Grab The Promo

Kulit lembab, halus dan glowing dengan Prettian Skincare


Wanita dan kecantikan berpisah tiada. Cik iena sememangnya seorang yang sangat mementingkan penjagaan wajah.Kalau jerawat naik seketul saja pun Cik iena dah gelisah dan macam macam rawatan dirumah yang Cik iena buat termasuk lah pemakaian masker tradisional yang di buat sendiri.
 



 
 
Baru baru ini Cik iena telah mencuba produk penjagaan wajah yang sangat berkesan untuk kulit cim iena dan Cik iena sangat menggemari hasilnya. Produk yang Cik iena maksudkan adalah Prettian Skincare. Sebelum Cik iena kongsikan review mengenai produk ini. Cik iena ceritakan terlebih dahulu mengenai Prettian Skincare.
 
 





 

Prettian  Skincare


Prettian adalah jenama yang berasal dari Korea dan dimiliki oleh Conquer Tech.Seperti yang kita sedia maklum Korea  Korea mempunyai teknologi canggih dalam produk kecantikan & kesihatan. Prettian sesuai untuk digunakan oleh semua jenis kulit tidak kiralah kulit kering, kulit berminyak mahupun kulit kombinasi. Bahkan ianya juga sesuai untuk semua peringkat umur (Wanita & Lelaki)
 
prettian
 

Prettian bermaksud Pretty + Angel = Prettian. Untuk makluman, Prettian mempunyai pengalaman penyelidikan selama 30 tahun dan produk ini menggunakan semua bahan semula jadi dan  resepi semula jadi.

Istimewanya lagi, Prettian dikembangkan bersama dengan SKIN MEDS yang mempunyai 17 doktor domestik. Selain itu, mereka juga telah menjalankan pelbagai ujian klinikal produk seperti: ujian kerengsaan kulit, peningkatan sebum, peningkatan pori, peningkatan gloss, peningkatan ketelusan.
 
Untuk pengetahuan, produk Prettian adalah produk yang disyorkan oleh pakar kulit untuk penjagaan harian kulit supaya lebih sihat, cantik, halus dan glowing. Conquer Tech merupakan pengedar tunggal Prettian di Malaysia, Indonesia, Singapura, & Brunei.
 
 
 
3 Produk Prettian Skincare Yang Cik iena guna adalah  Triple Oil Cleanser, Moisturizer, dan Brightening Moisturizer Cream. Berikut Cik iena kongsikan mengenai produk ajaib yang Cik iena cuba ini.
 

PRETTIAN TRIPLE OIL CLEANSER

Prettian triple oil cleanser menggunakan 100% teknologi ORIGINAL daripada Korea dengan kuasa 3 lapisan essential oil serta 3 fungsi dalam satu botol. Ianya juga disahkan HALAL International Korea 
 


 

1- Deep Cleanser
2- Makeup Remover
3- Toner
 
Cleanser oil ini sangat lembut dan mesra pada wajah serta ianya sangat efektif. Ianya  mengandungi lebih 17 bahan semulajadi & berkualiti. Salah 1 daripadanya adalahmadu.




Antara fungsi utama madu yang terkandung di dalam Triple Oil Cleanser; 
  • Madu memiliki sifat antiseptik, antibakteria dan anti-radang
  • Madu sangat terkenal & terbukti sebagai ejen anti penuaan yang diamalkan sejak turun temurun
  • Madu juga mempunyai fungsi sebagai anti-pigmentasi yang dapat menjadikan kulit menjadi lebih cerah apabila diamalkan secara konsisten

Fungi Prettian triple oil cleanser
  • Pembersih muka yang mempunyai fungsi 3 in 1 - CLEANSER + MAKE UP REMOVER + TONER 
  • memberikan kulit wajah anda perlindungan yang optimum supaya kulit bebas dari cela
  • Sesuai untuk semua jenis kulit
  • Sesuai untuk semua peringkat umur (Wanita & Lelaki)
  • Sesuai untuk masalah kulit; jeragat, jerawat/parut jerawat, kulit kusam & kulit sensitif

 

PRETTIAN MOISTURIZER

 
Prettian moisturizer adalah antara pelembab wajah yang Cik iena sangat suka kerana ianya memberikan kelembapan yang berpanjangan buat kulit wajah Cik iena.Ianya juga mampu memberikan kesan Glass Skin effect. Dihasilkan dari bahan-bahan yang berkualiti tinggi dengan menggunakan 100 % teknologi termasuk ujian klinikal dari Korea.
 


 

Formula khas dari bahan yang bertindak sebagai antioksida dengan gabungan 12 jenis bahan-bahan semulajadi antaranya; Mucin/lendir siput, Ekstrak pegaga, Ekstrak aloevera, shea butter, vitamin B, Niacinamide dan lain-lain lagi. 

Fungsi-fungsinya:
1- Menjadikan kulit lebih lembab
2- Mengatasi pigmentasi (jeragat)
3- Mengurangkan kedutan dan garis halus di muka
4- Memutihkan & mencerahkan kulit
5- Mengawal minyak pada muka yg menjadikan punca jerawat
 
 

Teknologi rawatan wajah menggunakan "Snail Mucin" 

 
Prettian  Skincare menggunakan Teknologi rawatan  "Snail Mucin" sebagai salah satu bahan utama dalam Prettian Moisturizer. Ianya  telah terbukti berjaya membantu kulit muka yang kering, kusam & tak bermaya, menjadi lebih lembap, bebas cela serta nampak lebih awet muda.
 
“lendir siput babi” menjadi kaedah rawatan wajah yang popular terutama di kalangan artis korea dan barat. Lendir siput atau snail slime/snail filtrate digunakan secara meluas dalam teknologi kecantikan terutamanya dari segi “anti-aging” dan pencerahan kulit. 

Kandungan istimewa ini boleh diddapati di dalam  Prettian Brightening Moisturizer Cream yang mana ianya membawakan 1001 kebaikan Snail Filtrate yang diguna sebagai salah satu kandungan  untuk anda aplikasikan dan alami sendiri kesannya pada kulit anda.

Snail fitrate mengandungi banyak nutrien seperti hyaluronic acid, glycoprotein, proteoglycans dan antimicrobial peptides yang mana kesemua kandungan kandungan ini sangat bagus untuk penjagaan wajah.
 

Antara kelebihan Kelebihannya Snail fitrate 


1- Membantu melindungi kulit dari "kerosakan" akibat pencemaran dan menjadikan kulit "kebal" dari kedutan dan penuaan.
2- Memudarkan bahagian kulit yang gelap,  mengurangkan masalah pigmentasi & mencerahkan kulit
3- Nutrien aktifnya dapat memulihkan kulit, menstabilkan sel untuk penyembuhan luka serta melicinkan parut.
 
 


 

PRETTIAN SILKY BRIGHTENING CREAM 

 Produk Prettian silky brightening cream juga merupakan krim ajaib yang cik iena sangat suka. Selepas memakai langkah terakhir ini, kulit kelihatan sangat lembut, lembab dan bersinar pastinya. Kulit wajah seakan kulit artis korea yang mempunyai glass skin effect.
 

 

Untuk pengetahuan cream ini juga mampu melindungi kulit wajah dari sinaran UVA/UVB kerana ianya mengandungi SPF25 ++. JAdi anda tidak perlu pakai SPF lain. Silky Brightening Cream mempunyai efek pencerahan "instant" bukan hanya efektif untuk memudarkan jeragat & parut jerawat di wajah.
Malah, sangat berkesan untuk mencerahkan bahagian tubuh badan seperti lutut, siku, belakang leher dan lain-lain kawasan yang gelap.Efek pencerahan serta-merta dari Silky Brightening juga menjadikan kulit nampak lebih glowing dan licin.
 
 

 Fungsi Prettian Silky Brightening Cream

  • Sebagai sun++.screen/sunblock bagi melindungi kulit dari bahaya pancaran UVA/UVB
  • Kesan secara “instant” supaya kulit tampak lebih cerah dan glowing serta merta.
  • Juga sangat sesuai diaplikasi pada seluruh badan terutama di sekitar kawasan gelap. 
  • Mengandungi niacinamide yang sangat berkesan untuk mengelakkan serta memudarkan jeragat  dan bintik hitam
  • Digalakkan untuk diguna selepas penggunaan pelembab (Prettian Brightening Moisturizer)
  • Kandungan SPF dijana secara semulajadi melalui bahan-bahan “plant-based ingredient” dan “chemical-free”Tidak seperti produk lain yang biasanya mengandungi SPF dari bahan-bahan yang sudah di “banned” di kebanyakan negara kerana boleh merosakkan hidupan laut & alam sekitar.

 
 
 
Secara keseluruhannya produk ini sangat sesuai dengan kulit Cik iena dan Cik iena sangat suka akan hasilnya. Kepada anda yang mengalami masalah kulit khususnya dan inginkan kukit wajah yang cantik, sihat serta glowing anda boleh mencuba produk ini


Untuk Maklumat Lanjut


Website :  https://prettian.my/
Instagram : https://www.instagram.com/prettian.my/
Facebook : https://web.facebook.com/prettianmy/


12 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve