Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Saturday, January 30, 2016

Cara Mudah Hilangkan Jerawat

Cara Mudah Hilangkan Jerawat


Jerawat merupakan masalah kulit yang biasa dialami oleh kaum wanita dan lelaki terutama golongan remaja akil baligh dan dewasa. Jerawat akan muncul apabila minyak/sebum, bakteria dan sel kulit mati menyumbat liang roma pada kulit muka.

Jerawat juga boleh terbentuk disebabkan oleh jangkitan bakteria akibat penyakit, alahan atau salah penjagaan kulit . Kebiasaanya jerawat akan meninggalkan bekas-bekas luka atau parut.

Pasti ramai yang tidak suka akan kehadiran jerawat di raut wajah anda. Untuk menghilangkan  jerawat tersebut terdapat 6 cara mudah yang boleh anda ikuti.

6 Cara Mudah Hilangkan Jerawat


1. Minum banyak air - Salah satu cara mudah untuk membantu anda menghilangkan jerawat adalah dengan meminum air masak dengan kuantiti yang banyak. Ini kerana air amat berkesan untuk membuang toksin berbahaya dalam badan seseorang. Pastikan anda meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari.


2. Bawang putih - Bawang putih adalah amat mujarab untuk membantu mengecutkan jerawat yang baru tumbuh. Caranya adalah dengan hancurkan bawang putih tersebut kemudian lumurkan pada bahagian muka yang ditumbuhi jerawat. Selain daripada itu, ada juga pakar berpendapat bahawa sekiranya rawatan ini dilakukan secara konsisten, ia dapat membantu membersihkan dan melindungi liang-liang muka anda daripada dijangkiti oleh bakteria.


3. Menjaga pemakanan - Pemakanan juga sebenarnya mempengaruhi kulit seseorang untuk ditumbuhi jerawat. Elakkan daripada mengambil makanan yang mengandungi kandungan minyak, gula dan lemak yang tinggi. Makanan ini termasuk kek, kuih, coklat, pizza, makanan segera dan makanan yang diproses. Mengamalkan makanan sihat seperti memakan sayur-sayuran, buah-buahan dan daging tidak berlemak seperti tuna, dada ayam dapat membantu untuk mengatasi masalah ini.


4. Aspirin (ubat demam) - Walaubagaimana cantik pun kulit seseorang remaja itu, pasti akan mengeluarkan jerawat sekali-sekala. Tips untuk anda mengurangkan kemerahan dan mengecutkan jerawat yang baru tumbuh itu adalah dengan hancurkan sebiji aspirin (ubat panadol adalah disyorkan) dan lembabkan ia dengan sedikit air. Kemudian sapu campuran tadi ke kawasan yang ditumbuhi jerawat, biarkan selama beberapa minit, kemudian bilas dengan menggunakan air bersih. Ulangi prosedur ini sehingga jerawat anda mengecut dan hilang.


5. Ubat gigi - Sebelum tidur, letakkan ubat gigi pada bahagian yang ditumbuhi jerawat, biarkan ia mengering sehingga keesokan harinya. Kemudian bilas muka anda. Ini adalah kerana ubat gigi mampu mambantu untuk menghidrasikan(mengeringkan) jerawat dan ia juga mampu untuk menyerap minyak pada wajah.


6. Minyak zaitun - Cara ini adalah cara turun temurun yang diamalkan sejak zaman nenek monyang lagi. Dan ramai juga telah bersetuju bahawa cara ini adalah berkesan. Campurkan satu sudu besar minyak zaitun dengan 4 sudu garam, kacau sebatian untuk beberapa minit, sapu pada bahagian wajah anda yang ditumbuhi jerawat, biarkan seketika, kemudian bilas wajah dengan menggunakan sabun pencuci muka.

6 cara diatas mudah untuk di lakukan akan tetapi adakalanya bagi yang kesuntukan masa atau yang sibuk mungkin ianya akan memakan masa anda. Jadi cik iena nak kongsi serum yang mampu mengecutkan jerawat, menghilangkan jerawat serta memudarkan parut jerawat . 
Sebelum ini cik iena ada menggunakan petua bawang putih bagi mengecutkan jerawat. Kedengaran mudah tapi kalau silap langkah jadi macam cik iena,  boleh baca kisah cik iena dengan jerawat dan bawang putih http://www.ienaeliena.com/2014/07/review-petua-mengecutkan-jerawat.html
Akibat terletak lama bawang putih kulit jadi melecur. Memang diakui petua ni berkesan cuma cik iena terletak lama sangat.  Haa ni bagi memudah kan cik iena dan kawan-kawan semua cik iena nak kongsi produk terbaru yang cik iena cuba ni namanya Refinity Acne Hydrogel . Ianya berkesan untuk anda mengecutkan jerawat dan memudarkan parut jerawat.

Refinity Acne Hydrogel


Cik iena akan gunakan serum ini bila terasa jerawat nak membiak. Makanya jerawat pun tak jadi nak beranak pinak, jerawat tersebut kering dan hilang selepas sapu serum tersebut. Untuk kesan yang lebih cepat kene rajin letak serum ni pada jerawat kita.  Okay jom cik iena kongsi lebih lengkap tentang serum ni.

Refinity Acne Hydrogel

Refinity Acne Hydrogel merupakan produk anti-jerawat yang dirumus khas dari bahan semulajadi oleh Ahli Farmasi Malaysia, mampu mengatasi masalah jerawat dengan pantas. 


acne hydrogel

acne hydrogel
Pantas Bertindak

Formulasi Acne Hydrogel FOKUS pada rawatan jerawat dan bekas jerawat bagi menjadikan wajah anda kembali licin bersih berseri.

Senang & Mudah

Hanya sapu 2 kali sehari dan tunggu hasilnya. Cepat meresap dan kering tanpa rasa kesan minyak.
Sesuai Untuk Kulit Sensitif

Tidak seperti produk lain di pasaran, Acne Hydrogel diperbuat dari bahan herba Asli yang sangat efektif dalam rawatan jerawat dan bebas dari bahan kimia. Oleh itu, ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

Pengiktirafan

Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (NOT151105679K) dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PO-BMF-PPIM01407). Diyakini halal dan dijamin keberkesanannya.
98% Pengguna Berpuas Hati
Hampir 10,000 botol dijual setiap bulan dan hampir kesemua pengguna berpuas hati dengan kesannya. Setiap hari kami menerima testimoni positif dari pengguna.

bagaimana acne hydrogel berfungsi


Salix Alba Extract bertindak 3 kali lebih berkesan dengan menghapuskan Staphylococcus aureus dan Propionibacterium, iaitu dua bakteria yang menjadi punca pembentukan jerawat.

Selain itu, ia juga akan mempercepatkan proses pemulihan kulit dengan cara memudarkan kesan jerawat seperti parut dan kedutan sekaligus mencantikkan struktur kulit.

Disebabkan Acne Hydrogel dirumus dari bahan semulajadi, ianya sangat sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai kulit yang sensitif kerana tiada kesan sampingan akan dirasai.


Cara Penggunaan Acne Hydrogel


Bersihkan muka dan keringkan . Kemudian, sapukan sedikit Refinity Acne Hydrogel pada kawasan berjerawat. Gunakan setiap pagi dan malam atau sekerap yang diperlukan.

Cara Penggunaan Acne Hydrogel
ahaa seketui je pun jerawat tp memang kepochi cik iena ni, seketui pun tak suke, mesti nak buat sesuatu nak halau si jerawat tu (^_~)
 Psttt oily nye muka haha, okay ni cik iena pakai pelembab muka dulu tapi tak  pakai bedak. Biasanya cik iena akan pakai pelembab dulu kemudian baru sapu Acne Hydrogel ni sebabnya kalau Pakai Acne Hydrogel dulu kemudian pakai pelembab ahaa mau berangin satu muka cik iena. Acne hydrogel ni rasa berangin-angin bila kita sapu kat jerawat. Selepas pakai pelembab dan sapu Acne Hydrogel ni baru cik iena dap dap compact powder sikit :)

Cara Mudah Hilangkan Jerawat
ahaa cantiknye lighting kat depan, dalam bilik gelap haha, kasi selfie lagi



Okay untuk maklumat lanjut mengenai Acne Hydrogel ni boleh layari http://www.refinity.com.my/

 Acne Hydrogel










iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


No comments:

Post a Comment

Facebook Comment