaman
  • Mengekalkan berat badan

 

Sarapan Sihat Nestle Cereals | Pelbagai nutrisi, mineral penting dan vitamin

 

Mulakan Hari Dengan Sarapan Sihat Nestle Cereals

Jadi untuk memenuhi nutrisi pemakanan anda, anda boleh bersarapan dengan bijirin atau cereals dari Nestle. Antara Cereals yang boleh anda cuba adalah Koko Krunch, Corn Flakes dan Milo Cereals.


Bijirin coklat KOKO KRUNCH

Merupakan bijirin sarapan coklat terbaik yang disukai oleh kanak-kanak khususnya. Bijirin gandum Whole Grain ini menyediakan Vitamin Kumpulan B, Dietary Fiber (untuk memastikan anda kenyang lebih lama) dan mineral penting seperti Besi dan Kalsium. Ianya boleh dikatakan Bijirin Sarapan Kanak-kanak nombor 1 di Malaysia dan pilihan yang lebih sihat! 

Bijirin coklat KOKO KRUNCH
Bijirin coklat KOKO KRUNCH

Kandungan KOKO KRUNCH

Cereal Grains {[Whole Grain Wheat (29.1%), Wheat Flour (gluten)], Corn Semolina}, Sugar, Fat-reduced Cocoa Powder, Barley Malt Extract [Malted Barley (gluten), Tapioca Starch], Palm oil (with Antioxident: Ascorbyl Palmitate E304), Minerals (Calcium Carbornate, Reduced Iron), Iodized Salt (Sodium Chloride, Potassium Iodate), Emulsifier (Soya Lecithin E3222), Synthetic Flavouring Substance (Vanillin), Tocopherols and Vitamins (B3, B5, B6, B2, B9). All additives are of plant or synthetic origin. May contain tree nuts (almonds and hazelnuts) and milk.

Beli Online di  : NESTLE KOKO KRUNCH Cereal


Bijirin Sarapan Nestle Corn Flakes

 

Nestle Corn Flakes mengandungi banyak kebaikan bijirin di dalamnya. Ianya sangat sesuai diambil pada waktu pagi kerana ianya sungguh berkhasiat untuk mebekalkan tenaga harian kita. Emping jagung Nestle ini bukan saja menyajikan sarapan yang lazat tetapi ia membekalkan banyak khasiat. Emping jagung Nestle mengandungi 10 vitamin dan mineral termasuk Kalsium dan zat besi untuk permulaan hari anda yang berkhasiat.

Bijirin Sarapan Nestle Corn Flakes
Bijirin Sarapan Nestle Corn Flakes
 

Kita digalakkan untuk  mngambil banyak serat dalam diet untuk memudahkan proses pencernaan dan emping jagung Nestle adalah yang paling sesuai kerana serat emping jagung Nestle ini dapat membekalkan keperluan serat dalam badan kita.

 

Kandungan  Nestle Corn Flakes

Cereal Grains [Corn Semolina, Whole Grain Corn (27.4%)], Sugar,
Minerals (Tricalcium Phosphate, Calcium Carbonate, Reduced Iron),
Iodized Salt (Sodium Chloride, Potassium Iodate),
Barley Malt Extract [Malted Barley (gluten), Tapioca Starch], Glucose Syrup,
Stabilizer (Trisodium Phosphate E339iii), Emulsifier (Monoglycerides E471),
Tocopherols, Vitamins [B3, B5, B6, B2 and B9].
All additives are of plant or synthetic origin.
Allergen Information: Contains gluten and may contain tree nuts, milk and soya.

Beli Online di : Nestle Corn Flakes

Bijirin Milo


Bijirin Milo  berasal dari serbuk MILO choco malt dan mempunyai akar Aussie .Ianya dikatakan  mampu memberi tenaga untukmemulakan sesuatuaktiviti terutama buat kanak-kanak untuk melakukan aktiviti sukan, Bijirin Milo kaya dengan biji-bijian, vitamin, mineral dan MILO Choco Malt khas. Mengandungi lebih banyak kebaikan seperti Vitamin B Kumpulan, Serat Makanan dan mineral penting seperti Zat Besi dan Kalsium. 


Bijirin Milo
Bijirin Milo


Kandungan Bijirin Milo

Cereal Grains {[ Whole Grain Wheat Flour (28.2%), Wheat Flour (gluten)], Corn Semlina}, Sugar Barley Malt Extract [Malted Barley (gluten), Tapioca Starch], Fat-reduced Cocoa Powder, Palm Oil, Minerals (Calcium Carbonate, Reduced Iron) Skimmed Milk Powder (cow's Milk) Iodized Salt (Sodium Chloride, Potassium Iodate), Emulsifier (Soya Lecithin E322), Natural Flavouring Substance (Vanillin), Tcopherols and Vitamins (B3, B5, B6, B2 and B9). All additives are of plant or synthetic origin. May contain traces of tree nuts (almonds and hazelnuts).


Beli Online di : NESTLE MILO BREAKFAST CEREAL

Penghantaran Percuma Dengan  Pembelian RM80 Keatas

Untuk pengetahuan anda dengan setiap pembelian barangan Nestle bernilai RM80 keatas anda layak untuk mendapat penghantaran percuma. Bagi Cik iena ianya amat berbaloi. Anda tidak perlu membazir  tenaga mahupun wang untuk minyak kenderaan mahupun tol serta parking. Anda hanya pesan secara online dan anda akan terima barang di depan pintu rumah anda.

 

Zaman sekarang semuanya boleh dikatakan dihujung jari. PEmbelian secara online ini sememangnya amat membantu kita terutamanya dalam musim Perintah kawalan Pergerakan ni. Dalam tempoh ini kita digalakkan untuk berada dirumah jadi pembelian secara online atau dalam talian merupakan cara yang terbaik dalam kita menghalang penularan covid-19.

 



Sarapan Sihat Nestle Cereals | Pelbagai nutrisi, mineral penting dan vitamin
 

Beli Nestle Just Milk Full Cream di pgmall

PG Mall X Nestle Contest | Nestle Top Spender

Istimewa buat pengguna Nestle yang membeli barangan Nestle di pgmall anda berpeluang untuk menyertai PG Mall X Nestle Contest . Caranya cuma berbelanja minima RM80 untuk melayakkan anda menyertai peraduan ini.

 


PG Mall X Nestle Contest | Nestle Top Spender

 

Hadiah Mingguan

  • Voucher RM50 untuk 16 pemenang

Hadiah Bulanan

  • Voucher RM100 untuk 3 pemenang 

 

Peraduan ini bermula 1 Ogos 2020 sehingga 31 Ogos 2020.

Jadi jom Jadi salah satu pemenang bertuah untuk memenangi baucar Nestle setiap minggu . Anda bukan sahaja layak sertai contest malah dengan setiap pembelian anda akan mendapat Maggi sambal dan Everyday malt dengan percuma.

 

Maggi sambal dan Everyday malt dengan percuma
Maggi sambal dan Everyday malt dengan percuma

Unboxing Product From Nestle X PGmall


Untuk Maklumat Lanjut

Website : PGMALL.MY

Facebook : PG Mall Malaysia

Instagram : pgmallmalaysia





12 comments:

  1. Sarapan paling senang dan berkhasiat - cereal dan susu dari Nestle. Memang tak cari jenama lain dah dari dulu lagi.

    ReplyDelete
  2. banyak betul promo best dari pgmall...ciktom pun suka makan bcereal nestle as sarapan..simple dan mengenyangkan

    ReplyDelete
  3. Produk nestle spr connflakes dan seumpamanya memang bagus utk sarapan pagi.

    ReplyDelete
  4. i am loving the ceral too. everything is my favourite. time for some shopping

    ReplyDelete
  5. Wah! Banyaknya cereal iena. Cx pon suka makan nestle cereal. Sedap! Hadiah boleh tahan menarik. Boleh join ni.

    ReplyDelete
  6. disebabkan atie tak minum susu, cereals ni smua atie ratah mkn,mcm makan junk food ! hehehe
    gonna try buying these from PG Mall la next time

    ReplyDelete
  7. Yesszaaa... Sarapan penting dan koko krunch, cornflakes antara menu favorite sebab ringkas dan mudah!

    ReplyDelete
  8. Nestle bijirin mmeg sarapan yang ramainorg suka.. Wah ad econtest ye.. Menarik.. Boleh cuba ni

    ReplyDelete
  9. I also like to eat cereal with milk. super easy and nutritious as a breakfast

    ReplyDelete
  10. Mmg bagus produk nestle ni. Esp varian breakfast dia mmg mengenyangkan

    ReplyDelete
  11. Baiklah. Nak jugak cuba nasib masuk contest. Mana tahu ada luck kan. Produk bijirin Nestle memang terbaik !

    ReplyDelete
  12. baguslah ada promosi produk2 nestle dekat PG MALL. inilah masanya untuk topup barangan dapur. berbaloi2 kalau beli

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve