SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga

Pengambilan makanan tambahan penting bagi meningkatkan imunisasi badan. Pengambilan makanan tambahan seperti pil-pil vitamin, spriluna,makanan organik dan susu dapat memberikan antibodi kepada badan. Contohnya, makanan tambahan yang dapat meningkatkan imunisasi badan kita ialah SeraiMas Kurma Hidayah.

SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga


Pengambilan makanan tambahan secara konsisten boleh mencegah pelbagai penyakit kronik. Penyakit kronik seperti kencing manis,darah tinggi dan kanser dapat diatasi dengan pengambilan makanan tambahan. Pengambilan makanan tambahan juga penting dalam usaha menjayakan pemakanan secara sihat oleh masyarakat.

Pada masa kini, kebanyakan masyarakat  sibuk dengan kerjaya dan tidak mempunyai masa rehat yang cukup untuk melakukan senaman. Kebanyakan  masyarakat kini mempunyai masa rehat mereka kurang daripada 5 jam sehari. Oleh itu,pengambilan makanan tambahan dapat membantu mereka menjaga kesihatan dalaman.




SeraiMas Kurma Hidayah


Antara makanan tambahan yang Cik iena pernah cuba adalah SeraiMas Kurma Hidayah . ia merupakan produk keluaran SeraiMas Herbs Sdn. Bhd.  SeraiMas merupakan Syarikat yang terkenal dengan pengeluaran produk berasaskan herba alam semulajadi yang dapat memberi kesempurnaan dalam kehidupan seharian

SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga



SeraiMas Kurma Hidayah boleh dikatakan jus mampu milik yang menggabungkan 6 Formulasi lengkap nutrisi bahan semulajadi Iaitu Madu, Kurma, Buah TiĆ­n, Kismis, Goji dan Delima.
 Ianya dihasilkan dengan formulasi terbaik bagi membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk membekalkan tenaga, meningkatkan tahap kesihatan serta kecergasan tubuh badan.

Bahan yang terkandung dalam SeraiMas Kurma Hidayah juga adalah bebas daripada gula sintetik,tekstur dan rasa jus ini adalah dari manisan bahan semulajadi. Untuk pengetahuan jus ini sesuai diamalkan oleh semua peringkat usia.

SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga

Nutrisi lengkap Bahan Semulajadi Gabungan 6 dalam 1 


  1. Madu
  2. Buah Tin
  3. Kurma
  4. Kismis
  5. Goji berry
  6. Delima

Keistimewaan SeraiMas Kurma Hidayah


  • Bahan semulajadi 
  • Selamat dengan sijil Halal dan sijil KKM
  • Bebas gula • Pemanis semulajadi
  • Meningkatkan tenaga
  • Bebas kolestrol 
  • Melindungi bakteria baik 
  • Penyelenggaraan kesihatan Keseluruhan untuk organ anda
  • Mudah untuk mengambil dan larut dalam bentuk cecair
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
  • Peningkatan keselamatan untuk mengekalkan keaslian produk 

Siapa yang patut amalkan SeraiMas Kurma Hidayah?

  • Ibu Mengandung 
  • Kanak-kanak seawal usia 2 tahun 
  • Lelaki dan Wanita 


SeraiMas Kurma Hidayah telah diiktiraf mencapai standard kebersihan, kualiti, keberkesanan & keselamatan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) & Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)

SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga


SeraiMas Kurma Hidayah Jus Nutrisi lengkap


  • Tiada gula sintetik 
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang lebih cekap 
  • Pengguna selamat menggunakannya tanpa sebarang keraguan dan terhindar dari bahanbahan yang terlarang 
  • Mempunyai sistem keselamatan verifikasi ketulenan product yg mesra pengguna

SeraiMas Kurma Hidayah Diiktiraf selamat oleh

  1. Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
  2. Halal JAKIM
  3. Amalan Perkilangan Baik
  4. Asia Pacific Super Health Brand 2018-2020 
  5. Pensijilan MAL: MAL18076086TC

Panduan dan Cara pengambilan SeraiMas Kurma Hidayah


SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga


1. Diambil 1jam sebelum makan atau ketika perut kosong
2. Dewasa: 2 kali sehari iaitu 2 sudu besar (30ml)
    a)Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
    b)Sebelum makan malam

3. Kanak-kanak: 2 kali sehari iaitu 1 sudu teh (5ml)
    a)Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
    b)Sebelum makan malam

4. Goncang dahulu sebelum minum
5. Simpan ditempat yang kering dibawah 30 celcius
6. Jika ada mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan lain, jarakkan pengambilan selama satu jam
7.Untuk mendapatkan keberkesanan yang efektif, amalkan 8 gelas air putih sehari

SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga

 Harga SeraiMas Kurma Hidayah


Ianyamerupakan jus makanan tambahan pada harga mampu milik iaitu RM25.90 sahaja untuk Isipadu 270ml .




Review SeraiMas Kurma Hidayah


Disini Cik iena ingin kongsikan sedikit review Cik iena dari pengambilan SeraiMas Kurma Hidayah ini. Selepas mengamalkan SeraiMas Kurma Hidayah ini Cik iena dapat merasakan badan lebih bertenaga dan tidak mengantuk. Jika kebiasaannya Cik iena cepat penat dan sering mengan tuk, selepas pengambilan SeraiMas Kurma Hidayah badan akan berasa segar.

SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga


Rasa SeraiMas Kurma Hidayah juga tidak terlalu pekat, dan tidak manis serta terdapat rasa mint yang membuatkan badan berasa segar sejurus selepas pengambilan. Fikiran pun rasa tenang.  BErcakap mengenai SeraiMas Kurma Hidayah mampu memberikan tenaga buat Cik iena, pasti ada sebab mengapa Cik iena atau mungkin juga anda mengalami masalah kurang tenaga dan cepat letih seperti Cik iena.


Antara faktor-faktor penyebab kepada kekurangan tenaga adalah

1.  Dehidrasi

Dehidrasi dapat membuatkan anda merasa lesu dan letih untuk konsentrasi. Bahkan dehidrasi juga menyebabkan penurunan berat badan sehingga 3 peratus dari berat badan sebenar.

2. Gadget

Cik iena yakin zaman sekarang sangat ramai yang menggunakan gadjet termasuklah Cik iena sendiri. Penggunaan gadget sehingga larut malam seperti Memeriksa telefon bimbit sebelum tidur sangat berpengaruh terhadap aktiviti otak dan membuatkan anda susah untuk tidur. Selain itu, pencahayaan dari skrin telefon bimbit juga dapat mengganggu hormon tidur melatonin dan membuatkan anda keletihan keesokan harinya.

3. Kurang Zat Besi

Mineral zat besi berfungsi membawa dan menyalurkan oksigen ke seluruh tubuh serta membantu membersihkan sisa dari sel-sel tubuh anda. Jika Anda kekurangan zat besi iaitu kurang dari 18 miligram sehari, tubuh akan merasa keletihan.Kadar zat besi yang terlalu rendah juga dapat menyebabkan anemia, kekurangan zat besi.


SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga

Solusi Kurma Hidayah Plus mengandungi  Bahan berikut Untuk mengatasi masalah  kekurangan tenaga ini.


1. Kurma

Kurma dikatakan mampu mengatasi masalah kurang tenaga kerana ia mengandungi kandungan nutrien yang tinggi. Antaranya gula semula jadi (fruktosa, glukosa, sukrosa) yang tinggi dalamnya, serat, kalsium, zat besi, serta vitamin. 

2. Madu

Untuk pengetahuan satu sudu besar madu mengandungi 64% kalori dan bebas dengan kolestrol, lemak dan sodium. madu membantu dalam pengedaran darah dengan lebih baik dan bertindak sebagai penambah sel darah merah dan kadar oksigen di dalam badan seseorang. Dan sudah tentu, oksigen yang tinggi bermakna tenaga yang tinggi.

3. Goji 

Vitamin B Komplex amat diperlukan untuk menukarkan makanan kepada tenaga. Goji berry mampu meningkatkan tenaga dan menjadi ramuan alternatif bagi mengembalikan tenaga dan mengurangkan keletihan.


SeraiMas Kurma Hidayah Bantu TIngkatkan Tenaga

Menarikkan SeraiMas Kurma Hidayah ni. Makanan tambahan mampu milik untuk anda. Ianya mampu memberikan tenaga serta membekalkan nutrisi yang mencukupi. Jus Hidayah sesuai untuk dijadikan sebagai makanan tambahan bagi meningkatkan kecergasan fizikal dan kecerdasan mental di samping membantu memulihkan pelbagai jenis penyakit yang menjejaskan kesihatan. Ianya sesuai untuk diamalkan seisi keluarga bagi mendapatkan tahap kesihatan yang optima.


Kepada anda yang berminat, anda boleh dapatkan produk Kurma Hidayah Plus di Caring dan took-toko jamu berdekatan anda.


Untuk Maklumat lanjut

Phone/Whatsapp : +60 13 782 5282 ( Seraimas)
Facebook : https://web.facebook.com/seraimasHQ/
Instagram :  https://www.instagram.com/seraimasHQ/
Email : info@seraimas.my
Website :https://kurmahidayahplus.seraimas.my
Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCsF5_oUDCasxKNYheAZNu7g 















26 comments:

  1. Bagus ni kalau dari sekarang dah amalkan, nanti puasa tenaga tu tak malas kann..nak juga cari dan test laa..

    ReplyDelete
  2. mesti sedap rasa jus seraimas ni sebab ada kurma, madu dengan goji berry. Sesuai untuk bulan puasa nanti, tak la rasa lesu sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. yups rasa dia sedap..tak manis sgt..ha ah tl sesau utk bulan puasa nty :)

      Delete
  3. Wow!!!!!! Looks like a good product to try. Tengok ingredients dia pun dah tahu rasa nyer macam mana.

    ReplyDelete
  4. Patutlah Iena nampak bertenaga je... sedap ke rasanya? Belum cuba belum tahu kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ye kak.. bertenaga..tp iena minumsebelum g keje je..kalau mlm iena minum rasa segar kang tak tidur..tp klu nk update blog mlm2 atau buat keje iena minum :D

      Delete
  5. Bahan2 dalam tu semuanya baik untuk kesihatan badan. Boleh lah beli sebotol memandangkan nak dekat puasa dah kan. Kena lah kekal bertenaga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yups betul tu, semua bahan2 nya baek utk kesihatan.. :)

      Delete
  6. I nak kena restock lagi serai mas kurma ni.. tadi pergi cek mata.. optometrist cakap mata dah start sihat.. omggg Rayburn 1.5 jadi 1.0 truss belah kiri... mungkin sebab banyak teenage extra

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh yeke.. bagusnya produk ni..iena pn kene beli lg tuk stok bln puasa :)

      Delete
  7. menarik, cuma kena pastikan ramuan dan fakta nutrisinya menyihatkan dan tak memudaratkan tubuh

    ReplyDelete
  8. Kandungan bahan-bahan dalam seraimas ni memang bagus untuk tenaga. Ramai juga yang kak liez kenal yang minum minuman ni.. memberikan tenaga dan kecerdasan. Bagus diamalkan bgbyg ada masalah kurang tenaga

    ReplyDelete
  9. Best kan. Akak pun amalkan. Comel je botol tu. Produk seraimas ni dah bertahun dalam pasaran. Memang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kan..produk ni mmg bagus..iena kene restock utk bln puasa nty :D

      Delete
  10. Bagus produk seraimas ni. Tinggi dengan khasiat..beli siap2nutk stok ramadhan nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe brtul tu..bnyk khasiat dia..iena pn nk restock tuk bln puasa nty :D

      Delete
  11. Dulu ada kawan bagi sis cuba tp tak cerita kebaikkan dia. Now dah tahu kebaikkan kalau amal produk ni..boleh le cuba balik..:)

    ReplyDelete
  12. Bolehlah nanti beli SeraiMas Kurma ni untuk amalkan. Ada anak kecil ni memnag banyak tenaga diperlukan. Sekarang ni memang mudah letih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyerp boleh amalkan utk keluarga..iena pn kene restock utk bln puasa nty :D

      Delete
  13. first time tau pasal product ni. bolehlah cuba. harga pun berpatutan.

    ReplyDelete
  14. How does it taste like? More to sour or more to sweet?
    hope it's sweet!

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve