Grab The Promo

7 Rahsia Khasiat dan Kelebihan Buah Tin Didalam Face Mist Herlysa


7 Rahsia Khasiat dan Kelebihan Buah Tin Didalam Face Mist HerlysaPasti ramai yang tahu tentang kepelbagaian Khasiat Buah Tin yang di katakan Buah Syurga yang kaya dengan pelbagai khasiat .  Ianya juga dikatakan penyembuh kepada segala penyakit .

Baru-baru ini cik iena telah mencuba satu produk penjagaan wajah pertama yang berasaskan Buah Tin iaitu Buah Syurga.

Sememangnya tidak dapat kita sangkalkan akan kelebihan dan khasiat Buah Syurga . Kini ianya telah di komersialkan dengan terhasilnya produk penjagaan wajah dalam bentuk Face Mist supaya ianya lebih mudah digunakan tidak kira untuk kaum hawa mahupun adam.

Dalam soal kecantikan wanita sememangnya akan lakukan apa sahaja demi untuk kelihatan cantik. Berbeza dengan lelaki adakalanya mereka mempunyai sifat malas untuk mengenakan krim muka, toner, serum dan sebagainya untuk penjagaan wajah .

Kini dengan adanya face mist ini amatlah mudah bagi kaum adam khusunya dalam menjaga kesihatan dan kecantikan kulit wajah di samping itu juga mengekalkan kegsegaran wajah serta minda agar kekal aktif dan cergas sepanjang hari.


Sebelum cik iena kongsi mengenai Face Mist Herlysa jom cik iena ceritakan apa itu face mist?

Apa itu Face Mist?


Face mist adalah sejenis air yang bertujuan untuk menyegarkan kulit wajah terutama ketika stress . Ianya juga bertujuan untuk merawat wajah akibat pantulan sinaran matahari yang membuatkan kulit wajah kelihatan kering, kusam, atau tidak bermaya.  

Face mist juga amat penting untuk kulit wajah kerana ia akan memberikan kesegaran pada wajah, menenangkan kulit di wajah, memberi nutrisi dengan cara melembapkan, memberikan kilauan serta boleh digunakan ketika wajah terasa penat dan mengantuk.
Fungsi face mist adalah sama dengan toner, tetapi kebaikannya lebih berkesan berbanding toner. Kebaikan jika menggunakan face mist adalah ianya dapat menyeimbangkan pH kulit terutama selepas anda mencuci wajah serta menghidrat kulit wajah dengan melembapkannya.

Fungsi Herlysa Face Mist De'Figues 

♥ Menutup liang pori-pori terbuka
♥ Mengecutkan jerawat
♥ Menghalang keradangan kulit
♥ Memberi kesegaran muka 

Bahan-Bahan Herlysa Face Mist De'Figues♥ Pati Witch Hazel

♥ Pati With Hazel
♥ Pati Aloe Vera
♥ Essential Oil
♥ Menthol
♥ Glycerin
♥ Vitamin E
♥ Figs

Kegunaan Face Mist Herlysa


1. Menenangkan kulit setelah facial dan rawatan wajah.

Face mist memiliki kandungan seperti aloe vera, witch hazel, vitamin E dan menthol yang mampu menenangkan kulit. Kebaanyakan klinik dan dermatologist akan menggunakan face mist kepada pelanggan setelah melakukan rawatan wajah. Ini adalah  kerana kulit kemerahan, kulit yang terasa pedih atau gatal dapat di atasi dengan menggunakan face mist.

2. Face mist sebagai persediaan sebelum memakai krim siang.

Selepas mencuci wajah, baik jika wajah anda di sembur dengan face mist  kerana kulit akan menjadi lembap dan lebih mudah untuk mengaplikasikan krim siang. Krim siang lebih cepat meresap ke dalam kulit dan lebih rata sapuannya.

3. Mengurangkan ketebalan makeup.

Pernahkah anda merasakan saat-saat di mana makeup anda terlalu tebal? Niat awal ingin menggunakan makeup untuk acara istimewa, tetapi tanpa di sedari foundation anda terlalu tebal seolah-olah memakai topeng. Jangan risau kerana dengan semburan face mist,  anda boleh dengan cepat mengubah solekan menjadi lebih natural.

4. Sebagai penyegar makeup.

Sewaktu di pejabat, selepas waktu rehat makan tengahari, muka anda tentu kelihatan letih dan makeup pun mungkin mulai pudar. Di kenali sebagai “ stale makeup ”, banyak wanita yang mengaplikasikan makeup baru di atas makeup lama.
Cara ini tidak di galakkan kerana boleh  menyebabkan pori-pori tersumbat dan mengundang bakteria. Lebih baik jika anda menggunakan semburan face mist sebelum memakai make-up baru kerana ianya bertindak sebagai astringent dan mengurangkan bakteria dan dapat membuat wajah  anda terasa segar dan makeup anda lebih senang untuk di aplikasi.

5. Kekalkan kelembapan kulit.

Jangan lupa untuk sentiasa membawa sebotol face mist  di dalam beg tangan atau letakkan satu botol di meja di pejabat. Paling penting, jangan lupa bawa face mist ketika menaiki kapal terbang kerana face mist umpama air minuman.  Bila anda dahaga maka anda perlu minum air, jadi  begitu juga dengan kulit wajah di dalam kapal terbang yang mudah kering dan kusam akibat udara kering. Dengan beberapa semburan face mist, kulit wajah anda akan lebih lembap, segar dan berseri.

Cara Penggunaan Face Mist  Herlysa

Caran penggunaan face mist Herlysa adalah dengan hanya sembur pada wajah dengan jarak 5 inchi dari wajah. Selepas itu, ianya perlu di tepuk-tepuk supaya ramuan-ramuan face mist Herlysa ini dapat meresap pada wajah. Biarkan face mist seketika di wajah dan jangan lap wajah anda. Biarkan ianya meresap kedalam kulit wajah dan kering sendiri.
.
Face mist ini juga boleh di gunakan sebelum bersolek atau selepas bersolek, supaya solekan pada wajah tidak luntur dan bertompok.

7 Rahsia Khasiat Buah Tin Didalam Face Mist Herlysa


1 .  Face Mist Yang Pertama Di Asia Menggunakan Estrak Dari Buah Tin


Face mist yang pertama di Asia yang menggunakan ekstrak dari buah tin atau pun ficus carica. Buah tin yang kaya dengan flavonoids dan mineral dapat membantu mempercepatkan proses pencerahan kulit dengan selamat. Bagi yang bermasalah kulit tak sekata, warna tona kulit akan menjadi lebih sekata.

2.  Mengandungi AHA Untuk Mengurangkan Hiperpigmentasi. 


Ekstrak buah Tin mengandungi AHA (alpha hydroxy acids) yang dapat mengangkat sel kulit mati serta sel di kulit wajah yang mengalami hiperpigmentasi pada lapisan epidermis kulit bahagian atas. Dengan mengelupasnya sel-sel kulit mati, maka kulit wajah akan mempercepat regenerasi sel-sel kulit akibat jerawat sehingga kulit wajah akan kelihatan lebih cerah, kenyal, dan segar.

3. Rahsia Make-Up Tahan Lebih Lama.


Face Mist Herlysa sangat sesuai di spray selepas selesai mekap atau selesai berbedak atau selepas pakai foundation atau sunblok. Jika selepas berbedak, bedak akan tahan lama tanpa kelihatan bertapuk dan kulit akan kelihatan bersinar tapi bukan berminyak. Wajah akan kelihatan lebih berseri tanpa perlu touch-up berulang kali.

4.  Menjadikan Wajah Terasa Segar, Terutamanya Selepas Make-Up.


Semburan mineral dengan campuran mineral kompleks dan ekstrak buah tin ini membantu menyeimbangkan ph kulit dan mengurangkan kesan dedahan kulit wajah pada pencemaran sekeliling dan sinaran UV. Ia memberikan kelembutan dan kebersihan pada kulit serta menambahkan kelembapan supaya wajah terasa segar dan bersih sepanjang hari.

5. Sebagai Moisturizer Sebelum Bermake-Up.


Face Mist Herlysa juga mengandungi Aloe Vera, Vitamin E, Witch Hazel dan Glycerin yang dapat melembapkan kulit wajah dan berfungsi sebagai moisturizer. Ianya sesuai untuk semua jenis kulit iaitu kulit kering, berminyak dan sensitive.

6. Sebagai Make-Up Fixing Spray.


Face Mist Herlysa sangat sesuai digunakan sebagai make-up fixing spray yang dapat mengelakkan make-up dari cair kerana ianya mengandungi menthol yang dapat mengawal pengeluaran sebum atau minyak, dan mengelakkan wajah dari kelihatan berminyak. Sebaliknya make-up fixing spray membantu make-up kelihatan natural dan matte.

7.  Aromaterapi Untuk Menghilangkan Stress Dan Mengantuk.


Bau-bauan yang segar dan harum dari pati essential oil yang berkualiti tinggi dapat membantu mengurangkan stress dan rasa mengantuk. Dengan beberapa semburan Face Mist Herlysa pada wajah, rasa mengantuk berkurangan dan ianya dapat menaikkan keyakinan diri.


Menarik bukan Khasiat Buah Tin yang terdapat pada  Face Mist Herlysa ni . Cik iena sendiri telah mencuba dan suka akan Face Mist Herlysa ini. Cik iena juga membawa Face Mist Herlysa ke Bangkok semasa percutian cik iena ke Bangkok beberapa minggu yang lepas .


Face Mist Herlysa Mudah dibawa kemana-mana

Face Mist Herlysa sangat mudah untuk dibawa kemana-mana kerana pembungkusan nya di dalam botol berbentuk spray yang kecil dan muat untuk di masukkan ke dalam handbag anda. Malahan anda juga boleh membawanya bercuti samada dalam mahupun luar negara kerana ianya bakal memberikan kesegaran kepada anda untuk meneruskan hari-hari percutian anda.


REVIEW FACE MIST HERLYSA DARI CIK IENA


Face Mist Herlysa Sesuai untuk Anda Yang Gemar Melancong


Mengapa cik iena katakan Face Mist Herlysa ini sesuai buat anda yang gemar melancong kerana ianya mudah dibawa dan juga ianya sangat menyegarkan . Melancong sememangnya memerlukan kita berjaga lebih lama dari tidur . Jadi ianya sangat membantu bagi mengekalkan kesegaran anda.

7 Rahsia Khasiat dan Kelebihan Buah Tin Didalam Face Mist Herlysa


Sekiranya rasa mengantuk, anda hanya perlu sembur  Face Mist Herlysa pada wajah dan anda akan rasa segar semula . Begitu juga yang cik iena lakukan semasa percutian cik iena ke Bangkok, Thailand baru-baru ini.

Tidak dapat dinafikan Face Mist Herlys sangat membantu cik iena dalam mengekalkan kesegaran wajah. Walaupun cik iena tdak tidur seharian namun cik iena masih bertahan dengan adanya Face Mist Herlysa.


Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok


7 Rahsia Khasiat dan Kelebihan Buah Tin Didalam Face Mist Herlysa
Sepanjang perjalanan cik iena ke Bangkok dan juga semasa di Bangkok cik iena sentiasa membawa  Face Mist Herlysa di dalam Sling Bag Cik iena.

CIk iena amat perlukannya bagi mengekalkan kecergasan minda dan wajah serta tubuh cik iena.


Jadual perjalanan cik iena di bangkok sememangnya sangat padat. Hanya berda di Hotel beberapa Jam sahaja untuk tidur. Selebihnya cik iena akan menghabiskan masa bersiar-siar di Bangkok.

Jadi dengan adanya Face Mist Herlysa ianya sangat-sangat membantu.


Walaupun sehari sebelum penerbangan ke Bangkok cik iena tidak tidur kerana cik iena stay back di Pejabat dan ada kerja perlu di Lakukan sebelum Holiday , cik iena kekal cergas keesokan harinya dengan menyembur Face Mist Herlysa ini pada wajah.








MAri cik iena kongsikan sedikit gambar cik iena semasa ke Bangkok, Thailand baru-baru ini dengan menggunakan Face Mist Herlysa sebagai penyegar wajah cik iena serta sebagai alas solekan cik iena . Almaklumlah jika melancong ni kita akan keluar seharian . Memang tiada masa untuk balik Hotel mandi dan keluar semual.




Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Hari pertama cik iena sebelum menaiki pesawat untuk penerbangan ke Bangkok. Cik eina keluar dari pejabat jam 4.15 pagi untuk menaiki bas ke KLIA2. Wajah kekal segar walaupun cik iena tidak tidur sehariain hanya menggunakan Face Mist Herlysa.

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Sekitar jam 11 cik iena di Show DC Mall BAngkok bersama teman-teman . Wajah masih kekal ceria dan segar. Solekan pun masih cantik. Cik iena menggunakan MAybelline  Cushion untuk solekan asas hari ini.

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Sekitar jam 9 malam di Chocolate Ville . Wajah masih kelihatan ceria dan solekan bedak asas masih utuh gituw. Maintan flawless walaupun dah malam . Semasa percutian cik iena di Bangkok cik iena datang Bulan jadi cik iena tak solat. Maka dengan itu solekan adalah dari awal 4 pagi :)

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
gambar ni sebelum keluar untuk foot massage di sekitar Hotel . Lebih kurang jam 11 cik iena check in Hotel. Cik iena cuma cuci make up dan tukar baju sahaja untuk sambung berjalan.. Wokay kali ini cik iena spray Face Mist Herlysa ni tanpa solekan. Cuci muka terus spray . Dah malam cik iena malas nak bersolek.
Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Nampak tsk? tak bersolek pun , muka tatap flawless dengan Face Mist Herlysa :)

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Kalau pergi Thailand benda Harus cik iena buat.. Foot Massage. Walaupun kepenatan baru check in Hotel tetap nak sambung berjalan. Mujur ada Face Mist Herlysa

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Seketul cik iena yang tetap segar bugar di tengah malam walaupun seharian berjalan . FAce Mist Herlysa memang sesuai untuk Traveller hokeyyy

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Keesokan harinya . Keadaan di Floating Market sangat lah panas . Mujur cik iena ada Face Mist Herlysa jadi kulit cik iena tidak la kering sangat. KEkal lembab gituh. Kali ni solekan agak tebal sedikit .

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
walaupun hari sudah petang masih freash solekan cik iena kan? yang ni cik iena di LEmongrass Spa. Cik iena nak buat foot massage

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Saja nak tunjuk mekap 2 inci dari pagi yang maintain tak bercapuk dari pagi sampai la malam .


Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Walaupun berpeluh make up still nampak ok kan kan? ker cik iena perasan syok sendiri. Tapi memang cik iena rasa make u cik iena yang agak tebal untuk hari kedua ni bertahan sampai tengah malam walaupun banyak keluar peluh dah ni haaa.. Makin berpeluh makin letop flawless dia tau



Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Di pagi Hari ketiga sebelum berangkat ke Chatuchak weekend Market. Kali ni solekan tipis sahaja sebab cik iena keterlewatan. Hahaha cik iena bangun tak de la lewat..awal cuma. Tak Plan nak ke chatuchak. Jadi masa turun sarapan tu muka versi tak mandi , makan dengan jayanya. Plan nye nak mandi swimming pool je so lepas mandi swimming pool baru mandi semula . Tapi tiba-tiba ada yang ajak ke chatuchak. Dengan pantas cik eina naik bilik pergi mandi, spray Face Mist Herlysa dan pakai bedak . Simple je but dengan face mist Herlysa ni memang skin jadi gebus gebas flawless tau. Haa yang belakang tu Daniel. Kami nak ke chatuchak ni

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Seketul iena yang gila shopping sanggup jalan sorang-sorang di Chatuchak. Sebenarnya ini kali kedua cik iena ke sini. Jadi berani la sikit. Taula sikit-sikit selok belok kat sini :)




Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Penat jalan-jalan dekat chatuchak cik iena tak larat.Duduk je sini . Haa tengok muka cik iena keep maintain bedak pagi tadi Mohon janhan tengok eyebags. itu memang masalah cik iena kalau tak cukup tidur begitulah matanya :)


Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Wokay selfie lagi dengan produk awesome ni sebelum berangkat pulang ke Malaysia

Face Mist Herlysa Peneman Cik iena Melancong ke Bangkok
Ini gambar keesokan hari. Cik iena dah mula bekerja . walaupun sampai Malaysia lewat sebab flight delay . Kerja tetap kerja . Cik iena kerja dengan bantuan Face Mist Herlysa yang sangat awesome ni . Ouhh ini putih bedak ye. Tapi walaupun putih melepak tetap nampak cantik bile spray ajaib ni ada :)

Video Review Face Mist Herlysa





Kalau nak di ikutkan memang banyak gambar di Bangkok . Liveupdate boleh lihat di https://www.instagram.com/explore/tags/ienaelienanbangkok/


Hilangkan Rasa Mengantuk di Pejabat Dengan Face Mist Herlysa

CIk iena sangat Yakin dan pasti ramai yang mengalami masalah mengantuk di tempat kerja terutama nya selepas waktu lunch . Cik eina sendiri mengalaminya kerana cik iena sering tidur lewat dan menyebabkan cik iena akan mengantuk  di pejabat.

Hilangkan Rasa Mengantuk di Pejabat Dengan Face Mist Herlysa
Hilangkan Rasa Mengantuk di Pejabat Dengan Face Mist Herlysa


Dengan adanya Face Mist Herlysa ianya dapat membantu memberi kesegaran panda kita dan menghilangkan rasa mengantuk.


Selain daripada itu terdapat banyak lagi kelebihan Buah Tin yang perlu anda tahu. Antaranya adalah seperti berikut.


7 Rahsia Dan Kelebihan Buah Tin

Setiap kali berkunjung ke rumah saudara mara yang pulang dari haji atau umrah, kita pasti akan di hidangkan dengan buah tin. Di dalam bahasa Inggeris, buah tin disebut sebagai Fig.
Mungkin buah tin tak sepopular kurma, namun buah tin ini menyimpan seribu satu rahsia dan khasiat yang tersendiri.

1) Kelebihan Buah Tin : Buah Dari Syurga Yang Disebut Didalam Al-Quran.

Allah swt berfirman melalui Surah At Tin, ayat 1 – 3:
” Demi Buah Tin dan Buah Zaitun, demi Gunung Sinai dan Negeri (Makkah) yang dijadikan aman…”.

2) Kelebihan Buah Tin : Mengandungi Pelbagai Zat Yang Diakui Rasullah saw.

Rasulullah saw pernah bersabda:
“ Makanlah kamu semua dan makan daripadanya (buah tin)”, sabda Rasullah saw lagi. Sekiranya aku katakan sesungguhnya buah yang turun daripada syurga maka aku kata “ Inilah buahnya”.  Hal ini demikian kerana buah syurga tiada keraguan.  Maka, makanlah buah ini.  Sesungguhnya, buah tin boleh menyembuhkan penyakit buasir dan mendatangkan manfaat bagi sendi-sendi”.

3) Kelebihan Buah Tin :  Kaya Dengan Protin.

Buah tin kering mengandungi kurang air dibandingkan dengan buah tin yang segar iaitu lebih kurang 23%. Buah tin kering juga membekalkan enam kali lebih banyak kalori daripada buah yang segar. Pengeringan buah tin mengakibatkan pemekatan nutrisi didalamnya yang mana ianya menjadi lebih kaya dengan protin, lemak, karbohidrat, vitamin dan mineral terutamanya kalsium, zat besi dan potasium. Kandungan sodiumnya pula sangat rendah.

4) Kelebihan Buah Tin :  Mengandungi Fitokimia Dan Antioksida.

Antara  fitokimia yang terdapat di dalam buah tin adalah polifenol, flavonoids, anthocyanin dan proanthocyanidins. Kajian menunjukkan sebatian polifenol  terbukti dapat menentang kanser, terletak banyak di dalam isi buah tin.

5) Kelebihan Buah Tin :  Membantu Mengurangi Kanser Prostate.

Menurut kajian para saintis, kandungan Coumarin pada buah tin dapat mengurangi risiko Kanser Prostate. Serat larut yang terdapat pada buah tin disebut Pektin, dalam buah tin membantu dalam mengurangi kolesterol darah.

6) Kelebihan Buah Tin :  Rawatan Untuk Insomnia.

Tryptophan, dalam buah tin dapat menyenyakkan tidur yang baik dan membantu menyingkirkan gangguan tidur seperti insomnia. Tryptophan merupakan asam amino yang dapat menyebabkan seseorang merasa mengantuk. Anda boleh memakannya di waktu malam hari menjelang tidur asal jangan berlebihan.

7) Kelebihan Buah Tin :  Mampu mengatasi anemia (kekurangan darah).

Manfaat buah tin bagi anemia sangatlah luar biasa. Buah tin dipercayai mampu meningkatkan  pembentukan hemoglobin (HB)  didalam darah dan  mengatasi anemia.  Khasiat buah tin untuk penambah darah ini dapat muncul kerana kandungan zat besi yang cukup tinggi, dimana kandungan zat besi inilah yang menjadi bahan penting dalam pembentukan hemoglobin darah anda.


Harga Herlysa Face Mist De'Figues


Sebotol  Face Mist Herlysa di Jual pada Harga RM40 untuk 30 ml.


Untuk Maklumat lanjut serta  pembelian secara online sila klik http://bit.ly/buy-herlysa


Jana Pendapatan dengan Herlysa


Kepada anda diluar sana yang ingin menambahkan pendapatan  anda boleh menyetai program affiliate  Herlysa . Anda akan mendapat komisyen daripada produk  Herlysa yang di beli melalui link anda.

Herlysa Affiliate


Sila klik dan daftar di  http://bit.ly/herlysa-income

 

 

Untuk Maklumat Lanjut Layari

 
Web : herlysa-face-mist
Facebook : www.facebook.com/Herlysavegan
Instagram : www.instagram.com/herlysa.vegan
Alamat : 93-1, SECC Mall, Jalan Cattleya 9, Persada Cattleya, 70450 Senawang, Negeri Sembilan
Email : sislysa@gmail.com
Tel : +60 13 602 6521






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




1 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve