Grab The Promo

SOLEKAN UNTUK CANTIK SEMULA JADI


Solekan ini akan mencantikan anda lebih ringkas dan semula jadi tanpa solekan yang keterlaluan. Solekan ini sangat sesuai diaplikasikan pada semua jenis kulit, terutama jika anda memiliki kulit sawo matang. Solekan ini sesuai untuk kerja pada setiap hari. Dengan solekan yang tidak berlebihan, anda akan terlihat cantik semulajadi. Beginilah mengaplikasikan solekan semulajadi pada wajah anda yang boleh dicuba.

Warna Make Up Natural

Berikut warna-warna pilihan untuk make up anda yang telah disesuaikan dengan warna kulit Anda dan untuk menciptakan kesan semulajadi pada wajah anda:

Kulit Kuning Langsat
Alas bedak dan bedak tabur, pilihlah yang warnanya sama dengan warna kulit anda. Jika anda ingin kelihatan lebih putih, gunakan alas bedak yang warnanya lebih cerah sedikit. Manakala pewarna pipi pilihlah warna pink seperti baby pink dan pewarna mata, Sebaiknya disesuaikan dengan warna pada perona pipi.

Sawo MatangPilih alas bedak asas dan bedak tabur yang warnanya sama dengan warna kulit. Pewarna pipi, gunakan warna karamel yang akan menyegarkan wajah anda. Perona mata pula aplikasikan warna-warna yang manarik seperti warna coklat atau orange. Lipstik, Pilihan warna pink atau coklat akan menambah daya tarikan.

Kulit Berwarna CoklatAlas bedak, gunakan yang warnanya sesuai dengan warna kulit anda. Jangan campurkan dengan alas bedak lain yang warnanya lebih muda. Perona mata, Pilih yang berwarna muda seperti warna biru muda atau abu-abu. Perona pipi, Sesuaikan dengan perona mata, atau warna yang lebih cerah. Lipstik, cukup gunakan lip gloss agar penampilan tetap ringan dan membuat bibir kelihatan mempesona.

Anda perlu pastikan make up anda adalah dari bahan yang berkualiti, ia untuk kesihatan kulit anda. Kulit yang sihat akan mudah diatur dan kulit yang cantik akan membanggakan si pimiliknya.





Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)


6 comments:

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve