Grab The Promo
Grab The Promo

GST Pertama anda ?


Tanggal 1 April menjadi tarikh yang diingati oleh seluruh rakyat Malaysia dimana tarikh ini GST mula diimplementasikan. Ramai yang memuatnaik gambar resit yang menunjukkan jumlah GST yang dibayar pada laman social seperti facebook, instagram, twitter dan sebagainya. Perlaksanaan GST ini pada awalnya sudah pasti akan memberi kesan yang drastik kepada rakyat Malaysia . Bermula daripada GST di implimentasikan rakyat Malaysia perlulah lebih berhati-hati dan berjimat cermat dalam berbelanja. Lebih Banyak perbelanjaan kita , kebarangkalian dikenakan GST juga lebih banyak ditambah pula dengan sikap sebahagian peniaga yang mengambil kesempatan menaikkan harga sesuka hati . Malahan ada juga yang menaikkan harga dan mengenakan GST.

Sebagai rakyat kita patut bijak memainkan peranan kita, sekiranya ada pihak yang tidak sepatutnya berbuat sedemikian kita seharusnya melaporkan kepada pihak yang berkenaan.

Eh panjang pula intro cik iena . Okies sebenarnya nak share GST pertama yang cik iena bayar untuk hari pertama GST di implimentasikan . Ni dia cik iena dikenakan GST diatas servis . Bukan barang okay . Servis untuk transfer duit berlainan akaun bank.




 
 

Untuk transfer duit ke akaun bank berlainan 6% dikenakan keatas Servis Charge

 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 


 

Pembayaran Bil tidak dikenakan GST.






 

Nota Blog : Korang dah bayar GST? cik iena dah . hahaha tunaikan tanggungjawab anda lalalallalaa. Suka atau tidak , kita terpaksa harungi nya. Rancang lah perbelanjaan dengan bijak supaya kita mampu untuk membayar GST (^_~)



iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com


0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve