SAFI BALQIS OxyWhite skincare untuk rawatan laser


Dua minggu yang lepas cik iena telah menjalani rawatan laser iaitu Cutera Lazer genesis . Untuk rawatan ini cik iena tidak di benarkan untuk memakai produk penjagaan wajah yang mengandungi kandungan asid kecuali asid Hyaluronic dimana asid ini baik untuk hidration.

Rangkaian penjagaan wajah SAFI BALQIS OxyWhite
Rangkaian penjagaan wajah SAFI BALQIS OxyWhite


Untuk rawatan ini cik iena perlu berpantang selama dua minggu . Jadi produk skincare yang menjadi pilihan cik iena adalah beberapa produk dari rangkaian produk SAFI BALQIS OxyWhite   . Berikutan dari artikel cik iena mengenai PENCUCI WAJAH TANPA KANDUNGAN ASID di sini cik iena ingin tulis review mengenai produk yang cik iena janjikan tempohari.

Untuk membaca diari cik iena dari segi penjagaan rawatan cutera ini boleh baca di Cutera Diary

SAFI BALQIS OxyWhite skincare untuk rawatan laser
SAFI BALQIS OxyWhite skincare untuk rawatan laser


Untuk pengetahuan anda, dalam rangkaian produk SAFI BALQIS OxyWhite ini terdapat empat produk yang tidak mengandungi asid (kecuali asid hyaluronic) iaitu SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel, SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar, SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan dan SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan Penyegar Kawalan Minyak dan Jerawat 2 Dalam 1.



Wanita dan kecantikan berpisah tiada๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Haha al kisah nak mencari pencuci muka tanpa kandungan asid. Cik iena baru lepas buat cutera laser treatment jadi dua minggu selepas rawatan tak blh pakai skincare yg ada asid.. Ya Ampun susah gile kot cari skincare tanpa asid.. Bersila la iena kt watsons n guardian baca kandungan2 skincare yg ada..Ni hasil setelah kali ke dua ke guardian..kat watson x jumpa plak time tu.. Packaging pn menarik kan warna oren mmg menyerlah..cube tgk pencuci muka korang mesti ada asid hehe.. Sama la ngan iena yg sblm ni semua ade kandungan asid.. Haaa yg ni Pembersih dan penyegar 2 dalam 1 Safi Balqis Oxywhite. Lepas tu kan kan ade promosi kahlahkah tambah lagi aunty promoter kt guardian kl sentral ni rajin nau promote, dok bg cik iena pakai tester..tolong cik iena cari pencuci muka tanpa asid.. Maka terjebak la beberapa skincare safi balqis oxywhite yg lain.. Haaa kalau story kt sini panjang awakkkk.. Klik link dekat bio atau pergi www.ienaeliena.com blh la baca hokeyh๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ #safi #safibalqis #safibalqisoxywhite #cuteralazer #cuteralazertreatment #ienaeliena #blogger #bloggermy #bloggermalaysia #lifestyleBlogger #beautyblogger #fashionblogger #socialMediaInfluencer #instagood #photooftheday #fashion
A post shared by Malaysian Blogger๐Ÿ’„๐Ÿ‘ ๐Ÿ‘—๐Ÿ‘œ๐Ÿด๐Ÿน (@ienaeliena) on

SAFI BALQIS OxyWhite TANPA Kandungan Asid untuk rawatan laser cik iena


  1. SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel
  2. SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar
  3. SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan 
  4. SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan Penyegar Kawalan Minyak dan Jerawat 2 Dalam 1.



Sepanjang tempoh dua minggu tersebut cik iena menggunakan produk dari  SAFI BALQIS OxyWhite . Ternyata bukan mudah untuk mencari produk penjangaan wajah yang tidak mempunyai asid untuk cik iena yang menjalani rawatan laser.

Mungkin pada anda tidak penting, tapi penting bagi cik iena, apa guna buat rawatan laser mahal-mahal kalau kita tak jaga betul-betul. Untuk mendapatkan hasil terbaik kita juga perlu berusaha untuk mencari produk penjagaan wajah yang sesuai untuk tempoh dua minggu tersebut.

Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah Normal)
Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah Normal)



Okay di sini juga cik iena nak kongsi secara ringkas tentang sebahagian dari  produk SAFI BALQIS OxyWhite yang ada dipasaran termasuk empat produk SAFI BALQIS OxyWhite tanpa kandungan asid yang cik iena guna. Untuk makluman juga kini cik iena dah habis tempoh 2 minggu tanpa skincare yang mengandungi asid. Jadi cik iena suda mula memakai SAFI BALQIS OxyWhite yang lain.

Untuk pengetahuan anda juga, kandungan asid yang di gunakan di dalam produk yang lain adalah di luluskan untuk produk kecantikan cuma bagi anda yang menjalani rawatan laser seperti cik iena sahaja tidak boleh :)


SAFI JENAMA HALAL TEMPATAN

SAFI  merupakakn jenama halal no 1 tempatan yang  memperkenalkan formulasi baharu dalam rangkaian penjagaan kulit SAFI Balqis yang diperkaya dengan Formulasi OxyWhite iaitu gabunganNano Oxygen dan Nano BioWhite agar kulit wajah tampil lebih sihat dan cerah sempurna. Kelahiran baharu dalam legasi kecantikan SAFI ini dikenali sebagai SAFI BALQIS OxyWhite.

SAFI BALQIS OxyWhite

Apabila kulit berada dalam keadaan yang sihat serta mempunyai oksigen yang mencukupi, kulit wajah mampu cerah dengan lebih cepat dan efektif  maka tidak hairanlah SAFI BALQIS OxyWhite mampuk mencerahkan kulit wajah kerana gabungan teknologi Nano Oxygen yang digunakan.

Keadaan udara yang tercemar serta sinaran UV yang berbahaya menyebabkan oksigen yang terdapat di dalam kulit semakin berkurangan.Tambahan pula, ramai tidak sedar akan sinaran IR (Infra-merah) daripada matahari dan benda berbahang dapat menyebabkan kulit menjadi semakin kusam dan gelap.

SAFI BALQIS OxyWhite  memberikan kulit 2 tona lebih cerah


SAFI BALQIS OxyWhite bukan sahaja memberikan kulit 2 tona lebih cerah, malah menjadikan kulit sihat dari dalam secara semulajadi.Setiap satu daripada variasi produknya memberikan manfaat sendiri dalam mengatasi masalah kulit yang gelap dan kusam



Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah Normal)
Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah Normal)



Setiap penghasilan produk keluaran SAFI dilakukan berdasarkan penyelidikan oleh SAFI Excelence in Research andInnovation (SERI Research Institute) yang terletak di Subang Jaya. Makmal Research And Development  .Halal terbesar di Asia Tenggara ini menggunakan sumber bahan global yang berkualiti tinggi dan tidak diuji pada haiwan, agar dapat menjamin keberkesanan produk dan memperkukuhkan falsafah SAFI- Selamat dan Suci. Gabungan teknologi serta kepakaran yang kami ada menjadikan produk tempatan ini setanding dengan produk jenama antarabangsa

Formulasi OxyWhite dari gabungan teknologi Nano Oxygen dengan Nano Biowhite




Formulasi OxyWhite terhasil daripada gabungan teknologi Nano Oxygen dengan Nano Biowhite supaya kulit wajah kelihatan sihat berseri dan cerah sempurna. Teknologi Nano Oxygen bertindak membebaskan oksigen tambahan kedalam lapisan epidermis kulit wajah agar mengaktifkan sel kulit supaya membantu Nano BioWhite untuk mempercepatkan proses pencerahan kulit secaraefektif dengan memperlahankanpembentukan melanin yang menjadi punca pigmentasi sambil meratakan tona kulit. Hasilnya, kulit menjadi lebih sihat berseri dan cerah sempurna



Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Kawalan Minyak)
Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Kawalan Minyak)



Bukan sekadar menggabungkan dua jenis teknologi nano, keberkesanan formulasi sedia ada turut dipertingkat di dalam produk baru ini. Penanggal solekan SAFI kini dilengkapi dengan teknologi Micellar yang mampu menanggal solekan, minyak dan habuk dalam satu sapuan pada permukaan wajah.

Manakala manfaat perlindungan yang terkandung dalam Krim Siang SAFI juga dipertingkat dengan teknologi Pelindung IR (Infra-Merah) bagi melindungi wajah daripada sinaran Infra-Merah dari matahari dan bahang yang boleh menyebabkan kulit menjadi kusam dan gelap


Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah Normal)

  1. SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka
  2. SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub
  3. SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar
  4. SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR
  5. SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel 
  6. SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15
  7. SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan  
  8. SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan

Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Kawalan Minyak)
  1. SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak dan Jerawat
  2. SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan Penyegar Kawalan Minyak dan Jerawat 2 Dalam 1
  3. SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat


Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah Normal)








SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka



SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka
SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka


Aktiviti harian dan faktor persekitaaran merupakan punca kulit wajah anda kotor, kusam dan tidak bermaya. SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka merupakan Formulasi dengan Teknologi Mikro-Buih yang mewah berkrim yang bertindak untuk :

  • Membersih jauh ke dalam liang pori
  • Menghilangkan baki kotoran dan sisa solekan
  • Mengekalkan kelembapan selepas penggunaan
  • Sesuai untuk semua jenis kulit


 Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka


 Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka
 Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka

Bertekstur lembut dan creamy .  Buih lembut serta halus serta haruman yang wangi  semasa mencuci wajah




Harga  Pasaran : RM7.30 untuk 50g dan  RM12.30 untuk 100 g (selepas 6% GST)



SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub




SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub
SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub


Sel kulit mati dan sisa kotoran merupakan salah satu punca kulit muka kusam, kotor dan tidak bermaya.  SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub merupakan Formulasi tanpa buih yang diperkaya dengan butiran halus manik Aprikot yang bertindak untuk :

  • Menanggalkan sisa kulit mati serta bintik hitam tanpa mencalarkan kulit
  • Membersih secara mendalam ke liang pori untuk menanggalkan kotoran dan sebum yang terperangkap
  • Dirumus dengan pH seimbang
  • Sesuai untuk semua jenis kulit


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub


Tekstur lembut yang terdapat butiran manik halus aprikot yang bertujuan untuk mengangkat sisa kototan dan sisa kulit mati


Harga Pasaran  RM12.90 Untuk 100g (selepas 6% GST)







SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar



SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar
SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar

Liang pori akan terbuka selepas membersih kulit wajah dimana ianya akan menyebabkan kulit terdedah kepada kotoran. Penyegar SAFI BALQIS OxyWhite ini bertindak untuk :
  • Mengecilkan liang pori agar kulit wajah bersih dengan Ekstrak Cendawan
  • Menyediakan kulit wajah untuk menerima produk seterusnya dengan lebih berkesan
  • Memberi kesegaran tanpa meninggalkan rasa melekit dengan formulasi tanpa alkohol

Harga Pasaran : RM10.90 utuk 100ml (Selepas 6% GST)




SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR



SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR
SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR


Sinaran matahari dan penghawa dingin merupakan punca kulit wajah menjadi kusam, gelap dan kering. Krim pelembap siang ini bertindak untuk:

  • Menjadikan kulit 2 tona lebih cerah
  • Melindungi daripada radiasi UVA dan UVBdengan SPF20PA++
  • Mencegah kulit jadi gelap akibat radiasi infra-merah (IR) dengan Pelindung IR
  • Melindungi kulit daripada radikal bebas secara 100%
  • Mencerah kulit dengan pantas dan intensif
  • Menghaluskan kulit
  • Menyaramatakan tona kulit


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR


SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR

 Tekstur lembut dan berbau harum. Mudah di aplikasikan .



Harga Pasaran RM 20.20  untuk 45gm (selepas 6% GST)


SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel



SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel
SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel


SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel merupakan Pelembap gel yang berasaskan air dengan tekstur ringan yang memberi lembapan sehingga 24 jam bertindak:
  • Mencerah dan meredakan ketidakselesaan pada kulit wajah
  • Vitamin B3 menyamaratakan tona kulit muka
  • Asid Hialuronik memberi lembapan mendalam dan berpanjangan
  • Mudah meresap ke dalam kulit tanpa meninggalkan kesan melekit
  • Sesuai untuk kulit kombinasi dan kulit berminyak, siang ataupun malam



Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel

Tekstur gel lembut, ringan, sejuk dan mudah diaplikasikan


Harga Pasaran RM 20.20 untuk 45gm (selepas 6% GST)



SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15


SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15
SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15


SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15 mrupakan Krim pencerah lengkap yang berasaskan air ini diperkaya dengan Mineral Insta-Cerah bertindak untuk :
  • Mencerahkan kulit wajah dengan ketara
  • Menyamaratakan tona kulit wajah dengan ketara
  • Melindungi kulit wajah daripada sinaran UV berbahaya
  • Mengurangkan pembentukan bintik hitam
  • Memberi lembapan berpanjangan tanpa rasa melekit
  • Mengurangkan kilap pada kulit wajah yang berminyak

Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15

 Tekstur lembut dan berbau harum. Mudah di aplikasikan .



Harga Pasaran RM14.90  Untuk 40g(Selepas 6% GST)





SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan



SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan
SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan


Tona kulit wajah yang tidak sekata menyebabkan muka kurang menyerlah. Untuk mengatasi masalah ini SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan amat sesuai untuk digunakan kerana Krim ini bertindak untuk :
  • Sebagai asas solekan untuk menutup cela dengan sempurna
  • Melindungi kulit daripada sinaran UV di samping memudarkan pigmentasi
  • Mengekalkan lembapan dan melembutkan kulit wajah
  • Menyamaratakan tona kulit


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan



Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan

Tekstur yang mudah diaplikasi dan tidak kering

Harga Pasaran RM8.60 untuk 16 g (selepas 6% GST)


SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan



SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan
SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan


Solekan yang tidak dibersihkan dengan sempurna akan menyebabkan liang pori tersumbat.  Oleh itu SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan dicipta khusus untuk membersihkan solekan dengan sempurna. Pembersih solekan dengan Teknologi Micellar berasaskan air ini bertindak:

  • Menanggalkan solekan serta kotoran dengan mudah dan sempurna
  • Mengekalkan kelembapan dan meningkatkan keanjalan kulit dengan kandungan Bio Hialuronik
  • Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif

Harga Pasaran RM17.40 untuk 200ml (selepas 6% GST)


Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Kawalan Minyak)




SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak dan Jerawat




SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak & Jerawat
SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak dan Jerawat


Kulit wajah yang berminyak menjadi punca pembiakan bakteria serta pembentukan sebum yang akan menghasilkan jerawat di kulit muka. Pembersih wajah khas untuk kulit berminyak ini bertindak untuk :
  • Membersih dengan mendalam agar kulit bebas kotoran dan minyak
  • Mengawal jerawat dengan menyerap lebihan minyak dan kotoranyang terkumpul di dalam liang pori kulit
  • Mineral Zink Mikro mengawal pembentukan sebum untuk mencegah jerawat
  • Sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak dan Jerawat



Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak & Jerawat
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak dan Jerawat
Bertekstur lembut dan creamy .  Buih lembut serta halus serta haruman yang wangi  semasa mencuci wajah

Saiz Pek : 50g/ 100g , PriceRM7.30/ RM12.30 (after 6% GST)



SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan Penyegar Kawalan Minyak dan Jerawat 2 Dalam 1


SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih & Penyegar Kawalan Minyak & Jerawat 2 Dalam 1
SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan Penyegar Kawalan Minyak dan Jerawat 2 Dalam 1

Sisa kotoran dari udara tercemar adalah punca kulit wajah berminyak dan berjerawat. Pembersih dan penyegar 2 dalam 1 ini bertindak untuk :
     
  • Membersih dengan mendalam untuk mengurangkan sisa kotoran sambil mengecilkan pori
  • Manik Mikro dengan kandungan Minyak Tea Tree dan Vitamin E membantu mengurangkan pembentukan jerawat
  • Mineral Mikro mengawal pembentukan sebum
  • Formulasi tanpa sabun mengekalkan kelembapan pH kulit
  • Kandungan Mentol menyejuk dan menyegarkan kulit muka


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan Penyegar Kawalan Minyak dan Jerawat 2 Dalam 1 



Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih & Penyegar Kawalan Minyak & Jerawat 2 Dalam 1
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih dan  Penyegar Kawalan Minyak dan  Jerawat 2 Dalam 1

Tekstur lembut , berbuih banyak menanggalkan kotoran serta kandungan  mentol yang menyegarkan

Harga Pasaran  RM17.40 untuk 150ml (selepas 6% GST)

SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat


SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat
SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat

 
Kulit wajah yang berjerawat menyebabkan anda berasa tidak yakin dan kurang selesa. Dengan formulasi 99.9% Anti-Bakteria, krim ini bertindak:

  • Sebagai rawatan intensif anti jerawat
  • Menghalang pembentukan bintik hitam
  • Memudarkan parut jerawat
  • Mineral Zink Mikro mengawal pembentukan sebum untuk mencegah jerawat
  • Meredakan kulit kemerahan dengan Lipid Enhancer semulajadi meredakan kemerahan
  • AHA semula jadi mengawal jerawat punca bakteria


Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat



Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat
Tekstur SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat

Bertekstur lembut dan c reamy dengan haruman yang wangi


Harga Pasaran : RM11.90 (selepas 6% GST) untuk 15 gram
Dapatkan di Lazada dengan Harga RM 10.70 selepas diskaun- sila klik BELI Krim Anti Jerawat di LAZADA



Menarik bukan? banyak betul rangkaian produk SAFI BALQIS OxyWhite . Yang paling cik iena suka ada diantara rangkaian produk SAFI BALQIS OxyWhite yang tidak mengandungi asid yang mana ianya sangat sesuai untuk cik iena yang baru menjalani rawatan laser.

Produk safi ini sememangnya sangat terkenal di Malaysia jadi anda boleh dapatkan di mana-mana pasaraya kecil mahupun besar, farmasi, watsons, guardian , kedai-kedai runcit mahupun di toko jamu. Pada anda yang gemar membeli secara dalam talian juga boleh beli di LAZADA


Untuk maklumat  lanjut mengenai Produk SAFI sila layari
Instagram : @safimalaysia

















0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve