Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita



Sebagai wanita, terutama yang sudah berumah tangga kita memerlukan tenaga yang lebih untuk menjalankan kerja-kerja harian dalam mengurus keluarga khususnya. Pada masa kini terdapat pelbagai jenis produk yang terdapat di pasaran bagi membantu golongan-golongan wanita untuk kekal aktif bertenaga .
 
 
Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


Di sini cik iena ingin berkongsi kepada rakan pembaca sekalian mengenai satu produk minuman kesihatan yang telah cik iena cuba selama lebih kurang seminggu iaitu HARUM MALAM. Untuk pengetahuan produk ini bukan sahaja untuk wanita yang telah berumahtangga malahan ianya amat sesuai buat wanita yang belum mendirikan rumah tangga khususnya buat wanita-wanita bekerjaya yang sangat sibuk dalam urusan hariannya.







Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita
Jika sebelum ini cik iena hanya melihat housemate mengamalkan produk ini sehingga muncul tanda tanya mengapakah rakan cik iena mengamalkan HARUM MALAM sedangkan apa yang cik iena ketahui ianya khusus buat wanita yang sudah berkahwin sedangkan beliau masih bujang sama seperti cik iena. 
 
 
Disebabkan itu cik iena mula bertanya dan berminat untuk mencuba kerana mengikut kata rakan cik iena beliau mengamalkan HARUM MALAM untuk kekal bertenaga di siang hari walaupun adakalanya beliau tidur lewat dan ianya amat sesuai untuk wanita yang mempunyai masalah bau badan.


Disebabkan cik iena tertarik dengan fungsi nya yang memberi tenaga walaupun adakalanya tidur lewat malam cik iena tertarik untuk mencuba kerana cik iena sememangnya sangat sibuk dan seringkali tidur lewat. Boleh dikatakan hampir setiap hari cik iena kurang tidur sehingga cik iena mengantuk teruk di pejabat dan menyebabkan cik iena terpaksa mengamambil minuman berkafein bagi mengurangkan rasa mengantuk tersebut.

Alhamdulillah selepas mencuba cik iena rasa bertenaga


Baiklah untuk itu cik iena kongsikan lebih lengkap mengenai Produk HARUM MALAM ini.



Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

 
 

Bagaimana rasa Harum Malam ?


Ini pasti persoalan yang timbul dalam fikiran anda yang masih belum mencuba. Kalau yang susah nak makan ubat tu pun tidak perlu risau kerana rasanya memang sedap. Rasa madu, manis sedap. Cara pengambilannya juga mudah. Dua Sudu makan sehari sebelum sarapan.







Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita




Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

Harum Malam diformulasi dengan ekstrak ros yang sememangnya bagus untuk menangani masalah
bau badan. Harum Malam ini sebenarnya supplement khusus untuk kaum wanita. Supplemen yang
dapat membantu menyihatkan dan mencegah bau badan. Bukan itu saja, malah dapat merawat
masalah seperti keputihan, gatal² vagina, mengetatkan vagina, hilang hanyir haid dan lain² lagi.
Harum Malam bukan untuk wanita yang sudah berkahwin sahaja tetapi sesuai juga untuk anak dara.
Boleh di ambil setiap hari walaupun period, dalam pantang dan menyusu bayi. Untuk wanita yang
preggy (pregnant) tidak digalakkan untuk consume sebab takut akan mengalami kesukaran bersalin
(sempit)


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita



Golongan yang sesuai ambil minuman kesihatan Harum Malam:


✔ Wanita Berkahwin
✔ Anak Dara
✔ Wanita Berpantang
✔ Sesuai untuk yang menyusukan anak
✔ Sesuai untuk usia 50 tahun ke atas


Kelebihan dan khasiat minuman kesihatan Harum Malam:


✔ Membantu menyegar dan menyihatkan badan.
✔ Mencantikkan dan menaikkan seri wajah.
✔ Membantu menghilangkan bau badan dan mulut.
✔ Melegakan panas badan.
✔ Menegangkan payudara.
✔ Memulihkan rasa rapat.
✔ Mengencang otot kewanitaan.
✔ Menghalang bau tidak enak serta gatal-gatal.
✔ Menambah keharmonian suami isteri.
✔ Menyihatkan rahim.
✔ Mencantikkan payudara agar sihat dan montok.
✔ Bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering
✔ Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina
✔ Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
✔ Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon
✔ Mengurangkan tekanan dan tension
✔ Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan





Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita

Cara pengambilan:


Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 sudu sebelum tidur

*boleh diminum terus
*Pastikan guna sudu plastik kerana Harum Malam mengandungi madu,dikhuatiri kalau guna sudu
besi akan hilang khasiatnya.boleh simpan dalam peti sejuk .Produk Harum Malam Halal dan lebih 7
tahun dalam pasaran

Kandungan:

Ekstrak Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah Delima, Manjakani,
Pueraria Lobata, Pueraria Mirifica, strawberry, senna.
100% ramuan asli
Isipadu : 250 ml
Berat : 580 gram

Pantang Larang Harum Malam:


– Elakkan minuman berais
– Ibu mengandung tidak dibenarkan
– Minum ikut sukatan yang dibenarkan sahaja ( Tidak digalakkan mengambil lebih dari sukatan )
– Untuk kesan yang maksimum,amalkan setiap hari.


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


Kenalpasti Label Keselamatan Harum Malam




Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita


3 Langkah Mudah Mengenalpasti Label Asli Harum Malam

 Produk berkualiti biasanya akan diciplak. Jadi, lakukan 3 langkah mudah seperti di bawah untuk memastikan anda telah membeli Harum Malam yang original.




KANDUNGAN & KHASIAT DI DALAM HARUM MALAM



Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita




Ekstrak bunga ros


Ekstrak bunga ros sememangnya berkesan untuk merawat kulit. Ia berupaya mengecilkan pori-pori
dan mengawal kulit yang berminyak. Hasilnya kulit tampak lebih berseri, halus dan segar. Di samping itu juga, ia mampu mengatasi masalah kitaran haid yg tidak teratur di samping meredakan
senggugut yang sering dialami oleh kaum wanita ketika haid.

Antara khasiat lain:-

•    Menenangkan ketegangan saraf dan emosi
•    Memberi kesan penyejukan pada badan
•    Merangsang pertumbuhan tisu dan penghasilan kolagen(awet muda)
•    Membantu proses penghadaman
•    Mengandungi vitamin A, B3, C, D dan E
•    Merawat cirit birit
•    Menghilangkan keletihan

Sirih


Daun sirih merupakan jenis tanaman yang memiliki banyak manfaat untuk kesihatan, salah satunya
adalah untuk mengatasi masalah kewanitaan.
Manfaat daun sirih untuk mengatasi berbagai masalah kewanitaan sudah dikenali sejak
zaman dahulu, bahkan pada jaman kerajaan pun sudah di gunakan oleh para isteri raja-raja.

Di dalam kandungan yang terdapat pada daun sirih sangat bermanfaat dalam mengatasi
masalah kewanitaan karena mengandung minyak atsiri yang berasal dari kandungan betlephenol,
seskuiterpen,pati, diastase, gula, zat samak, antioksida, funsida dan kavikol yang memiliki
kemampuan dalam membunuh kuman penyebab masalah kewanitaan. Selain itu, daun sirih juga
mengandungi antiseptic, antioksidan yang berguna dalam mengatasi keputihan, gatal-gatal dan bau
tak sedap.

Buah tin


Juga dikenali sebagai Buah Ara. Kaya dengan serat, kalsium, omega 3, omega 6 dan kalium yang
berupaya menstabilkan tekanan darah, merawat jerawat, pigmentasi kulit (skin pigmentation),
mencegah serangan jantung koroner, meningkatkan daya ketahanan tubuh, mengurangkan
kolesterol kerana ianya mengandungi kandungan yang hampir penuh dengan vitamin A,B,C, dan
rendah dengan kalori di samping menyihatkan lagi kulit.
Tin penuh dengan serat pemakanan (dietary fiber) dan sumber yang kaya dengan
magnesium begitu juga potassium, mengandungi enzim penghadaman yang penting untuk diet:
Protin, karbohidrat dan lemak.

Kismis


Merupakan buah anggur yang telah dikeringkan dan telah terbukti khasiatnya untuk kesihatan fizikal
dan mental pemakannya. Mengandungi kalsium, zat besi, kalium, vitamin C dan B6 serta folat yg
berfungsi memelihara sistem saraf, membina tulang dan gigi yang sihat, mengekalkan tekanan
darah, membantu pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam badan,membantu
penukaran karbohidrat kepada tenaga serta membentuk sel-sel darah merah dan penting dalam
peredaran darah ke seluruh tubuh. Kismis juga membekalkan tenaga yang seimbang selain
meningkatkan daya tumpuan serta ingatan.


Khasiat dan Kegunaan Kismis:

•    Melindungi hati
•    Memperbaiki sirkulasi (termasuk bagi condition seperti varicose veins, bengkak, lebam
(bruise) dan kabur pandangan).
•    Melawaskan pembuangan air besar.
•    Memperbaiki tone dan keanjalan kulit
•    Membantu kecerdasan otak bayi dan meningkatkan memori (tradisi perubatan Islam).
•    Melawan bakteria mulut (oral bacteria) yang menyebabkan pereputan gigi.

Madu


Merupakan manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga, madu merupakan
sumber tenaga, stamina dan pemulih tenaga untuk badan kita selain berfungsi sebagai glukosa
untuk menggantikan karbohidrat. Ia juga mampu membasmi bakteria,merawat dan memulihkan
luka. Selain itu,madu yg bersifat antioksida dan antibakteria ini turut berperanan melembutkan kulit
dan menghasilkan tona wajah yang sekata selain mengurangkan jerawat, menyembuhkan luka
dengan memudarkan parut dan menyihatkan tubuh badan.

Khasiat lain madu:-

•    Menambahkan tenaga saat hamil dan saat melahirkan
•    Kandungan zat galian dalam madu boleh membantu membina dan menguatkan janin.
•    Mencegah dari berbagai macam penyakit kerana kandungan antibiotik dalam madu dapat
membunuh kuman-kuman cahaya mata.
•    Membantu secara khusus pertumbuhan fizikal dan mental janin.
•    Kulit yang bersih dan sihat dengan terdapatnya vitamin C yang penuh kuasa dalam madu
•    asli.

Goji


Khasiat lain iaitu Beri goji. Ramuan ini kaya dengan nutrient yang mampu menukar makanan kepada
tenaga dan bukannya lemak. Seperti contoh,B1 (Thiamin) yang terkandung dalam beri Goji penting
untuk menukar karbohidrat kepada tenaga. Kalsium pula menurunkan kadar lemak dalam tubuh. Manakala asid Amino L-Glutamine dalam beri Goji dapat meningkatkan pembuatan tisu otot tanpa lemak.

Buah beri goji mampu meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila
melawan penyakit selain menjadikan anda rasa dan kelihatan muda kerana Goji merangsang
rembesan HGH (Hormon Pertumbuhan Manusia), "hormon remaja". Selain itu, buah beri goji dapat
mengekalkan tekanan darah yang sihat, mengurangkan risiko kanser, meningkatkan fungsi seksual
dan merawat masalah seksual, meningkatkan kesuburan serta membantu mengurangkan masalah
berat badan.

Limau purut


Di samping berupaya membasmi bau badan, limau purut kaya dengan asid sitrik yg bersifat
antioksida. Mengandungi bahan aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci asli, anti
septic, anti bacteria dan membantu mengekalkan kelembapan kulit serta meneutralkan radikal
bebas akibat pencemaran bahan kimia yang merbahaya kepada tubuh badan. Limau purut juga
mampu merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah
sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman.
Selain itu, limau purut dapat membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah,
membantu melambatkan proses penuaan dan membantu mengatasi PMS (pra menstrual simptom)
serta meningkatkan sistem imun tubuh.

Kayu Serapat



Herba Kayu Serapat atau nama saintifiknya Paramaria Leavigata merupakan herba terbaik untuk
disyorkan kepada setiap wanita. Ia bermanfaat untuk mengembalikan faraj yang ‘longgar’ supaya
kembali cantik seperti anak dara. Akar serapat juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di
samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid. Herba ini mampu melancarkan peredaran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar
oksigen bagi kesihatan dan fungsi organ sekaligus meningkatkan tahap kesihatan wanita. Khasiat
yang terdapat dalam akar serapat juga mampu memperbaiki menegangkan payudara yang kendur
kembali anjal dan tegang.

Buah Delima


Buah delima mengandungi antioksidan yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kandungan
antioksidan dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur merah.
Malah, kualiti antioksidan juga dikatakan lebih baik daripada buah beri biru, cranberry serta oren
kerana polifenol dalam buah delima juga lebih tinggi. Fungsi Antioksidan ialah ianya dapat melawan
radikal bebas yang dapat merosakkan sel dalam badan kita.

Kandungan gula dalam buah delima mampu bertindak sebagai bahan skrub untuk
menyingkirkan sel-sel kulit mati. Hasilnya kulit akan kelihatan segar dan muda selalu. Buah delima
boleh melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit, menolong
perbentukan semula tisu-tisu badan, penyembuhkan luka-luka dan memperbanyakkan peredaran
darah ke kulit. Bagi wanita yang berusia ianya dapat mengelakkan daripada hyper pigmentation,
bintik-bintik penuaan, bintik-bintik hitam, garis muka dan wrinkles yang biasanya disebabkan oleh
pendedahan yang terlalu banyak kepada cahaya matahari.

Manjakani


Kajian menunjukkan bahawa manjakani adalah kaya dengan tannin, asid tanik, antioksidan, vitamin
(terutama vitamin A dan C), kalsium, besi, serat, protein dan karbohidrat. Unsur astringen dalam
manjakani dapat membantu mengencangkan otot dinding vagina dan mengembalikan keanjalan.
Oleh kerana manjakani bersifat astringen, ia boleh membasmi bakteria dan kuman yang
mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj. Astringen juga mampu menyerap segala lendir dan
lelehan pada faraj yang boleh menyebabkan bau yang tidak selesa. Khasiat tannin yang terdapat di
dalam manjakani mempunyai sifat menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan menyebabkan
faraj menjadi sempit semula.

Pueraria Lobata


Kudzu sering digunakan dalam perubatan tradisional di China dan Jepun sejak beribu-ribu tahun
untuk mengatasi pelbagai jenis masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi.migrain serta
menentang jangkitan bakteria dan meredakan sakit pada bahagian bahu dan leher. Herba ini juga
mengandungi flavonoid yang bertindak melancarkan peredaran darah dalam tubuh sekaligus
menggalakkan fungsi organ. Khasiat fitoestrogen yang tinggi di dalam tumbuhan tersebut membantu
meningkatkan kadar penghasilan hormon estrogen dalam tubuh wanita.

Pueraria Mirifica.


Pueraria Mirifica adalah satu herba yang berasal daripada Thailand, di mana ianya dikenali sebagai
“White Kwaaw Krau”. Ianya termasuk dalam keluarga Leguminosa, sub-keluarga Papilionoda
(keluarga kacang soya, kacang dan kacang pea)

Pueraria Mirifica mempunyai kesan seperti estrogen yang sangat hebat. Ia telah digunakan
berabad lamanya sebagai herba anti-penuaan. Pueraria Mirifica juga terkenal sebagai herba
semulajadi untuk pembesaran serta penganjalan payudara.

Phytoestrogen yang terkandung dalam Pueraria Mirifica memberikan kesan positif dalam
merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan
pembentukan kanser yang disebabkan ketidakseimbangan hormon Phytoestrogens mempunyai
manfaat yang sama seperti hormon estrogen, iaitu sumber utama yang menyumbang ke arah
pembesaran payudara. Phytoestrogens memaksimumkan pengaliran darah dan peredaran estrogen
sekitar tisu-tisu payudara. Hasilnya, payudara akan menjadi bertambah besar dan bertambah anjal
dan mantap.

Harum Malam Minuman Kesihatan Wanita



Menarik bukan. Banyak betul khasiat yang boleeh di dapati di dalam HArum Malam ni. Jadi anda seharusnya cuba sendiri dan rasai sendiri kebaikan dan kelebihannya. Kesan pada setiap individu mungkin berbeza jadi tidak salah untuk anda mencuba bagi menjaga kesihatan dalaman anda khususnya buat wanita yang telah berumahtangga.



Maklumat lanjut mengenai Harum Malam sila layari http://www.millennialgen.biz











iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




1 comments:

  1. macam wajib cuba je untuk kita kita nih kan persediaan ke alam rumah tangga ecehwahhh.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve