Grab The Promo

Ku Mengharapkan Ramadhan Kali Ini Penuh Makna




Ku Mengharapkan Ramadhan Kali Ini Penuh Makna



Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim diucapkan selamat menunaikan ibadah terawih dan ibadah puasa buat anda , semoga memperoleh keberkatan dunia dan akhirat. Alhamdulillah malam ini kita bakal masuk ke bulan yang mulia, bulan Ramadhan. Bulan keinsafan, bulan terindah. Bulan Ramadhan, bulan yang ke sembilan dalam kalendar Islam. Ramadhan dianggap begitu suci oleh kerana terdapatnya malam Lalatul Qadar, di mana Allah telah menentukan segala urusan yang bakal terjadi kepada ciptaannya, untuk jangka masa setahun.

Bulan Ramadhan yang akan dan sedang kita lalui ini memberi peluang terbaik bagi kita untuk membersihkan diri daripada dosa dan meningkatkan amal ibadat. Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah SAW bersabda:

"Sesiapa yang berpuasa Ramadhan atas dasar keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah, maka dosa-dosanya yang telah lalu akan diampuni. Sesiapa yang melaksanakan qiyam pada bulan Ramadhan atas dasar keimanan dan mengharapkan redha Allah, maka dosa-dosa yang telah lalu akan diampuni. Sesiapa yang bangun melakukan qiyam lailatulqadar atas dasar keimanan dan mengharapkan redha Allah, maka dosa-dosanya yang telah lalu akan diampuni." (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)"





Maka dengan itu berpuasalah serta perbanyakkanlah amalan sunat & atas dasar keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah SWT & di bulan Ramadhan jika kita inginkan keampunan oleh Allah SWT. Beruntunglah mereka yang diampunkan dosanya oleh Allah SWT. Janganlah kita merasa jemu dalam mengejar keampunan dan rahmat Allah SWT.Berdoalah kepada Allah agar diberi kekuatan & bagi mengerjakan sebanyak mungkin amal ibadat di dalam bulan Ramadhan yang barakah ini.

Semoga kita dapat meneruskan amalan ini secara  istiqamah dan berterusan walaupun kita akan meninggalkan Ramadhan nanti.. Jadikan Ramadhan sebagai medan latihan. Jadikan Ramadhan juga sebagai ulangkaji dan latihan amalan untuk dilakukan setiap ketika dan waktu supaya mendapat ‘kelulusan terpuji’ di akhirat kelak. Latihlah jiwa menjadi yang terbaik dan menjadi hamba.





Di kesempatan ini, Cik iena ingin mengucapkan Salam Ramadhan Al - Mubarak, semoga Ramadhan kali ini membawa barakah buat kita semua dan semoga segala impian kita tercapai.

Kepada awak yang teristimewa di hati saya - Anuar Yahya

"Selamat menunaikan Ibadah Tarawih dan selamat menunaikan Ibadah Puasa (^_~) Semoga ramadhan kali ini membawa 1001 keberkatan dan membawa perubahan yang baik dalam hidup awak. Terima kasih hadir dalam hidup saya disaat saya memerlukan bantuan dan sokongan. Terima kasih juga awak banyak bantu saya. Mengikut kalendar islam setahun sudah perkenalan kita . Di saat saya bersedih hati di satu ramadhan 1435 awak hadir menceriakan hati dan menguatkan semangat. Thanks awak"

Ku Mengharapkan Ramadhan Kali Ini Penuh Makna


iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com


0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve