Grab The Promo

Tutorial jahit manik dan patch lace | Aktiviti musim Perintah Kawalan Pergerakan Covid-19


Assalammualaikum, Cik iena kongsikan tutorial menjahit manik dan patch lace ini untuk anda supaya dapat jadi rujukan .lagi-lagi musim PKP ni. Kalau bosan-bosan dirumah adalah benda bermanfaat yang boleh dibuat selain daripada memasak dan mengemas rumah.

Tutorial jahit manik dan patch lace
Tutorial jahit manik dan patch lace


Di dalam video ini juga selain cara menjahit manik dan cara menjahit patch lace, cik iena juga ada tunjuk cara bagaimana mematikan benang jahitan supaya jahitan manik anda kemas dan manik tidak mudah tertanggal.


Jika kita beli baju siap yang ada manik kadang-kadang maniknya cepat tertanggal. Itu sebab mereka nak cepat dan tidak mematikan benang dengan betul. Jadi dalam video ini Cik iena ada tunjukkan macam mana nak matikan menang tu.

Tutorial jahit manik dan patch lace
Tutorial jahit manik dan patch lace



Bagi Cik iena, ini adalah jahitan manik dan patch lace paling mudah sekali kerana anda tidak perlu membuat manik berbentuk-bentuk. Hanya manik tabur sahaja dah cukup untuk buat baju ni nampak cantik. Anda yang tidak tau menjahit pun Insya Allah boleh buat sebab mudah sangat.

Tambahan lagi Cik iena ada sertakan link dimana Cik iena membeli patch lace, benang dan barangan lain di atas. Cik iena suggestkan seller yang boleh membuat penghantaran pada musim covid ni. Jadi korang boleh lah menjahit dirumah.

Tutorial jahit manik dan patch lace
Tutorial jahit manik dan patch lace


Cik iena lebih prefer menjahit daripada memasak sebab kalau Cik iena asyik masak je , confirm badan naik macam kuih bangkit. Jadi aktiviti ini lebih cik iena suka sebab cik iena tak kan gemok dan cik iena dapat baju raya cantik-cantik.




Video Tutorial jahit manik dan patch lace




Okay sekian perkongsian kali ini. Nanti Cik iena kongsikan lagi video tutorial jahit manik yang simple-simple lagi ya :)

Berikut Cik iena sertakan juga link di mana Cik iena beli peralatan menjahit, manik dan patch lace.

Beli Lace di https://t.productlink.io/a13iml Beli Benang, Gunting, Jarum di : https://t.productlink.io/a13imn (Penghantaran dibuat semasa Covid PKP)




Nak Beli Hand Sanitizer and face mask ? Blh beli sini https://t.productlink.io/a16fcn [Ready Stocks] Instant Hand Sanitizer 120ML / 250ML / 500ML / 800ML / 1LITER, Alcohol 75% READY STOCK FACE COVER MASK MEDICAL 10 PCS LIMITED STOCK https://t.productlink.io/a16fco Bioion Germ-Free Deo-Sanitizer :https://t.productlink.io/a16fcp [READY STOCK] Alcohol based Instant Hand Sanitizer :https://t.productlink.io/a16fcq Disposable Poly Glove : https://t.productlink.io/a16fcr Goggles Clear Eye Protection Glasses : https://t.productlink.io/a16fcs Surgical face mask : https://t.productlink.io/a16fct 



2 comments:

  1. kena ada ketelitian yang kuat ni nak buat..
    kalo yang jenis patch tu ok lagi penah cuba buat sikit..
    tapi masuk manik surrender haha.. tunggang langgang jadi =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tula kene teliti buat..iena bosan sgt duk bujang kn :D
      ..jahit ler manik :D

      Delete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve