Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog



ZTE Blade V7 Lite Only RM 499

Flash Plus 2 2GB/16GB RM599 | 3GB/32GB RM729 Lazada Malaysia
Lazada Malaysia

cosmoderm

Sunday, April 15, 2012

Funky, stylish and functional bags from Gin & Jacqie

Dapatkan potongan harga 70% untuk koleksi2 handbag yang menarik dan sangat banyak kegunaannya daripada GIN & JACQIE
Untuk Melihat Koleksi2 handbag GIN & JACQIE

meh sini cik iena tunjuk sket beg yg comel2 dr GIN & JACQIE

Candy Tote Bag(RM32)







Danni Bag Purple(RM76)







Danni Bag Red(RM76)






bnyk lagi koleksi handbag yg ade..
cepat selagi tawaran masih ada
(^_~)













Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

TETUA(FRECKLES) DAN PIGMENTASI

Tetua(FRECKLES) ialah bintik-bintik perang kecil yang biasanya tertumpu pada bahagian di antara mata sehingga ke rahang. Dalam kes yang serius, tetua boleh kelihatan seperti 100 titik kecil di seluruh muka. Bintik-bintik perang ini biasanya mula tumbuh semasa pra remaja sehingga ke zaman remaja (kira-kira 16 tahun) dan boleh bertambah banyak secara beransur-ansur.

Tetua lebih biasa hadir di kalangan gadis muda dengan kulit yang sangat putih. Warna tetua boleh menjadi gelap semasa tertekan atau fasa haid. Jika tidak dijaga, tetua akan kekal selama-lamanya di muka.

Cara pertumbuhan:
1. Tetua disebabkan oleh kehadiran melanin. Faktor-faktor yang menyebabkan keadaan kulit ini termasuk keturunan, pendedahan pada sinar ultraungu, keseimbangan pH yang tinggi pada kulit, perembesan dalaman dan hormon yang tidak normal.
2. Jika salah seorang daripada ibu bapa pernah mempunyai tetua, anak-anak berkemungkinan mendapatnya. Tetua biasanya hadir semasa zaman kanak-kanak dan boleh bertambah dengan banyak semasa zaman remaja.
3. Aktiviti luar yang kerap juga boleh menambahkan peluang untuk mendapat tetua. Pigmentasi akan menjadi lebih gelap dan banyak. Sinaran ultraungu boleh dikatakan sebagai faktor utama yang menyebabkan pigmentasi yang teruk.

Kesan:Sesetengah daripada kita mungkin berpendapat bahawa pigmentasi bukanlah masalah yang serius tetapi sebaik sahaja melanin mula bertambah dan bercantum dengan sel kulit, keadaan akan menjadi teruk. Pigmentasi akan bertambah teruk, ton kulit berubah, dll. Pigmentasi boleh dirawat jika rawatan tidak dilengah-lengahkan.

Umur Kadar Kebarangkalian Timbulnya Pigmentasi Peringkat Pemulihan
20 tahun dan ke bawah 10% Kulit boleh dirawat dan pulih dalam masa 35 hari.
Bermula dari 28 tahun 20% Kulit masih kelihatan muda. Pigmentasi boleh dikurangkan dalam masa 3 hingga 6 bulan.
Bermula dari 38 tahun 50% Bahagian pigmentasi mula bertambah meluas.
Bermula dari 48 tahun 70% Pertumbuhan pigmentasi adalah paling banyak.
48 tahun dan ke atas 100% Bintik penuaan akan mula hadir pada seluruh bahagian muka.

Penyelesaian:* Menyingkirkan sel kulit mati.
* Merawat dan memperbaharui sel terjejas.
* Menghentikan perembesan sel melanin yang abnormal.
* Mengurangkan pigmentasi, memutihkan bahagian yang terjejas.
* Melindungi kulit daripada radikal bebas (daripada sinaran ultraungu).
* Merangsang kadar metabolisme kulit.
* Membekalkan kulit nutrien dan lembapan yang mencukupi.
* Memperbaharui proses kulit dengan merangsang pertumbuhan sel kulit baru.





Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

7 PERKARA PANTANG SELEPAS MAKAN



Selain daripada membaca kisah-ksiah rumahtangga dan kisah cinta, apa kata kali nie kita bersantai pulak dengan membaca sedikit tips untuk menjaga kesihatan iaitu 7 perkara yang tak patut dibuat sejurus selepas makan. Ikutilah tips di bawah demi menjaga kesejahteraan tubuh badan.

1. Jangan merokok
Kajian yang dijalankan oleh pakar membuktikan bahawa menghisap rokok sesudah makan adalah bersamaan dengan menghisap 10 batang rokok (peluang untuk mendapat barah kanser adalah lebih tinggi…)

2. Jangan terus makan buah-buahan
Memakan buah-buahan sebaik sahaja selepas makan akan menyebabkan perut kembung kerana masuk angin. Oleh itu, makanlah buah-buahan 1- 2 jam selepas sesuatu hidangan atau 1 jam.

3. Jangan minum teh
Kerana daun teh mengandungi kandungan asid yang tinggi. Bahan ini boleh menyebabkan kandungan protein didalam makanan yang dimakan menjadi lebih keras, maka ianya akan lebih sukar untuk dihadam. Kalau nak minum pun, jarakkan sikit waktunya selepas makan

4. Jangan longgarkan tali pinggang anda
Melonggarkan tali pinggang sejurus selepas makan dengan mudahnya akan menyebabkan usus berpusing dan tersekat

5. Jangan mandi
Terus mandi selepas makan akan menyebabkan peningkatan aliran darah ke tangan, kaki dan badan, justeru jumlah darah di sekeliling perut akan menurun. Ini akan melemahkan sistem penghadaman di dalam perut anda. Satu lagi, orang tua-tua berpesan kalau mandi lepas makan, perut buncit, mungkin ia ada kebenaran atau kaitannya.

6. Jangan berjalan-jalanBerjalan akan menyebabkan sistem penghadaman tidak berupaya untuk menyerap nutrien daripada makanan yang dimakan. Seelok-eloknya tunggu lebih kurang setengah jam atau sejam selepas makan, barulah anda boleh berjalan-jalan.

7. Jangan terus tidur
Biasanya lepas makan hidangan yang berat seperti nasi, badan kita akan jadi sangat malas dan lemah. Tetapi anda kena lawan perasaan malas tue kerana makanan yang dimakan tidak akan dapat dihadam dengan sempurna kalau kita terus tidur. Ini akan membawa kepada keadaan gastrik dan jangkitan didalam usus kita. Kita juga mungkin mudah diserang sakit pedih ulu hati.

sedikit info tambahan: sekiranya kita mengamalkan mana-mana jus buah-buahan, ia akan lebih membantu dalam menurunkan berat badan berlebihan. Misalnya, pengambilan jus epal sebelum makan akan membuatkan anda berasa lebih kenyang dan lambat berasa lapar. Ia juga dapat meningkatkan kadar metabolisme dalam badan dan menurunkan kadar kolestrol supaya lebih mudah untuk anda menurunkan berat badan.





Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

MINYAK ZAITUN MELICINKAN KULIT KERING



Khusus buat anda yang memiliki wajah berkulit kering, ada satu petua yang patut anda cuba bagi mengatasi kekurangan tersebut. Tidak syak lagi, iaitu dengan menggunakan minyak zaitun. Minyak zaitun bukan sahaja sihat digunakan dalam masakan, malah boleh licinkan kulit muka.

Cara perlaksanaannya pun ringkas sahaja.

1. Pada setiap pagi, sapukanlah minyak zaitun pada keseluruhan permukaan wajah anda.
2. Kemudian, biarkannya selama 15 minit.
3. Selepas itu, cucilah wajah anda dengan air sejuk.

Jika dilakukan secara konsisten, tidak mustahil kulit muka anda akan bertambah halus dan licin. Selamat tinggal kulit kering.






Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

Cik iena dah redeem KFC online voucher !!




Assalammualaikum & good morning (^_~)
smlm cik iena ade wt post pasal kfc voucher kn..
hehe mlm td cik iena dh redeem okeyhh..
nyummy Alhamdulillah kenyang ...
masih ade juge yg ingat voucher tu tipu..
tak sampai hati plak nk tipu kn..
yg pasti cik iena dh redeem voucher tu dan voucher tu mmg valid/sah digunakan






 
Ops Possing dgn voucher yg d print dlu sblm redeem..
heheh print hitam putih suda(^_~)



 huhu nie la muke tuan blog tanpa make up..
nk cepat ..xsempat mekap takot kepci tutup
(^_~)

spt bese cik iena jd mem besar
encik bf yg kene g beratur nk beli
hahah


ade 4 org beratur dpn dia

 haha encik bf da bosan la tu..
main hp..
lame giler beratur..
row lain cepat je servis nye..
malang sket beratur row situ


ha tgk cik abg n cik kak blkg tu pn da kebosanan beratur..
sangat lame cik iena tunggu...

awek yg dok sebelah cik iena nie
dah setel mkn dah

mase cik iena duduk kt tempat tu dia bru beli mkanan n bru nk mkan

bile encik bf da smp..
awek2 tu dh pun siap mkn..
dan balikkk..

okies mkanan da smp
jomm makan





 yg ni sepatut nye burger
tp burger habis ..di ganti dgn twister



Opss encik BF agak bengang beratur hampir 40 minit kat kaunter kfc..
dia pun isi la borang aduan..



encik BF sempat sound cashier tu sb lambat sgt buat keje..
cashier lain cepat je buat kerja..
cashier sebelah dh lebih 8 org
dia 4 pon xlepas lagi..
padahal td dpn encik bf ade 4 org je
menunggu 40 minit utk smp giliran..

dak cashier tu borak2 je keje dia
org sebelah borak tp keje jalan
dia tak..
borak tp keje stop stop
bercakap je pandang kwn sebelah
buat keje pn sebelah tgn je
bile kene sound bru laju buat keje
org belakang pon sama mengeluh & komplain servis lambat


 haa
kan dah tak pasal2 nama naik..
encik bf g jmp manager & tanya nama staff tu
baru terkejut beruk staff tu
sblm nie mase kene sound tu buat muke seposen je
takde nk mintak maaf ke ape..
kan dh submit borang aduan atas name kamu
huhu
den tak tau
encik bf nie mmg cmnie



tekun nye isi borang aduan
hahaa


yuk mkn


(^_~)


mood : gegedik bergambar(^_~)


tak abesss
tapau laaaaa


Wokiessss
sape yg nk print voucher blh bace previous entry cik iena
atau pun
haaa senang cik iena copy je yerrr



Saper suke makan KFC jom print voucher nie dan redeem dkt KFC berhampiran anda..

"KFC Online Coupon Meal" 
untuk dua org mkn Hanya RM19.90

  • 3 Pieces chicken
  • 1 Colonel Burger
  • 2 Whipped Potato (Regular)
  • 1 Coleslaw (Regular)
  • 2 Iced Lemon Tea (Regular)
VALID UNTIL 30JUNE 2012
Terms and Conditions
  1. Please present coupon upon ordering
  2. Valid at all KFC restaurants in Peninsular Malaysia, excluding KFC Genting Highlands, KFC Genting First World, KFC KLIA, KFC LCCT, KFC Cameron, KFC Senai Airpost & Langkawi
  3. Not exchangeable for cash
  4. Not valid with other promotions and discount offers. Not valid for catering order of 50 packs and above
  5. Price subject to 6% Government Tax
  6. Color or black & white printout coupon is acceptable


cik iena pun bru je print voucher nie
ehem2 malam nie  kalau xde ape2 hal..nk g KFC la
opss entry yg nie la
dh pergi pownnnn
(^_~)

SHARING IS CARING









Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

Sekatan Jalanraya Buat Pelumba Haram berhampiran KTM Serdang (15 APRIL 2012 - 1.30 AM)


Deretan kereta polis memenuhi jalan di kedua2 arah jalan berhampiran KTM Serdang.
Sekatan jalanraya ini adalah untuk menahan pelumba2 haram yg sedang beraksi..
difahamkan jalan2 lain yg berkaitan juga disekat supaya mereka tidak dapat melepasi sekatan2 tersebut..


Disaat nak melelapkan mata utk tidur
ade org call..
ops encik bf daa..
dia call bg tahu ade road block besar2 an kat KTM serdang..
kebetulan dia kua g jmp mber dia kat kdai mamak area situ..
hah skrg dia tgh dok menyebok laa tu

dia ckp rugi xbwk kamera
klu x blh record 
pelumba kereta haram kene tahan..
ade yg cube lari tapi bnyk jalan di sekat..

Malam ni kan melam minggu
lumba haram la ape lg
hahahahah

hopes xde la berlaku kecelakaan
klu tgk movie..pelumba haram ni nk melepaskan diri dia redah je..
kang tak pasal2 org awam dia langgor ke kan..

hurmm x jadi cik iena nk tidur
excited en bf tu citer kat cik iena

hah dok menempek kt sane lh dia skrg nie
ape2 laaa

janji en bf jgn join lumba haram skali da la
hahahah

SELAMAT MLM SEMUA
(^_~)

ehh gambar tu gambar dr google je..








Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

Saturday, April 14, 2012

Projek 100 Bloggers


Mesti korang tertanya2 projek apekah ini? Projek ini dikendalikan oleh Bro Framestone .Matlamat projek ini adalah mengumpul 100 blogger untuk diketengahkan kepada syarikat pengiklan yang akan mengiklankan iklan mereka di 100 blog yg terpilih. 
Gambar Bro Framestone
(kredit to him..hihi amek kt blog Bro Framestone je)

If korang berminat nk join
mana tau terpilih kan..

cik iena sekadar mencuba nasib je
tak cube tak tau kan
(^_~)

antara  syarat nye sehari blog kite mesti mempunyai 500 UV atau lebih..
wahh nk kene kasi naik traffic kt blog lg la nie..
follower cik iena tidak ler ramai..
tp kebnykn reader dr facebook
sb cik iena autopublish semua entry blog ni kt fb cik iena


yg nie cik iena printscreen utk today nye
beberapa minit sblm entry ni d publish.
today cik iena x update blog .
yg ade pon 3 entry mengenai Kesihatan yg cik iena dh taip dua tiga hari sblm dan cik iena schedule kn bg memastikan every day blog cik iena ade update
(^_~)

tak ramai pon tp still nak mencube
Jom try

"CUBA JAYA"

kata semangat dr ex opismate mase mule2 cik iena kerja dlu

lagi kata semangat :)
bak pepatah PCL
 "lebih baik mencuba daripada duduk sesaja setelah membaca entri ini...jom !"


Okies
akhir kata
selamat berhujung minggu semua
(^_~)




















Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

CARA BERSAUNA DI RUMAH ANDA

Mandi sauna atau bersauna sememangnya baik untuk kesihatan mental dan fizikal anda. Cuba anda bayangkan ..., dengan hanya bersauna selama 15 minit, ia mampu membakar sebanyak 400 hingga 600 kalori. Bukan itu saja, ia turut membantu menyegarkan badan, melegakan stress, mencantikkan kulit, melancarkan peredaran darah, menyingkirkan toksin serta mencairkan lemak dalam badan anda.

Namun begitu, kos untuk mandi sauna ni agak tinggi bagi sesetengah individu. Lebih-lebih lagi jika anda melakukannya di pusat-pusat kecantikan. Kalau nak beli set sauna di rumah tu pun harganya hampir mencecah RM500. Malah ada yang lebih mahal dari itu.

Sehubungan itu, jika anda ingin bersauna di rumah dengan kos yang lebih murah daripada itu, cubalah alternatif di bawah ini;



1. Sediakan bahan-bahan asas iaitu 10 batang serai wangi, 10 helai daun kunyit dan juga segenggam bunga melati. Bunga Melati - Adi Setiawan

2. Rebus kesemua bahan di atas (serai wangi, daun kunyit dan bunga melati) dalam periuk.

3. Selepas mendidih, anda tuangkannya ke dalam baldi.

4. Kemudian, selubungkan badan anda dengan kain selimut yang tebal bersama-sama dengan baldi berisi air rebusan tu tadi. Biarkan diri anda dalam keadaan ini selama 15 ke 20 minit. Sekiranya anda tidak tahan buatlah dalam 15 minit sebagai permulaan.

5. Dengan cara ini, wap dari air rebusan tersebut akan membuatkan badan anda berpeluh seperti bersauna dengan cara biasa.


Setelah selesai sessi ini, badan anda akan terasa ringan dan bertambah segar. Selamat Mencuba!
 
 
 
 
Cik iena: menarik jugak..cik iena nk try lh(^_~)





Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more

MERAWAT KETIAK


Bahagian ketiak sering menimbulkan bau yang kurang enak. Malah bau badan dipengaruhi oleh keadaan ketiak itu sendiri. Ini karana ketiak mudah dijangkiti oleh bakteri. Untuk mengatasi dengan cepat, anda boleh menggunakan deodorant, namun adakalanya deodorant boleh menyebabkan iritasi dan akhirnya boleh menyebabkan kulit ketiak terasa gatal dan akhirnya ketiak menjadi hitam.

Cara Mengatasinya :

 
1. Anda perlu membersihkan bulu ketiak. Dengan mencabut atau mencukur bulu ketiak. Anda perlu melakukanya dengan berhati-hati supaya tidak luka.



 
2. Gosok dengan lembut pada bahagian ketiak anda dengan menggunakan scrub pada waktu mandi.

 
3. Bilas dan keringkan bahagian ketiak sehingga benar-benar kering. Kemudian pakailah pelembap yang mengandung pemutih untuk mencerahkan warna kulit ketiak anda. Lakukan rawatan ketiak ini setiap hari supaya kulit ketiak tetap lembap, segar dan tidak mengeluarkan aroma yang tidak sedap.





Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
read more