Grab The Promo

KAKI JADI INDAH MENARIK

Ketika kita melihat seorang wanita yang berpakaian indah, rias wajah menawan, perhiasan yang memukau, tapi tumit kakinya terlihat pecah-pecah dan berwarna hitam, tentu kekaguman kita jadi pudar. Malah boleh merubah persepsi kita terhadapnya.

Perlu ditegaskan, penampilan tidak hanya dilihat dari wajah dan busana. Kaki yang indah dan terawat juga turut mengindahkan penampilan. Tetapi seringkali ramai yang melupakan rawatan kaki, kerana dalam fikiran telah tertanam kata-kata bahawa tidak seorang pun akan melihatnya. Pendapat itu kesilapan besar. Biasanya, setelah orang melihat muka, maka pandangan akan terarah kepada bahagian-bahagian lain, termasuk rambut, kuku dan kaki. Kalau tumit kaki pecah-pecah, jika berdandan sehari suntuk agar berpenampilan menarik, musnah sama sekali. Ibarat nila setitik rosak susu sebelanga. Hanya karana tumit kaki pecah-pecah, akan merosakkan penampilan keseluruhannya.
Merawat kaki, sebenarnya tidak susah dan boleh dilakukan sehari-hari, ketika mandi, antaranya :
• Bersihkan kaki sampai ke hujung dan celah-celah jari kaki.
• Kulit yang mengeras, kasar dan kehitaman yang terdapat di tumit dan lutut, dapat dihilangkan dengan menggosoknya.
• Pergunakan batu apung atau yang sesuai dengannya akan meluruhkan kotoran dan lapisan kulit yang sudah mati. Sehingga tumit dan lutut menjadi lebih bersih. Selain rawatan kaki sehari-hari, Anda juga dapat memanjakan bahagian ini dengan perawatan rutin mingguan.
• Bersihkan sisa-sisa cat kuku, jika memakainya. Kemudian, rendamkan kaki ke dalam besen dengan air hangat dan cairan sabun.
• Gosok jari-jari kaki dan tumit dengan menggunakan sikat atau batu apung. Bilas menggunakan air suam dan keringkan. Kuku dan kulit yang mati, dapat dirapikan dengan menggunakan gunting.
• Setelah itu, oleskan krim pelembab (hand and body lotion), mulai dari jari-jari sampai ke bahagian lutut, Urut ke arah atas, terutama pada bahagian betis, untuk merangsang kerja otot dan membantu peredaran darah.


note: selalu cik iena pakai losyen pakai letak je..
hurmm lepas nie kene urut ke arah atas(^_~)





Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)


2 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve