Grab The Promo

F.O.C Coffee Bukit Jalil


F.O.C Coffee merupakan sebuah coffee house yang menyajikan makanan  lazat dengan harga berpatutan di dalam satu persekitaran yang sangat cool yang pasti disukai ramai.

F.O.C Coffee Bukit Jalil


F.O.C Coffee Menaghidangkan makanan yang di hasilkan dari bahan-bahan buatan sendiri seperti dressing source , roti bun, cookies,sandwich dan sebagainya .Tiada pewarna tiruan mahupun perasa tiruan di gunakan. Untuk air buah pula , buah-buahan yang di gunakan adalah buah-buah segar. Bagi Coffee pula ianya tidak menggunakan powder atau artificial liquid. Oleh kerana bahan yang di gunakan adalah beasaskan home made maka harga yang ditawarkan lebih berpatutan jika di bandingkan dengan coffee house yang lain.

F.O.C Coffee Bukit Jalil
F.O.C Coffee Bukit Jalil

F.O.C Coffee  menawarkan kafein yang rendah & kopi organik untuk memenuhi peminum bukan kopi yang menahan diri dari kopi atas sebab-sebab kesihatan. ianya rendah kafein & kopi organik yang digunakan mempunyai jumlah minimum kafein tetapi mempunyai keupayaan untuk membolehkan anda sentiasa cergas dan cerdas. Diperkaya dengan 'Gano ™', ia meningkatkan sistem imun dan memberikan banyak kebaikan untuk kesihatan.



Baru-baru ini cik iena telah berkunjung ke F.O.C Coffee yang terletak di bukit jalil. Antara makanan yang cik iena cuba adalah Grilled chicken , lamb chop, Caesar Salad,Trio Mushrooms Soup & Garlic Bread dan  Classic chicken pizza . 



Vege Lover
Vege Lovers (Baby spinach , Celery & Carrot) RM 11.90


Cik iena di beritahu bahawa 3 liter mushroom soup  di jual dalam sehari. Boleh tahan banyak tu. Kalau anda semua cuba mushroom soup dia pun mesti rasa nak datang makan lagi sebab mushroom soup dia sedap, Mushroom soup nya di buat dari fresh mushroom, bukan dari powder . Di blend dari mushroom segar. Didatangkan dengan garlic bread  yang mana ianya juga menggunakan roti yang di hasilkan sendiri. 
Trio Mushrooms Soup & Garlic Bread
Trio Mushrooms Soup & Garlic Bread RM 7.00

Grilled chicken Rm 11.90
Grilled chicken Rm 11.90


Grilled chicken Rm 11.90
Grilled chicken Rm 11.90


Grilled chicken ni rasa ayam yang lembut berasa rempah nya. Adik cik iena boleh kata rasa rendang . Tapi memang ada sikit rasa macam rempah di perap . Kalau makan ayam ni tak perlu bbq sauce pun dah sedap tau . Ayam nya di perap semalaman sebelum di panggang . Rasa ayam yang di perap dengan bahan rahsia pasti membuat anda tertawan.

 lamb chop Rm12.90
 lamb chop Rm12.90

Haa mana nak cari  lamb chop berharga Rm12.90 . Hanya terdapat di F.O.C Coffee Bukit Jalil . Seperti kita sedia maklum harga daging kambing memang mahal jika di bandingkan dengan daging lembu . Steak kambing yang terdapat di pasaran biasanya lebih dari RM12 berbeza di F.O.C Coffee Bukit Jalil harga yang di tawarkan cuma RM12.90. Ia boleh di  katakan harga mampu milik. Ehh harga mampu bayar :) Murah tau lamb chop RM12.90 . Rasa nya boleh tahan. Cik eina sebenarnya tak pernah makan kambing tau tapi cik iena cuba rasa ok lah cik iena boleh makan tapi cik iena makan dengan bbq sauce dia yang sedap tu. hehe macam tak percaya je cik iena jamah daging kambing .


Caesar Salad RM8.90
Caesar Salad RM8.90




Caesar Salad yang pasti mangiurkan. Selain dari salad segar yang digunakan. Caesar dressing sauce dan crouton yang di gunakan  adalah buatan sendiri(homemade)







Kalau ada makanan pasti ada minuman kan . Okay ni cik iena nak kongsi air yang jarang di temui di restoran lain. Air berasaskan sayur sayuran. Kedengaran agak pelik air sayur namun ianya sangat bagus untuk kesihatan kita tau di tambah lagi air sayuran yang di minum adalah dari sayuran segar.


Vege Lovers (Baby spinach , Celery & Carrot) RM 11.90
Vege Lovers (Baby spinach , Celery & Carrot) RM 11.90


Vege Lovers merupakan antara air yang cik iena gemari . Kedengaran agak pelik air sayur-sayuran namun ianya sangat menyelerakan dan bagus untuk kesihatan. Pertama kali cik iena mencuba air ini ternyata ianya sangat memenuhi citarasa cik iena. 
Dihasilkan dari sayuran segar iaitu baby spinach , celery, carrot yang di kisar.
Air ni sangat bagus untuk kesihatan mahupun untuk anda yang berdiet.

Kebaikan bayam

1. Baik untuk saluran pencernaan
2. Menstabilkan tekanan darah
3. Bermanfaat untuk sistem kardiovaskular
4. Menjaga tulang sehat dan mencegah pendarahan
5.  Antioksidan
6. Menurunkan berat badan

Khasiat saderi


1.Mengurangkan tekanan darah
2.Mencegah kanser
3.merawat sakit sendi
4.menurunkan tekanan darah
5.menenangkan sistem saraf

Lobak pula seperti yang kita tau ia di perkaya dengan vitamin A dan B untuk mata kita dan juga banyak khasiat lain

Secara keseluruhannya air ni memang banyak memberi manfaat untuk kesihatan kita. Jus yang di hasilkan juga sangat di titik beratkan dari segi kebersihan.Anda tidak perlu risau kerana kesemua sayur yang digunakan akan di bersihkan dengan sempurna.Cik iena sendiri berkesempatan terjah dapur FOC Coffee dan melihat sendiri keadaan dapur.




Mojito (combination of mint, lemon & sugarcane) RM11.90
Mojito (combination of mint, lemon & sugarcane) RM11.90

Mojito juga sangat sesuai untuk anda yang ingin rasa segar . Gabungan 3 jenis daun pudina yang pasti membuat anda teruja yang lagi membangkitkan rasa Mint adalah ketiga-tiga daun ini di kisar bersama lemon dan juga sugarcane ditambah lagi dengan rasberi cream yang pasti membuat anda teruja . Auhh memang fresh minum air ni bayang kan daun pudina segar di kisar . Memang pekat rasa pudina. Tidak sama seperti Mojito di restoran lain dimana daun pudina hanya di rendam, berbeza dengan F.O.C Coffee dimana daun pudina di kisar menaikkan lagi rasa kesegaran daun pudina. Anda pasti segar dan nyaman bila minum air ini di tambah lagi dengan khasiat daun pudina yang sangat banyak dan bermanfaat buat kesihatan.



Bukan cik iena je suka air vege lovers tau . Adik cik iena pun sama .
Bukan cik iena je suka air vege lovers tau . Adik cik iena pun sama . 
Selain dari dua air sayuran diatas, air lain yang sempat cik iena rasa adalah Butterscotch dan Yougurt Berries.

Yougurt Berries
Yougurt Berries RM 10.90

 Butterscotch
Butterscotch RM 10.90
Butterscotch ni memang terbaik. Rasa yang cukup enak penuh berkrim pasti membuat anda teruja dengan rasa manis yang tidak terlalu manis. Kebiasaannya jika kita minum Butterscotch terutamanya di starbucks rasa manis yang teramat walaupun ais sudah cair tetapi berbeza dengan Butterscotch di sini di mana kadar kemanisan nya tidak terlalu manis yang boleh membahayakan kesihatan anda.

Selain dari makanan dan minumam terdapat juga pencuci mulut seperti cookies dan cake . Pelbagai jenis cake di jual sebagai pencuci mulut di sini antara yang sempat cik iena rasa adalah cheese cake, chocolate brownies dan tiramisu .

chocolate brownies RM5/slice
chocolate brownies RM5/slice
 Rasa chocolate brownies yang tidak terlalu manis . Sangat menepati citarasa cik iena yang tidak sukakan makanan atau minumam yang terlalu manis


cheese cake Rm6/slice
cheese cake Rm6/slice


cheese cake Rm6/slice
cheese cake Rm6/slice


Cheese cake yang tidak muak di makan . Kebiasaannya jika kita memakan cheese cake kadangkala akan rasa cepat muak . BErbeza dengan cheese cake di sini dimana anda tidak akan berasa muak memakannya. Cik iena memang penggemar cheese. Rasa cheese yang sangat pekat berkrim dan tidak muak pasti buat anda teruja. Ditambah lagi dengan butterscotch dan rasbery sauce yang mempelbagaikan lagi rasa cheese cake tersebut.



tiramisu RM 6/slice
tiramisu RM 6/slice

tiramisu RM 6/slice
tiramisu RM 6/slice
Tiramisu yang patut anda cuba . Cik iena pun tak tau nak describe macam mana rasanya tapi memang sedap bila masuk mulut, kene je pada lidah rasa sejuk rasa sedap rasatak tau nak terangkan haha . Yang pasti rasa cheese yang membuak-buak sangat sesuai untuk penggemar cheese macam cik iena ni. 
  Okay kalau nak ikutkan banyak lagi menu di sini tapi cik iena tak mampu nak cuba semua. Insya Allah next time cik iena datang lagi dan cuba ya.  Untuk anda semua cik iena ambil gambar menu ni untuk rujukan anda. Haa kenepa cik iena ambil gambar sebab na kebiasaannya kita nak tau harga dulu sebelum datang kan. Kebiasaannya jika cik iena dan kawan-kawan pejabat nak makan di mana-mana restoran pertama sekali yang akan di lihat oleh rakan-rakan adalah Harga :)
Jadi cik iena ambil gambar untuk rujukan bersama okay . Mudah juga untuk cik iena rujuk nanti


F.O.C Coffee Bukit Jalil




F.O.C Coffee Bukit Jalil
Haa kalau anda lihat pada harga pun dah nampak harga murah jika di bandingkan dengan coffee house yang lain terutamanya starbucks T____T
Dari apa yang cik iena dengar coffee di sini sedap tau. Setandinglah dengan starbucks tapi harga lebih murah dari starbucks .

 Okay jom cuci mata sikit cik iena tunjuk lagi sebahagian dari menu yang terdapat di F.O.C Coffee :)


F.O.C Coffee Bukit Jalil

F.O.C Coffee Bukit Jalil

F.O.C Coffee Bukit Jalil

F.O.C Coffee Bukit Jalil

F.O.C Coffee Bukit Jalil

F.O.C Coffee Bukit Jalil












Untuk pengetahuan  F.O.C Coffee menawarkan makanan yang halal . Tiada minuman keras di hidangkan mahupun makanan yang tidak halal. Tetapi sijil halal masih belum di perolehi kerana F.O.C Coffee baru sahaja beroperasi . 
Waktu Urusan :
Isnin - Jumaat : 10 AM  hingga 10 PM
Sabtu : 10 Am hingga 5 PM
Ahad & Cuti Umum : TUTUP
Alamat :  10-5-G Jalan Jalil Perkasa 15, 57000 Aked Esplanad Bukit Jalil
Instagram : @FOC_coffee








iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




5 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve