Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Thursday, June 23, 2016

10 ITEM MESTI DI BELI PADA BULAN RAMADHAN


Bila Tibanya ramadhan pasti banyak yang terlintas di hati untuk di beli terutamanya jika ianya adalah barang keperluan untuk melengkapkan Hari Raya yang bakal Tiba.
Pada tahun ini antara 10 barang utama yang cik iena ingin beli adalah

1.  Langsir

Langsir


Nak raya ni mesti nak tukar langsir kan . Jadi ini antara yang perlu di beli . Simple je Langsir ni kan. Kalau nak lihat langsir lain yang lagi cantik-cantik boleh lihat di Langsir-Langsir Lain

2.  Cadar 


Cadar



Cadar pun penting juga . Ingat ruang tamu je nak cantik :) . Balik kampung bilik nak cantik-cantik juga nanti. baru meriah suasana raya . Rambang mata pula cik iena, ada banyak cadar cadar cantik lagi di Cadar Cantik

3. Balang Biskut Raya



balang raya



HAri raya pasti ada biskut raya . Dah ada biskut raya mesti perlu beli bekas biskut raya kan. Jadi cik iena perlukan bekas kuih rya untuk isi kuih raya la. Kalau anda masih belum beli lagi boleh la jenguk jenguk Bekas Kuih Raya

4.  Acuan Singapore Pie Tee


Paiti Pie Tee Pai Tee Mould
Kenapa iena nak adalah kerana cik iena nak buat singapore pie tee untuk juadah raya tahun ini .

5.  Baju Raya




Baju Kurung Moden Cantik di PinkzFashion



Baju raya merupakan antara perkara penting juga yang perlu di beli ketika bulan ramadhan . Kalau takde baju raya macam mana nak pergi beraya kan :)

6.  Kasut Tinggi

Kasut Tinggi

Kalau ada baju raya, mesti kene ada kasut raya pula . Baru meriah raya . Teringat sewaktu kecil. Menangis kalau abah tak belikan kasut raya T_____T >

7. Hijab


jelita sara



Hampir terlupa perkara asas, tudung . Mestilah perlu beli tudung raya gituw :)  takkan nak pakai tudung yang sama kan .

8. Beg Tangan


Beg Tangan


Baju raya sudah, tudung raya sudah, kasut raya pun sudah. Lagi lengkap jika di datangkan dengan beg tangan gituw . Jom tengok mana tau ada yang berminat http://bit.ly/morebags2

9.  Butang Baju melayu



Butang Baju melayu

Kalau nak tau kenapa cik iena perlu beli butang baju melayu kerana setiap kali raya adik adik lelaki akan tercari-cari butang baju melayu. Dua-dua dah besar tapi masih macam budak-budak masih mengharapkan mak dan kakak-kakak menyediakan kelengkapan raya mereka  :)

10.  Mixer

Mixer


Cik iena perlu mixer tahun ni nak buat biskut raya sebab mixer lama sudah nak rosak . jadi amat lah perlu beli mixer untuk tujuan membuat biskut raya bagi memeriah kan lagi raya tahun ini :)

Kalau nak di ikutkan banyak lagi nak beli . Cik iena kongsi setakat 10 ni dulu ya . Kalau korang, korang nak beli apa?

Lazada Malaysia




iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


No comments:

Post a Comment

Facebook Comment