Grab The Promo

Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic

Lulur atau Scrub telah menjadi ritual dan tradisi bagi kaum wanita khususnya dalam penjagaan tubuh badan. Ia telah menjadi tradisi bagi mendapatkan tekstur kulit badan yang halus, cantik dan mulus terutamanya buat bakal pengantin baru mahupun buat pasangan yang sudah berumahtangga. Bukan sahaja wanita muda yang suka akan aktiviti lulur atau skrub ini malahan golongan ibu bapa serta nenek-nenek kita masih mengamalkan tradisi ini.

Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic


Scrub merupakan salah satu kosmetik tradisional, yang biasanya dibuat dari bunga dan herba lain sangat berguna untuk kecantikan dan kecerahan kulit. Ianya juga didatangkan dengan aroma tersendiri yang membuatkan minda berasa tenang dan dapat dijadikan sebagai aromatherapi diri.

Manfaat Lulur atau scrub ini juga boleh digunakan sebagai terapi untuk melegakan keletihan terhadap semua aktiviti yang dijalankan setiap hari. Berikut merupakan manfaat lulur buat kita semua :-

Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic
Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic

Kebaikan Lulur Atau Scrub Badan


  1. Menanggalkan Sel Kulit Mati
  2. Mencerahkan Kulit
  3. Menenangkan Otot yang kaku
  4. Sebagai Aromatherapi
  5. Menegangkan Kulit
  6. Melembutkan Kulit


Menanggalkan Sel Kulit Mati

Sebenarnya fungsi utama scrub adalah untuk membantu menanggalkan kulit mati. Ianya dapat membantu agar anda mendapat kulit lebih cantik dengan kulit baru setiap hari. Walau bagaimanapun, adalah disyorkan untuk tidak melakukan lulur setiap hari Kerana kulit sudah mempunyai sistem sendiri, Untuk pengetahuan ada masanya kulit akan mengupas atau tumbuh baru.
Jadi gunakan lulur sekurang-kurangnya 2 kali setiap minggu bagi membantu pengelupasan kulit.


Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic

Mencerahkan Kulit

Manfaat lulur juga dipercayai sangat berkuasa untuk mencerahkan kulit. Selepas sel kulit mati ditanggalkan, ia akan digantikan dengan kulit baru yang cerah. Jadi wajah cerah akan kelihatan bersinar dan bersinar setiap hari.

Menenangkan Otot yang kaku

Dengan lulur juga membantu anda menenangkan otot anda dimana ketika anda melulur, anda akan melakukan urutan di kawasan kawasan tertentu jadi ianya juga membantu untuk menegangkan otot dan membantu untuk peredaran darah yang baik..Menarik bukan,  selain menegangkan kulit, membersihkan kulit dari sel-sel mati ,lulur ini juga baik untuk melegakan otot-otot tubuh yang kaku. Terutama buat wanita bekerjaya yang sangat sibuk,

Sebagai Aromatherapi

Dalam lulur badan juga ada bau dan aroma yang menenagkan. Biasanya ia sebagai tambahan kepada terapi wangian aromaterapi yang memberikan  kesan dan keselesaan yang menenangkan bagi penggunanya. Rasa keselesaan yang membuatkan wanita berasa tenang . Dengan kata lain faedah lulur juga boleh menjadikan minda lebih tenang dan tenang.

Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic

Menegangkan Kulit

Menggunakan lulur juga boleh digunakan sebagai cara untuk menegangkan lagi kulit terutamanya buat anda yang sudah berusia atau buat anda yang mempunyai masalah kulit yang kasar.

Melembutkan Kulit

Manfaat lulur juga membantu tubuh menjadi lebih lembut dan lembut. Kerana lulur membantu anda mengekalkan dan menjaga kulit agar tetap cantik dan awet muda.





Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger


Menarik bukan kebaikan lulur atau scrub ini ? Baru-baru ini Cik iena telah dijemput untuk menhadiri Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger bertempat di Bawaigo Plus Cafe . Cik iena telah berpeluang mencuba sendiri Skrub Badan keluaran Asianic ini. Untuk pengetahuan Cik iena telah menggunakannya selama seminggu lebih untuk kekerapau 2 hari sekali.

Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger
Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger


Jadi, disini Cik iena ingin kongsikan tentang produk Scrub  terbaru keluaran Jenama Asianic yang mana jenama ini terkenal dengan jenama tempatan yang mengeluarkan rangkain produk spa penjagaan diri di rumah.

Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger
Cik iena di Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger

Asianic mengeluarkan rangkaian produk SPA penjagaan diri di rumah bagi memudahkandan  menjimatkan masa,tenaga dan wang ringgit bagi pengguna. Produk ini dikatakan dapat memberikan sentuhan yang lebih memuaskan tanpa pergi ke pusat perawatan badan di luar.


Dengan adanya produk penjagaan diri ala SPA di rumah sendiri keluaran Asianic, pengguna dapat membuat pilihan produk yang selamat, sesuai dan mempunyai pelbagai pilihan mengikut citarasa sendiri.

Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger
TErima Kasih Asianic bagi Cik iena Skrub yang banyak.Cik iena memang suka dan akan amalkan selalu untuk dapatkan kulit cantik , lembut dan halus mulus gebus gebas hehe


Dengan Lulur Scrub Asianic, anda tidak lagi perlu membayar kos yang agak mahal di spa malah boleh dijadikan aktiviti hujung minggu danwaktu senggang bersama keluarga. Lulur Scrub adalah salah satu penjagaan kulit badan agar sentiasa lembut, bersih dan dapatmenghilangkan sel-sel kulit mati.

Lulur Scrub Asianic dapat membersihkan dan menyingkirkansel kulit mati di samping dapat mencerah bahagian bahagian anggota badan yang tersembunyi. Menjadikan kulit lebih cantik halus, gebu, cerah dan dapat menghindarkan bau badan. Dengan penggunaan yang konsisten, produk ini dapat membantu memperbaiki tekstur agar lebih tegang selain dari mengurangkan dehidrasi pada kulit badan.

Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger
Cik iena bersama rakan blogger di Majlis pelancaran Lulur Scrub Asianic Bersama Blogger


Lulur Scrub Asianic diformulasikan daripada bahan-bahan semulajadi untuk memberi
kesan maksimum penggunaan. Bagi yang suka memanjakan diri dengan berlulur, Lulur Scrub
Asianic adalah pilihan yang terbaik.

Lulur Scrub Asianic
4 VAriasi Lulur Scrub Asianic


Terdapat 4 variasi iaitu Seri 7 Bunga, Betik, Susu Beras dan juga Delima. Anda boleh memilih ikut kesukaan sendiri dan rasai sendiri aroma dan kenikmatan spa lima bintang di rumah sendiri dengan rangkain produk Lulur Scrub Asianic.





Lulur Scrub Asianic



Dengan teknologi serba moden sekarang, mandian Seri 7 Bunga boleh dibuat sendiri
dengan lebih tenang. Mandian Seri 7 bunga adalah tradisi budaya bagi memberi seri kepada
bakal pengantin, anak dara dan bagi mengelak diri dari perkara yang kurang baik.












Lulur Scrub Asianic






Ekstrak Betik dapat memberi kelembapan kepada kulit.













Lulur Scrub Asianic







Susu beras pula melembut disamping merawat kulit agar sentiasa sihat dan cerah .











Lulur Scrub Asianic


Delima dapat mengembalikan sel, melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit  dan membantu pembentukan semula tisu-tisu badan.






Cara Penggunaan


Bersihkan badan terlebih dahulu dengan sabun mandian kemudian oleskan lulur di tubuh dan gosok ke seluruh badan. Selepas gosok pada badan , biarkan selama beberapa minit dan kemudian bilas dengan air bersih .

Tips Kulit Putih Halus Mulus


Lulur Scrub Asianic
Cik iena bergambar bersama 4 variasi Lulur Scrub Asianic

Bagi anda yang inginkan kesan optimum seperti di SPA . Anda boleh ikuti langkah dibawah namun Cik iena cadangkan ianya di buat pada hujung minggu. Jika untuk kegunaan harian memadai dengan cara yang cik iena nyatakan diatas.


Cara Penggunaan Lulur dengan Kesan Optimum Seperti di SPA



Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic

Langkah 1 : Mandi Dengan Sabun Antiseptik

Sebelum anda menggunakan lulur, pastikan badan anda bersih dari kotoran dan peluh yang  melekat pada badan anda. Mandi dengan sabun antiseptik, kerana sabun antiseptik boleh menghapuskan kuman dan bakteria yang melekat pada kulit anda. Bersihkan badan dengan teliti supaya kotoran di dalam liang kulit anda dapat di buang.

Tahap pertama ini penting bagi anda untuk melakukan sebelum berlulur agar lulur yang akan anda gosokkan pada tubuh anda nanti dapat meresap ke lapisan kulit anda dengan sempurna. Selepas mandi, jangan lupa untuk mengeringkan badan menggunakan tuala yang bersih.



Langkah 2 : Guna Minyak Badan/ body oil Sebelum Scrub Badan

Selepas badan anda kering, letakkan minyak atau minyak badan ke badan anda untuk semua bahagian badan anda. Seeloknya gunakan minyak zaitun pada kulit anda. Penggunaan minyak zaitun sebelum anda menggunakan lulur boleh membantu melembapkan kulit anda dan memudahkan proses mengeluarkan kotoran dan kulit mati apabila anda berlulur. Semasa menggosokkan lulur pada badan anda, anda boleh melakukan urutan ringan untuk melegakan badan anda.

Langkah 3 : Sapukan Lulur Scrub Asianic dan diam seketika

Selepas anda memakai minyak, gunakan Lulur Scrub Asianic  di seluruh kulit anda secara merata. Lulur Scrub Asianic  yang mengandungi scrub halus ini sangat berkesan untuk membantu mengeluarkan sel kulit mati dari kulit anda tanpa melukakan kulit anda. Selepas itu, biarkanlah seketika skrub yang telah dilapisi rata pada badan sehingga separuh kering.

Jangan lupa aplikasikan scrub pada semua lipatan badan seperti ketiak, siku, kaki, pangkal paha dan leher.

Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic

Langkah 4 : Bantu pengelupasan dengan Pergerakan Urut

Apabila gosok di dalam badan anda separuh kering, permudahkan proses pengelupasan dengan pergerakan tangan membulat untuk menanggalkan sel kulit mati dari kulit anda.
Buat isyarat urutan yang sama untuk membersihkan kulit dari kulit anda.

Jika anda pernah melakukan scrub di salun kecantikan, Cik iena yakin anda mungkin memahami apa yang sedang Cik iena sampaikan. Teknik pergerakan urutan yang sama amatlah penting untuk peredaran darah. Pergerakan urut ini bukan sahaja dapat membantu peredaran darah yang licin di bawah lapisan kulit anda, tetapi juga membantu penyerapan nutrien dari gosok ke kulit anda.


Langkah 5 : Biarkan Selama Beberapa Saat Sebelum Ianya Dibersihkan

Setelah anda selesai menggosok Lulur Scrub Asianic dari seluruh badan anda, biarkan badan anda menyerap lulur yang tinggal yang masih melekat pada kulit selama 10 hingga 15 minit. Kemudian, bersihkan dengan membilasnya dengan air. Anda tidak lagi perlu menggunakan sabun untuk membersihkan selebihnya. Bilas kulit anda dengan teliti supaya tidak ada lagi sisa scrub yang tertinggal di kulit anda.

Selepas anda pastikan kulit anda benar-benar bersih, kemudian keringkan dengan tuala bersih.
Sekiranya anda melakukan ke lima-lima langkah diatas anda akan mendapat kesan optimum seperti anda lakukan scrub di SPA. Untuk pengetahuan anda,itulah cara untuk melakukan scrub yang betul untuk memanfaatkan khasiat scrub tersebut. Lakukan scrub dengan cara-cara di atas secara teratur sekali seminggu untuk mendapatkan hasil yang berkesan dan maksimum.


Sumber : beautynesia.id/9142

Review Lulur Scrub Asianic


Cik iena menggunakan Lulur Scrub Asianic ini dua hari sekali selama hampir dua minggu dan adakalanya Cik iena menggunakan setiap hari kerana Cik iena suka akan kesan dan harumannya.Tektur butiran skrubnya yang halus dan tidak kasar membuatkan ianya sesuai di gunakan setiap hari berbeza dengan skrub badan jenama lain yang mempunyai butiran kasar yang boleh melukakan permukaan kulit.

Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic
Tips Kulit Putih Halus Mulus | Lulur Scrub Asianic


Jadi Ianya amat sesuai di gunakan setiap hari kerana tidak akan melukakan kulit. Harumannya yang wangi juga boleh dijadikan sebagai aroma terapi ketika anda mandi . Jika anda membilas dengan sabun dan air bersih anda akan rasai kesan serta merta kulit anda yang akan licin dari sebelumnya.

Cik iena dapati tekstur scrub ini tidak melekit seperti sesetengah scrub yang pernah cik iena cuba sebelum ini dimana Cik iena perlu membilas dengan sabun mandian sekali lagi bagi menghilangkan rasa melekit di badan.

Lulur Scrub Asianic
Tekstur dan Lulur Scrub Asianic - dari kiri delima, betik, susu beras dan Seri 7 Bunga


Dengan Lulur Scrub Asianic Cik iena tidak perlu membilas badan dengan sabun mandian lain selepas  berlulur. CIk iena ni kesuntukan masa, nak cepat , kebiasaannya Cik iena tak bilas dengan sabun lain. Selepas berlulur Cik iena bilas dengan air bersih sahaja kerana haruman nya cukup harum dan melekat bada badan tambahan lagi tiada kesan melekit. Kulit akan terasa lembut dan lembap.

Dengan penggunaan lulur ini juga dapat membantu membuang daki-daki dibahagian pelipat. Ianya juga dapat membantu Cik iena untuk menanggalkan sel kulit mati yang kelihatan tidak cantik di kulit  dimana ianya kelihatan seperti kulit tona tidak sekata. Dengan menggunakan Lulur Scrub Asianic ini mudah bagi Cik iena untuk menanggalkan sel-sel kulit mati dalam masa yang sama menyekatakan tona kulit.

Untuk mendapatkan kesan yang optimum anda boleh gunakan 5 langkah yang cik iena nyatakan diatas. Insya Allah CIk iena akan cuba tips ini pada hujug minggu . Antara ke empat-empat variasi scrub keluaran Asianic cik iena lebih suka akan Seri 7 bunga dan susu beras.



Rating

9/10

Rasai sendiri spa lima bintang di rumah sendiri dan pasti anda akan terpesona dengan
rangkaian produk Lulur Scrub dengan harga RM 16.90 setiap satu.

Kini produk Asianic boleh didapati di hampir semua parasaraya besar di Malaysia, farmasi dan kedai kedai runcit seluruh Malaysia. Produk Asianic juga boleh dibeli melalui talian antaranya AladdinStreet.com, Lazada, 11 Street, Coopmall.my , Cmasa.my , Facebook Asianic Halal dan juga melalui laman sesawang : www.wonderlandprimary.com .



Untuk Maklumat Lanjut :

Web          : www.wonderlandprimary.com
Facebook : Asianic
Instagram : @asianic.hq


Kepada Pengusaha SPA yang berminat untuk menggunakan Barangan Asianic Sebagai Salah satu produk di SPA anda sila kunjungi atau hubungi :

WONDERLANDPRIMARY SDN BHD (877104-M)
No.17, Jalan PJS 5/26,
Taman Desaria,
46000 Petaling Jaya , Selangor.
Tel : +603 7782 6308    Fax :  +603 7783 6308

















0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve