Grab The Promo

SUSU TERAPI MINDA

Anda cepat marah dan berasa jiwa tidak tenang? sudah puas mencuba pelbagai petua serta menghabiskan ribuan ringgit untuk mengatasinya? Mengapa tidak mencuba satu cara murah dan enak.


Hanya dengan minum susu dapat membantu mengatasi masalah itu. Selain susu apa saja makanan yang kaya kalsium berupaya menenangkan jiwa. Ada banyak faktor menyebabkan seseorang cepat marah. Makanan mengandungi kalsium bukan jawapan mutlak untuk meredakan kemarahan, tetapi kajian sains membuktikan kalsium mempunyai kesan terhadap sistem saraf manusia, iaitu merehatkan otak.

Sudah terbukti kalsium mempunyai kebolehan menenangkan jiwa. Malah kajian mendapati antara faktor penyebab kemarahan ialah kekurangan kalsium.

• Perhatikan bayi selepas minum susu mudah tidur lena. Begitu juga orang yang menghadapi masalah tidur, antara petuanya minum susu supaya mudah mengantuk.
• wanita sedang haid sering dikatakan mudah marah, keadaan ini berlaku kerana ketika itu keperluan kalsium meningkat tetapi tidak dipenuhi.
• Keperluan kalsium amat penting termasuk mengurangkan rasa sakit dan wanita yang hendak bersalin digalakkan minum susu untuk mengurangkan rasa sakit, manakala golongan tua perlu mengambil kalsium yang cukup untuk megelakkan pereputan tulang.

Diusia tua, kalsium banyak digunakan untuk tugas lain, ini meyebabkan tulang menjadi berongga dan keadaan fizikal berubah seperti bongkok boleh berlaku. Oleh itu perbanyakkan meminum susu dari sekarang.







Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)


2 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve