Grab The Promo

The Loaf : Kos Sarapan Sebelum GST 1 APRIL 2015


April menjelang tiba, ramai yang berkata soal GST . Pada mereka yang berpendapatan besar dan tidak mempunyai banyak tanggungan mungkin tidak terasa bahangnya seperti pak menteri pak menteri di Malaysia nie. Pada mereka yang hanya cukup-cukup makan gaji nya pasti akan merasa bahangnya. Cuba bayangkan pengiraan secara kasar, 
 
The Loaf : Kos Sarapan Sebelum GST 1 APRIL 2015
 
Sebagai contoh perbelanjaan bulanan yang biasa kita gunakan adalah RM 3000, apabila GST dilaksanakan kita perlu membayar GST sebanyak 6% iaitu RM180. Jadi untuk persediaan mengatasi GST ini kita perlu mengurangkan perbelanjaan kita.
kita hanya boleh berbelanja dalam anggaran RM 2830 atau cari jalan untunk kurangkan current commitment sebanyak  RM170 , supaya kita mampu untuk membayar GST nanti. Bagi golongan marhain yang memang commit simpan RM 170 sebulan, selepas GST mungkin sudah tidak boleh menyimpan. Bagi yang gaji cukup-cukup  makan, mungkin akan jadi tidak cukup makan.

Hurm renung-renungkanlah . Buat anda semua diluar sana untuk menghadapi GST nie kita perlu berjimat dalam berbelanja. Begitu juga cik iena. Nampaknya selepas GST cik iena perlu kurangkan hobi "SHOPPING" cik iena (^_~)

Ehh jauh menyimpang dari tajuk cik iena ni, sebenarnya nak tunjuk kan kos sarapan sebelum GST. Sebagai rujukan nanti bila GST di laksanakan nak tengok apakah perubahan nya. Adakah harga masih sama ditambah dengan GST atau harga makin bertambah dan ditambah dengan GST.
 
Resit tadi, ni bawah ni makanan nya

 
The Loaf : Kos Sarapan Sebelum GST 1 APRIL 2015
RM3.50

The Loaf : Kos Sarapan Sebelum GST 1 APRIL 2015
RM 2.30

Kos sarapan lebih kurang RM 6.15, air cik iena bancuh di pejabat sahaja (^_~)
 
 
Nota Blog : errrrrr boleh tahan makan nya cik kurus keding ni haha, taknak satu roti. Nak dua haha
Ni pun roti yang paling murah huhu . Macam ni lah kerja di kota metropolitan.
 

iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com


0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve