Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan

Perubatan estetik adalah satu cabang perubatan memberi tumpuan kepada memenuhi kehendak estetik dan matlamat pelanggan. Bidang khas ini memberi tumpuan kepada pembaikan rupabentuk wajah, kulit dan badan yang berasaskan kaedah dan produk saintifik. Dalam erti kata lain , perubatan estetik adalah mengenai membantu individu untuk mencapai rupa wajah yang terbaik dan bentuk badan yang boleh meningkatkan keyakinan diri dan harga diri mereka dalam cara yang berkesan , berasaskan bukti dan yang paling penting ia adalah selamat untuk kesihatan mereka.



Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan



Dewasa kini terdapat banyak Klinik Estetik dan pusat kecantikan estetik yang tumbuh bagai cendawan dek kerana permintaan yang tinggi. Dalam masyarakat moden hari ini,  kecantikan dan kesempurnaan bukan lagi hak semulajadi tetapi adalah satu pilihan yang boleh di ambil selagi ada kemampuan kewangan.


Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan


Jadi dengan itu muncullah banyak klinik estetik mahupun pusat kecantikan estetik.Baru-baru ini Cik iena dijemput oleh rakan untuk membuat review mengenai perkhidmatan estetik yang beliau tawarkan. Kebiasaannya Cik iena ke klinik-klinik estetik. Berbeza pada kali ini cik iena ke tempat yang menggabungkan perkhidmatan estetik dan juga butik baju.

Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan



Kedengaran agak pelik tapi ya betul. Pada mulanya ada rasa ragu-ragu kerana kebiasaannya Cik iena ke klinik estetik yang seperti di klinik, berbeza disini ianya bdi buat dirumah. Disebabkan rakan  Cik iena memberanikan diri juga utuk cuba satu rawatan yang Cik iena rasa tidak menakutkan dan tidak menyakitan diri. Dalam banyak-banyak rawatan Cik iena pilih Vitamin C Drip sahaja. Cik iena takut nak buat yang merubah rupa bentuk wajah Cik iena.

Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan


Memang sudah menjadi trend untuk membuat estetik pada wajah tapi Cik iena masih belum terfikir nak mancungkan hidung, besarkan bibir dan besarkan aset-aset. Cukuplah sekadar amek vitamin C. Menurut kata Puan Mariani beliau sendiri telah mengamalkan drip vitamin C selama 8 tahun. Patutlah kulit Puan Mariani sangat cantik.

Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan


Menurut beliau lagi beliau membuka Bellissima2u kerana sebelum ini beliau membuat rawatan-rawatan estetik di klinik dan harganya agak mahal. Maka beliau mengambil keputusan untuk mempelajari bidang ini dan kemudian beliau bekerjasama bersama rakan yang berpengalaman dalam bidang estetik dengan menawarkan perkhidmatan estetik di Bellissima2u


Senarai Rawatan Estetik di Bellissima2u


Antara servis yang terdapat disini seperti berikut. 

Face Filler (Taiwan)

  • Cheek /Pipi RM 150 per 1ml
  • Chin/Dagu RM 300
  • Forehead /Dahi RM 150 per 1 ml
  • Nose/Hidung RM300
  • Lips/Bibir RM300

Face filler (Korea)

  • 3 type. Hard /Medium/soft
  • Lips/nose/cheek /chin RM 700 per box of 1.1ml

Breast Filler/Butt Filler

  • 500 ml RM 1700
  • 1 liter RM 2500

Threads/tanam Benang

  • Nose threads HIKO RM200 per threads (19g 60mm/38mm)
  • Nose threads Misko RM250 per thread for high nose tips

Youthful skin and texture /awet muda

  • PDO MONO threads
  • 10 pcs RM 400
  • 50 pcs RM 1500

Eye Filler Threads

  • 1 pcs RM120
  • 10 pcs RM950

Cogged threads/Benang Lifting

  • 1 pcs RM200
  • 10 pcs RM1800

Sadface threads / benang Duo Ten

  • 1 pcs RM250

PRP treatment /Rich Plasma Pallet

  • Hair Growth PRP RM 250
  • YOUNG Skin Face PRP RM 350
  • Breast rejuvenate PRP RM 500
  • Tummy/Stretch Mark RM 500

SKIN BOOSTER/Kulit Glow

  • Restylane USA RM 1200
  • 1.1ml perbox-every 6 mths
  • Ingredient : High Dose HA

❤Rejuren i (for eyes problem)
Rejuren HB (for flawless Skin)
Rejuren S (for scar)
RM 700 per box 1ml Korea
Ingredient: PDRN (salmon dna+HA)

Teva Pink from Japan

  • RM 400. Per tiub of 2.5ml
         Ingredient: HA

Hyaron Moist skin Korea

RM 400 Per tiub of 2.5ml
Ingredient: pure sodium hyaluronate

Stemcell Switzerland (sheep)

RM 200 per ampoule of 2ml

Placenta Switzerland (Human/Sheep)

RM 250 per ampoule of 2ml

NC24 Salmon DNA Korea

RM 200 per 1ml

Ascorbic Acid Injection

RM 180 per 1ml

ACNE injection /Jerawat

RM 180 of Bisotin Taiwan anti fungus/acne bacteria of 2ml

Subcision / kawah Kulit

RM 350 per session treatment

Lipo lemak degil

  • Face V line Korea 3 ml RM 250
  • Sliming face Korea 2ml RM 250
  • Double Chin only RM 180
  • Tummy / Arm / Tight
  • Lipo RM 200 per 10ml
  • (Cocktails of lipo and liporase)
  • KOREA. Need 20 ml above.

Muscle Inhibitor/kecilkan OTOT

  • Lengan RM 350
  • Perut RM 500
  • Belakang badan RM 500
  • Peha RM 450
  • Betis RM 350

Buang Filler Lama / Remove filler

RM 180 per 1 dose of filler disolver

Botox 200i.u KOREA

  • Eyes area RM 200
  • Forehead RM 300
  • Jawline reduction  RM 400
  • Full face 26 points RM 700

®Hormone /young injection

  • Gerovital RM 250 per 5ml
  • DnA salmon RM 200 per 5ml

Carboxytheraphy / CO2 treatment

  • For eyes/panda eyes RM 150
  • For Skin (Stimulate) RM 250

Mis V filler RM 1000 40 to 50cc

Drip

  • Vitamin C RM 150
    C6 white RM 650
    Glutax young and white RM 300
    DETOX/Slim AMC Japan RM 380
    PINK skin Korea RM 200
    Evergenis Slim N Flawless RM 350


Kalau tengok pada harga memang murah kan. Kalau kita pergi Klinik estetik harganya lebih mahal. Namun ade risikonya jika buat prosuder estetik di bukan klinik estetik. Mereka mungkin tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sesuatu. Cik iena tidak kata tak akan bertanggung jawab. Cik iena kata mungkin. Kebarangkalian tu ada. YAng penting tepuk dada tanya selera. Anda yakin atau tidak dengan pilihan anda.
 
Masa kehadiran Cik iena, Cik iena tidak sempat bertanya isu-isu sensitif seperti ini sebab apa yang Cik iena tau estetik memang dipantau oleh KKM. Mereka hanya membenarkan doktor yang bertauliah sahaja melakukan prosuder estetik kerana mereka lebih tahu tentang komplikasi-komplikasi yang bakal terjadi.

Oleh kerana estetik dah menjadi trend, banyak klinik estetik, pusat kecantikan yang menawarkan estetik mahupun individu yang menawarkan estetik tumbuh bagai cendawan. Pilihan terletak pada anda. Jika anda ingin harga yang murah anda boleh pilih estetik-estetik yang bukan di klinik.

Lagipun wujudnya perkhidmatan estetik seperti ini kerana ramai yang ingin kelihatan cantik tapi tidak mhu orang tau mereka membuat prsuder-prosuder estetik. Malahan ada yang minta pengamal estetik melakukannya di rumah mereka bagi mengelakkan umum mengetahui mereka membuat rawatan estetik. Tak perlu cerita panjang rasanya anda faham apa yang Cik iena maksudkan.

Pilihan ditangan anda, asalkan anda yakin dengan pilihan anda.

Review Vitamin C Drip di  Bellissima2u


Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan

Ini merupakan pertama kali Cik iena ambil vitamin C drip. Serius Cik iena takut pada asalnya.Selalu dengar mengenai vitamin C Drip tapi tak pernah terfikir nak buat. Cuma bila datang Bellissima2u ni iena pilih buat rawatan ni sebab yang lain-lain tu Cik iena lagi seram. NAnti Cik iena buat Nose Filler, mak tak kenal pula balik kampung nanti :)

Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan


REview semasa nak suntik jarum untuk masukkan vitamin C lansung tak sakit, cuma masa cucuk jarum rasa gigit semut siket je. Tempoh untuk tunggu semua vitamin C masuk tu untuk Cik iena lebih kurang 30 minit sahaja. Menurut Puan MAriani jika orang yang baru pertama kali buat biasanya dalam 45 minit baru habis.

Ouh ya semasa kehadiran Cik iena, masih tiada lagi signboard nama kedai untuk Cik iena ambil gambar. Esok 16 FEb 2020 baru ada katanya sebab esok mereka mengadakan soft launching  Bellissima2u .

Pelbagai Rawatan Estetik di Bellissima2u pada Harga Berpatutan




Pantang Larang Selepas Vitamin C Drip


1. MINUM air putih min 1.5 LITER  atau 2 LITER sehari..
2. Jangan minum air kelapa 7 Hari selepas injection..
3. NO SEAFOOD, NO CAFFEINE, NO BICARBONATE DRINK 7 Hari selepas injection
4.Jangan minum air limau/lemon 7 hari selepas injection
5.NO INJECTION time PERIOD!



Selepas mengambil Vitamin C Drip, Puan Mariani berkongsi gambar pelanggan-pelanggan yang telah membuat rawatan nose filler. Memang Cantik hasilnya. Tapi bila cik iena lihat video di laman instagram yang di kongsi Cik iena ada rasa takut bila dia cucuk hidung dan berdarah. Cik iena takut sakit. Tapi lihat pada pelanggan rileks sahaja. RUpanya sebelum proses ni kita akan di bius.

Iena masih tidak arif mengenaik estetik face filler ni, menurut Puan MAriani dalam proses ini mereka memasukkan Hyaluronic asid . Iana mempu bertahan sehingga 3 tahun. Haluronic acid ini dengan sendirinya akan menyerap dalam badan . Maksudnnya jika anda nak hidung mancung lagi selepas 3 tahun perlu buat lagi la. Patutlah sekarang ni Cik iena tengok banyak artis yang dulunya hidung tak mancung sekarang hidung cantik terletak.



Untuk pengetahuan Bellissima2u terletak di  33A-8 Binjai 8 KLCC Premium Soho KLCC. Untuk sebarang pertanyaan dan temujanji sila hubungi 601133359835.

Jika anda berminat sila buat temujanji terlebih dahulu okay. Sekian untuk perkongsian



0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve