Grab The Promo
Grab The Promo

Taste New Zealand di AEON Malaysia






Baru-baru ini cik iena berkesempatan untuk menyertai cabaran memasak bersama rakan blogger anjuran AEON Taste New Zealand. Ianya diadakan di Berjaya University College. Ini merupakan pertama pengalaman pertama cik iena menyertai pertandingan memasak di depan chef yang berpengalaman.



Taste New Zealand di AEON Malaysia




Taste New Zealand di AEON Malaysia


Dalam pertandingan ini , cik iena dan kawan-kawan memasak menggunakan bahan-bahan dari Taste New Zealand yang mana produknya adalah segar dan bersih.

Sebelum memulakan pertandingan cik iena berpeluang mempelajari 3 resepi mudah, pantas dan sedap dari Executive Chef Krishnan, Chef dan tenaga pengajar dari Berjaya University College.


Taste New Zealand di AEON Malaysia
haha boleh bayangkan tak dalam dapur pakai heels ;) Jatuh naiya je hahaha



Dalam demonstrasi masakan ini pelbagai barangan produk New Zealand telah digunakan, antaranya New Zealand Greenlea Beef. New Zealand Mussels, Baby Beets, Mainland Cheese dan pelbagai lagi.



Taste New Zealand di AEON Malaysia


3 resepi yang dipelajari adalah :-

  •     Sirloin Steak
  •     Cheese Baked Mussel
  •     Grass-fed Beef Stir Fry with Capsicum



Cik iena dan rakan blogger Wendy memilih untuk memasak Mussels Appetiser dan steak.

Sirloin Steak & Cheese Baked Mussel
Sirloin Steak & Cheese Baked Mussel



Cabaran untuk kami berdua adalah kami tidak makan daging dan tugasan kami memasak daging. Cik iena dan wendy ambil cabaran ini dan bila selesai memasak dan masa judging , secara keseluruhan, chef tu cakap not bad cuma mussels agak masin.



Sirloin Steak
Sirloin Steak


Kalau nak tau kenapa masin ini di sebabkan mussels tu sendiri ada air laut akr garam yang sememangnya sudah masin jadi tidak perlu letak garam banyak. Memandangkan masakan kami mempunyai cheese, jadi ianya bertambah masin . Tak pe Learn from mistake :)


 Cheese Baked Mussel
Cheese Baked Mussel





Istimewa buat peminat barangan dari negara New Zealand. Bermula dari 30 November sehingga 10 Disember 2017, pesta makanan "TASTE NEW ZEALAND" anjuran New Zealand Trade and Enterprise (NZTE) akan berlangsung di 7 outlet AEON seluruh negara.

Terdapat lebih daripada 150 produk dipamerkan dan anda boleh mendapatkannya bersempena dengan GOURMET FOODS di AEON TASTE NEW ZEALAND . Antara produk New Zealand yang anda  boleh dapatkan adalah seperti seperti Whittakers, Kiwigarden, Viberi, Anmum, Karihome, Mainland CHeese, Spring Sheep, Easiyo, Griffin, Tasti, Weet Bix, Sweet Meadow, Proper Crisps, Greenlea, Talley's, Only Organic, Eco Store dan macam2 lagi.



Di sini, anda boleh melihat sendiri produk-produk terbaik dari New Zealand secara dekat dan yang pastinya harga barangan yang ditawarkan sepanjang karnival ini juga adalah berpatutan.



Taste New Zealand di AEON Malaysia


Untuk pengetahuan semua, Taste New Zealand sedang mengadakan contest Shop & Win. Anda hanya perlu membeli produk New Zealand di Taste New Zealand Fair dan anda boleh menebus NZ themed shopping bag dan sertai cabutan bertuah. Grand prize yang di tawarkan adalah  1X AEON Gift Voucher worth RM1000 dan hadiah saguhati 10X AEON Gift Voucher worth RM200.













1 comments:

  1. salam singgah :))

    https://messarah.blogspot.my/2017/11/kenapa-personalized-gifts-lagi-best.html

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve