Lembut, licin Dan Segar Sepanjang Hari Dengan Rangkaian Pembersih Wajah SAFI

Lembut, licin Dan Segar Sepanjang Hari Dengan Rangkaian Pembersih Wajah SAFI



 Memiliki kulit yang lembut seakan kulit bayi merupakan impian wanita khususnya buat wanita yang mementingkan aspek penjagaan Kulit. Kulit yang lembut , licin , segar dan cantik dapat meningkatkan lagi daya keyakinan diri seseorang untuk berdepan dengan orang awam.

Selaras dengan arus teknologi canggih pada masa kini terhasil lah produk penjagaan kulit di pasaran yang tumbuh bagai cendawan namun dalam memilih produk penjagaan kulit aspek pertama yang harus di titik berat kan oleh anda yang beragama islam adalah status halal seseuatu produk tersebut.
Produk yang dijamin akan halalnya adalah produk yang telah mencapai tahap yang ditetapkan. Ianya sangat penting  untuk kita memilih produk-produk yang halal kerana produk-produk tersebut lebih dipercayai akan kebersihan dan keselamatannya.



SAFI merupakan jenama unggul  Produk penjagaan diri Muslimah . SAFI telah menguasai pasaran Malaysia Selama hampir 2 dekad , maka tidak hairanlah bagi SAFI yang kini muncul sebagai peneraju utama di pasaran di dalam kategori produk penjagaan diri untuk Muslimah dan sekeluarga.

SAFI membawa maksud “Bersih dan Suci”, ianya disasarkan khas terutamanya buat golongan wanita Melayu yang ingin mengekalkan ciri-ciri kewanitaannya tanpa berkompromi dengan nilai-nilai agama Islamnya. Ianya Disahkan HALAL oleh JAKIM (kini HDC – Halal Development Corporation),





Lembut, licin Dan Segar Sepanjang Hari Dengan Rangkaian Pembersih Wajah SAFI
Lembut, licin Dan Segar Sepanjang Hari Dengan Rangkaian Pembersih Wajah SAFI


Sebelum Cik iena ceritakan tentang Produk SAFI ini secara lengkap.Untuk makluman semua cik iena juga merupakan pengguna Produk Safi ketika zaman persekolahan dahulu. Ianya merupakan produk yang dikatakan mempunyai harga mampu milik untuk semua golongan mahupun golongan pelajar. Almaklumlah ketika zaman persekolahan duit tak banyak nak beli produk mahal :)

Baru-baru ini cik iena juga mencuba sendiri Rangkaian Pembersih Wajah SAFI . Terdapat tiga jenis Rangkaian Pembersih Wajah SAFI yang berasaskan Habatus Sauda untuk pilihan anda mengikut jenis kulit. Untuk cik iena , cik iena lebih gemar memakai Pembersih Muka Sari Mentimun & Habbatus Sauda SAFI.

pPencuci muka, Pelembap Muka dan krim kecantikan Sari Pokok Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI
Pencuci muka, Pelembap Muka dan krim kecantikan Sari Pokok Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI
Manfaat Sari Mentimun yang ada dalam pencuci wajah tersebut mampu mengecilkan pori serta  mampu membersihkan kotoran secara mendalam dan seterusnya membuat kulit terasa lebih mulus, segar & berseri. Dengan khasiat mentimun, sel kulit mati akan mudah tertanggal malah kotoran dapat dibersihkan secara berganda.


Pembersih Muka, Pelembab Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI
Pembersih Muka, Pelembab Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI

Untuk Kulit anda pula jom cik iena terangkan mengenai Produk Safi ini jadi bolehlah anda membuat pilihan berdasarkan jenis kulit anda . Cik iena cuma ceritakan dan kongsikan tentang produk ini, selebihnya pilihan di tangan anda. Cik iena sekadar membantu anda-anda untuk membuat pilihan (^_~)

Rangkaian Pembersih Wajah SAFI Khasiat Alamiah Berganda  Yang Diperkaya 1001 Manfaat Habbatus Sauda




Tiada yang sebaik sentuhan semulajadi. Kebaikan hasil alam seperti Gamat, Pokok Lidah Buaya dan Mentimun diperakui ramai sejak zaman- berzaman bagi memberikan khasiat terhadap kulit wajah. Harus difahami bahawa membersih wajah menggunakan pembersih wajah akan menjadikan kulit lebih halus dan lembut berbanding sabun biasa. Penggunaan pembersih wajah amatlah penting kerana ia diformulasi khas untuk tekstur kulit wajah. Inspirasi ekstrak semula jadi yang selamat dan efektif pada kulit wajah menzahirkan khasiat terkitab SAFI dalam memberi yang terbaik untuk semua wanita.

Memahami keperluan wanita moden kini, SAFI menggenggam manfaat kehebatan alamiah dan diolah menjadi produk kecantikan berasaskan ekstrak tumbuhan  semulajadi. SAFI jenama halal no 1 tempatan memperkenalkan formulasi baharu dalam rangkaian pembersih wajah SAFI yang diperkaya dengan manfaat Habbatus Sauda agar khasiat pada kulit wajah dapat dipertingkatkan.

Sabda Nabi Muhammad S.A.W. dalam Hadis Riwayat Bukhari & Muslim yang dipetik dari Kitab Ash Shahihain, “Gunakanlah Habbatus Sauda kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)”

Rangkaian Pembersih Wajah SAFI adalah regim penjagaan wajah asas bagi wanita yang inginkan sentuhan semulajadi. Rasaiformulasi ekstrak semulajadi yang hadir dalam variasi berikut- Sari Mentimun & Habbatus Sauda, Sari Susu Manggis & Habbatus Sauda, dan Sari Gamat &Habbatus Sauda.

Formulasi baharu SAFI didatangkan dalam rona bungkusan serta reka bentuk produk yang selari dengan jiwa wanita yang cintakan sentuhan semula jadi, mempunyai personaliti ceria namun masih kekal ayu dan sopan.Warna biru laut, ungu dan hijau terang yang mewakili konsep alampasti kelihatan menonjol dan menarik perhatian pengguna.

Berikut adalah wahana baharu buat wajah cantik berseri:

Formulasi dipertingkat!

Habbatus Sauda atau dikenali sebagai Jintan Hitam merupakan kombinasi utama dalam formulasi baharu rangkaian Pembersih Wajah SAFI bagi membantu kulit agar kelihatan halus dan lembut semulajadi.Habbatus Sauda melindungi kulit dengan nutrien dan bahan antibakteria. Ayuh nikmati kulit lembap dan licin sepanjang hari secarasemulajadi.

1.    Rangkaian produk pembersih muka SAFI


Pembersih Muka Sari Mentimun & Habbatus Sauda SAFI
Pembersih Muka Sari Mentimun & Habbatus Sauda SAFI
a.    Pembersih Muka Sari Mentimun & Habbatus Sauda SAFI
50g- RM 6.10, 100g-RM 10.80


Rasai manfaat Sari Mentimun yang mampu mengecilkan pori. Pembersih ini mampu membersihkan kotoran secara mendalam, membuat kulit terasa lebih mulus, segar & berseri. Dengan khasiat mentimun, sel kulit mati akan mudah tertanggal malah kotoran dapat dibersihkan secara berganda! Pembersih ini sesuai untuk semua jenis kulit. Kini kulit wajah terasa halus dan pori tidak tersumbat lagi!


Pembersih Muka Sari Susu Manggis & Habbatus Sauda SAFI
Pembersih Muka Sari Susu Manggis & Habbatus Sauda SAFI


b.    Pembersih Muka Sari Susu Manggis & Habbatus Sauda SAFI
50g-RM 6.10, 100g-RM10.80


Inilah rahsia cerah berseri secara semula jadi! Terkenal dengan gelaran “Ratu buah-buahan”, rumusan khas Sari Susu Manggis menjadikan kulit wajah cerah dan lembap sepanjang hari. Pembersih ini amat sesuai untuk semua jenis kulit khususnya mereka yang berkulit kering. Alami kecerahan kulit secara semulajadi dan nikmati kelembapan kulit wajah berpanjangan!


Pembersih Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI
Pembersih Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI



c.    Pembersih Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI
50g-RM 6.10, 100g-RM 10.80

Kehebatan gamat memang diperakui ramai sebagai agen pemulihan dalam rawatan tradisional. Ia juga mampu mengawal minyak dan jerawat di samping membersihkan kulit wajah dengan sempurna tanpa cela. Tampil yakin dengan kulit bebas minyak & jerawat!




2.    Penyegar Sari Mentimun & Pokok Lidah Buaya bersama Habbatus Sauda SAFI

100ml- RM 7.50


Penyegar Sari Mentimun & Pokok Lidah Buaya bersama Habbatus Sauda SAFI
Penyegar Sari Mentimun & Pokok Lidah Buaya bersama Habbatus Sauda SAFI


Dapatkan kehebatan dua khasiat alamiah Sari Mentimun dan Pokok Lidah Buaya yang membuatkan kulit wajah anda tegang dan sentiasa lembap dengan penyegar Safi. Penyegar tanpa alcohol ini berkesan mengecilkan pori sambil membersihkan sisa kotoran. Kulitmu kini lebih segar dan bersih sentiasa.




3.    Rangkaian produk pelembap muka SAFI

Pelembap Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI
Pelembap Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI


a.    Pelembap Muka Sari Gamat & Habbatus Sauda SAFI
80g- RM 8.90

Kebaikan Sari Gamat sebagai agen pemulihan mampu mengawal minyak dengan efektif agar kulit bebas bernafas dan lebih sihat tanpa jerawat. Berikan nafas baharu serta kesegaran pada kulit wajah anda!

Pelembap Muka Sari Pokok Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI
Pelembap Muka Sari Pokok Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI


b.    Pelembap Muka Sari Pokok Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI
80g- RM 8.90

Manfaat ekstrak Sari Pokok Lidah Buaya ini umpama terapi wajah, selain menyejukkan ia juga membekalkan mineral dan vitamin yang diperlukan oleh semua jenis kulit. Kulitmu pasti terasa lebih lembap dan sihat dengan terapi wajah ini!


4.    Krim Kecantikan Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI

16g-RM 7.40


Krim Kecantikan Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI
Krim Kecantikan Lidah Buaya & Habbatus Sauda SAFI
Rumusan khas kini dipertingkat dengan gabungan Sari Pokok Lidah Buaya dengan Habbatus Sauda mengandungi nutrien semula jadi agar kulit kekal lembap dan segar sepanjang hari. Ia membantukulit wajah tampil halus, lembut dan berseri. Krim kecantikan ini amat sesuai digunakan sebagai krim pelembap dan asas solekan. Tampil cantik berseri dengan asas solekan semulajadi!


Untuk pengetahuan anda Produk SAFI ini boleh di dapati di seluruh Malaysia termasuk farmasi, pasaraya dan pasaraya hiper utama. Kebanyakan kedai pasti ada menjual rangkaian Produk SAFI kerana jenama ini telah di percayai turun temurun bahkan cik iena juga merupakan salah seorang pengguna safi semasa zaman persekolahan .
Jadi jom, bersama-sama  kita nikmati khasiat semulajadi dengan manfaat berganda Habbatus Sauda. Untuk maklumat  lanjut mengenai jenama SAFI sila layari
Instagram : @safimalaysia





iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




3 comments:

  1. Assalamualaikum..apa beza krim kecantikan dengan pelembab muka? - fieya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelembap tu untuk elak kulit kering lepas kita mencuci wajah, krim kecantikan pula biasanya sbb lapisan asas sebelum kita mekap

      Delete
  2. Krim kecantikan tu ada spf tak ye? Mcm xde kan

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve