Siapa boleh jawab soalan nie



You saw a shirt for RM97. You didn't have the cash, 

so you borrowed RM50 from your dad and another RM50 from your mom.


RM50 + RM50 = RM100

You bought the shirt, and had RM3 change. 




You gave your dad RM1 and your mother RM1. 



You kept the other RM1 for yourself. Now you owe your dad RM49 and your mom RM49. 


RM49 + RM49 = RM98 + your RM1 = RM99

Tell me, WHERE IS THE MISSING RM1?


Actually before this bnyk kali jmp this question but cik iena sndri xblh nk answer
hahaha i hate math auchhhhhh
sampai lah member post skali lg kt fb dan ade sumone yg jwb..huhuhu
if nk tau jawapan nye nantikan next entry yer(^_~)

korang tau tak jawapan nyer ??
share lahhh nk tau gak ape jawapan nye 
(^_~)



♥♥ Info Menarik ♥♥














Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)


9 comments:

  1. hihi same la
    da lame akak jumpe soklan nie tp xjumpe jawapan:)
    akhirnye jumpe jgk:D

    ReplyDelete
  2. Cuba bayangkan Mamat pegang duit RM100 sekarang. Cuba kita bayangkan Mamat sudah bayar hutang setiap RM1 kat mak dan ayah dia sebelum beli kasut,jadi sepatutnya ada RM98 kat tangan mamat sekarang. Mamat beli kasut yang dia nak beli berharga RM97. Oleh kerana dia beli kasut yang berharga RM97, maka duit RM98 yang ada di tangan Mamat ditolak dengan RM97 harga kasut yang dia nak beli. Maka tinggal RM1 kat tangan Mamat, maka Mamat simpanlah duit tu. Jadi jumlah semua sekarang ialah RM99. Mana lagi RM1?

    Jadi, walaubagaimanapun soalannya, lagi RM1 mesti ada kat tauke kedai kasut tu.

    ReplyDelete
  3. aik ?? pelik . ain siap pegang calculator lagi .
    tapi tak dapat jwpn pon . ahahahahah . konfius

    ReplyDelete
  4. Aduhhh fenin laaa.. dulu pnah gak dpt, dan dah da yg bagi jawapan tapi dah lulaaa...

    ReplyDelete
  5. hihii cik iena pun fening memikirkan nya
    solehah..hhihihi nice try:)
    jawapan nye lain(^_~)

    ReplyDelete
  6. Adus sakit kepala Chenta ..

    Jap-Jap ..anggap je :
    Pinjam kat mak ayah 98 jer
    bagi kat apek tu kedai RM 97
    RM 1 kita simpan Eina simpan bawah bantal kn kan ..

    G amik balik simpan dalam tabung yer..

    OK kan ??...

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve