Grab The Promo

Movie Review : Everest


Movie Review : Everest


Everest merupakan filem yang diadaptasi dari cerita sebenar, "Everest 1996".  Mengisahkan kisah sebenar yang menimpa beberapa orang pendaki gunung pada tahun 1996. Beberapa pendaki telah meninggal dunia dan terdapat beberapa orang yang masih hidup ketika aktiviti pendakian berjalan. Terdapat dua kumpulan ekspedisi yang diketuai oleh Scott Fischer dan Rob Hall yang cuba untuk menakluki puncak gunung Everest. (Sumber)




Movie Review : Everest Everest

Filem ini dihasilkan dari kisah sebenar yang menimpa beberapa orang pendaki gunung pada tahun 1996. Beberapa pendaki telah meninggal dunia dan terdapat beberapa orang yang masih hidup ketika aktiviti pendakian berjalan. Terdapat dua kumpulan ekspedisi yang diketuai oleh Scott Fischer dan Rob Hall yang cuba untuk menakluki puncak gunung Everest.
Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 24 September 2015
Genre: Pengembaraan / Drama
Durasi: 2 Jam 2 Minit
Pengedar: UNITED INTERNATIONAL PICTURES
Pelakon: Jake Gyllenhaal, Keira Knightley, Jason Clarke, Josh Brolin, Robin Wright, Emily Watson, Clive Standen
Pengarah: Baltasar Kormakur
Format: 2D, 3D, IMAX 3D, 2D ATMOS



Everest Official Trailer



Review dari cik iena :

Cik iena bukan lah penggemar movie sebenarnya. Cik iena hanya tengok kalau ada movie preview daipada publisher atau kawan-kawan ajak hangout tengok movie. Dari apa yang cik iena tengok cerita ni pada awalnya agak bosan .


Movie Review : Everest



Tetapi bila dah sampai bahagian pendakian  ke puncak Everest dan kejadian-kejadiam yang berlaku di saat2 cemas ketika ingin sampai ke puncak dan ketika ingin turun ke kem dah tak bosan sebab banyak kejadian yang agak menokotkan cik iena. Cik iena jadi jadi tak senang duduk.




Movie Review : Everest


Masa ni baru rasa cerita ni best. Bising jugalah mulut cik iena bercerita dekat orang sebelah kan. Sepanjang cerita berlansung macam biasa cik iena memang kuat bertanya dan membebel. Memandangkan ini cerita pilihan Encik Buah hati, dia kene lah melayan kesemua petanyaan cik iena.




Movie Review : Everest


Adoi da lah muka pelakon nya lebih kurang sama je.  Cik iena pun konfius yang mana yang wife nya tengah pregy tu yang mana yang dah ada anak dua orang tu. Adoi konfius sangat. Bila dah habis cerita , mereka paparkan wajah pendaki-pendaki gunung  averest yang asal. Sebak rasa hati.


Movie Review : Everest



Nota Blog : Thanks encik buah hati, bawak cik iena tengok movie. Kalau pergi sendiri memang tak lah kan. TUnggu orang ajak baru nak pergi. Ouh Lepas ni cik iena kene biasakan diri tengok cerita omputih la. Encik Buah Hati tak suka tengok cerita melayu haha. Redha jelah cik iena. Asalkan dia sanggup layan segala pertanyaan cik iena masa tengok movie tu.






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve