Grab The Promo

Tukar Gula Putih Kepada Stevia Untuk Kekal Sihat Tanpa Penyakit

Tukar Gula Putih Kepada Stevia Untuk Kekal Sihat Tanpa Penyakit


Tahukah anda bahawa terdapat lebih kurang 2.6 juta rakyat tidak sedar yang mereka menghidapi penyakit Diabetes. Seperti yang kita sedia maklum, Gula merupakan sebahagian dari makanan harian . Bukan gula yang berbentuk gula sahaja yang bergula, gula juga terkandung dalam makanan lain seperti nasi, mihun, mee, kek,  manisan, kuih muih,  biskut, susu buah buahan dan banyak lagi.






Jadi kita memang berpotensi untuk ambil gula secara berlebihan dari kadar yang sepatutnya  diperlukan oleh tubuh kita dalam kita sedar ataupun tidak.

Untuk Makanan lain sememangnya  tidak dapat  untuk di buang gula tersebut, akan tetapi  dalam minuman harian kita, makanan yang kita masak seperti kek, kita dapat kurangkan penggunaan gula dengan menggantikan gula biasa kepada stevia. Rase manis yang sama, tetapi ianya tidak  mengandungi kalori.



 Stevia Pemanis Semulajadi Baik Untuk Kesihatan
Pengambilan gula yang berlebihan meningkatkan risiko untuk menghidap penyakit kencing manis. Bertukarlah pada stevia, pemanis semulajadi.

 Tahukan anda Gula mempunyai sifat seperti bahan 'ketagihan' ?



Gula mempunyai sifat seperti bahan 'ketagihan' yang menyebabkan penggunanya amat susah meninggalkan pengambilan gula setiap hari. Kemanisan gula akan semakin kurang dirasakan oleh lidah dan kita memerlukan lebih banyak gula untuk mendapat kemanisan pada tahap yang sama.
Walaupun kita mengambil stevia (zero kalori) dalam minuman dan makanan, namun ia tidak menyebabkan kita berasa mudah lapar. Ini kerana ia mengurangkan tahap insulin dalam darah dan  menggunakan glycogen (stok sumber tenaga) dalam hati. Insulin yang tinggi dalam darah menyebabkan kita mudah rasa lapar.

[Info by Doktor Zubaidi Hj. Ahmad]


Apa Itu Stevia ?

stevia


Stevia merupakan pemanis semulajadi yang tidak mengandungi kalori dan ekstraknya mengandungi kemanisan 300 kali ganda lebih manis dari gula biasa.  Ianya  digunakan secara meluas sebagai pemanis atau pengganti gula pasir . Daun Stevia yang di gunakan adalah stevia dari spesis Rebaudiana. Ia juga dikenali sebagai sweetleaf, sugarleaf ataupun sweet herb.

SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga



Nama tempatan = Stevia
Nama Saintifik = Stevia Rebaudiana
Nama lain= Teh manis, daun manis, daun gula, herba manis, sweet leaf of paraguay, azucacaa, eira-caa, caa-he-ee, kaa jheee, ca-ajhei dan ca-a-yupi
Sinonim = Eupatorium Rebaudianum capim doce, erva doce, sweet-herb, honey yerba, honeyleaf, yaa waan, candy leaf dan sugarleaf
Famili: Astereacea
Asal: Paraguay

Stevia merupakan satu-satunya gula atau pemanis semulajadi tanpa kalori. Sebab itu, ia sangat sesuai untuk mereka yang ada kencing manis dan berlebihan berat badan.

SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga

KELEBIHAN STEVIA


1. Menbantu  untuk menguruskan badan.

Ramai yang telah mengakui dengan penggunakan dalam makanan dan minuman secara intensif telah membantu menurunkan berat badan dan  mengawal berat badan.  Menurunkan keinginan atau selera makan terhadap makanan berlemak dan bergula.



2. Tiada Kesan sampingan.


Stevia  merupakan pemanis semulajadi penganti gula yang dijual meluas di seluruh Malaysia. Tiada lagi kesan sampingan yang memudarat kepada pengguna.  Ramai yang memberi maklumbalas keberkesanan dalam masa singkat. Ia sesuai untuk semua peringkat dan  pada orang mengandung juga.


3.  Membantu merembeskan insulin.


Stevia berkemampuan untuk merembeskan insulin yang mana kelebihan besar bagi pesakit Diabetis. .Bahan yang ada dalam stevia iaitu stevioside yang merangsangkan perlepasan insulin dari pankrias ia membantu dalam rawatan insulin type 2.  Stevia adalah 40 kali lebih manis dari gula , ia selamat digunakan  dengan kopi teh dan lain-lain.


4. Kegunaan dalam pelbagai makanan dan masakan


Ia juga dapat digunakan kepada makanan , masaakan lain  seperti kek, roti ,  dan pelbagai lagi masakan.


5. Merawat Pelbagai penyakit.


Jika anda mengalami masaalah kolestrol tinggi , darah tinggi anemia, gastrik, ekzema, dermatitis, stevia adalah pemanis  terbaik untuk anda . Set stevia kaya dengan vitamin, zic ,fosforos ,kalsium dan protien sodium yang diperlukan oleh tubuh

SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga

Cik iena yakin, ramai yang sudah menyedari kehadiran stevia, sejenis tanaman seperti herba yang berfungsi sebagai pengganti gula kerana kemanisan semula jadinya. Kini terdapat pelbagai jenama yang mengeluarkan Pemanis Stevia bagi memenuhi permintaan semasa. Antara yang cik iena sendiri pernah cuba adalah Pemanis Stevia dari Pharmaniaga iaitu Sweet Royale.




SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga 

SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga


Sweet Royale merupakan produk keluaran sebuah syarikat GLC farmaseutikal yang terbesar di Malaysia iaitu Pharmaniaga .  Ianya merupakan Pemanis stevia yang mempunyai Sijil Halal Jakim. (Disahkan HALAL oleh JAKIM ( No. Halal : MS1500:2009, 1071-02/2017))

SweetRoyale adalah pemanis berasaskan daun stevia yang menggabungkan bahan-bahan terpilih untuk memberikan anda rasa manis yang sama seperti gula tetapi rendah kalori. Dengan slogannya - 'Rasa Manis Unik Sejati' ianya mempunyaki keistimewaan sendiri sehingga menjadikan ianya merupakan jenama stevia yang perlu di pilih diantara



SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga


APA ISTIMEWA PEMANIS STEVIA SWEET ROYALE DARI PHARMANIAGA?



  • Diformulasikan oleh pakar-pakar yang diiktiraf serta ujian makmal dilakukan dengan penuh terperinci
  • Formula yang diperbaharui dengan menggunakan Stevia bergred tinggi bagi rasa yang unik dan kurang pahit
  • Setiap 2 gram SweetRoyale menawarkan rasa manis sejajar dengan 2 sudu teh gula.
  • Diperkenalkan dalam bentuk serbuk seperti gula, bukan cecair bagi mengatasi masalah kontaminasi.
  • Antara yang termurah dan mampu milik serta mudah dibawa kemana-mana kerana didatangkan dalam bentuk sachet..
  • Disahkan HALAL oleh JAKIM ( No. Halal : MS1500:2009, 1071-02/2017)

Review Cik iena | Stevia Pemanis Semulajadi Baik Untuk Kesihatan  

SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga


Pemanis stevia ini semangnya mempunyai rasa yang unik dan lebih sedap dari gula putih biasa. Satu sachet pemanis stecia bersamaan dengan kadar kemanisan dua sudu teh gula. Ianya sangat sesuai terutama buat anda yang berdiet dan buat anda yang sangat mementingkan kesihatan dan juga buat anda yang kerap meminum air manis.
 
Cik iena sarankan demi kesihatan yang sihat di masa hadapan, marilah kita sama-sama membuat penyedaran keatas diri sendiri , pupuk mentaliti   kita  bahawa kita perlu kurangkan penggunakan gula dikehidupan kita seharian..



Tukar Gula Putih Kepada Stevia Untuk Kekal Sihat Tanpa Penyakit
Tukar Gula Putih Kepada Stevia Untuk Kekal Sihat Tanpa Penyakit


Tukar Gula Putih Kepada Stevia Untuk Kekal Sihat Tanpa Penyakit


Tukar Gula Putih Kepada Stevia Untuk Kekal Sihat Tanpa Penyakit 



Jadi dengan itu tukarkanlah penggunakan gula dengan SweetRoyale Stevia Sweetener dari Pharmaniaga untuk memastikan kesihatan yang baik buat kita.. InsyaAllah kita akan dijauhi dengan penyakit yang tak diingini.



SweetRoyale Pemanis Stevia dari Pharmaniaga



Kepada anda  yang berminat nak beli Sweet Royale Stevia Sweetener , harga adalah sangat murah! 1 kotak di jual pada harga RM15.00 termasuk GST . Untuk pengetahuan anda di dalam 1 kotak SweetRoyale  ini mengandungi  40 sachet dimana setiap sachet mengandungi 2 gram stevia.

Jadi cik iena rasa ianya sangat murah . Satu kotak SweetRoyale ini  boleh tahan sehingga sebulan penggunaan.


Harga Sweet Royale Stevia

-          RM 17 purchase at store *price change is subjected to promotion or events
-          RM 15.90 purchase via online store excluding postage

Untuk Matlumat Lanjut


http://www.royalepharma.com/estore/sweetener-stevia/323-sweetroyale-2g-x-40-s.html
https://www.instagram.com/sweetroyalemy/



Untuk Pembelian Online di Lazada 




Untuk Pembelian Online di 11Street







0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve