Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Monday, April 26, 2010

Fw: Beware! it happend at Batu Pahat!

----- Forwarded Message ----

From: 
My Friend

Sent: Tue, April 6, 2010 4:07:32 PM

Subject: Fw: Beware! it happend at Batu Pahat!



PLEASE BE ALERT FRIENDS!  MACAM2 HAL LA SKANG... 

 



 

 

Ass,kum semua...macam mana nak crita erk...hati tengah sakit, kecewa, geram dan mcm2 la....tapi kene inform gak pada kengkawan semua...berat mata memandang..berat lagi mata memikul...harap jangan kene pada ahli2 lain... 



Cerita nyer macam ni..... 



Semalam...16/01/2010(Sabtu) ..saya bersama dengan org umah beserta anak saya pergi membeli sedikit barangan rumah di sebuah pasaraya terkemuka di Batu Pahat iaitu di Careffour lebih kurang jam 2.00ptg ker 3.30ptg...dalam jam 3.00 petang saya mengalami sakit perut...so secara lumrah manusia saya terus pergi ke tandas....Terdapat lebih kurang 5 atau 6 bilik tandas yang atas nyer tidak berbumbung atau rekaan nyer macam kat R&R highway plus..Namun begitu dr 5 atau 6 bilik tandas itu..hanya satu bilik sahaja yang mempunyai saluran paip air...lain nyer telah pun di vandalisme oleh pihak tertentu...so tak der choice..nak tak nak kene masuk gak ker tandas yang mempunyai saluran paip itu..Sudah lumrah dan tabiat saya apabila masuk ke tandas awam akan menguji paip air itu dahulu adakah ada air atau tidak..Apabila dibuka sahaja paip itu..habis seluar dan baju basah kerana tekanan air yang keluar dr paip itu yang telah dibelah dua lebih kurang dalam 5cm oleh pihak tidak bertanggungjawab. ..akibat dr itu saya terpaksa membuka seminima air itu supaya tidak terkena pancutan air tersebut..apabila hendak menyangkut seluar didapati penyangkut itu juga telah divandalisme. biasa di blakang pintu...so maybe pihak pengurusan pasaraya telah memasang penyangkut baru di dinding belakang berdekatan tangki flash..so lepas menyangkut seluar...ermm paham2 dah la...kita akan memblakangkan seluar kita....maka disini lah berlaku satu jenayah yang mengambil kesempatan dr rupa bentuk infrastuktur tandas tersebut..Dompet saya telah dicuri melalui dr tandas sebelah melalui bahagian atas yang terbuka...kita tidak akan perasan org kuar masuk dr tandas besebelahan. .pasal kita akan pikir hajat nyer sama jer..tak besar mesti kecil.. 

So akibat dr itu .....semua barang berharga saya didalam dompet telah pun lesap dilarikan pencuri...barang berharga yang hilang adalah.IC, Lesen memandu, Wang tunai hampir RM500.00,3 kad ATM dan Juga 2 Kad Kredit...Selepas 1 jam baru saya perasan dompet saya hilang apabila pihak bank menghantar SMS mengatakan kad kredit saya telah digunakan... aduh macam nak pengsan dengar..Jumlah yang telah digunakan adalah menghampiri RM3000.00.. 



Harap kwn2 ambik iktibar dr kejadian dr diri saya...Laporan semua dah dibuat..penjenayah dah dikenal pasti...ni gambar kete suspek..nak cakap aper lagi pun tak tahu.. 

Image



sebanyak 6 transaksi telah dilakukan dalam masa 1 jam... 



1.Butik NIKE di Batu Pahat Mall berjumlah RM954.00 



2.Butik Levis di Batu Pahat Mall berjumlah RM 512.00 



3.Pasaraya The Store berjumlah RM300.00 



4.Syesen Minyak BHP jalan Rugayah RM159.80 



5.Stesen Minyak Shell jalan Cengal berjumlah RM99.00 



6.Stesen Minyak Shell Jalan Cengal gak RM200.00 







p/s: Gambar diatas diperolehi dr pihak shell jalan Cengal :angry: 





UPDATE 17/01/2010
 





seperti dijanjikan gambar penjenayah akan dipertontonkan dan bukti2 sekali.. 



Image



Image



Image



Image



Image



Image



kepada sesiapa yang dapat membantu ..kenal akan penjenayah ini harap dapat inform pada pihak polis.. :angry: 



Bukti2 nya... 



Image



Image



Image



Image



besok ader lagi bahan bukti dan gambar penjenayah tersebut..akan di upload secepat mungkin.. -_- 





Kepada semua yang post perihatin..terima kasih semua..nak bg aper pun tak tahu la..harap penjenayah ni dapat hukuman setimpal.... 







AKU PUNYER SAIN BOLEH KER DIA TIRU.. :angry: 







UPDATE SIASATAN 18/01/2010
 .. ;) 



Suspek berbangsa MELAYU..lingkungan 35 tahun ker 40 tahun..dah nak mapus tak sedar diri.. :angry: 



Trilogy kejadian.. 



Image



CCTV di Pasific Hyper (levis store) :angry: 



Image



Image



Image



Image



Image



Image



CCTV BHP jalan Rugayah. 



Image



Image



Melawat tempat kejadian.. 



Image



Image

Penyangkut di belakang 



Image



Image

paip yang telah dipotong 





Hanya di pasaraya the stor yang memang tak der cctv..butik nike, petronas jalan batu pahat-kluang yang dalam proses..yang lain semua dah dapat..rasa sampai sini jer kot siasatan saya..yang lain pihak berkuasa(polis) akan melanjutkan sisatan..so rasa tak dapat follow atau kacau....kalau ader akan di updatekan secepat mungkin..






JIKA RAJIN..SILA KLICK..

No comments:

Post a Comment

Facebook Comment