Grab The Promo
Grab The Promo
Grab The Promo
Showing posts with label blogger movie preview. Show all posts
Showing posts with label blogger movie preview. Show all posts

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi


Baru-baru ini cik iena telah menghadiri Majlis Pra Tonton Filem Hospital yang bertempat di GSC Mid Valley. Walaupun cik iena bukanlah peminat cerita seram namun cik iena tetap hadir demi menyokong industri Perfileman tanah Air Tercinta. Siapa lagi nak sokong jika bukan rakyat Malaysia sendiri bukan.

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi



Kebiasaannya orang akan beranggapan cerita seram dari Malaysia tidak seseram cerita dari Negara lain khususnya Indonesia. Berbeza pada kali ini. Apa yang cik iena nampk Filem terbaru MIG Online ini sememangnya filem bergenre seram yang pasti akan membuat anda rasa seram ditambah lagi dengan elemen Psiko Seram.

Anda pasti akan tertanya-tanya kenapa, mengapa, bagaimana. Sama seperti cik iena. Walaupun rasa sangat seram tetapi rasa ingin tahu membuat cik iena bertabah menonton cerita seram tersebut.

Filem Hospital


Untuk pengetahuan semua Filem Hospital merupakan Filem ke 118 terbitan MIG dan merupakan Filem ke 3 untuk tahun ini. Filem ini mempertaruhkan Genre seram yang dilihat menjadi TREND kepada peminat-peminat filem tempatan. Filem ini merupakan gabungan kisah benar yang berlaku.


 Mejar (K) David Teo
Bergambar bersama Mejar (K) David Teo


Setelah melihat filem ini cik iena akui sememangnya WUJUD watak SHIMA ANUAR sebagai ERIN di dalam dunia nyata. Dimana beliau merupakan seorang PENULIS/SCRIPT WRITER tegar yang terlalu obses dengan kerja nya.

Sama seperti kejadian Benar yang berlaku kepada sahabat Baik Cik iena yang mana Beliau mengahwini seorang Penulis Skrip dimana bekas Isteri Beliau terbawa-bawa skrip yang diolah didalam dunia nyata. Watak-watak yang di cipta sendiri bagi mencipta  kegembiraan yang akhirnya mewujudkan konflik di dalam rumahtangga mereka sehingga Akhirnya mereka berpisah kerana obsesnya wanita tersebut kepada kerjaya penulisan skripnya yang membuat beliau berani mencipta watak-watak palsu dan di aplikasikan dalam kehidupan seharian . 

Ehhh Maaf tercerita. Untuk mengetahui lebih lanjut Anda semua perlu tonton Filem ini :)
Adakah jalan cerita mereka sama seperti kisah benar sahabat karib cik iena hahaha
Ouhh Maah Encik BFF. Awak tak marah kan. Lama saya pendam kisah benar bekas isteri awak yang menuduh saya macam-macam atas penceraian kamu berdua wakakakkaka.. opss tutup mulut.


Okay sebelum cik iena merapu, jom baca sinopsis Filem Seram ini.

SINOPSIS FILEM HOSPITAL


 
AMIRA (Fatin Afeefa) bakal menghadiri temuduga untuk menjadi jururawat di sebuah hospital ibu kota. Malangnya, Amira tersesat dan ketika dia hampir berputus asa menunggu teksi dihentian bas terpencil, muncul DAHLIA (Nina lskandar)  memberikan pertolongan .
 
Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Nina Iskandar sebagai Dahlia & Fatin Afeefa Sebagai Amira
Rupanya Dahlia bekerja di hospital yang dicari oleh Amira. Dengan bantuan Dahlia, Amira diterima bekerja.  Dahlia turut mempelawa Amira tinggal bersama di rumah sewanya memandangkan rakan serumahnya yang lama baru sahaja meninggalkan rumah itu. Amira bersetuju. 
 

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Shima Anuar  sebagai Erin
 

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Fatin Afeefa Sebagai Amira

Bermulalah episod ngeri dalam hidup Amira, Dia sering diganggu oleh beberapa siri kejadian menyeramkan selain diganggu oleh lembaga yang seakan ingin memberitahu sesuatu kepadanya. Perkenalan dengan FARID (Fizz Fairuz) doktor muda di hospital itu seakan memujuk hati Amira
Namun, ia menimbulkan kemarahan Dahlia pula, yang mana rupanya Dahlia mempunyai hubungan dengan Farid
Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Fizz Fairuz sebagai Farid

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Fatin Afeefa Sebagai Amira dan Fizz Fairuz sebagai Farid
 
Semakin hari jiwa Amira semakin tertekan dengan gangguan-gangguan yang semakin menjadi jadi. Gangguan bukan sahaja di hospital malah juga berlaku di rumah Dahlia tempat Amira menumpang .

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Amreen Shukry sebagai Fahmi


Kawan Amira iaitu Farah (julia Marin) dan tunangnya Fahmi (Amreen Shukry) juga menerima gangguan dalam usaha mereka membantu Amira



Siapa sebenarnya Amira dan siapakah yang sering mengganggunya? Semua bakal terjawab dalam filem HOSPITAL sebuah filem seram terbaru di pawagam mulai 13 April 2017. 

Filem Hospital Kisah Seram Antara Realiti Dan Imaginasi
Fatin Afeefa Sebagai Amira dan Nina Iskandar sebagai Dahlia
 

"Bila Realiti Mula Menghantui"

Trailer Filem Hospital


 

Disebalik Tabir Filem Hospital


 
 

PELAKON FILEM HOSPITAL


Fatin Afeefa Sebagai Amira
Shima Anuar  sebagai Erin
Nina Iskandar sebagai Dahlia
Fizz Fairuz sebagai Farid
Julia Marin sebagai Farah
Amreen Shukry sebagai Fahmi
Serina Redzuawan sebagai Ketua Jururawat
Rashidah Jaafar sebagai Jururawat
Lan Zailan sebagai Pesakit


SENARAI KARYAWAN FILEM HOSPITAL


Penerbit : Mejar (K) David Teo
Pengarah : Amiro Ghozali
Pen. Pengarah : Amal
Pengarah Fotografi : Mohd Shaufe Wahib
Skrip : Panel MIG
Pengarah Seni : Anuar Paharuddin
Make up : Baby
Wardrobe : YY
Still Photo : Tan Shier
Penyelaras Projek : Azahari Abdul Hamid



Gambar Majlis Pra Tonton Filem Hospital




Filem Hospital
Cik iena bersama rakan blogger

Filem Hospital
cik iena bersama Fizz Fairuz sebagai Farid

Filem Hospital
cik iena bersama Serina Redzuawan sebagai Ketua Jururawat

Filem Hospital
cik eina da ween bersama Lan Zailan sebagai Pesakit

Filem Hospital
cik iena bersama Fatin Afeefa Sebagai Amira

cik iena bersama Julia Marin sebagai Farah
cik iena bersama Julia Marin sebagai Farah


Filem Hospital
Barisan pelakon,pengarah dan penerbit

Filem Hospital
bergambar bersama rakan blogger


 Lain-Lain Gambar Sila lihat di Fanpage Cik iena : Majlis Pra Tonton Filem Hospital







iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM


Mengisahkan kisah benar tentang kehidupan Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Profesor Tan Sri Dr Sahol Hamid Abu Bakar. Chowrasta merupakan Filem ke-38 pengarah terkenal Profesor Datuk A Razak Mohaideen.Penghasilan filem chowrasta adalah di adaptasi daripada buku biografi Sahol berjudul Mencorak Destini  yang berkisar mengenai perjuangan dalam memartabatkan bangsa Melayu..


Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

Filem berlatarbelakangkan zaman 60 an dan 70 an ini merupakan terbitan  bersama FiTA Studios Sdn Bhd dan Nation Film Studio Sdn Bhd yang mana ianya menggabungkan empat genre berbeza iaitu komedi, Bol­lywood, aksi dan romantis. Filem ini juga adalah sebagai buah tangan daripada Profesor Datuk A Razak Mohaideen untuk 600,000 alumni UiTM di seluruh negara.
Filem ini di barisi pelakon hebat iaitu Hero Malaya Datuk Rosyam Nor, Nora Danish, Fauzi Nawawi, Wan Hanafi Su dan Nur Risteena Munim, dan  juga pelakon baru yang ingin di ketengahkan sebagau tunjak Utama iaitu Chem Ammar . Chowrasta bakal menggegarkan 60 buah pawagam di seluruh Malaya bermula 3 Disember nanti.




SINOPSIS RINGKAS CHOWRASTA


Kehidupan Hamid penuh dengan perjuangan. Sejak kecil lagi, kehidupannya sentiasa dihimpit kemiskinan serta sering dihina dan dicaci. Namun, demi kelangsungan hidup diri dan keluarganya, di Hutton Road, Pulau Pinang, dia terus bangkit. Segalanya bertitik tolak daripada gesaan ibunya yang meminta dia untuk tidak hanya berdiam apabila dibuli dan meminta Hamid untuk menjadi seorang yang berani bukannya seorang pengecut.

Dari situ Hamid bertekad dan belajar seni mempertahankan diri “Muay Tai”, yang dikendalikan oleh Pak Ngahnya yang terkenal dengan nama “Uncle Don”. Berkat kegigihannya berlatih di samping tekad yang terpahat, akhirnya Hamid dapat meletakkan dirinya sebagai seorang yang disanjungi oleh rakan-rakannya dan digeruni oleh pihak lawan.

Selain bertarung di gelanggang, dia juga mula terlibat dengan kegiatan kongsi gelap yang dikepalai Pak Ngah Don di Chowrasta serta mula berjinak dengan kelab malam. Malah, dia juga telah mula rapat dengan Zaharah, iaitu seorang penyanyi di kelab tersebut. Pada masa yang sama, kawasan di bawah penguasaan Pak Ngah Don semakin bertambah, seiring itu musuhnya turut juga bertambah. Konflik demi konflik membawa Hamid ke kancah pertarungan sengit sehingga suatu ketika dia hampir menemui ajalnya di tangan Jali. Akan tetapi dia dapat diselamatkan oleh Zaharah dan kawan baiknya Eng Choon.
Melihatkan keadaan itu. Hamid diminta oleh Pak Ngah Don dan ibunya supaya meninggalkan Pulau Pinang untuk melanjutkan pelajarannya.

Hamid kemudiannya diterima masuk ke ITM dan menjadi seorang pelajar jurusan kejuruteraan. Prestasi Hamid dalam pelajaran menyerlah, namun disebabkan kemiskinan, Hamid terpaksa bekerja di tempat pembinaan bagi menyara kehidupan keluarganya. Disebabkan Hamid tidak dapat memberi tumpuan kepada pelajaran, dia kemudiannya gagal mencapai gred yang ditetapkan dan terus dibuang ITM.
Dengan tiada tempat lain untuk dituju, Hamid pulang ke kampung dan kembali menerajui Chowrasta. Dalam pada itu, Pak Ngah Don telah menemui ajal apabila dia dibakar hidup-hidup oleh musuh ketatnya, Jali. 

Hamid terus memburu Jali untuk membalas dendam dan berlakukan satu pertarungan sengit yang menyaksikan Jali menyerah kalah dan berjanji untuk tidak menganggu Hamid lagi. Tidak lama kemudian, Hamid didatangi oleh Miss Tan, seorang pensyarahnya yang bertujuan untuk membantu. Hamid diberi peluang kedua untuk melanjutkan pelajarannya dengan semua perbelanjaannya ditanaggung oleh Miss Tan. Semenjak itu dia tidak lagi menoleh ke belakang. Dengan semangat dan usaha bersungguh-sungguh, Hamid akhirnya berjaya  sehinggalah beliau menjadi seorang yang sangat disegani.




TRAILER CHOWRASTA



Mengisahkan kisah benar tentang kehidupan Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Profesor Tan Sri Dr Sahol...
Posted by ienaeliena.com on Saturday, November 28, 2015



GAMBAR-GAMBAR SEDUTAN DALAM FILEM CHOWRASTA

 

 

 

Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM
Hamid sedang bertarung untuk merebut gelaran juara Muay Thai


seni pertahanan diri Muay Thai
seni pertahanan diri Muay Thai


Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

chowrasta

Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

babak di mana pakngah don atau rosham nor di bunuh
babak di mana pakngah don atau rosham nor di bunuh

Antara babak romantik dalam Chowrasta


Lakonan Hebat pelakon Chowrasta
Lakonan Hebat pelakon Chowrasta

Lakonan Hebat pelakon Chowrasta
Lakonan Hebat pelakon Chowrasta


Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM
Babak sedih sebelum Hamid ke ITM, dimana sebelum ini hamid tidak pernah berenggang dengan ibunya

Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM
Hamid ketika kecil, di gelar karipap amarica kerana membantu ibunya menjual kuih

Nur Risteena
Nur Risteena

Lakonan Hebat pelakon Chowrasta
latihan seni pertahanan diri Muay Thai


Ost Filem Chowrasta Cinta Ke akhir cerita 

Tajuk : Cinta Ke Akhir Cerita
OST filem Chowrasta
Penyanyi : EEZA ZAINAL & TAUFIQ RODZI
Komposer & Penggubah Lagu : AZMEER pc
LIRIK : SHAHRUL FITRI MUSA




Tajuk : Cinta Ke Akhir CeritaOST filem ChowrastaPenyanyi : EEZA ZAINAL & TAUFIQ RODZIKomposer & Penggubah Lagu : AZMEER pcLIRIK : SHAHRUL FITRI MUSA
Posted by ienaeliena.com on Saturday, November 28, 2015




TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015

 

TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015

 

Pada 18 November 2015 cik iena  mewakili www.hyebro.com ke Majlis Tayangan Khas dan Sidang Media Chowrasta Yang bertempat di GSC Nu Sentral . Majlis gilang gemilang ini berjalan dengan lancarnya dan di hadiri dengan tetamu-tetamu terhormat , pihak media dan juga tetamu-tetau lain seperti pelajar-pelajar Uitm sendiri dan juga Artis-artis tanah air. 


TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015
CIK IENA DI TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015

CIK IENA DI TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015
CIK IENA BERSAMA DATUK ROSHAM NOR, PAKNGAH DON  DI TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015





REVIEW CHOWRASTA DARI CIK IENA


Walaupun cerita ni agak lewat di mulakan, dalam tempoh menunggu cik iena ada terasa bosan lah tetapi setelah cerita ini dimainkan tiada rasa bosan tersebut. Di sepanjang cerita ini dimainkan  terdapat pelbagai babak dan jalan cerita yang menarik untuk di hayati bersama.

Tiada bahagian yang akan membuat anda bosan. Sebelum ini cik iena tengok abang bond spectre tu ada bahagian-bahagian yang rasa..errr apa ni bosannya. Haa kalau cerita ni memang best sampai ke akhir cerita cik iena duk khusyuk tengok dan baca kisah-kisah yang terjadi kepada kesemua watak dalam cerita tersebut, ape yang mereka buat pada waktu sekarang.

Filem chowrasta yang berlatarbelakangkan zaman 60 an ni jika di lihat pada warna-warna 60 an mungkin agak bosan bagi kita yang lahir pada tahun 90 an ke atas ni , namun apabila cerita ini di mainkan timbul rasa minat dan ingin tau dari cik iena.

Sebenarnya masa dapat invitation ni cik iena terkejut dengar tajuk filem ni. Chowrasta?? hah filem apa tu . Tengok gambar poster macam tak bersemangat nak pergi kan. Selepas tau cerita ni dari Profesor Datuk A Razak Mohaideen baru cik iena berkeyakinan nak datang. Ahaa ko ingat ko diva ke cik iena haha .

Haaaaaa okay apa-apa pun filem ni best tau. Maaf lambat update. Cik iena sibuk kerja di pejabat T___T .

Kepada anda di luar sana jangan lupa saksikan filem ini yang bakal di tayang kan di pawagam pawagam berhampiran anda pada 3 Disember 2015. Filem yang bakal menggegarkan Industri Perfileman Negara dengan berlatarbelakangkan suasana zaman 60 an dan ianya berkisar mengenai perjuangan dalam memartabatkan bangsa Melayu..








iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Movie Review : Everest


Movie Review : Everest


Everest merupakan filem yang diadaptasi dari cerita sebenar, "Everest 1996".  Mengisahkan kisah sebenar yang menimpa beberapa orang pendaki gunung pada tahun 1996. Beberapa pendaki telah meninggal dunia dan terdapat beberapa orang yang masih hidup ketika aktiviti pendakian berjalan. Terdapat dua kumpulan ekspedisi yang diketuai oleh Scott Fischer dan Rob Hall yang cuba untuk menakluki puncak gunung Everest. (Sumber)




Movie Review : Everest Everest

Filem ini dihasilkan dari kisah sebenar yang menimpa beberapa orang pendaki gunung pada tahun 1996. Beberapa pendaki telah meninggal dunia dan terdapat beberapa orang yang masih hidup ketika aktiviti pendakian berjalan. Terdapat dua kumpulan ekspedisi yang diketuai oleh Scott Fischer dan Rob Hall yang cuba untuk menakluki puncak gunung Everest.
Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 24 September 2015
Genre: Pengembaraan / Drama
Durasi: 2 Jam 2 Minit
Pengedar: UNITED INTERNATIONAL PICTURES
Pelakon: Jake Gyllenhaal, Keira Knightley, Jason Clarke, Josh Brolin, Robin Wright, Emily Watson, Clive Standen
Pengarah: Baltasar Kormakur
Format: 2D, 3D, IMAX 3D, 2D ATMOS



Everest Official Trailer



Review dari cik iena :

Cik iena bukan lah penggemar movie sebenarnya. Cik iena hanya tengok kalau ada movie preview daipada publisher atau kawan-kawan ajak hangout tengok movie. Dari apa yang cik iena tengok cerita ni pada awalnya agak bosan .


Movie Review : Everest



Tetapi bila dah sampai bahagian pendakian  ke puncak Everest dan kejadian-kejadiam yang berlaku di saat2 cemas ketika ingin sampai ke puncak dan ketika ingin turun ke kem dah tak bosan sebab banyak kejadian yang agak menokotkan cik iena. Cik iena jadi jadi tak senang duduk.




Movie Review : Everest


Masa ni baru rasa cerita ni best. Bising jugalah mulut cik iena bercerita dekat orang sebelah kan. Sepanjang cerita berlansung macam biasa cik iena memang kuat bertanya dan membebel. Memandangkan ini cerita pilihan Encik Buah hati, dia kene lah melayan kesemua petanyaan cik iena.




Movie Review : Everest


Adoi da lah muka pelakon nya lebih kurang sama je.  Cik iena pun konfius yang mana yang wife nya tengah pregy tu yang mana yang dah ada anak dua orang tu. Adoi konfius sangat. Bila dah habis cerita , mereka paparkan wajah pendaki-pendaki gunung  averest yang asal. Sebak rasa hati.


Movie Review : Everest



Nota Blog : Thanks encik buah hati, bawak cik iena tengok movie. Kalau pergi sendiri memang tak lah kan. TUnggu orang ajak baru nak pergi. Ouh Lepas ni cik iena kene biasakan diri tengok cerita omputih la. Encik Buah Hati tak suka tengok cerita melayu haha. Redha jelah cik iena. Asalkan dia sanggup layan segala pertanyaan cik iena masa tengok movie tu.






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Polis Evo Filem Malaysia Penuh Aksi Hebat


POLIS EVO  adalah sebuah filem aksi yang memaparkan dua anggota polis,  Khai (Shaheizy Sam) dan Sani (Zizan Razak) yang mempunyai personaliti yang sangat berbeza tetapi mereka harus berkerjasama untuk menjatuhkan sebuah operasi pengedaran dadah. Berjayakah Sani dan Khai menyelesaikan misi mereka bersama?

 Polis Evo

Diatas merupakan sedikit sinopsis mengenai Filem Polis Evo yang bakal ditayangkan di pawagam pada 17 September 2015. Pada 2 Septemper 2015 yang lepas cik iena bagi pihak www.hyebro.com  telah menghadiri Malam Pra Tonton Filem Polis Evo yang bertempat di GSC Pavillion Kuala Lumpur.

Apa yang dapat cik iena gambarkan setelah menonton filem ini adalah Filem ini merupakan filem aksi Malaysia yang menarik dan mempunyai kelainan dari sudut pergerakan Kamera yang aktif serta aspek teknikal baru seperti penggunaan Kamera berdefinisi Tinggi.

Selama ini, memang tidak dinafikan dalam pemikiran cik iena  dan juga mungkin anda-anda diluar sana, filem aksi dari luar negara lebih menarik malah ianya sentiasa diagung-agungkan dan mendapat hebahan meluas daripada penonton-penonton.  Setelah menonton Polis Evo ini cik iena mendapati   Filem aksi Malaysia Polis Evo ini tidak kurang hebatnya juga . Tambah menarik bila ianya diselitkan dengan sedikit unsur komedi supaya anda tidak berasa bosan dan serius. Filem ini juga mengangkat martabat anggota polis dalam kegiatan membasmi jenayah. Diharap pada tahun ini Filem  Polis Evo hasil sentuhan hebat oleh pengarah Ghaz Abu Bakar ini  bakal 'meletup!' .

Filem Polis Evo  turut mengangkat lagu berjudul 'Evo' yang berentak 'Up Beat' nyanyian duet Hip Hop Popular tanah Air, Joe Flizzow dan SonaOne sebagai lagu Tema Filem Polis Evo.


Okay kepada anda-anda di luar sana, jangan lupa saksikan Filem Polis Evo yang bakal ditayangkan  mulai 17 September 2015 .


Untuk Maklumat Lanjut Sila Layari

POLIS EVO





Tajuk            :    Polis Evo
Genre Filem        :    Aksi
Penerbit        :    Astro Shaw Sdn. Bhd.
Produksi        :    Tayangan Unggul Sdn. Bhd.
Pengarah        :     Ghaz Abu Bakar
Bahasa        :    Bahasa Melayu
Tarikh Tayangan        :     17 September 2015
Format        :    High Definition
Durasi        :    120 minit
Tema Filem        :    Aksi 

 

 

 

 

BARISAN PELAKON


Shaheizy Sam            sebagai    Inspektor Khai
Zizan Razak            sebagai    Inspektor Sani
Nora Danish            sebagai    Anis
Mimi Ernida            sebagai    Maya Adli
Arwah Harun Salim Bachik    sebagai    Mokhtar
Wan Hanafi Su            sebagai    Adli Hashim
Ayie Hushairi            sebagai    Izrail
Pablo Amirul            sebagai    Jimbo
Yuzz Murai            sebagai    Jemang
Amerul Affendi            sebagai    Mat Yam
Eyka Farhana            sebagai    Yati

TUNGGAK UTAMA


Dipersembahkan oleh    :    Astro Shaw Sdn. Bhd.
Produksi        :     Tayangan Unggul Sdn. Bhd.
Penerbit Eksekutif        :     Najwa Abu Bakar
Penerbit         :    Joel Soh
Penerbit Bersama        :    Gayatri Su-Lin Pillai
Pengarah        :    Ghaz Abu Bakar
Penolong Pengarah        :    Reen Emrans
Cerita Asal        :     Joel Soh, Kyle Goonting, Anwari Ashraf
Skrip        :    Joel Soh, Kyle Goonting, Anwari Ashraf dan Adib Zaini
Pengurus Produksi        :     Arie Zaharie
Pengarah Fotografi        :    Haris Hue Abdullah
Penyunting Filem        :    Nazim Shah
Penata Seni        :    Nazrul Asraff
Pereka Grafik        :     Parez Oldskool
Penata Busana        :    Nasirah Ramlan
Penata Tatarias        :    Mimi Farhami
Penata Muzik        :    Lucas Kuncevic

 

SINOPSIS PENDEK POLIS EVO

 

POLIS EVO  adalah sebuah filem aksi yang memaparkan dua anggota polis,  Khai (Shaheizy Sam) dan Sani (Zizan Razak) yang mempunyai personaliti yang sangat berbeza tetapi mereka harus berkerjasama untuk menjatuhkan sebuah operasi pengedaran dadah. Berjayakah Sani dan Khai menyelesaikan misi mereka bersama?



SINOPSIS PANJANG POLIS EVO

 

Semuanya bermula apabila Adli Aizuddin, seorang guru Kimia ditemui meningal dunia di Terengganu. Tubuh kakunya terselit dengan bungkusan Syabu Naga yang sedang dijejaki oleh Inspektor Khai di Kuala Lumpur. Khai yang merupakan seorang Inspektor polis cemerlang dari Unit Narkotik Kuala Lumpur terus dihantar ke Kuala Terengganu untuk menyiasat kes tersebut. Setibanya di sana, Khai ditugaskan untuk bekerja dengan Inspektor Sani kerana kearifannya tentang selok-belok negeri Terengganu.

Khai dan Sani mempunyai personaliti yang berbeza dan itu menyukarkan mereka untuk bekerjasama. Khai seorang yang tegas dan sering bertindak tangkas manakala Sani seorang yang lebih mengikut prosedur dan mementingkan diplomasi . Namun, mereka tiada pilihan lain melainkan terpaksa bekerjasama bagi menyelesaikan kes dadah tersebut.

Sementara itu, penyiasatan mereka mula mendapat petunjuk baru di mana ketua operasi, pembekal dan pengekspot utama Syabu Naga adalah Izrail. Bagi membanteras kegiatan jenayah itu, Khai dan Sani telah menyerang hendap kubu Izrail bersama konco-konconya. Namun misi mereka menjadi semakin rumit kerana Izrail telah mengheret ahli keluarga Sani ke dalam kes ini. Kini, Khai dan Sani  sedar bahawa mereka perlu  bekerjsama untuk menyelesaikan misi mereka. Berjayakah mereka melumpuhkan operasi pengedaran dadah tersebut? Dan apakah pengorbanan Inspektor Sani untuk menyelamatkan keluarganya?


Trailer Filem Polis Evo

 

 

 


Gambar Filem Polis Evo


Polis Evo
Inspektor Khai, makan malam bersama keluarga Inspektor Sani sambil2 menjeling Anis(Nora Danish) adik kepada Inspektor Sani

Polis Evo
Senyuman Manis Dari Anis untuk INspektor Khai hihihi

Inspektor Khai, makan malam bersama keluarga Inspektor Sani
Inspektor Khai, makan malam bersama keluarga Inspektor Sani

Polis Evo
Inspektor Khai menyelamatkan Inspektor Sani yang telah di tawan oleh Jimbo dan kawan-kawan

Polis Evo
Inspektor Khai Dalam misi menangkap geng penyeludupan dadah

Polis Evo
Inspektor Khai dan Inspektor Sani Dalam misi menganggap geng penyeludupan dadah

Polis Evo
Anis Dijadikan tebusan

Polis Evo
Misi menyelamatkan Maya daripada Jimbo

 

Malam Pra Tonton Filem Polis Evo

 


Cik iena bersama  Ghaz Abu Bakar , pengarah Filem Polis Evo
Cik iena bersama  Ghaz Abu Bakar , pengarah Filem Polis Evo

Cik iena bersama rakan blogger, Helena dan juga Pelakon utama Shaheizy Sam   yanbg memegang watak Inspektor Khai
Cik iena bersama rakan blogger, Helena dan juga Pelakon utama Shaheizy Sam   yang memegang watak Inspektor Khai

cik iena bersama pelakon utama Zizan Razak yang membawa watak Inspektor Sani
cik iena bersama pelakon utama Zizan Razak yang membawa watak Inspektor Sani

cik iena bersama Hefny Sahad, selaku pengacara Majlis
cik iena bersama Hefny Sahad, selaku pengacara Majlis

 

Live Update Malam Pra Tonton Filem Polis Evo @ienaeliena  

 

 














iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve