Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Wednesday, June 24, 2015

Berkelah di dusun bersama keluarga


Berkelah di dusun bersama keluarga

Beberapa hari sebelum puasa, cik iena dan keluarga sempat meluangkan masa bersama-sama berkelah di dusun kepunyaan keluarga ayah cik iena.   Dusun tu kebiasaannya di huni sanak saudara dan teman-teman apabila musim buah. Tapi kami tak kira musim atau tidak memang suka mandi sungai di dusun. Rase tenang je. air pun bersih. Cuma kali ni air tak sejernih selalu sebab pada sebelah pagi hari hujan. Maka air agak keruh sedikit tapi tak la keruh sangat masih boleh mandi.
 
 
Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Kebetulan masa kami datang buah durian dah pun berbuah, dah besar tapi belum masak lagi. Memandangkan dusun tiada orang yang datang maka monyet bermaharajalela menjatuhkan durian durian muda tersebut

Hah ni semua durian muda yang enchik monyet jatuh kan


 
 
 
Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga


Selepas bersiar-siar melihat durian, cik iena memetik pucuk paku pula.
Rindu pulak zaman kecik-kecik masa sekolah cik iena memang suka cari pucuk paku dan jual. 
Almaklumlah cik iena datang dari keluarga yang kurang mewah . Cik iena dari kecil memang dah pandai berdikari cari duit. Selain cari pucuk paku, pucuk ubi dan jual . Cik iena juga ade menjual hasil-hasil hutan yang lain di pasar mahupun ke rumah rumah. Haaa bangganya dapat tolong meringankan beban keluarga tau . Sekurang-kurangnya nak beli jajan ke itu ini pakai duit sendiri. Sebab tu cik iena dah biasa hidup susah ni . Dapur tu boleh je berasap kalau duk kampung lah . Kalau duk bandar ni payah sikit nak cari hasil2 hutan yang boleh dimakan ni
(^_~)
 

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

VIDEO MEMETIK PUCUK PAKU






Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga
Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga

Berkelah di dusun bersama keluarga
 

Jome merempit balik naik motor



iena eliena



Thanks singgah blog cik iena yer
next time dtg singgah lg yer(^_~)
email : iena@ienaeliena.com

No comments:

Post a Comment

UBER PROMO CODE - IENA

UBER PROMO CODE - IENA