PLKN Kump. 2 Siri 7/2010

Adek bongsu iena dpt g PLKN Kump. 2 Siri 7/2010..
tapi surat tak sampai2 lagi..
nak bawak barang aper sume tatau sb ni la adek yg first dapat g PLKN..
yg lain tak dpt g pun..
so tatau ler ape yg perlu di bwk..
mak bru g tau arini surat tak sampai..
hmmm kene lah cek kat internet..
nasib baik lah skrg ni zaman IT..
sume nye di hujung jari..
ceh ceh..perhabiskan duit on9 shopping pun dihujung jari..hahaha..
ahaa jom kiter g cek..

http://www.khidmatnegara.gov.my




 

 

Maklumat penting untuk Pelatih PLKN Kumpulan 2 Siri 7/2010 – Peralatan-Peralatan Untuk Peserta Program Latihan Khidmat Negara

1.     PAKAIAN / PERALATAN YANG DISEDIAKAN OLEH JLKN

1.1  Pakaian yang disediakan oleh JLKN adalah seperti berikut:

1.1.1  PAKAIAN CELORENG

  • 2 helai Baju Celoreng
  • 2 helai Seluar Celoreng
  • 1 pasang boot
  • 2 pasang “sock worsted grey”
  • 1 unit tali pinggang
  • 1 unit beret

1.1.2  PAKAIAN SUKAN

  • 2 helai baju t sukan
  • 2 helai seluar sukan
  • 1 pasang kasut sukan
  • 2 pasang stoking putih
  • 1 unit topi “baseball”

1.1.3  PAKAIAN KELAS

  • 2 helai baju kelas
  • 2 helai seluar kelas
  • 1 pasang kasut hitam
  • 1 unit tali pinggang
  • 2 pasang stoking hitam

1.1.4  LAIN-LAIN

  • 2 helai tudung (untuk wanita muslim)
  • 2 helai tuala
  • 1 Berus kasut
  • 1 Pengilat kasut

2. PAKAIAN DAN KELENGKAPAN YANG PERLU DIBAWA OLEH PESERTA

2.1 Pakaian untuk kegunaan selepas kelas, waktu malam dan untuk hujung minggu termasuk pakaian dalam yang

bersesuaian (untuk acara senaman/sukan/riadah), pakaian mandi, pakaian tidur, pakaian untuk sembahyang dan

sebagainya.

  • Semua peserta digalakkan membawa pakaian tradisi mengikut kaum masing-masing untuk persediaan acara persembahan kebudayaan di kem.
  • Keperluan kelengkapan kemasan diri seperti sabun mandi, berus gigi, ubat gigi, sikat rambut dan sebagainya.
  • Keperluan mencuci pakaian seperti sabun/ serbuk pencuci, berus, penyangkut baju dan sebagainya.
  • Peralatan selain daripada yang dinyatakan di atas seperti : timba, baldi, penyapu (tidak perlu dibawa)
  • Hanya 1 beg pakaian dan beg sandang sahaja dibenarkan.

3. DOKUMEN DAN KELENGKAPAN SEMASA TEMUDUGA

3.1  Setiap peserta yang terlibat dengan urusan permohonan ke pusat pengajian tinggi dan temuduga dengan penaja biasiswa/pinjaman,dikehendaki membawa salinan sijil dan dokumen yang disahkan seperti berikut :

  • Surat Beranak
  • Kad Pengenalan; dan
  • Sijil Akademik dan Ko-Korikulum

4. PAKAIAN UNTUK TEMUDUGA

Setiap peserta yang terlibat dengan temuduga untuk ke Pusat Pengajian Tinggi dikehendaki berpakaian kemas yang sesuai untuk temuduga bagi mendapatkan markah penampilan diri.

5. PERKARA-PERKARA YANG DILARANG DIBAWA OLEH SEMASA LATIHAN

5.1 Peserta-peserta tidak dibenarkan sama sekali membawa, menyimpan, mengambil atau memiliki perkara-perkara seperti berikut:

  • Barang-barang atau alat-alat yang merbahaya seperti senjata tajam dan sebagainya di sepanjang tempoh latihan;
  • Minuman keras, dadah serta rokok;
  • Bahan-bahan lucah; dan
  • Dokumen serta bahan-bahan bercetak yabg berunsurkan politik dan perkauman dan perkara-perkara lain yang boleh menimbulkan provokasi.

5.2 Peserta-peserta tidak digalakkan memakai dan membawa perkara-perkara berikut:

  • Barang-barang kemas;
  • Wang tunai yang melebihi RM200.00; dan
  • Telefon selular

Perhatian : Jika peserta membawa barang-barang yang mana-mana tersebut di atas, peserta diminta untuk menyerahkannya kepada pihak pengurusan kem.Sebarang kegagalan untuk menyerahkan barangan dan jika berlaku kehilangan semasa latihan adalah di bawah tanggungjawab peserta sendiri.

 

Hurmmm selesai sudah tugas iena untuk dptkn maklumat tuk adek bongsu iena nieh..

Adek iena dah call dah mintak belanjer beli barang2 tuk g PLKN..

hahaha owh adek owh kakak..

 










IKLAN












iena nak mintak jasa baik korang




untuk undi iena ley tak







haha muker tak tau malu btul..







hehe ;)







buley la.. buley la erk..







korang ley undi kat blog mrs weiyda














contest number iena 29.SITI FAZLINA







undian anda amat saya harapkan & hargai..

TarIkh Tutup Undian : 25/03/2010











http://honeybee-lovely.blogspot.com/2010/03/sticky-mode-sampai-25032010top-12.html















JIKA RAJIN..SILA KLICK..









2 comments:

  1. PLKN bes tuhhh...

    saya sgt2 la kurus time d sna even mkn 6x sehari..huhuhuh

    nak join PLKN lg kalau blh.. :)

    ReplyDelete
  2. wahh mkn 6 kali sehari
    bnyk nyer
    aktiviti dia bnnyk kot sb tu kurus wlu pn mkn 6x

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve