Grab The Promo

Mengapa Makeup Remover Penting Walaupun Tak Pakai Makeup?


Garnier Micellar Cleansing Water

Tahukah anda bahawa membuang sisa solekan pada wajah amat penting walaupun anda tidak bersolek? Kepada mereka yang sememangnya rutin menggunakan makeup, makeup remover merupakan item yang wajib ada bagi menanggalkan kesan solekan pada wajah.

Kebiasaannya, orang yang memerlukan makeup remover inginkn kulit mereka betul-betul bersih setelah seharian mengenakan solekan. Ia sangat penting untuk mengelakkan pori-pori wajah tersumbat dengan kotoran. Namun begitu, realitinya kulit wajah kita sememangnya sentiasa terdedah kepada pelbagai jenis kotoran tidak kira sama secara langsung dari bahan solekan, air, udara mahupun sentuhan.



Garnier Micellar Cleansing Water
Garnier Micellar Cleansing Water


Oleh itu, selain membersihkan wajah dengan pencuci, make up remover sangat penting umtuk membersihkan kotoran-kotoran ini dengan lebih effective. Sekiranya kotoran ini terus menghuni dan menyumbat pori-pori, maka jerawat pun mula menyinggah tanpa segan silu.

Fungsi sebenar make up remover


Membersihkan segala kotoran dan habuk yang melekat serta bahan kosmetik/bedak/sunblock lotion yang digunakan pada wajah.  Mengurangkan risiko ditumbuhi jerawat, blackhead, whitehead, dan lain lain akibat penyumbatan pori-pori kulit oleh kotoran.  Merangsang proses penggantian sel-sel baru  (skin renewal) melalui penyingkiran sel-sel kulit lama yang telah mati (dead skin cells removal)
Membantu kulit untuk bernafas pada waktu malam

Bilakah Masa yang sesuai guna makeup remover


Garnier Micellar Cleansing Water

Secara umumnya, kita patut bersihkan muka pada dua waktu berikut iaitu


Sebelum masuk tidur pada waktu malam – untuk menanggalkan segala kotoran, habuk dan alat kosmetik yang kita pakai pada siangnya


Semasa bangun pagi – untuk menanggalkan minyak (sebum) dan peluh yang terkumpul pada permukaan kulit semasa kita tidur malam. Kulit juga akan jadi lebih segar.


Namun begitu, penggunaan make up removal sekali sehari, sebelum tidur sudah memadai terutamanya yang memiliki jenis kulit yang nipis dan ia tidak bagus untuk mencuci wajah dengan terlalu kerap.


Bagaimana Memilih Makeup Removal Yang Sesuai Dengan Kulit?


Seperti yang kita sedia maklum, pelbagai jenis makeup removal yang ada di pasaran. Namun begitu, jenis yang mana sesuai untuk kulit kita?

Disini cik iena ingin kongsikan Make uP Removal yang sesuai untuk anda yang mempunyai kulit berminyak mahupun kering iaitu Garnier Micellar Cleansing Water .


Garnier Micellar Cleansing Water
Selepas menggunakan Garnier Micellar Cleansing Water

Garnier Micellar Cleansing Water Menghapus serta membersih makeup dan menyegarkan dengan satu sentuhan.


Garnier Micellar Cleansing Water  sesuai di gunakan bagi anda yang mempunyai kulit kering, normal mahupun berminyak . Terdapat dua pilihan Garnier Micellar Cleansing Water untuk anda cuba iaitu Garnier Micellar Cleansing Water Normal untuk kulit biasa ke kering dan Garnier Micellar Cleansing Water Pure Active Untuk Kulit Berminyak dan cenderung ke arah jerawat.


Garnier Micellar Cleansing Water
Garnier Micellar Cleansing Water

Ia Cleansing Water merupakan Pembersih  all-in-1. Ianya berkesan untuk membuang mekap, membersihkan kulit dan menyegarkan. Pembersih pelbagai guna ini mengandungi teknologi Micellar, Seperti  magnet, micelles yang dapat menangkap dan mengangkat kotoran, minyak dan mekap tanpa menggosok dengan kuat.

Garnier Micellar Cleansing Water
Garnier Micellar Cleansing Water

Dengan menggunakan Garnier Micellar Cleansing Water ia akan membuat kulit anda bersih, terhidrat dan segar tanpa terlebih pengeringan Anda juga tidak perlu membersihkan muka anda dengan air kerana ianya tidak berminyak .



Garnier Micellar Cleansing Water
Kesan kotoran solekan menggunakan Garnier Micellar Cleansing Water


Garnier Micellar Cleansing Water ingredients  (PINK)


Aqua/Water, Hexylene Glycol, Glycerin, Disodium Cocoamphodiacetate, Disodium EDTA, Poloxamer 184, Polyaminopropyl Biguanide.
 Sesuai untuk kulit normal atau kering .

Garnier Micellar Cleansing Water
Garnier Micellar Cleansing Water

Garnier Micellar Cleansing Water Pure Active  ingredients  (BIRU)


Aqua/Water, Cyclopentasiloxane, Isohexadecane, Potassium Phosphate, Sodium Chloride, Hexylene Glycol, Dipotassium Phosphate, Disodium Edta, Decyl Glucoside, Polyaminopropyl Biguanide.
Sesuai untuk kulit berminyak.






Best kan make up remover ni . Istimewa buat pembaca blog cik iena anda boleh dapatkan diskaun dengan membeli secara online di Hermo Malaysia.

Garnier Micellar Cleansing Water Kini Di Hermo Malaysia



Garnier Micellar Cleansing Water Kini Di Hermo Malaysia
Garnier Micellar Cleansing Water Kini Di Hermo Malaysia

Untuk membeli secara Online dan dapatkan diskaun 10 % sila klik http://bit.ly/2dgcZbs
Gunakan Voucher Code : HERMOXIENA

Anda juga berpeluang untuk dapatkan 




HERMOXIENA



Free Pink Pouch 

  • dengan pembelian 400 ml atau 2 unit 125 ml  Garnier Micellar Cleansing Water

Free Mask 

  • Percuma 2 keping face mask dengan pembelian 400 ml Garnier Micellar Cleansing Water
  • Percuma 1 keping face mask dengan pembelian 125 ml Garnier Micellar Cleansing Water


Istimewa buat pembaca blog cik iena, cik iena nak hadiahkan 125 ml Garnier Micellar Cleansing untuk tiga orang yang bertuah . Jemput singgah Instagram cik iena ya.




Hai Semua, cik iena nak bagi Garnier Micellar Cleansing Water ni untuk 3 orang yang bertuah . Caranya Mudah sahaja (Instagram Only) 1. Like Posting ni 2. Follow Instagram @ienaeliena dan @hermomy 3. Repost gambar ini dan tag 3 Rakan anda beserta @hermomy :) 4. Sertakan harshtag #hermoxlena #hermomy #garniermicellarwater 5. Tarikh Tamat 30 Oktober 2016 11:59 PM 6. Pastikan Akaun anda adalah Public bagi memudahkan Pihak Hermo Malaysia Melihat Profile anda :) Pemenang akan diumumkan pada 31 Oktober 2016 . Untuk pembelian secara online sila layari http://bit.ly/2dgcZbs Gunakan Voucher Code : HERMOXIENA untuk mendapatkan 10% Diskaun . Selain itu terdapat Free Pink Pouch & free face mask untuk anda miliki . Tertakluk pada terma dan syarat Jangan lupa jemput baca review cik iena di http://bit.ly/Garniermakeupremover #makeupremover #MalaysianBlogger #blogger #bloggermy #bloggermalaysia #lifestyleBlogger #beautyblogger #fashionblogger #socialMediaInfluencer #ienaeliena #sheonista #fashionista #love #fashion #igers #instadaily #beautiful #instagood #like4like #contest #giveaway #ienaelienagiveaway #igcontest #iggiveaway
A photo posted by Malaysian Blogger💄👠👗👜🍴🍹 (@ienaeliena) on


Pemenang Bertuah

Tahniah kepada pemenang Garnier Micellar Cleansing Water Giveaway By ienaeliena . 👉👉 @yatie411. 👉👉 @nur_othman . 👉👉 @wawaashihara . untuk pemenang sila DM maklumat yg diperlukan oleh pihak hermo pd cik iena (Name, IC, Phone No, Shipping address , email address) . Untuk pengetahuan pemilihan pemenang adalah secara live dan random. Anda boleh lihat di http://bit.ly/ienaelienaGA Terima kasih kepada semua yang join #hermoxlena #ienaelienagiveaway dengan kerjasama @hermomy . Untuk pembelian secara online sila layari http://bit.ly/2dgcZbs Gunakan Voucher Code : HERMOXIENA untuk mendapatkan 10% Diskaun . Selain itu terdapat Free Pink Pouch & free face mask untuk anda miliki . Tertakluk pada terma dan syarat Jangan lupa jemput baca review cik iena di http://bit.ly/Garniermakeupremover #makeupremover #MalaysianBlogger #blogger #bloggermy #bloggermalaysia #lifestyleBlogger #beautyblogger #fashionblogger #socialMediaInfluencer #ienaeliena #sheonista #fashionista #love #fashion #igers #instadaily #beautiful #instagood #like4like #contest #giveaway #ienaelienagiveaway #igcontest #iggiveaway #garnier
A photo posted by Malaysian Blogger💄👠👗👜🍴🍹 (@ienaeliena) on






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




4 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve