Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Friday, March 12, 2010

remove white space excel

aha..tgh2 wat keje En Halim tanyer

boleh ker excel buang ruang kosong(white space)

hurmmm..jap2 iena ckp..nk search dulu..

almaklumlah iena tak berapa reti gune excel kan..

lepas berjumpa Dr.Google..

jawapan nyer boleh..

dapat je jawapan trus g tunjuk contoh kat En Halim

 

 

ni contoh data yg iena buat la..haha..


 

highlight dlu column yg nk d buang white space..lpastu klik menu home


 

klik Find & Select


 

klik replace


 

field find what..taip satu space sahaja..pastu klik replace all


 

aha..dah pun remove whitespace


 

ha kan dah takde space


 


haha tengok contoh tu cam siket je kn..
cam boleh tuka manually..
tapi yg En.Halim nak tuka ni banyak bebenar..
beribu ribu data ;)
klu wat manually jenuh ler..
caket mate..











IKLAN









iena nak mintak jasa baik korang



untuk undi iena ley tak





haha muker tak tau malu btul..





hehe ;)





buley la.. buley la erk..





korang ley undi kat blog mrs weiyda










contest number iena 29.SITI FAZLINA





undian anda amat saya harapkan & hargai..

TarIkh Tutup Undian : 25/03/2010








http://honeybee-lovely.blogspot.com/2010/03/sticky-mode-sampai-25032010top-12.html











JIKA RAJIN..SILA KLICK..






2 comments:

  1. da undi..wahhh,,paling top skg ni..
    nnt undi lg erk..hehehe..
    good luck!! :)

    ReplyDelete
  2. thanks dear..
    thanks a lot sudi vote..
    hehe kejap je tu..cik pinky kiter tu lagi hebat tau..
    tapi bese la tu..
    kejap kat atas kejap kat bawah..
    eheee start mlm nie iena bz tlg kenduri member kawen..xdpt ler nk berkempen..
    hehe

    ReplyDelete

Facebook Comment