Perang mercun & bunga api di pandan indah



huwaaaa....ader perang mercun & bunga api kat pandan indah..
aiyokkk baru jer balik hantar adek ku manja ke UKM bangi dari batang kali...



nak la rehat..nak tido dgn lena nyer..
tp malang nye tak boley sb ader perang bunga api & mercun..
haha time tu mmg geram giler la iena..
bangun jer dari katil terus g jerit kat tingkap..
WEI DIAMLAH ORANG NAK TIDO...
huhu suka suki jer aku jerit..
tapi same je..bising jgak..diam skejap jer..
pastu post la kat facebook pasal nie..
bertanya perayaan apakah ini..
sangat bising seperti perang..
ader yg kater chap go meii..
kehkeh..nasib baik la ade dak cine ni reply
dia cakap bukan chap go mei okay..

perayaan untuk menandakan hari ke 9 tahun baru. orang hokkien yang meraikannya untuk memperingati hari mereka terselamat daripada ancaman luar pada masa dulu.






So..
aper maksud chap go mei lak eyyy
taraaa..nie maksud dia..

cap goh mei itu maksud nya malam ke 15 yang menandakan berakhirnya perayaan tahun baru.




haha get ready yer nanti ader lagi tau cik iena
perang lagi..
haha...
aiyokk sampai saat nie pn..mercun masih berbunyi..
bising2




JIKA RAJIN..SILA KLICK..





0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve