Grab The Promo

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang




Telefilem Travelling Beruang bertujuan untuk berkongsi perkembangan terbaharu serta respons positif daripada rakyat Malaysia setelah dutanya, Ungku Ismail Aziz kembali daripada menjelajah enam buah destinasi bagi menjalankan penggambaran dan kapsul istimewa buat kempen tersebut.


Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang


Enam destinasi tersebut adalah Lombok (Indonesia), Perth (Australia), Siem Reap (Kemboja), Bandaraya Ho Chi Minh (Vietnam), Tokyo (Jepun) dan Chongqing (China) yang juga merupakan destinasi dalam rangkaian Air Asia.



Kempen Travelling Beruang ini dijayakan oleh stesen televisyen rasmi, TV3 serta Air Asia selaku penaja utama dan Altel sebagai penaja bersama. Kempen ini menerima maklum balas yang memberangsangkan terutama dalam penggunaan hashtag #TravellingBeruang dimana salah satu inisiatif kempen ini adalah menyeru supaya orang ramai untuk bergambar bersama patung beruang setiap kali mengembara yang diinspirasikan oleh adik Nurhasmime Abdul Hamid (Mime) penghidap leukemia yang ingin melihat dunia. Sehingga kini lebih 11,521 keping foto berkaitan kempen itu telah dimuat naik menerusi instagram. 


Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang
Turut sama menyokong usaha murni itu adalah para selebriti seperti Fara Fauzana, Elfira Loy, Shukri Yahaya, Azrel Ismail, Fiza Sabjahan, Izreen Azminda, Janna Nick, Nazim Othman dan ramai lagi yang mengambil peluang untuk bergambar bersama ikon patung Travelling Beruang.

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang
Patung Travelling Beruang  dijual dengan harga RM65 mendapat permintaan yang menggalakkan di mana keseluruhan hasil pembelian akan diserahkan kepada Tabung Travelling Beruang MAKNA. Patung yang pada mulanya boleh didapati menerusi wowshopping.com.my kelolaan TV3 dan di Altel Concept Store, kini juga boleh didapati di dalam semua penerbangan domestik dan antarabangsa Air Asia Malaysia (penerbangan AK) sejak awal September sehingga akhir tahun ini.


Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang
Thanks Air Asia :)

Tayangan amal telefilem Travelling beruang diadakan selama dua hari di dua pawagam berbeza. iaitu di  GSC Tropicana City pada 24 Oktober 2015  dan TGV The Mines pada 25 Oktober 2015.Tiket tayangan amal ini  dijual sekitar RM25 menerusi laman wowshopping.com.my di mana sekali lagi semua kutipan itu akan disalurkan terus ke Tabung Travelling Beruang MAKNA. Anda juga boleh mendapatkan tiket secara walk in di kaunter informasi The Mines, tetapi anda perlu hadir satu jam lebih awal daripada tayangan iaitu pukul 1 Untuk membeli tiket sebelum tayangan bermula. 
Telefilem Travelling Beruang ini juga akan disiarkan di TV3 pada 31 Oktober 2015 Jam 9 Malam untuk bahagian pertama manakala bahagian kedua pada 2 November 2015 Jam 9 malam .


Inisiatif kempen dan simbolik harapan pesakit kanser kanak-kanak yang disandarkan kepada patung beruang itu juga tidak akan terhenti kerana patung asal yang sebelum ini dimiliki Ungku Ismail Aziz akan ditukarkan kepada pemilik baru iaitu Cik Aireen Omar, Ketua Pegawai Eksekutif, Air Asia Berhad. Cik Aireen Omar akan menyambung pengembaraan bersama patung tersebut sebelum tugas tersebut diserahkan kepada pengembara-pengembara yang seterusnya. Patung itu diramal bakal menjadi legasi kepada kempen ini.

Perjalanan penuh inspirasi Ungku Ismail Aziz di enam destinasi tajaan Air Asia dan maklumat lanjut mengenai kempen ini boleh didapati di laman web rasmi www.travellingberuang.com.my

Tayangan Amal Travelling Beruang GSC Tropicana City 24 Oktober 2015

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang


Cik iena telah di jemput oleh pihak Air Asia untuk turut sertai tayangan amal ini pada 24 Oktober 2015 bertempat di GSC Tropicana City . Setelah menonton bahagian pertama cerita ini cik iena rasa bersemangat dan tidak sabar untuk menonton bahagian dua pada 2 November 2015 jam 9 malam di TV3.  Tak sabar untuk mengetahui kisah selanjutnya tentang Aisyah dan juga chot yang menghidap Kanser . Pada yang ingin menderma dan meyaksikan tayangan ini awal. Anda boleh lah hadir tayangan pada 25 Oktober 2015 ini. Sambil menonton sambil menderma tau. Tiket berharga RM25 akan di derma kepada MAKNA.


Okay jemput cuci mata tengok sebahagian gambar cik iena di sekitar majlis tayangan amal tersebut. Selebihnya akan dikemaskini. Internet slow di kampung T____T . Selepas selesai event tadi, cik iena keluar makan then balik rumah packing barang and balik kampung. Sampai kampung mestilah luang masa bersama keluarga. Selepas semua tidur baru bukak laptop nak update sebabnya esok ade lagi satu tayangan amal. Nak Inform kat korang2 kot ada yang tak tau lagi ke kan. Eh esok ape, hari ini kalau ikut tarikh lalallala. Tadi pun masa makan ada orang tahan cik iena bertanya tentang travelling beruang. Tiba-tiba dengan semangatnye cik iena bercerita macam mana nak dapat. Beli kat mana dan berapa harga. Okay yang best boleh pulak cik iena tanya soalan kat dorang. Akak tau tak ape tujuan utama kempen ni. ehehe mereka tau dari tv3 tapi tak berapa jelas . Cik iena pun cerita lah. Ahaaa kalau dalam cerita Telefilem Travelling beruang tu cik iena macam Elizad Shariffudin, kuat bercerita (^_~)



Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang



Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang
Add caption

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang

Tayangan Amal Telefilem Travelling Beruang

Esok cik iena sambung update caption dan selebihnya ya.. Masalah internet sangat kura-kura di kampung  T___T




iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com




0 comments:

Post a Comment

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve