Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Friday, July 4, 2014

Review : petua mengecutkan jerawat menggunakan bawang putih

                                                                              

Ini kali pertama cik iena cuba sebab muka cik iena jarang naek jerawat.
tak tahu lah kenapa lately ni ade pulak
haishh da tua kot haha

Setelah cik iena cuba petua menggunakan bawang putih tu
cik iena rasa ok jerawat kita tu jadi masak ranum..hahaha ape lagi letup kanlah
tp lupa plak snap pic yg dia tgh masak ranum
 
pic nie cik iena da letupkan

tapi satu kesilapan cik iena adalah
cik iena letak bawang putih semalaman
jadi nye kulit melecur
mayb bawang putih tu panas kot
dalam petua tu suh sapu je takde lah suruh biar semalaman kan
nie akibat org tak dgr kata
hahaha
tuh nmpk tu kulit melecur
mcm kene minyak panas
pedih woo bile cik iena letupkan n terkene air
sama rasa cm kene minyak panas la
patot la malam td rasa pedih pijau perit je
haha
okay pasni kalau buat cm nie
jangan biarkan semalaman ok cik iena
nanti tak comel 
naseb lah bln pose ni xde photoshoot kan
 
http://www.ienaeliena.com/2014/07/kenapakah-dahi-cik-iena-berplaster-tt.html 
 
Okiess nie cik iena copy petua mengecutkan jerawat 
yg cik iena google
tapi yg baru di cuba yg bawang putih je la
(^_~)

6 Cara mudah untuk menghilangkan jerawat

 

1. Minum banyak air - Salah satu cara mudah untuk membantu anda menghilangkan jerawat adalah dengan meminum air masak dengan kuantiti yang banyak. Ini kerana air amat berkesan untuk membuang toksin berbahaya dalam badan seseorang. Pastikan anda meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari.

2. Bawang putih - Bawang putih adalah amat mujarab untuk membantu mengecutkan jerawat yang baru tumbuh. Caranya adalah dengan hancurkan bawang putih tersebut kemudian lumurkan pada bahagian muka yang ditumbuhi jerawat. Selain daripada itu, ada juga pakar berpendapat bahawa sekiranya rawatan ini dilakukan secara konsisten, ia dapat membantu membersihkan dan melindungi liang-liang muka anda daripada dijangkiti oleh bakteria.

3. Menjaga pemakanan - Pemakanan juga sebenarnya mempengaruhi kulit seseorang untuk ditumbuhi jerawat. Elakkan daripada mengambil makanan yang mengandungi kandungan minyak, gula dan lemak yang tinggi. Makanan ini termasuk kek, kuih, coklat, pizza, makanan segera dan makanan yang diproses. Mengamalkan makanan sihat seperti memakan sayur-sayuran, buah-buahan dan daging tidak berlemak seperti tuna, dada ayam dapat membantu untuk mengatasi masalah ini.

4. Aspirin (ubat demam) - Walaubagaimana cantik pun kulit seseorang remaja itu, pasti akan mengeluarkan jerawat sekali-sekala. Tips untuk anda mengurangkan kemerahan dan mengecutkan jerawat yang baru tumbuh itu adalah dengan hancurkan sebiji aspirin (ubat panadol adalah disyorkan) dan lembabkan ia dengan sedikit air. Kemudian sapu campuran tadi ke kawasan yang ditumbuhi jerawat, biarkan selama beberapa minit, kemudian bilas dengan menggunakan air bersih. Ulangi prosedur ini sehingga jerawat anda mengecut dan hilang.

5. Ubat gigi - Sebelum tidur, letakkan ubat gigi pada bahagian yang ditumbuhi jerawat, biarkan ia mengering sehingga keesokan harinya. Kemudian bilas muka anda. Ini adalah kerana ubat gigi mampu mambantu untuk menghidrasikan(mengeringkan) jerawat dan ia juga mampu untuk menyerap minyak pada wajah.

6. Minyak zaitun - Cara ini adalah cara turun temurun yang diamalkan sejak zaman nenek monyang lagi. Dan ramai juga telah bersetuju bahawa cara ini adalah berkesan. Campurkan satu sudu besar minyak zaitun dengan 4 sudu garam, kacau sebatian untuk beberapa minit, sapu pada bahagian wajah anda yang ditumbuhi jerawat, biarkan seketika, kemudian bilas wajah dengan menggunakan sabun pencuci muka.

 Sumber :




Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

6 comments:

  1. pkai bawang putih ?? serius Zara bru tauu tips ni

    ReplyDelete
  2. Zara Nurhaidah : iena pun baru tau jugak mlm tdu, tu iena cuba (^_~)

    ReplyDelete
  3. Tau pun melecur ek... Google benda lain.. tapi amalkan benda lain...

    ish ish ish

    ReplyDelete
  4. Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for
    a while but I never seem to get there! Appreciate it

    Feel free to surf to my blog post - Evansville roofing companies

    ReplyDelete
  5. Very nice post. I certainly appreciate this website.
    Keep it up!

    Feel free to surf to my site: foreign exchange guide

    ReplyDelete
  6. I am regular visitor, how are you everybody? This paragraph posted at this website is in fact good.


    Feel free to surf to my web-site :: Vallieres Waterproofing Systems

    ReplyDelete

UBER PROMO CODE - IENA

UBER PROMO CODE - IENA