Grab The Promo

Aik Cheong Perkenal Variasi Baharu IT’S Cup Series Dan Black Series Coffee

Kopi merupakan antara minuman kegemaran rakyat malaysia. Secangkir kopi dengan aroma dan rasa yang memukau mampu membangkitkan semangat memulakan hari bagi penggemar kopi. Terdapat banyak keluaran kopi yang terdapat dipasaran Malaysia. Antara jenama kopi yang dikenali di Malaysia adalah Aik Cheong Coffee. Berikut Cik iena kongsikan mengenai Aik Cheong Coffee dan beberapa jenis produk Aik Cheong Coffee yangh telah Cik iena cuba sendiri keenakannya.

 

Aik Cheong Coffee se

 

Aik Cheong Coffee

Aik Cheong merupakan Jenama kopi yang dikenali ramai di Malaysi. Aik Cheong telah menjangkau usia 65 tahun yang mana ianya telah ditubuhkan pada  tahun 1955. Jenama ini menawarkan air yang segar, sihat dan berkualiti kepada pelanggan. Mempunyai pelbagai rangkaian produk minuman segera yang popular dari Kopi-O, “White Coffee”, Teh Susu, Minuman Coklat Malt, Minuman Bijiran dan lain-lain.


Aik Cheong Coffee se

 

Aik Cheong Coffee sentiasa menekankan “nikmati kopi sebenar di rumah” dan dengan inisiatif kuat dalam mengembangkan produk, mereka telah berjaya melancarkan satu trend baru iaitu minuman panas cawan segera yang dikenali “IT’s more than just” yang dilancarkan pada tahun lepas, Jun 2019

Selain daripada itu Aik Cheong Coffee juga telah melancarkan produk baru iaitu siri “BLACK” dengan berkonsepkan “Drip & Dip Coffee” menggunakan cogan kata “Black To Basic” bermaksud  Siri “Drip & Dip Coffee” .

 

IT’S Cup series


IT’S Cup series
IT’S Cup series

 

Aik Cheong Coffee sentiasa menekankan “nikmati kopi sebenar di rumah” dan dengan inisiatif yang kuat dalam mengembangkan produk. Mereka telah berjaya melancarkan satu trend baru iaitu minuman panas cawan segera.Ianya  dikenali “IT’s more than just” yang dilancarkan pada tahun lepas, Jun 2019 di mana produk tersebut telah mencatatkan rekod penjualan yang memberangsangkan dengan lebih 1 Juta cawan berjaya dijual.


IT’S Cup series
Cara penyediaan IT’S Cup series yang mudah

Jika dilihat pada pembungkusannya , IT’S Cup series sememangnya sangat catchy dan pasti membuat mata mata terpaku dan terpukau dengan pembungkusannya yang memilih rona warna yang terang. Pemilihan warna yang terang ini membuatkan IT’S Cup series ini menjadi lebih menarik.

IT’S Cup series ini juga sangat mudah disediakan dan sangat sesuai untuk anda yang sibuk seperti Cik iena khususnya. Dalam kesibukan bekerja dengan IT’S Cup series, dapatlah Cik iena menikmati aneka IT’S Cup series yang sedap dengan kepelbagaian perasa yang ada.

 


IT’S Cup series
Sedap IT’S Cup seriesPerasa Matcha Latte


Istimewanya lagi IT’S Cup series ini anda boleh customize apa yang anda inginkan seperti jika anda ingin kurang manis anda boleh kurangkan kandungan gula atau pun jika anda tidak sukakan topping anda tidak perlu masukkan topping. 

 

IT’S Cup series ini amat mudah untuk kita bawa kemana-mana. TIdak perlu risau jika kita terlewat untuk ke pejabat, anda boleh terus bawa IT’S Cup series ini dan boleh letak didalam kereta. Boleh minum sambil jalan.

 

IT’S Cup series
IT’S Cup series

IT’S Cup series ini terdiri daripada 

  • Long Black (Extra Shot)
  • Flat White (Extra Shot)
  • Cappuccino (Choco Toppings)
  • Matcha Latte (Nata De Coco)
  • Teh Tarik (Gula Melaka)
  • Chocolate (Mashmallow)

 

IT’S Flat White Extra Shot
IT’S Flat White Extra Shot

1) IT’S Flat White Extra Shot

Mulakan pagi anda dengan Flat White Extra Shot kopi ini. Dengan cawan berwarna kuning yang ceria ini pasti membuatkan pagi anda untuk melangkah lebih semangat dan produktif. Cara penyediaan sangat mudah dengan tambahkan air panas, dan anda boleh menikmati secawan Flat White panas bila-bila masa; di mana sahaja.



IT’S Cappuccino Choco Topping
IT’S Cappuccino Choco Topping


2) IT’S Cappuccino Choco Topping

Masa untuk tea time dan anda boleh berehat sebentar dengan secawan Cappuccino Choco Topping dalam cawan menarik bewarna  biru. Ia juga mudah untuk disediakan dengan tambah air panas dan ia sedia untuk dinikmati selang waktu rehat seketika.


IT’S Teh Tarik Gula Melaka


3) IT’S Teh Tarik Gula Melaka

Jika anda beristirehat minum dengan raan-rakan apa yang anda sering pesan untuk minum mestilah secawan Teh Tarik bukan?. Ia bagaikan satu nostalgik kepada suasana santai dan berborak yang lebih panjang. Kali ini Teh Tarik Aik Cheong menggunakan Gula Melaka sebagai ganti kepada gula konvensional atau susu pekat. Jadi tak salah nikmati Teh Tarik sihat ini dengan cara mudah dalam cawan menarik bewarna coklat ini.


IT’S Long Black Extra Shot
IT’S Long Black Extra Shot


4) IT’S Long Black Extra Shot

Penat seharian bekerja perlukan tenaga tambahan untuk terus beraksi diwaktu yang panjang. Ini adalah masa untuk anda nikmati secawan kopi Lang Black Extra Shot. Dalam cawan bewarna merah terang ini seperti mana rasanya dan juga dua kali ganda tenaga yang dibekalkan kepada anda.

IT’S Matcha Latte Nata De Coco
IT’S Matcha Latte Nata De Coco

5) IT’S Matcha Latte Nata De Coco

Buat penggemar matcha Aik Cheong menawarkan Matcha Latte dalam cawan bewarna hijau yang terang ini. Ia sesuai untuk waktu anda bepesta kerana rasa Matcha yang ditambah lagi dengan Nata De Coco dalamnya yang bakal membuat anda rasa luarbiasa dan teruja dengan keenakannya.


IT’S Chocolate Marshmallow
IT’S Chocolate Marshmallow


6) IT’S Chocolate Marshmallow

Chocolate sering dikaitan dengan penurunan tekanan kerana ia mengandungii enzim dalam rasa coklat yang mampu membuat  anda berasa tenang. Bagi menampilkan kelainan dan rasa unik menggoda,  Marshmallow  ditambah  bagi memberi rasa kemanisan yang lebih sekata. Dalam cawan bewarna merah jambu ini pasti membuatkan anda lebih relax dan santai menikmati minuman coklat panas ini.



 

 IT’S Granola

Granola adalah salah satu makanan sihat yang baik untuk diet .Ianya merupakan sejenis makanan yang terdiri dari beberapa komponen, seperti oat, kacang-kacangan, biji-bijian, dan buah-buahan kering. Granola merupakan makanan tinggi fiber  dan juga merupakan sumber protein. Sangat sesuai dimakan ketika sarapan mahupun ketika minum petang.

AIK CHEONG  IT’S Granola
It's granola berries cup 50g dan it's granola mix fruits and nuts 50g.

 

Biasanya granola dimakan dengan mencampurkannya dengan susu, madu, atau yogurt. ianya juga boleh dimakan begitu sahaja atau dijadikan topping untuk dessert anda.

Aik Cheong juga tidak melepaskan peluang mengeluarkan dua jenis granola yang pastinya akan membuat anda suka akan campuran dua jenis granola yang ditawarkan. Terdapat dua jenis granola dari Aik Cheong iaitu It's granola berries cup 50g dan it's granola mix fruits and nuts 50g.

Granola ini tidak mengandungi artificial flavour ataupun gula tambahan, ianya adalah berasaskan kandungan semulajadi.

 

AIK CHEONG  IT’S Granola
IT'S GRANOLA MIX FRUITS AND NUTS

IT'S GRANOLA BERRIES CUP 50G 

Kandungan :
Granola Sachet (40g): Rolled Oat, Oat Powder, Chia Seed, Honey, Coconut Sugar, Canola Oil
Mixed Berries (10g): Cranberries, Blueberry, Mulberries, Goji Berries, Yogurt Bites

IT'S GRANOLA MIX FRUITS AND NUTS 50G

Kandungan:
Granola Sachet (40g): Rolled Oat, Oat Powder, Chia Seed, Honey, Coconut Sugar, Canola Oil
Mixed Fruits and Nuts (10g): Cranberries, Yogurt Bites, Pistachio, Cashew Nut, Pumpkin Seed



AIK CHEONG  IT’S Granola
IT'S GRANOLA MIX FRUITS AND NUTS

 

Untuk Cik iena, Cik iena suka makan Granola dengan yogurt dan buah buahan segar  atau cik iena makan dengan susu . Kebiasaannya Cik iena akan makan pada waktu pagi atau pada waktu malam. CIk iena ni memang suka makan di waktu malam. Jika diwaktu malam Cik iena lebih gemar makan yogurt dengan granola  atau granola sahaja sebagai kudap kudapan.

 

IT'S GRANOLA MIX FRUITS AND NUTS
IT'S GRANOLA MIX FRUITS AND NUTS



IT'S GRANOLA BERRIES
IT'S GRANOLA BERRIES


ITS Cups Selling Store

Untuk pengetahuan kesemua ITS Cups produk boleh didapati di
7-Eleven, FamilyMart, myNEWS, Petronas, Caltex, Shell, AeonBig, Aeon, Giant, The Store

 

BLACK series Coffee

 


BLACK series Coffee
BLACK series Coffee

 

Siri BLACK series Coffee berkonsepkan Drip & Dip Coffee menggunakan cogan kata “Black To Basic” . Produk kopi DIP baru dari Aik Cheong dihasilkan dari  biji Arabica yang baru dipanggang, dipilih dengan teliti dan digabungkan dengan persekitaran tumbuh yang kondusif untuk memastikan pengguna menerima kopi berkualiti.

 


BLACK series Coffee

 

 

Black series coffee ini sangat sesuai diminum oleh semua golongan penggemar kopi. Anda  boleh menikmati secawan kopi yang baru dibakar tanpa melangkah keluar dari rumah anda. Kesederhanaan ditakrifkan semula semasa anda berehat dan mengisi semula dengan minimum mudah disediakan ini.

 

 

BLACK series Coffee

BLACK series Coffee

 

Dari segi pembungkusan BLACK series Coffee ini ianya kelihatan minimalist dan fashion . Walaupun pembungkusannya  minimalist dan simple namun ianya menarik perhatian dengan pemnggunaan warna kotak yang terang.

 


BLACK series Coffee

 

Buat penggemar Kopi Cik iena yakin anda akan menggemari BLACK series Coffee siri “Drip & Dip Coffee ini. Berkonsepkan kembali ke basic, anda boleh memilih untuk meminum kopi kosong mahupun kopi yang di campur dengan hula perang, gula putih mahupun creamer serta fresh milk. Ianya bergantung kepada citarasa anda.


BLACK series Coffee



Black series coffee Siri Drip & Dip Coffee mempunyai 6 variasi baru yang terdiri daripada :

  1. Black Drip Series - Guatemala Huehuetenago
  2. Black Drip Series - Colombia Medellin
  3. Black Drip Series - Ethiopia Yirgacheffe
  4. Black Drip Series  - Nicaragua Jinotega
  5. Black Dip Series   -Cold Brew  (EthiopiaYirgacheffe)
  6. Black Dip Series  - Milk Brew (70% Brazil Santos  30% Columbia)

Colombia Medellin
Colombia Medellin

 1) Colombia Medellin

Biji kopi Medellin berasal dari dataran tinggi yang sejuk di "City of Eternal Spring" di Colombia. Diadopsi dalam keluarga Arabica, sifat berasid yang berani, berkhasiat dan sederhana akan menyegarkan pagi korang dengan secawan kopi ini dan menambah rasa koko aromatik yang kuat. Ia adalah kopi pekat yang tiada apa tambahan rasa lain melainkan anda  tambah pemanis.


Ethiopia Yirgacheffe
Ethiopia Yirgacheffe


2) Ethiopia Yirgacheffe

Ethiopia Yirgacheffe yang baik dan menyegarkan dianggap sebagai pusaka berharga dari ragam Arabica. Yakinlah korang akan terpesona dengan sisi manis dan buah dari kopi ini. Anda boleh tambahkan sedikit ais untuk rasa lebih segar dan sejuk dalam kopi ini.


Guatemala Huehuetenago
Guatemala Huehuetenago


3) Guatemala Huehuetenago

Kopi Huehuetenago sangat mengagumkan kerana ia berada di kawasan pergunungan tertinggi lebih dari 2000m di barat Guatamela dan menjauhkan diri dari kesan gunung berapi yang tercemar memberi kelebihan untuk menghasilkan beberapa selera menarik dan sangat unik. Campuran sempurna untuk menaikkan mood, menyegarkan fikiran dan menggoda lelangit anda. Padankan minuman ini dengan makanan ringan kegemaran anda dan ia pasti menjadi hidangan hebat.


Nicaragua Jinotega
Nicaragua Jinotega


4) Nicaragua Jinotega

Kopi Nikaragua  terkenal di komuniti Amerika Tengah. Berasal dari keluarga Arabica, ia membawa aroma manis dan butterscotch yang menjadikannya minuman yang menggembirakan bagi mereka yang mempunyai senyuman manis.



 

Brewing IT’S Cup series Coffee & BLACK series 

 






Aik Cheong Coffee Art Series


Aik Cheong Coffee Art Series
Aik Cheong Coffee Art Series

 


Aik Cheong Coffee Art Series adalah minuman kopi pracampur yang sentiasa menjadi pilihan penggemar Aik Cheong. Cik iena sendiri menggemari kesemua 4 flavour Aik Cheong Coffee Art Series ini.  Terdiri dari 5 Variasi perasa iaitu Cappuccino, Caramel Macchiato, Chocolate, LAtte dan Matcha . 


Aik Cheong Coffee Art Series
Aik Cheong Coffee Art Series

 

Buat anda yang ingin mencuba Aik Cheong Coffee Art Series ini anda boleh juga dapatkan CAfe Art Variety pack yang mana didalamnya mengandungi 4 Flavour iaitu Cappuccino, Chocolate, LAtte dan Matcha .

Aik Cheong Coffee Art Series
Aik Cheong Coffee Art Series


Selain daripada produk yang Cik iena nyatakan diatas, Aik Cheong juga menghasilkan pelbagai produk  seperti Kopi Hitam, Kopi Putih, Teh Susu (Teh Tarik), Coklat Panas dan banyak lagi. Antara yang menarik dan juga mendapat sambutan hebat diluar sana adalah :-

Coffee Mix Series

  • Coffee Mix Brown Sugar
  • Coffee Mix One + One
  • Coffee Mix RegularCoffee Mix Rich

White Coffee Series

  • White Coffee Classic
  • White Coffee  Hazelnut
  • White Coffee  less sugar
  • White Coffee  one + one
  • White Coffee  Original

Kopi O Series

  • Kopi O Hainan
  • Kopi O Original
  • Kopi O Plus
  • Kopi O Strong
  • Kopi O Sugar Added

Teh tarik Series

  • Teh tarik Classic
  • Teh tarik Combo
  • Teh tarik Halia
  • Teh tarik One + One

Oatmeal Cereal

  • Instant Nuts
  • Instant Fruits

 

 

TAN BOON HEONG SEBAGAI DUTA


TAN BOON HEONG SEBAGAI DUTA
Encik Tan Boon Heong


Untuk pengetahuan, pemain badminton negara iaitu Encik Tan Boon Heong telah dilantik sebagai Duta Jenama Kopi yang dikenali ramai ini. Beliau telah dilantik sebagai duta atas kejayaan dan pencapaian hebat beliau dalam dunia sukan badminton. Kejayaan peringkat antarabangsa seperti Pingat Emas Bergu Lelaki Sukan Aisa, Juara Terbuka Malaysia, Kejuaraan All England, Terbuka Switzerland dan banyak lagi. Keupayaannya yang luar biasa dan semangat juang gigih yang ditunjukkan Mr Tan ini sangat sesuai dengan falsafah perniagaan Aik Cheong. 

 

Encik Tan Boon Heong
Encik Tan Boon Heong


Terbaru, duta jenama yang baru dilantik ini juga akan terlibat buat julung kalinya dalam industri hiburan dimana beliau bakal membuat penampilan dalam filem pendek bersama artis tempatan terkenal, Ah Boy Danny Koo (The Nation’s Boyfriend) untuk merakamkan Lagu Tema Tahun Baru Cina Aik Cheong Coffee bagi tahun 2021.

Dapatkan Variasi Produk Aik Cheong Secara Online

 
Selaras dengan kemajuan teknologi terkini, kini anda boleh dapatkan produk Aik Cheong secara online di Official store mereka seperti dibawah.
 



Untuk Maklumat Lanjut

 




5 comments:

  1. mungkin sbb sy x minat kuppi jadi kurang alert dgn brand ni..
    tapi packaging dia patut dipuji. sngt minimalist n colourful..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik kan packaging dia..iena pun suka packaging dia :)

      Delete
  2. tak berapa minat kopi tp granola tu nampak memikat lah.. packaging pun colourful
    menarik betul utk dicuba

    ReplyDelete
  3. This is exciting, nevertheless it is vital for you to visit this specific url: Kratom Products

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve