Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Thursday, March 11, 2010

PAK ALI TAK TAMAK.....................

----- Forwarded Message ----

From: 
my friend

Sent: Fri, March 5, 2010 2:11:25 PM

Subject: Fw: PAK ALI TAK TAMAK.....................









Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila 

lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali. 




Pari Pari: Kenapa dengan kau? 




Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik. 



Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak. 




Pari Pari: Inikah kapak kamu? 




Pak Ali: Tidak. 



Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas. 




Pari Pari: Inikah kapak kamu? 




Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja. 



Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk. 




Pari Pari: Inikah kapak kamu? 




Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku. 



Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan 

ketiga-tiga kapak itu kepadanya. 



Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama 

bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali 

susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali... 




Pari Pari: Kenapa kau bersedih? 




Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik. 



Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Angelina Jolie. 




Pari Pari: Inikah isteri kau? 




Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku...." 



Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa 

dulu telah menjadi tamak". 



Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 

'tidak' pada Angelina Jolie... kau akan bawakan pula Pamela Lee...kalau 

aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 

'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak 

mampu tanggung mereka semua".. 











IKLAN



iena nak mintak jasa baik korang



untuk undi iena ley tak



haha muker tak tau malu btul..



hehe ;)



buley la.. buley la erk..



korang ley undi kat blog mrs weiyda






contest number iena 29.SITI FAZLINA



undian anda amat saya harapkan & hargai..

TarIkh Tutup Undian : 25/03/2010





http://honeybee-lovely.blogspot.com/2010/03/sticky-mode-sampai-25032010top-12.html








JIKA RAJIN..SILA KLICK..





No comments:

Post a Comment

Facebook Comment