Grab The Promo

Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr

Dewasa kini semakin banyak portal online yang menjual secara online . Apa yang membezakan kesemua portal online tersebut adalah barangan yang dijual serta kualiti servis yang ditawarkan .

Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr


Ramai diantara kita takut untuk cuba membeli secara online lagi-lagi pembayaran melalui FPX mahupun kad kredit serta debit card. Umum lebih memilih kepada COD atau pembayaran secara transfer kerana ragu akan sistem pembayaran online.

Namun begitu tidak bagi Cik iena, sememangnya Cik iena lebih memilih pembelian online yang menggunakan pembayaran melalui online banking seperti fpx,molpay xenopay dan debit.


Disini Cik iena ingin kongsikan sedikit pengalaman membeli secara online di beli@hurr .
Jika sebelum ini Cik iena pernah menulis dua artikel yang berkaitan iaitu

  1. http://www.ienaeliena.com/2018/05/nak-beli-pre-loved-hurr-tv.html 
  2. http://www.ienaeliena.com/2018/08/fesyen-insta.html 

Kini Cik iena kongsikan pengalaman membeli di beli@hurr.



Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr


Secara keseluruhan proses pembelian sama seperti portal jualan online yang lain seperti lazada, zalora, shopee dan lain-lain lagi . Terdapat pelbagai method pembayaran . Namun yang menjadi pilihan Cik iena adalah pembayaran melalui molpay. Molpay sama seperti fpx.

Maaf Cik iena takscreenshoot cara pembelian , namun tak perlu risau ianya sangat mudah dan user friendly. Disini cik ingin lebih berkongsi tentang servis dari beli@hurr.

Penghantaran Dalam Masa 1 Hingga 3 hari ?


Jika dirujuk pada FAQ mengenai durasi masa penghantaran mereka menyatakan penghantaran dalam masa 1 ke 3 hari masa bekerja .

https://shop.hurr.tv/pages/faq - Rujuk soalan no 2 -

How long does delivery take?
Delivery is within 1 to 3 working days. Sabah and Sarawak may take an extra day or two.

Untuk order pertama ianya menepati 1-3 hari bekerja . Beli pada 20 ogos dan dapat pada 24 ogos (22 ogos cuti umum)

Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr

Sebahagian daripada order kedua juga juga di selit penghantaran order pertama . Menyebabkan berlaku kekeliruan  pada Cik iena tambahan email yang di hantar menyatakan kedua-dua order telah dihantar namun tracking number adalah sama.

Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr
Order Pertama -tracking number sama


Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr
order kedua- tracking number sama seperti yg pertama

Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr
track n trace utk tracking number sama dari order satu dan order dua


Disini ianya agak mengelirukan dan menimbulkan tanda tanya di manakah barang dari order kedua yang tidak ada di dalam penghantaran tersebut.

Customer Service beli@hurr Pantas Bertindak.


Cik eina telah email kepada pihak beli@hur dan mereka serta merta contact cik iena dan whatsapp detail tracking number. Disini servis dari customer servis memang bagus cuma perlu penambah baikakn pada sistem mereka . Sekiranya barangan di dalam satu order di pos secara berasingan seperti yang lazada lakukan.


Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr
Pihak beli@hurr segera call dan whatsapp tracking number




Kesilapan beli@hurr disini adalah mereka tidak menyatakan tentang barangan di post secara berasingan. Mereka cuma nyatakan order number sekian sekian telah di pos  dan mereka berikan tracking number . Akan tetapi untuk barangan yang dihantar berasingan mereka tidak nyatakan tracking number.

Pengalaman Membeli Secara Online di beli@hurr
tracking number kedua yg cik iena dapat setelah email tentang barang yang tidak diterima


Ini telah menimbulkan kemusykilan dan membuatkan pelanggan tertanya-tanya dimanakah barang mereka. Cik iena tunggu sampai hari ini hari isnin kemudian cik iena contact dan telah mendapat jawapan ianya di pos secara berasingan.

Adalah lebih elok jika ianya di maklumkan di dalam email supaya tidak menimbulkan salah faham antara pelanggan.



Sekian perkongsian pembelian secara online di beli@hurr dari Cik iena :)
Kita tak berat sebelah tau awak. Kalau lazada, zalora,11street buat benda yang sama pun iena akan share pengalaman iena untuk rujukan bersama pembaca dan supaya ianya dapat di perbaiki untuk kebaikan bersama :)

Kesimpulannya kalau anda ahadapi masalah yang sama, terus emailkan pertanyaan kepada mereka. jangan tunggu lama (^_~)

27/8/2018
Nota : dah pukul 5.30 pm ni bila lah agaknya nak dapat parcel yg ke dua ya.hahaha.. haa yang ni pos laju punya masalah. Memang selalu masalah pos laju ni tau. Asal ade public holiday selepas pada tu akan ada masalah kelembapan penghantaran


28/8/2018 : 6:20 PM
Barang still tak dapat lagi.
28 Aug 2018, 12:35:18 AM  Arrive at delivery facility at Pos Laju Brickfields
UNTUK 3 HARI BERTURUT2 STATUS SAMA WAKTU BERBEZA. BERMAKNA POS LAJU TAK BUAT PENGHANTARAN PUN. KALAU BUAT PENGHANTARAN AKAN TULIS ITEM OUT FOR DELIVERY MCM YANG IENA SCREENSHOT TRACKING NO YANG PERTAMA.
28 Aug 2018, 12:35:18 AM27 Aug 2018, 12:16:05 AM25 Aug 2018, 09:20:46 AM


untuk ketiga2 hari ni status sama Arrive at delivery facility at Pos Laju Brickfields

POS LAJU BRICKFIELD BERMASALAH


Call pos laju brickfield tak angkat. Maybe sebab da habis waktu kerja. Esok iena call. Melampau betul perkhidmatan pos laju makin lama  makin teruk. Suka peram barang lama-lama and kadang2 dia call suruh iena pickup barang dekat brickfield. Banyak cantik dia. Kene basuh dengan iena sebab office ni tak pernah xde orang. hari sabtu pun ada orang. Bila masa yang dia datang. Staff dia tak datang hantar dan dan suruh pickup. Surat suruh pickup barang pun tak ada. Biasa dia akan tinggalkan notes kan. Ini takde. Memang pos laju bahagian brickfield bermasalah betul.



4 comments:

  1. We have sell some products of different custom boxes.it is very useful and very low price please visits this site thanks and please share this post with your friends. website to Reviews

    ReplyDelete
  2. Thanks for your insight for your fantastic posting. I’m glad I have taken the time to see this. 192.168.l.l

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve