Grab The Promo
Grab The Promo
Grab The Promo

VT CICA MILD FOAM CLEANSER, TONER PAD AND CAPSULE MASK

 Wanita dan kecantikan berpisah tiada. Produk penjagaan wajah merupakan antara perkara sangat penting dalam kehidupan seseorang bergelar wanita. Kali ini Cik iena nak kongsi pencuci  muka terbaru yang Cik iena cuba dan cik iena sangat suka iaitu  VT Cica Mild Foam Cleanser dari VT Cosmetics.

VT CICA REVIEW

 


Pencuci muka ini sememangnya sangat  bagus kerana ianya dapat beri kelembapan berpanjangan buat kulit iena yg kering.Kandungan CICALIAO + CICAHYALON yang terdapat dalam pencuci ini mempunyai fungsi pembersihan lembut dan tanpa mengeringkan kulit.
Menariknya lagi cleanser ni didatangkan dgn pek 300ml, besar tau. memang tahan lama.

VT Cosmetic


REVIEW VT COSMETICS

 

Untuk pengetahuan VT Cosmetic merupakan jenama dari Korea selatan yg mengeluarkan set penjagaan wajah dan kosmetik dgn menggunakan CICA atau Centella Asiatica Extract sebagai bahan utama.

Centella Asiatica

Centella Asiatica merupakan nama saintifik kepada Daun pegaga. Kita sendiri sedia maklum bahawa daun pegaga sangat banyak manfaat nya.

Ekstrak Centella Asiatica mempunyai manfaat yang baik untuk merawat kulit berminyak atau jerawat, mencerahkan kulit dan meremajakan kulit.Selain VT Cica Mild Foam Cleanser. Cik iena juga guna VT Cica Mild TOner Pad dan VT Cica Capsule Mask. Kedua dua nya juga mengandungi CICA yg sangat bermanfaat untuk kulit.

 

Kebaikan CICA


Antara Kebaikan Centella Asiatica pada kulit adalah:

  1. Meredakan keradangan
  2. Menggalakkan pengeluaran kolagen
  3. Bertindak sebagai ejen antioksida dan mampu meningkatkan penghidratan kulit.
  4. Menenangkan kemerahan kulit
  5. Mengurangkan masalah jerawat
  6. Menguatkan sistem pertahanan kulit (skin barrier)
  7. Menghaluskan liang pori
  8. Mengawal penghasilan sebum
  9. Mengurangkan masalah kulit berminyak
  10. Membaiki tanda penuaan


Kajian mendapati manfaat yang pelbagai ini adalah disebabkan kehadiran sebatian aktif dalam tumbuhan ini seperti Asiaticoside, Madecassoside, Asiatic acid and Madecassic acid. 


VT CICA halal atau tidak ? 

Untuk pengetahuan anda lagi rangkaian produk VT CICA merupakan produk Free alkohol boleh rujuk di incidecoder.com dan cari nama produk. VT CICA halal atau tidak ? Persoalan ini pasti menjadi tanda tanya setiap orang muslim. Produk ini produk korea jadi tiada lagi pensijilan halal di Malaysia. 

Jika diikutkan pada kandungannya adalah alkohol free dan tiada kandungan merkuri yang dilihat. Jadi pada iena ianya selamat digunakan dan bahannya bukan dari bahan haram. Jika iena terlepas pandang mengenai ingridient nya mungin anda boleh kongsi di ruangan komen untuk perkongsian bersama. Pening juga baca ingrident satu satu kan.

 

REVIEW VT COSMETICS

VT Cica Mild Foam Cleanser

Pembersih busa yang mengandungi cicaliao dan cicahylon yang membersihkan pori-pori anda secara mendalam, melembapkan kulit anda dan menjadikan kulit anda terasa lembut. Membantu menghilangkan kekotoran seperti kotoran, minyak dan kulit mati

- Merawat Pori,Menghilangkan kekotoran seperti kotoran, minyak, dan sel kulit mati.
- Memberi perawatan yang menenangkan & melembapkan
- sesuai untuk kegunaan harian
- Sesuai untuk semua jenis kulit

 

Review VT Cica Mild Foam Cleanser

Kandungan VT Cica Mild Foam Cleanser

 Water, Palmitic Acid, Stearic Acid, Cocamidopropyl Betaine, Lauric Acid, Myristic Acid, Potassium Hydroxide, Glycerin, Potassium Cocoyl Glycinate, PEG-90, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Madecassic Acid, Madecassoside, Asiaticoside, Asiatic Acid, Propolis Extract, Centella Asiatica Extract, Sodium Hyaluronate, Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower Extract, Monarda Didyma Leaf Extract, Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract, Freesia Refracta Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Hydrolyzed Hyaluronic Acid, Sodium Acetylated Hyaluronate, Polyquaternium-7, Tocopheryl Acetate, Disodium EDTA, Sodium Chloride, 1,2-Hexanediol, PEG-14M, Acrylates/​C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Butylene Glycol, Ethylhexylglycerin, Sodium Polyacrylate, Fragrance


Review VT Cica Mild Foam Cleanser

Review VT Cica Mild Foam Cleanser

 Cik iena memang suka pencuci muka VT Cica ini sebab ianya banyak busa lembut , mempunyai haruman yang menenagkan dan memberikan kelembapan pada wajah. Bila lepas cuci muka memang terasa segar, kulit rasa bersih bebas dari kotoran dan sebum.

Rating VT Cica Mild Foam Cleanser

10/10

BELI ONLINE DI [VTCOSMETICS] Foam Cleanser 300ml Large Size (Cica/Progloss/Super Hyalon)

VT Cica Mild Toner Pad 

Toner Pad serbaguna yang membantu menyeimbangkan dan melicinkan tekstur kulit sambil mengimbangkannya. Menghidrat dan menguatkan penghalang kulit

 

Review VT Cica Mild Toner Pad

  • Membuang Sel Kulit Mati & Sebum dengan kandungan BHA. 
  • Menjadikan tekstur kulit menjadi halus dengan membuang sel kulit mati & Sebum yang tidak perlu 
  • Toner kelembapan asid dianggap kulit. Pad toner ringan yang membantu mengekalkan kulit licin dengan menawarkan penjagaan keseimbangan pH kulit
  •  Tekstur  Kapas timbul yang bergelombang yang masing-masing sisi berbeza. 
  • Toner pad harian yang membantu melakukan perawatan kulit yang halus dengan mempertimbangkan lekukan pada kulit kerana emboss pad


BHA Green Peeling Pad

Ianya melicinkan kulit dengan cepat dan mudah Kerana mengandungi Betaine Salicylate (BHA) yang mencairkan sel kulit mati yang tidak perlu, sebum, dan sisa badan di liang-liang pori yang medalam seterusnya menjadikan kulit licin dan halus.


Pad Hijau Berasid

    Lampu hijau menghidupkan kulit dengan menggunakan lembaran pad!


Review VT Cica Mild Toner Pad

Embossing peeling pad di kedua-dua bahagian


    Langkah 1: Pengelupasan metikulasi & tekstur kulit lancar berikutan lengkung pada kulit menggunakan sisi embossing .


    Langkah 2: Bekalan kelembapan & kulit menenangkan dengan bahagian belakang licin 

 

Kandungan VT Cica Mild Toner Pad 

Water, Glycerin, Butylene Glycol, Salicylic Acid, Centella Asiatica Extract, Sodium Hyaluronate, Asiaticoside, Madecassoside, Madecassic Acid, Asiatic Acid, Propolis Extract, Artemisia Annua Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Leaf Extract, Salix Alba (Willow) Bark Extract, Allantoin, Beta-Glucan, Tromethamine, Diethoxyethyl Succinate, Chlorphenesin, Polyglyceryl-10 Laurate, Polyglyceryl-10 Myristate, Ethylhexylglycerin, Dextrin, Gardenia Florida Fruit Extract, Disodium EDTA, Tocopherol, Propanediol, Betaine, Dipotassium Glycyrrhizate, Fragrance, 1,2-Hexanediol


Review VT Cica Mild Toner Pad 

Toner pad yang sangat menarik kerana mempunyai dua permukaan berbeza yang mempunyai fungsi yang tersendiri. Mengandungi BHA yang sangat bagus untuk kulit. Ianya menyerap kedalam kulit secara mendalam bagi mencairkan sel kulit mati yang tidak perlu, sebum dan mengeluarkan segala kekotoran. Boleh lihat di pad tersebut jika ada sisa kotoran di muka. Terutamanya sekiranya selepas bersolek tebal .

Selain pada itu essense pada pad ini sangat banyak. Cik iena suka pakai toner pad ni. Cik iena pakai sehingga ke leher dan selebihnya cik iena sap juga di bahagian tangan. Jika di perah memang banyak essence.


Rating VT Cica Mild Toner Pad 

10/10

BELI ONLINE DI [VTCOSMETICS] [Refill]VT Cica Toner Pad 60ea / dead cell care / skin toner pad type

VT Cica Capsule Mask

Cica Capsule Mask adalah topeng pencuci. Ia membersihkan kulit mati dan sebum. Penambahan ramuan Teh Hijau dan Tanah Liat memastikan kulit anda mengekalkan kelembapan setelah menggunakannya.
 


Review VT Cica Capsule Mask

 

Menjaga Tekstur Kulit Menghidupkan


    Ia membantu bukan sahaja membersihkan pori-pori secara mendalam tetapi juga menjaga kulit dengan sihat dan bertenaga kerana CICALIAO membantu menenangkan kulit.


Membuang Sel Mati dengan lancar


    Teksturnya yang terdapat di dalam tanah liat dilekatkan pada kulit dengan lembut dan membantu merawat kulit dan licin dengan membantu melicinkan tekstur kulit kasar.



Review VT Cica Capsule Mask

Cara Penggunaan

  1.     Setelah mencuci dan menggunakan toner di wajah anda, sapukan topeng secara perlahan ke seluruh wajah
  2.  Biarkan selama 10-15 minit
  3.  Bilas topeng dengan air suam

 

Kandungan VT Cica Capsule Mask

Water, Glycerin, Titanium Oxide (Ci 77891), Kaolin, Caprylic/​Capric Triglyceride, Butylene Glycol, 1,2-Hexanediol, Bentonite, Silica, Cetearyl Alcohol, Cetearyl Octanoate, Centella Asiatica Extract, Bee Propolis Extract, Asiaticoside, Asiatic Acid, Madecassic Acid, Madecassoside, Camellia Sinensis Leaf Extract, Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Fruit Extract, Panthenol, Beta-Glucan, Cinnamomum Camphora (Camphor) Leaf Extract, Portulaca Oleracea Extract, Glyceryl Stearate, Magnesium Aluminum Silicate, Mica (Ci 77019), Montmorillonite, Camellia Sinensis Leaf Powder, PEG-100 Stearate, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/​Beheneth-25 Methacrylate Crosspolymer, Polysorbate 60, Sorbitan Stearate, Dimethicone, Palmitic Acid, Stearic Acid, Cellulose Gum, Parfum, Polyacrylate-13, Xanthan Gum, Tocopheryl Acetate, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/​VP Copolymer, Ethylhexylglycerin, Polyisobutene, Artemisia Princeps Leaf Extract, Tetrasodium Pyrophosphate, Polysorbate 20, Sorbitan Stearate, Myristic Acid, Disodium EDTA, Chlorphenesin, Caprylyl Glycol, Chromium Oxide Green, Ci 77492, Ci 77499
 

Review VT Cica Capsule Mask

Cik iena jarang pakai mask jenis clay. Biasanya pakai mask jenis clay dia akan mengeras sekerasnya berbeza dengan  VT Cica Capsule Mask. Clay mask dia tak keras sangat. Masih boleh tergelak besar kalau pakai mask ni. harumannya pula memang menenangkan. Kandungan 1 kapsul tu memang banyak dan cukup untuk satu muka sampai ke leher.


Review VT Cica Capsule Mask

 

Untuk yang muka kecil mungkin boleh jimat guna separuh dan separuh lagi letak dalam fridge guna hari lain pula.


Rating VT Cica Capsule Mask

8/10

BELI ONLINE DI [VTCOSMETICS] VT CICA Capsule Wash off Mask 10ea / Green tea clay mask

 

VT COSMETICS REVIEW

Untuk Pembelian Produk VT Cosmetic secara online boleh dapatkan di Shopee


 

 

 



12 comments:

  1. Lelaki boleh gak kan? Rawlins berkenaan betul dengan toner pad tu - mudah je nak pakai kan. And that mask - I AM IN LOVE!

    ReplyDelete
  2. Kalau mata Sis nengok, memang besoo ekk pakaging dia? Jimat tu kalau besar gitu.. suka pulak yang masker dia tu la.. boleh survey nanti.. pestime tau ada pad untuk toner..biasa guna cotton tu je kann..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah besar pencuci muka tu..memang tahan lama ni hehe

      Delete
  3. Syok pula akak tengok. Besar-besar bekas jenama ni. Nampak formulasi bagus tu. Bleh la cuba nanti. Akak nak cari lah kat Shopee. Tq Iena share.

    ReplyDelete
  4. Wow bestnye set lengkap! I suka senang, beli segua satu brand, xpayah fikir2! And capsule mask tu, betul2 buat i tertarik lah!

    ReplyDelete
  5. Sukanya toner pad tu, senang nak pakai kan.. kadang2 malas pakai toner sebab xde pad je.hehe

    ReplyDelete
  6. This is exciting! Jen juga nak try this! Nampak banyak good review about this product! Nak cantik juga!!!

    ReplyDelete
  7. This skincare range with cica so good for skin, thanks for sharing more about it, am.gonna try when my existing range finished.
    cheers, siennylovesdrawing

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve