Grab The Promo

SERTAI PROGRAM KRENOVATOR SECARA ONLINE UNTUK UPGRADE SKILLS & PELUANG KERJA YANG LEBIH CERAH

Dunia telah hadapi satu revolusi baharu iaitu Industri 4.0. Industri 4.0 telah menjadi topik hangat di serata dunia. Malaysia tidak tertinggal untuk mengadapatasi Industri 4.0.

APAKAH YANG DIMAKSUDKAN DENGAN REVOLUSI INDUSTRI 4.0? 


Industri Keempat, Revolusi Keempat, Industri 4.0 atau Revolusi 4.0 semuanya adalah tentang perkara yang sama. Secara umumnya, ia melibatkan Internet Of Things (IOT) atau Internet Kebendaan dalam hampir semua aspek kehidupan seharian dan berbeza daripada revolusi industri pertama yang tertumpu kepada penggunaan mesin berkuasa wap, revolusi industri kedua yang menjurus kepada elektrik dan revolusi industri ketiga yang lebih kepada penggunaan teknologi maklumat (IT).


 SERTAI PROGRAM KRENOVATOR SECARA ONLINE UNTUK UPGRADE SKILLS & PELUANG KERJA YANG LEBIH CERAH



Revolusi Industri 4.0 yang rancak berlaku di seluruh dunia memerlukan semua pihak bertindak pantas seiring dengan pembangunan pesat dalam produk berteknologi dan sistem automasi lebih pintar. Rumah pintar, kereta pintar, telefon pintar dan banyak lagi elemen pintar diterjemahkan di  dalam teknologi pintar melalui Industri 4.0.

Dahulu, televisyen hanya berperanan sebagai penyampai maklumat selain memberi hiburan kepada masyarakat. Kini, televisyen boleh berhubung secara langsung dengan manusia seperti mengesan manusia tidur lalu ia akan mematikan fungsinya secara automatik.

Ini antara contoh perkembangan teknologi yang dihasilkan melalui Revolusi Industri 4.0, yang dibangunkan melalui teknologi digital tanpa sebarang garis pemisah antara teknologi dengan sistem biologi seperti manusia.

Terma Industri 4.0 mula diperkatakan seawal 2011 di Jerman namun, ia mendapat perhatian ketika Forum Ekonomi Dunia pada 2016 yang mengisytiharkan dunia ketika ini berada di ambang revolusi industri keempat.Revolusi Industri 4.0 yang pada dasarnya diasaskan daripada industri 3.0 iaitu revolusi digital.

Apa yang membezakan Industri 3.0 dan Industri 4.0 adalah ketersambungan antara teknologi digital dengan manusia dan sistem fizikal yang lain.“Revolusi Industri 4.0 adalah tentang sistem fizikal siber dengan sistem boleh menghubungkan dunia digital, sistem fizikal sistem biologi seperti manusia melalui internet.

“Dalam Industri 3.0, teknologi itu tidak berhubung secara langsung dengan manusia tetapi sekarang dalam Industri 4.0, ia ada hubungan dua hala antara manusia dan peralatan elektronik yang menjadikan manusia itu sebahagian dari teknologi.

“Data dari manusia digunakan untuk peralatan elektronik itu menjalankan fungsinya dengan lebih baik seperti apa yang berlaku dalam telefon pintar, televisyen pintar, rumah pintar dan sebagainya,” jelasnya tentang perbezaan tersebut.


Malaysia antara negara yang sedang bergerak ke hadapan dalam perkembangan Revolusi 4.0. Satu teras utama dalam Revolusi Industri 4.0 adalah kecerdasan buatan (Artificial Intelligence) atau AI. Menerusi AI, sesuatu sistem dihasilkan untuk mempelajari persekitaran dan menjadi pemacu kepada hubungan di antara manusia, peralatan fizikal dan dunia digital.

Selain daripada itu, teknologi Robotik Automasi pula berkeupayaan untuk beroperasi dalam persekitaran kerja yang sama seperti manusia.

Teras-teras lain yang dikaitkan dengan Industri 4.0 adalah Teknologi Pemprosesan Awan dalam penyimpanan dan pemprosesan data, IoT yang menghubungkan deria pintar pada peralatan dengan sambungan internet , Sekuriti Siber bagi melindungi data dan meminimumkan risiko dan Cetakan 3D yang memudahkan pembangunan prototaip.


Sumber : www.malaysiakini.com




APA ITU KRENOVATOR


Krenovator ialah sebuah platform yang menghubungkan pengguna dan syarikat yang mengadaptasi Industri 4.o atau teknologi baharu. Krenovator membantu pengguna belajar dan adaptasi kemahiran teknologi baru seperti Internet of Things, AI dan Data Science.


 SERTAI PROGRAM KRENOVATOR SECARA ONLINE UNTUK UPGRADE SKILLS & PELUANG KERJA YANG LEBIH CERAH

Krenovator telah lancarkan satu program baru bersama Rakan Industri dan Portal Pekerjaan.Program ini dijalankan secara online 100%. Tujuan Program IoT ini ialah menyediakan pengguna
berkemahiran Internet of Things dan mendapatkan pengguna peluang pekerjaan baharu dengan Rakan Industri dan Portal Pekerjaan dengan sistem profiling yang disediakan. Melalui sistem profiling yang tersedia didalam platform, pengguna akan lebih menyerlah dari segi pembelajaran khususnya didalam sesuatu kemahiran yang dipelajari.


 KRENOVATOR


 SERTAI PROGRAM KRENOVATOR SECARA ONLINE UNTUK UPGRADE SKILLS & PELUANG KERJA YANG LEBIH CERAH



Semasa sesi latihan online di platform Krenovator, pengguna akan memperoleh teknikal profiling secara automatik. Dengan sistem profiling ini, rakan industri Krenovator akan dapat lihat dan ukur secara terus kemahiran teknologi IoT pengguna.


KENAPA PERLU MENDAFTAR DI PLATFORM KRENOVATOR





Beratus peluang pekerjaan yang tersedia untuk yang berkemahiran Internet of Things dan kekurangan pekerja berkemahiran tinggi adalah sebab mengapa pengguna perlu mendaftar di platform ini.

Harga untuk program Krenovator ini hanya RM20 sebulan dan RM240 setahun. Istimewa  untuk 100 pengguna terawal, harga yang ditawarkan hanya RM180. Anda akan memdapat diskaun dan jimat sebanyak RM60.

Bagi anda yang berminat untuk sertai program ni, anda boleh terus ke pautan ini https://www.krenovator.cc/courses/online-tvet
 untuk  subscribe program ini .


 SERTAI PROGRAM KRENOVATOR SECARA ONLINE UNTUK UPGRADE SKILLS & PELUANG KERJA YANG LEBIH CERAH


Belajar online course  bersama dengan Krenovator ni bukan sahaja  dapat  membantu upgrade skills  anda . Anda juga akan  dapat certified sijil ,disamping apa yang lebih penting adalah peluang pekerjaan  dalam industri yang sama. Ini kerana, Krenovator ada lebih dari 30 industries partner yang boleh bagi peluang pekerjaan kepada anda . Jadi ia sangat menguntungkan kita bukan?


Untuk perkembangan terkini tentang Krenovator. Ikuti Laman sosial mereka di
Facebook : https://www.facebook.com/krenovator/
Instagram :  https://www.instagram.com/krenovator/?hl=en





0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve