FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015


"Jemput makan, ada kuih di belakang", setiap orang perlu di sapa degan kata jemputan makan apabila sukarelawan memberikan makanan buat golongan gelandangan dan golongan kurang berkemampuan. 
Lebih kurang 200 gelandangan serta orang kurang berkemampuan yang datang untuk mengambil makanan. Lama-lama ayat cik iena bertukar daripada "Jemput makan, ada kuih di belakang" kepada  "Jemput Belakang" 
 
haha penat sangat cik iena tu, cakap pun tak betul dah 
 
FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015
 

Ini merupakan aktiviti mingguan cik iena . Aktiviti ini berlansung pada setiap hari khamis dan jumaat pada pukul 10 hingga 12 malam bertempat di Bank Muamalat Jalan Melaka. Belakang station LRT Masjid Jamek aliran kelana jaya
 
 

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015
suasana depan bank muamalat

 
 
Kebiasaan nya cik iena akan hadir pada hari khamis . Pada hari khamis biasanya kurang sukarelawan yang hadir kerana pada hari jumaat ramai yang bekerja.
Berbeza dengan cik iena, cik iena suka hadir hari khamis . Hari jumaat cik iena perlu berehat kerana kebiasaan nya pada hujung minggu cik iena akan sibuk dengan aktiviti lain :)
 
 
Menu pada malam tersebut adalah ayam masak lemak cili api, tempe ikan bilis kentang kacang, kuih ape tak tau haha dan air barli
 

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015




 
FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

FEED THE HOMELESS 21 MEI 2015

Seperti biasa cik iena akan balik awal dalam 11.15 PM sebab cik iena naik LRT je.
Balik dari kerja terus pergi charity


Pada yang berminat untuk menjadi sukarelawan boleh email cik iena di iena@ienaeliena.com
Sukarelawan tidak di wajibkan hadir pada setiap hari khamis dan jumaat.
Terpulang pada individu nak hadir sebulan sekali pun okay.
Cik iena hadir seminggu sekali
(^_~)

Serius korang akan rasa gembira bila beri makanan pada mereka, bila mereka ucap terima kasih.
Senyuman kegembiraan yang terpancar dimuka mereka buat rasa penat seharian bekerja hilang. Ucapan-ucapan terima kasih buat kita rasa tenang, gembira, bahagia haha ape lagi ehh
korang kene rasa sendiri.
Alhamdulillah cik iena sangat suka kan aktiviti kerja amal ini.
Jika diberi kesihatan dan masa cik iena akan hadir sekurang-kurangnya sekali seminggu

 

iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com


0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog